АЛГОРИТМ ДІЙ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ПРИ СИГНАЛІ «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА»

Про матеріал
АЛГОРИТМ дій учасників освітнього процесу за сигналами оповіщення цивільного захисту “Увага всім”, “Повітряна тривога”
Перегляд файлу

АЛГОРИТМ ДІЙ

УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ПРИ СИГНАЛІ «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА»

Під час уроків

Підготовчі заходи: 

• адміністрації ліцею: 

- розмістити покажчики напрямку руху до укриття для швидкого та безпечного переміщення учасників освітнього процесу;

- ознайомити учасників освітнього процесу з Алгоритм дій при сигналі «Повітряна тривога!» або інших відповідних сигналів оповіщення (далі – Алгоритм дій); проінформувати всіх учасників освітнього процесу про перелік необхідних речей, які вони повинні взяти із собою в укриття;

- забезпечити супроводження учасників освітнього процесу відповідальними особами з числа працівників школи під час переміщення в укриття та перебування в ньому;

- визначити відповідальних осіб, які після евакуації перевірять ліцей на наявність присутніх учнів за межами укриття;

- здійснити розподіл учасників освітнього процесу в укритті з урахуванням його місткості.

Учасники освітнього процесу мають заздалегідь:

- бути ознайомлені з місцем розташування укриття, правилами поведінки під 

час переміщення до укриття та перебування в ньому;

 - підготувати евакуаційний рюкзак, який потрібно мати з собою під час перебування в укритті;

- вміти виконувати заходи щодо реагування на надзвичайні ситуації;

- батьки мають заздалегідь надати класному керівнику свої контакти, контакти тих, хто може забирати дитину з ліцею, деталі стану здоров'я дитини, зокрема про особливі потреби дитини. Також поінформувати дитину, щоб вона знала свій резус-фактор та групу крові, свої хронічні хвороби, а також контакти батьків. 

 

Порядок дій при отриманні сигналу «Повітряна тривога!» або інших відповідних сигналів оповіщення під час уроків

1. У випадку надходження сигналу тривоги відповідальна особа (черговий 

адміністратор):

1.1. дає один довгий дзвінок— персонал та учні ліцею сповіщаються про виникнення надзвичайної ситуації та про початок екстреної евакуації або сповіщає про оголошення сигналу «Повітряна тривога» у шкільній Viber групі; 1.2. допомагає в організації та регулюванні швидкого руху учнів від класів до укриття.

2.Вчитель, який проводить урок, миттєво припиняє навчальне заняття та сповіщає учнів про загрозу, а батьків (у батьківські групи) – про переміщення дітей до укриття. 

3. Учні вдягаються та беруть свої особисті евакуаційні рюкзаки. 

4. Вчитель організовує пересування учнів двома колонами в приміщенні класу для швидкого виходу з кабінету.

5. Вчитель бере з собою класний журнал, свої особисті речі, вимикає світло, очолює групу учнів і визначеним маршрутом рухається разом з ними в укриття.

6. Якщо під час уроку в класі є два педагоги, один має очолювати колону учнів, а другий іти останнім.

7. Для супроводу початкових класів можуть бути залученні помічники (працівники школи). Під час переміщення до укриття необхідно врахувати наявність інклюзивних класів. У випадку присутності дітей з ООП – попередньо проводити з ними навчання та бесіди, передбачити швидке та спокійне переміщення до укриття, спеціальне місце та заходи, що будуть 

здійснюватися в ньому для максимального залучення до них дітей з ООП.

8. У середині укриття вчителі та відповідальні особи (черговий адміністратор, асистенти вчителів, практичний психолог) повинні допомогти учасникам освітнього процесу швидко та спокійно зайняти місця. Після того як усі учні займуть свої місця в укритті вчитель або класний керівник повинен перевірити наявність усіх учнів за списком та доповісти заступнику директора з навчально-виховної роботи Черевко І.А. хто з учнів перебуває разом з ними, а хто відсутній.

Приклад звітування: клас, загальна кількість учнів, кількість присутніх учнів, кількість відсутніх учнів з поважних причин.

10. Вчитель, який привів учнів в укриття, залишається з класом до отримання 

сигналу «Відбій повітряної тривоги!» або іншого відповідного сигналу оповіщення та організує повернення учнів до запланованих заходів.

11. Сестра медична ліцею повинна знаходитися у відведеному для неї місці в 

укритті для швидкого надання медичної допомоги.

12. Відповідальні особи (черговий адміністратор, члени група охорони 

громадського порядку, члени евакуаційної комісії) після оголошення сигналу тривоги мусять перевірити всі приміщення закладу на відсутність у них учасників освітнього процесу та працівників закладу, по завершенню перевірки прямувати до укриття.

 13. Відповідальні особи за евакуацію повинні знаходитися біля виходу із 

укриття для здійснення контролю за порядком укриття учасників освітнього процесу та швидкого реагування у разі, якщо виявиться, що хтось відсутній.

 14. Учні, які знаходяться на подвір'ї закладу, під час сигналу тривоги повинні під наглядом вчителя або самостійно рухатися до укриття.

15. Під час перебування в захисній споруді вчителі та відповідальні особи 

здійснюють необхідну підтримку, заходи для комфортного та спокійного перебування в укритті.

 16. За наявності досвіду та обладнання можна продовжити урок в укритті, допомогти з домашнім завданням, запропонувати дітям позаурочні активності.

17.Незалежно від того, завершилися заняття чи ні, всі учні залишаються в укритті. 

18. Під час повітряної тривоги педагог не має права відпустити дитину додому 

на прохання батьків. Забороняється батькам забирати дитину до завершення повітряної тривоги заради дотримання безпеки всіх учасників освітнього процесу. 

Після завершення небезпеки та оголошення про відбій тривоги

1. Вихід з укриття здійснюється тільки після завершення небезпеки та оголошення про відбій тривоги, а також у випадках вимушеної евакуації.

2. Першим залишити укриття має черговий адміністратор або відповідальна 

особа.

 3. Учитель сповіщає учнів про те, що загроза минула, а батьків (у батьківські 

групи) — про переміщення дітей до класу.

4. Учителі та відповідальні особи слідкують за тим, щоб вихід усіх учасників 

освітнього процесу з укриття здійснювався колонами або групами.

5. Учитель, який привів учнів в укриття, після отримання сигналу «Відбій повітряної тривоги» або іншого відповідного сигналу оповіщення організовує повернення учнів до класу, продовжує проведення навчального заняття або перебуває з учнями до того часу, поки його не замінить інший учитель. Початок наступного уроку після повернення учнів до класів повинен бути через 30 хвилин після отримання сигналу «Відбій повітряної тривоги». Якщо в учнів завершилися уроки, то лише після завершення тривоги діти можуть повертатися додому. Класні керівники в такій ситуації обов'язково мають поцікавитися, чи дісталася дитина додому.

 

При оголошенні сигналу «Повітряна тривога!» перед початком освітнього процесу

 

1. Працівники закладів освіти, учні, які під час оголошення сигналу «Повітряна тривога!» перебувають вдома або у дорозі до закладу освіти, мають терміново прослідувати до найближчого укриття.

2. У разі оголошення сигналу «Повітряна тривога!» під час прийому/приходу дітей/учнів до закладу освіти, вони, разом із працівниками закладу та батьками або іншими супроводжуючими особами, терміново переходять в укриття закладу освіти.

3. Під час повітряної тривоги, після того, як всі учасники освітнього процесу перейшли в укриття, діти/учні до закладів освіти не приймаються до оголошення сигналу «Відбій повітряної тривоги!».

4.Оберіть із дитиною безпечний шлях до ліцею та у зворотному напрямку (тобто складіть своєрідний маршрут руху), далі оберіть укриття, які дитина зможе використовувати дорогою в разі сигналу повітряної тривоги.

5. Поясніть дитині, щоб вона рухалася тільки за складеним маршрутом, не зупинялася і нікуди не звертала.

6.  Наголосіть дитині, що якщо немає можливості швидко дійти до ліцею або дому під час сигналу повітряної тривоги, щоб дитина прямувала до визначеного вами укриття і перебувала всередині укриття, а не біля його входу.

7. Навчіть дитину не торкатися оголених електричних дротів, невідомих предметів, проговоріть правила мінної безпеки.

 

Що робити учасникам освітнього процесу, якщо не встигли добігти до укриття під час обстрілу

 

  1.               Негайно перейти в приміщення без вікон або скористатися правилом двох стін (перша стіна бере на себе силу вибуху, друга – руйнування).
  2.               Якщо виникла пожежа чи пошкодження будинку – зателефонувати 101, вказавши точну адресу та покинути небезпечне місце.
  3.               Якщо в будинку стався вибух – слід якнайшвидше самостійно залишити будівлю та залишити двері відчиненими, щоб рятувальники не зрізали їх.

 

 

 

 

docx
Додано
24 жовтня
Переглядів
228
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку