Конспект заняття з розвитку мовлення і культури мовленнєвого спілкування(художня література) на тему : « Гості весняного лісу»

Про матеріал
Мета: Розширювати і активізувати словниковий запас дітей і закріплювати уявлення дітей про перелітних птахів. Розвивати артикуляційну, загальну і дрібну моторику, слухове і зорове увагу, мислення. Виховувати любов до рідної природи, добре і дбайливе ставлення до пернатим друзям. Матеріал: мнемотаблица «Ознаки весни», іграшкова пташка Карлуша, запис пташиного співу, колонки з сафбуфером, ноутбук, лист від чаклунки,
Перегляд файлу

Конспект заняття з розвитку мовлення і культури мовленнєвого спілкування(художня література) на тему : « Гості весняного лісу»

Мета: Розширювати і активізувати словниковий запас дітей і закріплювати уявлення дітей про перелітних птахів. Розвивати артикуляційну, загальну і дрібну моторику, слухове і зорове увагу, мислення. Виховувати любов до рідної природи, добре і дбайливе ставлення до пернатим друзям.

Матеріал: мнемотаблица «Ознаки весни», іграшкова пташка Карлуша, запис пташиного співу, колонки з сафбуфером, ноутбук, лист від чаклунки,

 

Хід заняття

I організаційна частина.

Діти і вихователь стоять на килимі півколом.

Вихователь: Здрастуйте, діти. Ви любите відгадувати загадки? Я приготувала для вас дуже цікаву загадку, хочете почути?

Світає рано вранці,

Проталини і тут і там,

Струмок шумить, як водоспад,

Шпаки до скворечникам летять.

Дзвенять по дахах капання

Ведмідь з ялинової встав ліжку,

Всіх сонечко пестить теплом,

Хто це час року знає? (весна)

Вихователь: А тепер давайте згадаємо пальчикову гру «Весна прийшла»:

Мета: Розвивати дрібну моторику рук, навчити повторювати рухи за вихователем, виховувати зацікавленість.

Весна прийшла по сніжному, (Діти йдуть пальчиками

По вологому килиму. за іншою долоньці)

Розсипала проліски, (Розчепірюють пальці)

Посіяла траву. (З'єднують пальці)

Тепер кличе з усіх кінців: (Руки зігнуті в ліктях)

Гусей, стриж їй і лелек,

Зозуль і скворцов (Загинають пальці)

Вихователь: До нас поспішає красуня Весна. А які ознаки весни ви знаєте? (З опорою на мнемотаблицы діти розповідають.)

II основна частина.

- Щоб дізнатися, про що ми сьогодні з вами поговоримо, я пропоную вам відгадати загадку:

У них є крила, голова,

Дві лапки, дзьоб і пір'я.

Все з'являється з яйця,

Чути їх пісеньки з дерев. (Птахи.)

Вихователь: З приходом весни до нас повертаються наші пернаті друзі. Як ви думаєте, чому їх так називають.

(Показую птицю. Діти розглядають її і пояснюють назву «Пернаті друзі».)

Розповідь-бесіда з застосуванням сюрпризного моменту

Мета: Налагоджувати комунікативні стосунки (вихователь-дитина), створювати довірливу обстановку у групі, навчити слухати один одного, впровадити екологічне виховання  шляхом проведення сюрпризного моменту, розвивати мовлення.

  Птахи - наші пернаті друзі, а ще їх називають Айболитами лісу, бо вони рятують дерева від шкідників. Птахи охороняють наші ліси, сади. А як ви думаєте, як люди повинні ставитися до птахів, своїм друзям?

(Їх треба берегти, піклуватися про них, годувати, особливо взимку.)

Так , друзів треба берегти. Ось тому 1 квітня вважається Всесвітнім Днем птахів. Якщо ми врятуємо одну птицю, ми врятуємо кілька дерев. Хлопці, ви чуєте цей стривожений пташиний крик, що ж сталося? (У групі з'являється пташка Карлуша). Карлуша, що трапилося, чому ти така стривожена? (Карлуша на вухо вихователю розповідає проблему).Діти, Карлуша розповіла мені, що у весняному лісі сталася біда. Справа в тому, що в ліс стали повертатися перелітні птахи, але зла чаклунка зачарувала їх, всі птахи в лісі замовкли, а без пташиного співу ліс не оживе, і весна не настане. Що ж робити? Хлопці, мені здається, що ми з вами обов'язково повинні допомогти нашим пернатим друзям. Ви згодні? Карлуша, ти не турбуйся, ми неодмінно допоможемо нашим пернатим друзям. (Карлуша прощається і летить). Ну що ж, нам пора вирушати в дорогу. Ви готові?

Фізкультхвилинка

Діти повертаються один за одним і йдуть по колу, виконуючи рухи.

Збирайся, дітвора, Плескають у долоні

Весна кличе: « гуляти пора!»

Будемо по лісі гуляти Крокують

Чистим повітрям дихати Вдих-видих

На шкарпетках по стежині,

Один за одним ми підемо Ходьба на носочках

В маленькі калюжки Ходьба з високим

Не наступимо, обійдемо підняттям колін

Встали їли на шляху,

Нам їх потрібно обійти Ходьба змійкою

Ідіть, діти, обережно

Про їли можна вколотися.

От сороки пролетіли

Їм сорокам не до сну ! Помахи руками,

Тріщать сороки-белобоки: імітація польоту птахи

- Іде весна! Іде весна!

