Фрагмент уроку елементи геометрії 4 клас " Циліндр"

Про матеріал

Співучителювання на уроці у 4 класі "Елементи геометрії". Матеріал по вивченню теми "Циліндр (основа, бічна поверхня, висота)". Матеріал поєднаний з англійською мовою, хореографією.

Перегляд файлу

           Фрагмент відкритого уроку «Елементи геометрії» 4 клас

проведений вчителам Китайгородської ЗОШ  І- ІІІ ст. Переясловою Л.В.

                     24.04.2018р   районне МО директорів шкіл ОТГ

 

Тема. Циліндр (бічна поверхня, основа, висота) (2-й урок в темі)

Мета: закріпити знання учнів про циліндр, вміння визначати бічну поверхню, основу , висоту; розвивати увагу, просторову уяву, логічне мислення, мову;  вчити  застосовувати здобуті знання на практиці; викликати  інтерес до предмета через  інтеграцію з іншими галузями ( трудовим навчанням, англійською мовою, хореографією); виховувати  доброзичливе уважне ставлення до друзів, вміння співпрацювати в групі, парі,  артистичність .

Обладнання: друковані зошити – посібники для 4 класу, набори геометричних фігур, олівці, лінійки, комп*ютер, навчальне відео «Циліндр», картки для роботи в парі та групі, заготовки для виготовлення капелюхів – циліндрів, музичні записи для  хвилинки відпочинку, презентація « Капелюх - циліндр».

                                                     Хід уроку

І. Організація класу.

1. Вітання ( на різних мовах: англійській, французькій, німецькій, японській, українській)

- Я сьогодні особливо рада  нашій зустрічі, бо ви такі гарні, веселі і я відчуваю вашу позитивну енергетику і настрій на роботу, тому час для вітань….(з кожною групою окремо на різних мовах, потім разом з вчителем і окремо з гостями).

2.  Розпочинаємо урок  знайомий, але  незвичний,

Гостей багато завітало у 4-й клас.

Але хай буде він цікавий, корисний та геометричний,

Тож бажаю успіхів кожному з вас.

ІІ.  Повідомлення теми і завдань уроку

  1. Слово вчителя (утворення груп)
  •  Запрошую вас , мої друзі, відвідати інтелектуальний клуб «Геометрик»(показ емблеми на дошці). Тут ви зможете поповнити свої «валізи» знань, приємно співпрацювати з друзями та вчителями, навіть потрапити в іншу країну. А для успішного початку роботи, візьміть один одного за руки, утворюючи групи, посміхніться, побажайте один одному успіху. Ось  я вже бачу гарні  групи однодумців. Прошу вас порадитись і обрати керівників груп. Представте їх.
  1. Повідомлення теми через логічні вправи

А) Розгадування ребуса

  • В  клубі «Геометрик» продовжується тематичний тиждень під назвою…, та ви зможете самі розгадати тему , якщо попрацюєте в парі з карткою над ребусом (Циліндр)

Б) Ігровий проблемний момент

- Поки ви працювали з карткою , я переглянула свою валізу і знайшла ось цей предмет ( валик) Що це ?. І навіщо він нам? (Циліндр у перекладі з грецької «валик, каток»)

- Які ще предмети із життя мають форму циліндра? (Олівці, труби, колоди…)  - Отже, сьогодні у клубі ми будемо працювати з якою фігурою? (Циліндром)

ІІІ. Основна частина

1.Вправи на розпізнавання фігур

а) -Знайдіть її серед запропонованих вам фігур на столах.(Дякую)

б) Робота в групах з карткою « Розпізнай фігури»

Відповідь:2, 1, 4,3,6,5.

2.Вправа  «Інтелектуальна розминка»

-  Що таке циліндр ? (Це тіло, яке утворюється шляхом обертання прямокутника навколо однієї із його  сторін)

 Демонстрація утворення циліндра з паперу (кольорові листочки у кожного)

  • Коли прямокутник зробив повний оберт, то що ви отримали? (Циліндр – бічну поверхню)
  •  Як називають два круги, розміщені у паралельних площинах і перпендикулярні до бічної поверхні? (Основи циліндра) Які вони є?(верхня і нижня)

3.Робота в групах зі збіркою № 144 (з кольоровими олівцями

( Пояснити як визначили висоту)

4.Хвилинка – цікавинка  «Найбільший циліндр» (показ відео)

 

4.Творча майстерня по виготовленню капелюхів – циліндрів

- На минулому уроці, ви виготовляли циліндри, візьміть їх у роки. А ось і мій – демонстраційний. Та погляньте, одна з основ не приклеїлась . Що ж мені робити? А я можу щось інше виготовити  з цієї частини циліндра ? (Відповіді дітей)

 Для мене стала цікава ваша ідея про капелюх циліндричної форми. Мабуть потрібно трішки історії з цього питання. Показ слайда №1 з презентації, потім № 2  і № 3. Ось для вас такі ж заготовки – потрібно виготовити паперовий капелюх – циліндр для одного члена вашої групи. Контролюємо час,  співпрацюємо в групі.

 Діти одягають готові вироби і демонструють.

5. Співпраця з вчителем англійської мови

  • Мабуть і  інші учасники хочуть одягнути   капелюхи – циліндри? Сьогодні я ще і в ролі чарівниці – тримайте і приміряйте.. Та ви справжні джентльмени. А хто знає , що означає це слово ?

Давайте звернемося  за консультацією до вчителя англійської мови, Яни Сергіївни, яка теж завітала до нашого клубу. Ви не тільки дізнаєтесь  відповідь на наше питання , а зможете взяти  урок з правил етикет .

( Діти вивчають  поняття на англійській мові, говорять компліменти дівчаткам)

6. Музична фізкультхвилинка  з вчителем хореографії Бойко М. О.

- Як спливає час непомітно, коли так дружно працювати в колі  однодумців. А з друзями можна  відпочити. Ваш вчитель хореографії теж завітала до нашого клубу «Геометник» і у неї є цікава ідея щодо  використання капелюхів – циліндрів.

 (Діти виконують танок «Джентельмени»)

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. К. Елена
    Цікава розробка. Впевнена, дітям було цікаво. Творчої напснаги вчителю у подальшій роботі!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 квітня 2018
Переглядів
1417
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку