Чому левова частка стихійних лих на планеті є наслідками необдуманої та безвідповідальної діяльності людини?
Глобальна мета проєкту – підвищення екологічної свідомості учнів та зосередження їхньої уваги на актуальних проблемах, які виникають через руйнівні дії людини.
Пропонований проєкт стане у пригоді вчителю під час вивчення відповідних тем на уроках географії, біології та екології. Крім того, для його виконання потрібно залучати матеріал хімії та фізики. Також проєкт буде корисним для вчителя у межах виховної та позакласної роботи.
Під час виконання проєкту ви можете робити власні акценти, адаптувати завдання для своїх учнів, а також розширювати межі практичного використання результатів проєктної роботи.
Проєкт рекомендовано виконувати кільком групам (наприклад, трьом). Це дозволить провести продуктивну дискусію між різними проєктними командами.
Укажіть, які ролі та функції буде виконувати кожен член вашої команди. Також конкретизуйте склад робочих груп (пошукової, аналітичної, дослідницької).
Яке місце у глобальних екологічних процесах займає Україна?
Опишіть основні засоби захисту населення під час надзвичайних ситуаціях.
Дослідіть методи прогнозування та протидії стихійним природним явищам.
Що таке «клімат», «кліматичні ресурси», «стихійні природні явища», «глобальне потепління», «парниковий ефект», антропогенні фактори впливу на екологічну ситуацію?
Як запобігти негативному впливу на навколишнє середовище на різних рівнях (місцевому, державному, міжнародному)? Які негативні явища треба мінімізувати, а яких – зовсім уникнути? Як це відобразиться на економіці сучасних країн?
Визначте, які аспекти проблеми потребують більш детального дослідження.
Чи вдається вам дотримуватись визначеного плану роботи?
Чи виникали у вас труднощі на етапі пошуку інформації?
Дослідіть та опишіть основні екологічні проблеми в Україні та світі.
З’ясуйте, які чинники впливають на погіршення екологічної ситуації у світі (антропогенні фактори, тощо).
З’ясуйте, як антропогенні фактори впливають на виникнення стихійних атмосферних явищ.
Наведіть приклади антропогенних факторів, які спричиняють різні стихійні лиха.
Розгляньте, як саме здійснюється контроль за екологічною ситуацією у світі.
Надайте свої висновки аналітичній групі проєкту для створення презентації. Ознайомтеся з презентацією, яку підготувала аналітична група.
Сформулюйте ключові запитання, які можуть виникнути під час презентації. Дайте відповіді на них.
Спільно з аналітичною групою представте презентацію для інших учасників проєкту. Усією командою підготуйтеся до фінальної дискусії.
Сформулюйте загальні висновки.
Визначте, чому ви навчилися за час виконання проєкту?
Чи комфортно вам було виконувати свої обов’язки? Чи вдалося вам зробити все задумане?
Чи справедливу оцінку ви отримали за презентацію? Обґрунтуйте свою відповідь.
Чи є щось, що б ви хотіли покращити у своїй роботі над проєктом?