Декілька порад, що допоможуть збільшити обсяги запам’ятовуваної інформації.

Мабуть, ваші учні теж жаліються: «Знову треба вчити! Мозок – не гумовий! Усе туди не влізе!». А от психологи кажуть, що ми просто не завжди використовуємо повною мірою ті ресурси, що маємо. У тому числі й власну пам’ять.

Постійно працюючи з великим обсягами інформації, ми маємо багато запам’ятовувати. Як це зробити найефективніше?

Налаштуйтеся на запам’ятовування

Підготуйтеся до сприйняття даних. Якщо інформація, яку вам треба запам’ятати, представлена у вигляді тексту, уважно його прочитайте, подумайте, чи всі слова вам зрозумілі. Спробуйте зв’язати нові поняття з відомими і знайомими. Якщо ви сприйматимете інформацію на слух, створіть для цього зручні умови – усуньте зайві шуми, розслабтеся, перевірте, чи все добре чути. Психологічно підготуйтеся – дайте мозку сигнал про початок роботи, скажіть собі: «Я запам’ятовую».

Повторюйте, повторюйте, повторюйте!

Це необхідна умова ефективного запам’ятовування. Ми використовуємо цей прийом, працюючи з будь-якими обсягами інформації. Чим більше ми повторюємо, тим краще вона запам’ятовується. Важливо поєднувати повторення з іншими способами фіксації інформації – записувати складні для запам’ятовування частини, проговорювати вголос (або навіть перед дзеркалом), пояснювати собі важливі моменти і твердження, розповідати друзям і членам родини (якщо, звісно, вони не протестуватимуть). А можна повторюючи, слухати запис свого голосу або передивлятися відео. Повторення має бути систематичним, через певні проміжки часу – одразу після сприйняття, через 15-20 хвилин, через 6-8 годин, а потім – через тиждень.

Використовуйте мнемоніку

Мнемоніка – набір технік для запам’ятовування, які ґрунтуються на створенні асоціацій. Як її застосувати? Просто пов’яжіть певну інформацію з конкретним уявленням або запам’ятовуйте не слова, а образи. У такий спосіб ми вивчили у школі багато правил. Наприклад, про правопис префіксів – «КАФЕ ПТАХ»: у словах перед глухими приголосними к, п, т, ф, х пишемо префікс с-: сподобатися, сфото­графувати, схід тощо, а перед усіма іншими приголосни­ми, незалежно від вимови, та го­лосними пишемо префікс з-: зсипати, зшити, зорати тощо.

Розділяйте інформацію на частини

Вас лякає обсяг даних, які треба запам’ятати? Зробіть із великого маленькі частинки. Звісно, вони мають бути логічно пов’язані одна з одною і містити зручну для запам’ятовування кількість інформації. Наприклад, вивчаючи певний історичний період, поділіть інформацію на розділи: важливі дати, знакові постаті, події у різних сферах суспільного життя тощо. Таким чином ви не тільки зменшуєте обсяг запам’ятовуваної інформації, але й утворюєте додаткові логічні зв’язки й асоціації.

Добре спіть

Звісно, це не жарт. Наш мозок, поки ми спимо, опрацьовує отриману інформацію, оцінює та систематизує її, «розставляє все по поличках». А вранці ми прокидаємося і розуміємо, що пам’ятаємо все необхідне.

Бажаєте дізнатися про те, як зробити процес запам’ятовування продуктивнішим, які застосовувати підходи та практичні інструменти розвитку пам’яті? Перегляньте вебінар «Ефективне запам'ятовування: інструменти і можливості», який відбудеться 24 вересня о 18.00.

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter