Огляд освітніх продуктів «На Урок»

У квітні 2023 року Верховна Рада України внесла зміни до ст.51 Закону України «Про повну загальну середню освіту» (нормативно-правовий акт набув чинності 05.06.2023). Згідно з нововведенням не менше 10 відсотків загальної кількості годин підвищення кваліфікації обов'язково мають бути спрямовані на вдосконалення компетенцій щодо надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу. І це дійсно важливо! Адже умови війни вимагають від освітян великих резервів самовладання та саморегуляції, які дозволять перетворити заклад освіти на острівець стабільності та емоційної безпеки. Аби допомогти педагогам покращити знання та навички за цим напрямом, знайти ефективні інструменти подолання стресу і способи адаптації до кризових умов, ми проводимо Всеукраїнську інтернет-конференцію «Практичний інтенсив: вправи для психологічного розвантаження». Під час ефіру наші спікери поділяться цікавим досвідом щодо застосування ефективних прийомів, які допоможуть впоратись з тривогою та зберегти емоційний стан.

А ще ми підготували добірку наших освітніх продуктів, яка допоможе педагогам налагодити комфортну психологічну взаємодію з учасниками освітнього процесу та підвищити рівень професійної майстерності.


Конференції

Пріоритети в освіті: емоційно-психологічна підтримка в кризових умовах 

Мета цієї конференції - допомогти освітянам налагодити ефективний освітній процес та підтримати психологічний стан усіх учасників освітнього процесу. Під час заходу ми обговорили питання взаємодії в умовах війни, звернули увагу на нагальні проблеми та запропонували можливі способи їх вирішення. Наші спікери поділилися ідеями, інструментами та техніками щодо підтримки емоційного та психологічного стану в часи невизначеності, надали поради щодо першої психологічної допомоги при професійному вигорянні, а також розповіли про подолання стресу та практики ресурсування в кризових умовах.

Доступ до матеріалів: безкоштовний

Тривалість/обсяг: 10 годин (0,33 кредиту ЄКТС)


Психолого-педагогічні засади роботи в кризових умовах

Ця конференція була спрямована на розвиток професійних і загальних компетенцій, які допоможуть педагогам налагодити ефективну взаємодію з колегами, школярами та їхніми батьками. Під час ефіру наші спікери поділились досвідом щодо підвищення продуктивності учнів та вчителів в кризових умовах та особливостей організації дистанційного навчання під час воєнного стану. Окрема увага була приділена роботі з емоціями та розвитку критичного мислення учнів.

Доступ до матеріалів: безкоштовний

Тривалість/обсяг: 10 годин (0,33 кредиту ЄКТС)


Пріоритети в освіті: мотивація до навчання

Науковці стверджують, що у навчальному процесі вагомість мотивації школярів перевищує інтелект у 2,5-3 рази. Проте захопити їх вивченням шкільних дисциплін було непросто і у мирний час, а в умовах війни та відсутності особистого контакту під час дистанційного навчання це стало справжнім завданням із “зірочкою”. Під час цієї конференції досвідчені педагоги-практики поділилися цікавими ідеями та практичними прийомами щодо ефективної мотивації учнів в умовах війни на різних уроках. Окрему увагу було приділено запобіганню емоційному вигоранню вчителів та самопідтримці за допомогою простих щоденних вправ.

Доступ до матеріалів: безкоштовний

Тривалість/обсяг: 10 годин (0,33 кредиту ЄКТС)


Навчання в умовах війни: використання інтернет-ресурсів

Мета цієї інтернет-конференції «На Урок» – визначити місце використання інтернет-ресурсів в роботі сучасного вчителя в умовах війни, зробити огляд низки сервісів, які стануть у пригоді всім педагогам, незалежно від профілю та віку дітей, для яких готуються уроки. Переглянувши конференцію у запису, ви зможете дізнатися, як створювати емоційні "гачки" на уроках і класних годинах за допомогою онлайн-сервісів і про що важливо пам'ятати, працюючи з інтернет-ресурсами

Доступ до матеріалів: безкоштовний

Тривалість/обсяг: 13 годин (0,43 кредиту ЄКТС)


Вебінари 

Доступ до матеріалів: безкоштовний

Тривалість/обсяг: 2 години (0,06 кредиту ЄКТС).

