Співучителювання на уроці у 4 класі "Елементи геометрії". Матеріал по вивченню теми "Циліндр (основа, бічна поверхня, висота)". Матеріал поєднаний з англійською мовою, хореографією.
Фрагмент відкритого уроку «Елементи геометрії» 4 клас
проведений вчителам Китайгородської ЗОШ І- ІІІ ст. Переясловою Л.В.
24.04.2018р районне МО директорів шкіл ОТГ
Тема. Циліндр (бічна поверхня, основа, висота) (2-й урок в темі)
Мета: закріпити знання учнів про циліндр, вміння визначати бічну поверхню, основу , висоту; розвивати увагу, просторову уяву, логічне мислення, мову; вчити застосовувати здобуті знання на практиці; викликати інтерес до предмета через інтеграцію з іншими галузями ( трудовим навчанням, англійською мовою, хореографією); виховувати доброзичливе уважне ставлення до друзів, вміння співпрацювати в групі, парі, артистичність .
Обладнання: друковані зошити – посібники для 4 класу, набори геометричних фігур, олівці, лінійки, комп*ютер, навчальне відео «Циліндр», картки для роботи в парі та групі, заготовки для виготовлення капелюхів – циліндрів, музичні записи для хвилинки відпочинку, презентація « Капелюх - циліндр».
Хід уроку
І. Організація класу.
1. Вітання ( на різних мовах: англійській, французькій, німецькій, японській, українській)
- Я сьогодні особливо рада нашій зустрічі, бо ви такі гарні, веселі і я відчуваю вашу позитивну енергетику і настрій на роботу, тому час для вітань….(з кожною групою окремо на різних мовах, потім разом з вчителем і окремо з гостями).
2. Розпочинаємо урок знайомий, але незвичний,
Гостей багато завітало у 4-й клас.
Але хай буде він цікавий, корисний та геометричний,
Тож бажаю успіхів кожному з вас.
ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку
А) Розгадування ребуса
Б) Ігровий проблемний момент
- Поки ви працювали з карткою , я переглянула свою валізу і знайшла ось цей предмет ( валик) Що це ?. І навіщо він нам? (Циліндр у перекладі з грецької «валик, каток»)
- Які ще предмети із життя мають форму циліндра? (Олівці, труби, колоди…) - Отже, сьогодні у клубі ми будемо працювати з якою фігурою? (Циліндром)
ІІІ. Основна частина
1.Вправи на розпізнавання фігур
а) -Знайдіть її серед запропонованих вам фігур на столах.(Дякую)
б) Робота в групах з карткою « Розпізнай фігури»
Відповідь:2, 1, 4,3,6,5.
2.Вправа «Інтелектуальна розминка»
- Що таке циліндр ? (Це тіло, яке утворюється шляхом обертання прямокутника навколо однієї із його сторін)
Демонстрація утворення циліндра з паперу (кольорові листочки у кожного)
3.Робота в групах зі збіркою № 144 (з кольоровими олівцями
( Пояснити як визначили висоту)
4.Хвилинка – цікавинка «Найбільший циліндр» (показ відео)
4.Творча майстерня по виготовленню капелюхів – циліндрів
- На минулому уроці, ви виготовляли циліндри, візьміть їх у роки. А ось і мій – демонстраційний. Та погляньте, одна з основ не приклеїлась . Що ж мені робити? А я можу щось інше виготовити з цієї частини циліндра ? (Відповіді дітей)
Для мене стала цікава ваша ідея про капелюх циліндричної форми. Мабуть потрібно трішки історії з цього питання. Показ слайда №1 з презентації, потім № 2 і № 3. Ось для вас такі ж заготовки – потрібно виготовити паперовий капелюх – циліндр для одного члена вашої групи. Контролюємо час, співпрацюємо в групі.
Діти одягають готові вироби і демонструють.
5. Співпраця з вчителем англійської мови
Давайте звернемося за консультацією до вчителя англійської мови, Яни Сергіївни, яка теж завітала до нашого клубу. Ви не тільки дізнаєтесь відповідь на наше питання , а зможете взяти урок з правил етикет .
( Діти вивчають поняття на англійській мові, говорять компліменти дівчаткам)
6. Музична фізкультхвилинка з вчителем хореографії Бойко М. О.
- Як спливає час непомітно, коли так дружно працювати в колі однодумців. А з друзями можна відпочити. Ваш вчитель хореографії теж завітала до нашого клубу «Геометник» і у неї є цікава ідея щодо використання капелюхів – циліндрів.
(Діти виконують танок «Джентельмени»)