Відкритий захід "Інтелектуально-розважальна гра "Мовні посиденьки"

Про матеріал
Дана розробка підійде для проведення позакласного заходу до Дня рідної мови, Дня української писемності та мови. Містить завдання на знання лексики, фразеології, орфоепії. Використані інтерактивні завдання.
Перегляд файлу

Інтелектуально-розважальна гра «Мовні посиденьки»

 

Хід заходу

 

І. Привітання учасників

Вітання усім присутнім у цьому залі. Сьогодні ми з вами влаштували мовні посиденьки за для того, щоб помандрувати нашою рідною українською мовою та побачити, наскільки вона різноманітна та мелодійна. А щоб додати більше азарту, ми проведемо наші посиденьки зі змагальним характером. Отже, у нас є команда 8-А класу та команда 8-Б класу. Привітаємо один одного і розпочнемо наші мовні посиденьки.

 

ІІ. І перше, що я вам пропоную зробити, так це відгадати загадки.

Загадки для 1-ї команди

  • З О мене не помічаєте, хоч щодня переступаєте. З И помітять враз хлоп’ята, та буває лиш на свята. (Поріг – пиріг)
  • На неї птах сідає, вона його гойдає, а звук ви замініть, звірятком стане вмить. (Гілка – білка)

Загадки для 2-ї команди

  • Люблять нас усі збирати після дощику в ліску, як букву Г відняти – будем плавати в ставку. (Гриби – риби)
  • Не знайти без мене ходу через прірву, через воду. З О я зовсім інше слово – житло людям дасть готове. (Міст – місто)

 

ІІІ. Команди – молодці, показали гарні знання лексичного складу української мови. А тепер завдання на знання фразеологізмів. Перед вами будуть картинки фразеологізмів, а вам треба тільки назвати його.

 

Завдання для команди 1:

Водити за носа

Впасти в калюжу

Гроші не пахнуть

Кіт у мішку

Закривати очі

 

Завдання для команди 2:

Крокодилячі сльози

Зарубати на носі

Два чоботи пара

Стріляний горобець

Жаба душить

 

Молодці команди, добре знаєте фразеологізми. Скажіть, а чи використовуєте ви фразеологізми у своєму мовленні?

ІV. Ідемо далі, і трошки зануримося у історію слова, конкретного слова, а якого, ви зараз вгадаєте. У нас є чорна скринька, а в ній знаходиться дещо. Хто перший відгадає, той піднімає руку і називає.

 

Питання. У чорній сринці лежить те, що по-різному називається українською і російською мовами, хоч обидва слова походять від давньоруського кореня. З’явилося це слово в давньоіндійській мові, воно звучало приблизно як «шакара» й означало «пісок». Що ж у ящику?

Підказка. Індійці добували його з тростини, а ми з буряків.

Відповідь. Українською мовою – цукор, російською – сахар. В українську мову слово потрапило через польську – цукер, до якої воно потрапило з Аравій – саккар.

 

V. Наступне завдання вже буде стосуватися сучасної мови. І ми перевіримо не тільки ваші знання мови, але швидкість ваших думок. Кожна команда отримає 2 файли, в яких лежать слова і їхні відповідники, вам необхідно їх з’єднати, кожне правильне з’єднання 1 бал, а хто швидше це зробить, той отримає + 2 бали до цього результату.

Доберіть слова-синоніми

  1. Лабутени
  2. Лайфхак
  3. Селфі
  4. Бінго
  5. Інстаграм
  6. Фейк
  7. Осоння
  8. Бовваніти
  9. Світлина
  10. Герць

Для довідок (жіноче взуття, еврика, автопортрет, корисна порада, фотографія,соціальна мережа, поєдинок, виднітися, підробка, маленька хитрість, освічене сонцем місце)

VІ. Молодці команди, ми побачили, що ви добре володієте мовою, та від чого ще залежить правильність мовлення? Як ви думаєте правильна вимова слів важлива? А за допомогою чого ми правильно вимовляємо слова? Чи робимо правильні наголоси? От зараз і перевіримо, команди по черзі крутять колесо і ставлять правильний наголос. Кожне правильне слово – 1 б. І поїхали…

Піцерія, закладка, ветеринарія, гуртожиток, жалюзі, приятель, ремінь, котрий, лате, мережа, курятина, солодощі.

VІІ. Та чи мовлення наше може бути тільки за допомогою слів? У час широкого використання інтернету, соціальних мереж створюється нова мова, «мова емодзі». Я пропоную вам переглянути вірш, який написаний цією мовою і прочитати його. Хто вже знає, що це за вірш, підніміть руку.

Молодці!

І я пропоную вам спробувати стати авторами ще одного вірша українського поета. В Телеграмі ви створюєте перші 2 рядки вірша Т.Шевченка «Садок вишневий коло хати» і надсилаєте мені.

VІІІ. Підсумок

І поки наше журі підбиває підсумки, я хочу сказати, що ви всі молодці і добре знаєте нашу рідну українську мову.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Буднік Євгенія
Додано
11 березня
Переглядів
67
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку