КЗ «Ліцей 11» КМР
Вчитель початкових класів: Дроздова Наталія Сергіївна
Зелений світ природи
Брейн-ринг
1.Вступне слово вчителя.
Добрий день, діти. Сьогодні ми з вами будемо юними натуралістами і зануримось у різноманітний світ природи. Спочатку об’єднаємося у 2 команди (використовую кружечки зеленого та червоного кольорів).
2.Привітання команд.
Команда «Зелений світ»
Йтиму садом, полем, а чи лугом,
Буду я природі вірним другом.
Не столочу навіть і трави,
Я скажу їй «Зеленій, живи!»
Команда «Рідна земля»
Земля нагодує, додасть більше сили,
Ти тільки на неї себе не шкодуй.
3.Конкурс «Зелений світ природи»
Перший гейм
По три гравці з кожної команди отримують питання. Кожному гравцеві дається дві хвилини для висвітлення теми. Якщо за цей час гравець не встиг або не зміг дати відповідь на питання, то гравці з команди суперників можуть одержати додатковий бал за правильну відповідь.
*Як вести спостереження в природі?
*Довести , що навколо нас є повітря.
*Розповісти про живу та неживу природу.
*Розповісти про охорону тварин і рослин.
*Що таке грунт, його значення та охорона.
*Форми земної поверхні.
Другий гейм.
Учитель задає питання кожному гравцеві команди. Якщо гравець не може відповісти ,йому допомагає команда суперників, яка отримує за це додаткові бали.
Команда «Зелений світ»
*Яка будова рослин?
*Довести, що людина-частина живої природи.
*Чому восени змінюється колір листя?
*Що потрібно для розвитку рослини?
*Чим корисний дятел?
*Чому є зимуючі і перелітні птахи?
*Яких комах треба оберігати і чому?
*Як зимують дикі тварини?
Команда «Рідна земля»
*Чому восени зникають комахи?
*Чому ми не бачимо повітря?
*Чим відрізняються дерева, кущі, трави?
*Як розмножуються рослини?
*Чому тварин відносять до живої природи?
*Що ти знаєш про Червону книгу?
*Яка спільна ознака для комах?
*Як розповсюджується насіння?
Третій гейм
Конкурс капітанів.
Команди готують і задають по три запитання капітанам суперників.
Четвертий гейм
Бліцтурнір
Протягом 1 хвилини учитель задає питання команді, відповідає той, хто знає.
Команда «Зелений світ»
*Чим дихає людина?(Повітрям)
*Як називаються рослини, які ніхто не садив і не доглядав? (Дикорослі)
*Як називаються рослини, що мають один стовбур?(Дерево)
*Як називається найродючиший грунт?(Чорнозем)
*Великі заглиблення з крутими схилами.(Яри)
*Як називаються тварини, які живляться іншими тваринами?(Хижаки)
*Як називаються птахи, що відлітають на зиму?(Перелітні)
*Який за способом живлення бурий ведмідь?(Усеїдний)
*А лисиця?(Хижа)
*А лось?(Травоїдний)
*Великі простори суші майже з рівною поверхнею.(Рівнина)
*Верхній пухкий шар землі, на якому зростають рослини.(Ґрунт)
*У яких птахів пташенята виводяться взимку?(У шишкарів)
*Характерна ознака комах(6 ніг)
Команда «Рідна земля»
*Прилад для вимірювання температури.(Термометр)
*Як називаються рослини, які саджає і вирощує людина(Культурні)
*Як називаються рослини з м`якими соковитими стеблами?(Трави)
*Як називаються тварини, які живляться рослинами?(Травоїдні)
*Як називаються тварини, які живляться і рослинами, і тваринами?(Усеїдні)
*Тварини, яких розводять люди ?(Свійські)
*Характерна ознака птахів (Пір`я)
*Як називаються птахи, що не відлітають на зиму?(Зимуючі)
*Які птахи мають схрещений дзьоб?(Шишкарі)
*Який за способом живлення заєць?(Травоїдний)
*А вовк?(Хижий)
*А білка?(Травоїдна)
*Яка головна ознака ґрунту?(Родючість)
*Яр з пологими схилами (Балка)
4.Підсумок конкурсу.
Підраховується кількість балів у команд, визначаються і нагороджуються переможці.