Попередження посттравматичного стресового розладу за допомогою методів арттерапії

Автор: Лілія Апостолакі 

Під час війни і дорослі, і діти можуть стати свідками подій, які травмують. Такий досвід може нести негативні наслідки в замороженні емоцій, відчуттів, бажань й навіть перерости в посттравматичний стрес. Як знайти джерела поповнення ресурсів для самовідновлення і можливості допомоги іншим людям? Арттерапія є ефективним інструментом, який допомагає дбайливо та екологічно відновлюватися в будь-якому віці. Переглянувши вебінар, ви познайомитесь з основними напрямками арттерапії, дізнаєтесь про цікаву авторську техніку «Клубок сили» та отримаєте поради щодо стабілізації власного емоційного стану.


Подолання стресу та попередження професійного вигорання: практики ресурсування в кризових умовах

Автор: Вікторія Преображенська

Подолання стресу та попередження професійного вигорання є одним із найбільш актуальних запитів сьогодення від спільнот, які працюють із людьми, зокрема від освітян. Під час вебінару ви дізнаєтесь про ознаки стресу та професійного вигорання, отримаєте поради щодо налаштування «внутрішнього» барометру на їх ідентифікацію, а також опануєте різні практики ресурсування та підтримки.


Медіатравматизація війною у складі травматичного стресу: напрями організації підтримки школярів

Автор: Любов Найдьонова

Цей вебінар присвячений особливостям воєнної медіатравматизації, визначенню зовнішніх ознак прояву травмівного стресу в дітей різного віку та профілактиці його наслідків. Під час ефіру лектором було окреслено групи ризику учнів і способи організації для їхньої підтримки та розглянуто роль медіа в ретравматизації. Переглянувши цей захід, ви отримаєте поради щодо розуміння шляхів підтримки людини із посттравматичним стресовим розладом та організації підтримувального освітнього середовища, навчитися ефективно використовувати медіа в залежності від наявних емоційних станів. 


Емоційне перемикання учнів під час змішаного навчання та воєнного стану: поради для вчителів і класних керівників

Автор: Софія Бенз

Зміна освітнього середовища, емоційне реагування на сигнали повітряної тривоги та перебування в укриттях зумовлюють виникнення дисбалансу емоційного стану учнів. Тож сьогодні вкрай важливо організувати ефективне перемикання емоцій учасників освітнього процесу та враховувати особливості його використання в умовах воєнного часу. Переглянувши цей вебінар, ви навчитесь добирати вправи та отримаєте поради щодо організації тематичних тренінгів для учнів в очному та дистанційному форматах.


Роль емоційного інтелекту у формуванні м’яких навичок учасників освітнього процесу

Автор: Катерина Лампанченко

Сформовані м'які навички (уміння переконувати, знаходити підхід до людей, бути лідером, працювати в команді тощо) відіграють важливу роль у процесі соціалізації, дозволяють бути успішним незалежно від специфіки діяльності та напрямку, в якому працює людина. А розвинутий емоційний інтелект є вагомим у процесі формування Soft Skills. Переглянувши цей вебінар, ви покращите знання щодо усвідомлення ролі й важливості розвитку емоційного мозку в соціалізації дитини, отримаєте поради щодо підвищення мотивації учасників освітнього процесу до роботи з розвитку власного емоційного інтелекту. А також дізнаєтесь про місце тілесної грамотності й самовідчуття в навчанні й повсякденному житті.

Курси

Педагогіка довіри

Автор: Ганна Сукачова

Авторський курс допоможе освітянам сформувати довірливі взаємини між усіма учасниками освітнього процесу, що сприятиме створенню комфортних психологічних умов для навчання і формуванню життєво необхідних компетентностей. Програма курсу передбачає аналіз практичних прийомів та інструментів, які допоможуть урізноманітнити та підвищити ефективність навчання.  Ви отримаєте конспект і матеріали для самостійної роботи, а також матиме можливість поставити свої запитання, обговорити важливі проблеми і складні педагогічні ситуації.

Тривалість/обсяг: 20 годин (0,67 кредиту ЄКТС).


Сучасні технології інклюзивного навчання

Автор: Олена Казачінер 

Курс орієнтований на педагогів, які прагнуть ефективно організовувати навчальну, виховну, корекційно-розвивальну роботу з дітьми з особливими освітніми потребами та створювати комфортне середовище для взаємодії всіх учасників освітнього процесу. Ви навчитесь працювати з різноманітними технологіями інклюзивного навчання та їхніми елементами на різних етапах уроку, в позакласній та позашкільній діяльності. А ще дізнаєтесь, як будувати цікавий урок із використанням здоров’язбережувальних освітніх технологій та арт-терапії.

Тривалість/обсяг: 30 годин (1 кредит ЄКТС).


Прикладна психологія для освітян: сучасні підходи та дієві інструменти

Автор: Анастасія Богуславська 

Знання із психології, отримані у виші, є важливими, але їх потрібно постійно доповнювати та актуалізувати. При цьому до школи приходять нові покоління дітей, на яких не діють старі перевірені методи. Матеріали курсу дозволять вдосконалити знання з таких тем, як вікові кризи та психологічні новоутворення, особливості психологічного розвитку дітей молодшого шкільного віку, підліткова криза, робота зі старшокласниками. За результатами навчання ви зможете покращити комунікацію з дітьми та їхніми батьками й легше справлятиметься з викликами. Також ви отримаєте корисні поради, які допоможуть турбуватися про свої потреби, відстоювати кордони і застраховуватися від виснаження, тривоги та емоційного вигорання.

Тривалість/обсяг: 24 години (0,8 кредиту ЄКТС).


Класне керівництво: загальні принципи і робота в умовах дистанційного навчання

Автор: Юлія Батура

Цей курс демонструє чудові можливості найпростіших онлайн-інструментів і способи їх використання для організації та оптимізації роботи класного керівника, зокрема, в умовах дистанційного навчання. Під час навчання ви дізнаєтеся, як організувати ефективну комунікацію між усіма учасниками освітнього процесу, як побудувати свою роботу з урахуванням щоденної й періодичної рутини. Також навчитесь зручно систематизувати й зберігати дані та матеріали, обмінюватися інформацією, створювати комфортне дистанційне освітнє середовище і здійснювати виховну роботу.

Тривалість/обсяг: 30 годин (1 кредит ЄКТС).


Педагогічні стратегії сучасного вчительства

Автор: Світлана Зайцева 

Курс орієнтований на педагогів, які прагнуть удосконалення фахової майстерності, зокрема при роботі з дітьми з ООП,  під час дистанційного та змішаного навчання з урахуванням принципів створення безпечного освітнього середовища.  Під час навчання ви дізнаєтеся про використання інноваційних цифрових технологій, які допоможуть вмотивувати, зацікавити та активізувати усіх здобувачів освіти, про стратегію скаффолдингу і шляхи її впровадження в освітній процес, про особливості соціально-емоційного навчання та його місце в НУШ.

Тривалість/обсяг: 30 годин (1 кредит ЄКТС).