За весною ми пішли,

На галявину ми прийшли! Ходьба

Вихователь: Хлопці, ось ми і в лісі. Як тут тихо, птахи не співають. Сідайте на пеньочки, трохи відпочинемо і подумаємо, що ж нам робити далі. (Діти сідають на стільчики.) Подивіться, під берізкою щось лежить. Це записка, давайте її швидше прочитаємо:

«Не хочу, щоб птахи співали, щоб ожив знову ліс. Але якщо виконайте всі мої завдання, я расколдую птахів. Попереджаю, буде нелегко, завдання дуже складні» Чаклунка.

Вихователь: Ну що ж, хлопці, почнемо наш нелегкий шлях. А ось всі наші завдання, які ми повинні виконати.

Ігрова вправа «Хто за ким прилетить» (З іграшковою пташкою.)

Мета: розвивати мислення, слух, увагу; навчити поважати один одно ; виховувати любов до живої природи.

Птахи прилітають з півдня не всі разом, а по черзі. Послухайте, я розповім, в якому порядку вони летять. Перша дитина назве першу птицю, яка повертається, потім передає пташку іншому. Наступний дитина називає першу пташку і додає наступний, останній дитина називає всіх птахів.

Спочатку прилітають граки, за граками шпаки, за скворцами ластівки, за ластівками журавлі.

(Діти по черзі називають, передаючи пташку).

Йдемо далі рятувати птахів.

Дидактична гра « Кожному своє місце у природі»

Мета: Розвивати логічне мислення і увагу, навчити уважно слухати вихователя, виховувати дбайливе ставлення до місць перебування птахів, до їх домівок.

Вихователь:Діти , ви знаєте, що кожна пташка навесні повертається на своє місце. Подивіться уважно і скажіть, чи правильно ці птахи прилетіли. (Показую зображення птахів і під ними неправильне місце прильоту. Діти, прослухавши вірш, переміщують зображення птаха на своє місце прильоту)

1. Всіх перелітних птахів черней,

Чистить ріллю від черв'яків.

(грач - рілля)

2. Хто прилітає до нас з теплом,

Проробивши шлях довгий,

Ліпить будиночок під вікном

З трави і глини.

(ластівка - гніздо під дахом будинку)

3. Є на дереві палац.

У палаці живе співак.

Він не гавкає, не кусає,

Сад фруктовий охороняє.

(шпак - шпаківня)

4. Довгоногий, довгошиїй,

Длинноклювый, тілом сірий.

А потилицю голий, червоний.

Ходить по болотах брудним,

Ловить у них жаб,

Нетямущих стрибунців.

(журавель - болото)

Вихователь: Хлопці, у нас був довгий шлях, ми втомилися, давайте трохи відпочинемо і пограємо.

 

 

Гра з м'ячем

Мета: Навчити швидко реагувати і відповідати на запитання, розвивати спритність, мислення, формувати комунікативні навички, розширювати знання дітей про назви пташиних «дітей», розивати мовлення дітей.

 Я буду говорити завдання і кидати вам м'яч, ви відповідаєте і повертаєте його мені. Домовилися?

- Що роблять птахи? (летять, летять, прилітають, в'ють, висиджують, вигодовують тощо).

- У кого хто? (у грача - грачонок, у шпака - скворчонок, у лелеки - лелеченя, у журавля - журавльонок, у лебедя - лебеденок тощо).

- Один - багато (скворчонок - скворчата, лебеденок - лебедята, лелеченя - лелеченята, грачонок - грачата тощо).

Вихователь: Після тривалого перельоту, птахи знаходять собі пару, починають будувати гнізда, відкладають яйця і виводять пташенят. Вони їх годують, піклуються про них, вчать літати. Птахи дуже дбайливі батьки.

Мімічна гімнастика «Пташенята»

Мета: Знімати напруження під час заняття, викликати позитивні емоції, запобігання агресії в дитини; розвиток самоконтролю, вольової саморегуляції.

 Вилупившись із яйця, перший пташеня здивовано подивився навколо (дитина відкриває рот). Другий пташеня побачив, як навколо світло, тепло і радісно посміхнувся (посміхається). Третій пташеня хотів вилупитися першим, але не встиг, тому розсердився (насупився). Четвертий вилупився і одразу злякався, замружився від сонечка (заплющити очі). А п'ятий вилупився пташеня і голосно зачирикав (губи трубочкою).

Вихователь: У нас залишилося останнє завдання.

Дидактична гра «Четвертий - зайвий»

Мета: розвивати зір, увагу, логічне мислення; навчити визначати зайвий предмет у ряді однорідних;закріпити набуті знання про птахів, формування навички пізнавальної активності, розвивати мовлення.

 Подивіться уважно на картинки в кожному ряду, скажіть, яка картинка зайва і чому.

1. Заєць, грач, ведмідь, лисиця (грач - птах)

2. Ластівка, журавель, шпак, горобець (горобець - зимуючий птах)

3. Синиця, горобець, орел, ластівка (шуліка - хижий птах)

III заключна частина.

 Звучить трек із записом  голосів птахів.

Вихователь: Хлопці, ви чуєте? Це веселий пташиний передзвін. У нас вийшло, ми допомогли. Нашим пернатим друзям, ліс ожив і значить, весна все-таки настала. Ну що ж, нам пора повертатися в дитячий сад. Вам сподобалося наше пригода у весняному лісі

 

docx
Додано
3 лютого 2023
Переглядів
1257
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку