Мета. Навчальна: розширити знання про види декоративно-ужиткового мистецтва, ознайомити з творами та технікою виконання петриківського розпису, удосконалювати навички й уміння виконання петриківського розпису: окремих елементів і створення нескладних композицій. Розвиваюча: розвивати окомір, фантазію, образне мислення. Виховна: виховувати любов до народної творчості, дбайливе ставлення до природи.
Неможливо уявити наш побут без безлічі необхідних предметів: меблів, посуду, тканин, одягу, ваз для квітів тощо. Ті предмети, які не тільки виконують свої практичні функції, але й мають естетичні якості, належать до творів декоративно-ужиткового мистецтва. Народні художні промисли збереглися до наших днів. Це предмети оздоблення і прикраси. У кожного народу є свої промисли, обумовлені кліматичними умовами, навколишньою природою, традиціями. Особливе місце в декоративно-ужитковому мистецтві посідає розпис.
У 1958 році за ініціативою Федора Панко була створена фабрика петриківського розпису, що проіснувала до початку 2000-х років. За радянських часів на фабриці працювали близько півтисячі людей. Петриківські тарілки, скарбнички та інші сувеніри були візитівкою України, їх експортували до 80 країн світу. В 2011 році фабрику було знищено: невідомі демонтували верстати та преси. На сьогодняшній день близько 200 місцевих мешканців розмальовують тарілки у себе вдома. Також є центр народного мистецтва, в якому працюють чотири десятки майстрів.
Щоб створити композиції петриківського розпису, необхідно опанувати деякі прийоми нанесення окремих мазків.“Гребінець” мазок, що починається зі стовщення. Його виконують натиском пензля і завершують тоненьким вусиком, який передають за допомогою легкого дотику кінчика пензля. Покладені поряд кілька таких мазків нагадують гребінець.