Статті

10 порад, які допоможуть зберегти холодний розум

Досить часто у випадку емоційного та психологічного перенавантаження фахівці радять спробувати абстрагуватися від ситуації. Але ця порада добре працює у мирний час, а в умовах війни вона не завжди допомагає. Утім, ми можемо та маємо керувати своїми емоціями, підтримувати близьких, колег та учнів. Як це зробити? У цій статті ми зібрали декілька порад, що допоможуть зберегти спокій та ясність мислення й стабілізувати психологічний стан .
Психологічна та емоційна підтримка школярів у воєнний час: ідеї та поради
Охорона здоров'я школярів, забезпечення їхнього психологічного благополуччя та надання педагогічної підтримки є основними пріоритетами у діяльності школи. Але з початком  бойових дій на території нашої країни виконання цих завдань дуже ускладнилось. У цій статті ми підготували опис декількох простих інструментів, які допоможуть спрямувати освітній процес  на виявлення та використання суб'єктивного досвіду учнів. Зокрема ви дізнаєтесь про технології навчання, які сприяють розвитку пізнавальної та навчальної мотивацій школярів у кризових умовах, про ефективні  техніки, що допоможуть їм налаштуватися на навчання та позбутися тривожності. Окрему увагу ми приділили організації психолого-педагогічної підтримки дітям ВПО.


Психологічна та емоційна підтримка школярів у воєнний час: ідеї та поради

Охорона здоров'я школярів, забезпечення їхнього психологічного благополуччя та надання педагогічної підтримки є основними пріоритетами у діяльності школи. Але з початком  бойових дій на території нашої країни виконання цих завдань дуже ускладнилось. У цій статті ми підготували опис декількох простих інструментів, які допоможуть спрямувати освітній процес  на виявлення та використання суб'єктивного досвіду учнів. Зокрема ви дізнаєтесь про технології навчання, які сприяють розвитку пізнавальної та навчальної мотивацій школярів у кризових умовах, про ефективні  техніки, що допоможуть їм налаштуватися на навчання та позбутися тривожності. Окрему увагу ми приділили організації психолого-педагогічної підтримки дітям ВПО.


10 стратегій для розвитку емоційного інтелекту учнів

У складні часи навіть дорослим дуже важко зберігати спокій, бути врівноваженим, знаходити у собі ресурси для мотивації та розвитку. Що вже казати про дітей – через страх та невизначеність їхній рівень тривожності досяг найвищого градусу. Тож саме зараз використання сили емоційного інтелекту набуло особливого значення та важливості. У цьому матеріалі ми підготували декілька простих порад, які допоможуть під час освітнього процесу навчати учнів розпізнавати емоції та керувати ними.  


Стратегії захисту психологічної рівноваги вчителя

У професійній діяльності вчителя психологічна стабільність та рівновага є надзвичайно важливими. Але через масштабні виклики останніх років емоційна напруга стала сильною як ніколи. Освітянам  довелося підлаштовуватися під нові обставини та буквально на ходу розв’язувати неочікувані проблеми, часом без жодної додаткової підтримки. І не дивно, що всі події негативно вплинули  на психологічну рівновагу та загальне задоволення роботою. У цій статті ми підготували  чотири базові стратегії, які допоможуть педагогам встановити здорові меж між роботою та особистим життям та  стати для себе опорою. 


Саморегуляція психоемоційного стану: дієві прийоми

Усі події в нашому житті ми оцінюємо спочатку емоційно, а вже потім – раціонально. Тож уміння керувати своїми емоціями в будь-якій ситуації допомагає нам уникнути багатьох проблем та навіть рятувати себе. Через війну, яка триває на території нашої країни, страх, біль, утому, самотність та зневіру відчуває майже кожний. Проте ми розуміємо - потрібно витримати та працювати заради Перемоги. У цій статті ми підготували декілька простих вправ, які допоможуть впоратися з емоціями у стресовій ситуації та навчитися регулювати психоемоційний стан.


Бажаєте дізнатися більше про надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу та підвищити кваліфікацію за цим напрямом? Долучайтеся до нашої конференції та слідкуйте за анонсами! 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter