Гра – мандрівка
«У пошуках осінніх скарбів»
4 клас
Мета: вчити учнів доводити, пояснювати, обстоювати свою думку, розвивати творчу особистість, розвивати пам’ять, логіку та увагу дітей, виховувати вміння бути кмітливими і винахідливими.
Дівчина-Осінь: Добрий день у добрий час! Рада, друзі, бачить вас.
Я – Осінь-чарівниця,
Гуляю тихо в гаю.
У золоті шати усе я одягаю.
Калиноньці-сестричці дарую я намисто.
Червоне, полум’яне, напрочуд променисте.
Березам жовті віти у коси заплітаю,
А верби і тополі в нове вбрання ховаю.
То промайну у гаї, то покажуся в лісі.
То сірим горобцем проскочу я по стрісі.
То лебедем у жито, то соняхом на полі.
А зараз я із вами
У вашім дружнім колі.
Запрошую вас у мандрівку осіннім лісом.
Девіз мандрівки: « БІЛЬШЕ ПОДОРОЖУЄШ – БІЛЬШЕ ЗНАЄШ!»
Будьте дуже уважні. Під час мандрівки ви зустрінетеся з моїми друзями – лісовими мешканцями. У них є цікаві завдання для вас.
1 команда: Команда «Вересень».
Наш девіз:Вересень – супер, Вересень – клас,
Вересень перший завжди серед нас!
2 команда: Команда «Жовтень».
Наш девіз:Ніколи, ні в чому не вагатися!
Іти до мети і не зупинятися!
3 команда: Команда «Листопад».
Наш девіз:Зараз чи ніколи, годі вже чекати,
Разом нас багато, нас не подолати!
- А зараз давайте пригадаємо правила гри (на окремих листочках вчитель прикріплює на дошці правила):
1. Не варто викрикувати.
2. Не можна перебивати інших.
3. Поважайте всіх учасників гри.
4. Будьте активними.
5. Працюйте злагоджено.
6. Радійте успіхам своїх товаришів.
- Отже, починаємо наші змагання!
Представлення журі.
Вчитель
Отож, вирушаємо у нашу віртуальну подорож!
Зупинка «Літературна галявина»
1. З’єднати стрілочкою термін і його визначення.
Прислів’я – короткий народний вислів з повчальним змістом.
Казка – народний або літературний твір про вигадані, часто фантастичні події.
Оповідання – невеликий за обсягом розповідний художній твір, здебільшого про одну чи кілька подій у житті людей, тварин.
Роман – твір-переказ про події, факти, людей, оповитий казковістю, фантастикою.
Міф – це стародавній, біблійний чи інший переказ про створення світу, богів чи людей.
2. Переглянути фрагмент мультфільму, відгадати назву та автора твору.
Зупинка «Мовне джерело»
1. Гра «Так - Ні»
Якщо команда погоджується із твердженням, то піднімає фішку зеленого кольору, якщо ні – то червоного.
Команда «Вересень»
1. Речення з однією граматичною основою називають простим (+)
2. Префікс – частина слова, що стоїть після кореня (-)
3. Текст містить зачин і кінцівку (-)
4. Обставини відповідають на питання Як? Де? Коли? Куди? Навіщо? (+)
5. Обставини підкреслюють в реченнях хвилястою лінією (-)
Команда «Жовтень»
1. Присудок – це другорядний член речення (-)
2. Розповідне речення – це речення, у якому про когось або щось повідомляють (+)
3. Суфікс – частина слова, яка стоїть після кореня (+)
4. Означення підкреслюють в реченні пунктирною лінією (-)
5. Кличний відмінок не має питання (+)
Команда «Листопад»
1. Сполучник – це службова частина мови (+)
2. Іменники в Орудному відмінку відповідають на питання Ким? Чим? (+)
3. Однорідними можуть бути і головні, і другорядні члени речення (+)
4. Текст-опис – це текст, у якому автор розмірковує про людей, події, явища (-)
5. Синоніми – це слова з протилежним лексичним значенням (-)
2. Пояснити фразеологізми.
Команда «Вересень»
Накивати п’ятами– утекти
Зарубати на носі – добре щось запам’ятати
Ахіллесова п’ята – слабке, вразливе місце
Команда «Жовтень»
Ловити ґав – бути неуважним
Замилювати очі – обдурювати кого-небудь
Хоч греблю гати – дуже багато
Команда «Листопад»
Ні пари з вуст - мовчати
За тридев’ять земель – дуже далеко
Грати першу скрипку – бути головним у якій-небудь справі
3. Виправити помилки в тексті. Командам роздається текст на картках з помилками
ОСІНЬ
Від краю до краю затягнули небо густі сірі хмари. З них сіє дрібний дощ. Від холоду жовтіють трави, в’януть квіти.
Я милуюсь барвами осені. Ось берізки розпустили свої золотаві коси. Великі жовті брилі одягли ясени, в’язи. Серед зеленої хвої сосни яскравим вогнищем палає дика груша.
Тремтять холодними вогниками оранжеві листки на осиці.
Листочки летять у повітрі і тихенько лягають на землю.
Зупинка «Математичний яр»
1. Дати відповіді на запитання.
Команда «Вересень»
1. Назвіть найменше натуральне число (1)
2. Як називають числа при діленні? (Ділене, дільник, частка)
3. Яка градусна міра розгорнутого кута? (180*)
4. Що більше: 1 гривня чи 120к. (120к.)
5. Як виміряти площу прямокутника? (Ширину помножити на довжину)
Команда «Жовтень»
1. Назвіть найбільше двоцифрове число (99)
2. Як називають числа при множенні? (Перший множник, другий множник, добуток)
3. Що більше 1метр чи 100 сантиметрів? (Однаково)
4. Що означає збільшити у 7 разів? (Помножити на 7)
5. Назвіть третину року (4 місяці)
Команда «Листопад»
1. Назвіть найменше трицифрове число (100)
2. Трикутник, у якого всі сторони рівні називають (рівностороннім)
3. Як називають число, що записане над дробовою рискою? (Чисельник)
4. Назвіть число, що є наступним для числа 999999 (Мільйон)
5. За якою формулою обчислюють об’єм прямокутного паралелепіпеда? (Довжину помножити на ширину і помножити на висоту)
2. Математична подорож містами України (на картках)
Зупинка «Луг відпочинку»
Фізкультхвилинки під музику
Зупинка «Природнича діброва»
1. Робота з картою.
2. Встановити відповідність між зображеннями рослин та їхніми назвами.
3. Розглянути світлини. Назвати зображені міста та країни, у яких вони розташовані.
Команда «Вересень»


Команда «Жовтень»


Команда «Листопад»


Зупинка «Інтелектуальний гай»
1. Розгадування ребусів.
Осінь: Дякую, вам, що допомогли моїм друзям.
За вашу старанність таку –
Зараз всіх нагороджу!
Щедрі Осені дари
Принесла для дітвори.
Пригощайтеся!
Нагородження грамотами.
Осінь: Вже час мені прощатись,
Бо треба повертатись.
Виростайте всі здорові,
Білолиці, чорноброві.
А через рік, в такий же час,
Я чекаю в лісі вас!
До побачення! До нових зустрічей!