Урок Презентація Тема "Загальна характеристика сенсорних систем".

Про матеріал
Презентація містить матеріали до урока біологя 8 клас. Тема "Особливості будови сенсорних систем".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Сенсорні системи

Номер слайду 2

1. ЦНС складається з спинного та головного мозку.2. Нейроглія- це сукупність клітинних елементів нервової тканини.3. Проста рефлекторна дуга складається з одного нейрона.4. Складна рефлекторна дуга складається з чуттєвого та рухливого нейрона.5. Спинний мозок складається з 31 сигмента.6. Шийний відділ спинного мозку складається з 7 сегментів.7. Поперековий відділ спинного мозку складається з 4 сегментів. Вправа «Світлофор»

Номер слайду 3

НЕРВОВА СИСТЕМА_________ регулює роботу скелетнихм’язів, органів чуття____________регулює роботу всіх внутрішніхорганів

Номер слайду 4

Які фцнкції виконують?

Номер слайду 5

1 — _____ спинного мозку;2 — _____ речовина;3 — _____корінець;4 — _______ нерв;5 — _____ корінець;6 – __________ вузол Сегменти спинного мозку

Номер слайду 6

Асоціативний кущ

Номер слайду 7

Проблемні питання: Як у людини формується повне уявлення про певний об’єкт (груша, яблуко, лимон)?Як ми визначаємо її розміри, колір, смак, запах, стиглість?

Номер слайду 8

Тема уроку: Загальна характеристика сенсорних систем. Будова аналізаторів

Номер слайду 9

Наші відчуття – це клавіши, по яким вдаряє навколишнє середовище. Дідро. S. G .

Номер слайду 10

Сприйняття навколишнього світу

Номер слайду 11

Сенсорні системи або аналізатори (від лат. sensus – відчуття) - сукупність структур, які отримують, передають та аналізують інформацію із зовнішнього та внутрішнього середовищ. У людини розрізняють сенсорні системи зору, слуху, смаку, нюху, дотику, температури, болю, рівноваги та руху.

Номер слайду 12

За визначенням І. П. Павлова, органи чуття є периферійними частинами аналізаторів. Аналізатори - це складні нейродинамічні системи, аферентні відділи рефлекторних дуг, які здійснюють зв'язок центральної нервової системи із зовнішнім і внутрішнім середовищем. Аналізатори

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Будова сенсорних систем

Номер слайду 15

Периферичний відділ-Представлений рецепторами, що є складовими органів чуття. -Рецептори – чутливі нервові закінчення або клітини, що сприймають енергію подразнення й перетворюють її на нервові імпульси.

Номер слайду 16

Види рецепторів (за джерелом надходження сигналів)Зовнішні (сприймають сигнали із зовнішнього середовища)Внутрішні (сприймають сигнали від внутрішніх органів)

Номер слайду 17

Типи рецепторів. Рецептори дотику (1, 2); тиску (3); болю (4); фоторецептори (5)4 Терморецептори: 1 – тепла; 2 – холоду 512 Хеморецептори:1 – нюху; 2 - смаку S. G .

Номер слайду 18

Складається із чутливих волокон, що передають закодовані сигнали до ЦНС. Окремі чутливі волокна нейронів утворюють чутливі нерви (наприклад, зорові, нюхові) або входять до складу змішаних (наприклад, спинномозкові). Швидкість проведення збудження по таких нервах дуже висока – близько 120 м/с. Провідниковий відділ

Номер слайду 19

Утворюють чутливі зони кори великого мозку, де відбуваються аналіз і синтез інформації. Центральний відділ

Номер слайду 20

Ушкодження будь-якого відділу сенсорної системи призводить до втрати здатності розрізняти подразники. ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ!S. G .

Номер слайду 21

Властивості сенсорних систем (аналізаторів)Адаптація. Спеціалізація на сприйнятті певного виду подразнень і формуванні специфічних відчуттів. Підвищення своїх можливостей, тобто вправляння. Взаємодія сенсорних систем. Компенсація функцій.

Номер слайду 22

Знайди помилку. Центральний відділ. Периферичний відділ. Провідниковий відділ

Номер слайду 23

Закінчіть речення:1. Сенсорні системи- це …..2. У людини розрізняють такі сенсорні системи……3. Сенсорні системи складаються із ….4. Види рецепторів за джерелом надходження….5. За природою подразника рецептори поділяють на……6. Основними властивостями сенсорних систем є….. Вправа «Мікрофон»

Номер слайду 24

«Рефлексивний екран»Висловіться одним реченням: Сьогодні я дізнався… Було складно… Я зрозумів… Я відчув, що… Мене здивувало…  Було цікаво…  Я зміг…

Номер слайду 25

Домашнє завдання1. Читати § 41, вивчити поняття.2. Відповісти на питання слайд 26.3. Заповнити таблицю ст.184.

Номер слайду 26

Тест1. Зазначте правильну послідовність: А) рецептор – нервове волокно – спец. зона кори великого мозку;Б) нервові волокна – рецептор – кора великого мозку;В) рецептор – кора великого мозку – нервове волокно.2. Оберіть рецептори, що визначають колір предметів: А) механорецептори;    В) терморецептори;Б) хеморецептори;       Г) фоторецептори.3. Визначте частку мозку, де розташована зорова зона : А) скронева;     В) тім’яна; Б) потилична;   Г) лобна.

pptx
Пов’язані теми
Біологія, 8 клас, Презентації
Додано
1 березня 2023
Переглядів
658
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку