індивідуальна програма розвитку (навчальні труднощі) 2 клас

Про матеріал

Індивідуальна програма розвитку розроблена для учениці 2 класу з навчальними труднощами, 4 рівень підтримки. В даній індивідуальній програмі розвитку описані компетенції дитини, основні труднощі та потреби.

Перегляд файлу

Додаток 3

до Порядку

 

 

ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ

 

 

1. Період виконання з 01.09.2023-31.05.2024н.р.

2. Загальні відомості про ученицю:

прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) ______________________

дата народження______________

повне найменування закладу загальної середньої освіти, в якому навчається учень ________________________________________________________________

рікнавчання1

клас навчання 2

контактні номери телефонів батьків (інших законних представників) для термінового зв’язку __________________________

 

3. Індивідуальні особливості розвитку учня:

Наявний рівень знань і вмінь і навичок учня (компетенції)

Опис освітніх труднощів учня, виявлених у закладі освіти

Потреби

Знає: геометричні фігури, цифри, математичні знаки, компоненти дій (віднімання, додавання), жанри літературних творів (казка, вірш, оповідання),букви називає вибірково, явища природи, називає тварин, овочі, фрукти, орієнтується в собі, знає частини тіла.

 

Вміє: списувати текст з дошки або із зразка (в писаному вигляді), читає поскладово, відровідати на питання за змістом твору короткими реченнями, усний рахунок в межах 10, рахунок в межах 20 з допомогою, порівнює числа.

 

Володіє: навичками злитого читання та письма на початковому рівні, навичками розв’язувати приклади на додавання та віднімання в межах 20 з опорою на наочність та з допомогою дорослих. Виконує роботу під керівництвом вчителя та асистента, потребує детального кількаразового пояснення.В самостійній діяльності виконує основні види фізичних рухів: ходьбу, біг, лазіння. Фізичні рухи та вправи виконує за словесною інструкцією, деякі з опорою на візуальну підтримку. Демонструє просторове уявлення на власному тілі.

 

Розуміє: частково зміст прочитаного їй тексту, інструкції, завдання вчителя, міри часу (доба, місяць, рік), принципи здорового способу життя, різницю між ознаками предметів.

 

Засвоїла:Встановлює зоровий контакт. Розуміє звернене мовлення. Вітається та прощається після звернення дорослого. Виконує прості мовленнєві інструкції. Відповідає самостійно на запитання співрозмовника. Активний словник дитини складається із слів різних частин мови.

Орієнтується в сенсорних еталонах зовнішніх ознак предметів.  Орієнтується в приміщенні класу та школи.

 

Наявні інтелектуальні труднощі:

              Виявляє часткову обізнаність в собі та найближчому оточенні;

              плутає пори року;

              пізнавальний інтерес та пізнавальна активність нерівномірні, зберігаються за умови успішного виконання завдань, знижуються при невдачах;

              Сприймання характеризується деякою поверхневістю;

              увага розсіюється при роботі з декількома об’єктами, концентрація знижується;

              дефіцит довільної оперативної пам’яті:

              труднощі узагальнення та класифікації;

              Недостатній розвиток причинно-наслідкового мислення

              недостатній словниковий запас;

              мисленнєві   процеси характеризується уповільненістю.

Наявні фізичні труднощі:

 

Дрібна та загальна моторика розвинені недостатньо.

Ручку для письма тримає не правильно.

 

Наявні навчальні труднощі:

              потребує допомоги різної міри складності в опануванні нових знань та уявлень;

              інтерес до навчання нестійкий (потребує заохочення та мотивації);

              без допомоги не завжди  розуміє суть вправи, завдання та гри;

              без допомоги не пише;

              низький рівень розвитку довільної уваги;

              утруднене розуміння словесно-логічних завдань.

Наявні функціональні (сенсорні, моторні, мовленнєві) труднощі:

                   повільний процес сприймання вербальної інформації;

                   порушене лексико-граматичне і фонематичне мовлення

                   моторика рухів і артикуляційного апарату недостатня

                   складова структура складних слів порушена

                   фонематична сторона мовлення на стадії формування

                 помірні порушення при говорінні повними реченнями.

                 Зв’язне мовлення не сформовано

                під час бесіди часто відволікається на різні зовнішні подразники.

 

 

Працювати  над:

               збагаченням словникового запасу;

               корекцією звуковимови;

               всебічним розвитком дитини;

               ліквідацією недоліків в оволодінні лексикою та граматикою;

               вмінням користуватися різними способами словотворення;

               всебічним розвитком дитини

Розвивати:

   граматичної будови мовлення;

   розподіляти увагу;

   переключати увагу з одного об’єкта на інший;

   емоційно-вольову  сферу, саморегуляцію;

   фонематичний слух;

   слухове сприймання;

   дрібну моторику;

   пам'ять;

   артикуляційну моторику та мовне дихання;

  розвивати здатність до збереження рівноваги;

  включати дитину в діяльність, спрямовану на подолання труднощів та перешкод;

  розвивати ігрову діяльність, вміння організувати цілеспрямовану гру.

Формувати:

     зв’язне мовлення, розуміння послідовності подій;

     обчислювальні навички;

     необхідні побутові навички самообслуговування та соціальну модель поведінки;

     комунікативні навички;

     поняття простору та часу;

     вміння планувати свою діяльність.

Вчити:

       виділяти головне, істотне, узагальнювати;

       переказ тексту своїми словами;

       розповідати за малюнком та серією сюжетних малюнків;

       розучування віршів на память;

       підбирати слова близькі за значенням;

       використовувати схеми роботи для виконання завдань;

       малювати, ліпити, робити аплікації, креслити, вимірювати;

       Розв’язувати прості задачі, обчислювати вирази усно на додавання і віднімання

       письмо під диктування;

       самостійне списування;

       перевіряти виконане завдання на наявність помилок, порівнюючи його зі зразком;

       володіти інтонаційними засобами виразності мовлення.

 

Учениця відвідує групу продовженого дня

 

4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами (зазначити необхідне):

1) рекомендований рівень підтримки:

 перший рівень підтримки;

другий рівень підтримки;

третій рівень підтримки;

четвертий рівень підтримки;

п’ятий рівень підтримки;

2) адаптація та модифікація освітнього середовища:

 

Назва адаптації/модифікації

Так/ні

Примітка

Пристосування середовища:

Доступність

так

Зменшити кількість сторонніх подразників

Освітлення

так

 

Рівеньшуму

так

Знизити рівень шуму

потреба в усамітненні, його періодичність та місце (ресурсна кімната, медіатека тощо)

Так

За потребою

Психолого-педагогічна адаптація:

Використання візуального розкладу

Ні

 

збільшення часу на виконання завдань

Так

За потребою.

Збільшення обсягу допомоги (навідне питання, демонстрація зразка, нагадування тощо)

Так

Ділити завдання на кілька, простіших за змістом або покрокових. Супроводжувати кожен етап словесним описом, прикладами.

руховий режим

Так

 

 

 

Фізкультхвилинки. Розроблення системи додаткових перерв по 2-3  хвилини

Використання заохочень

Так

Словесне заохочення, наліпки.

Використання засобів для концентрації уваги

Так

Звернення по імені.

Інше

Ні

 

Адаптація навчального матеріалу:

картки-підказки, картки-інструкції

Так

На всіх уроках.

Засоби альтернативної комунікації

Ні

 

Інше

Ні

 

Візуальний рукописний зразок вчителя (дорослого) для написання невідомих слів.

Так

За потребою.

Модифікація:

Скорочення змісту навчального предмета

ні

.

Зниження вимог для виконання завдань

Так

 

картки-підказки, картки-інструкції

Так

 

 

3) потреба у використанні:

жестової мови та/або залученні перекладача жестової мови;

 шрифту Брайля;

4) потреба в додаткових заняттях з:

так

ні

 

5) потреба в консультації з:

фахівцями інклюзивно-ресурсного центру;

іншими фахівцями ________________________________________

 

6) наявність індивідуального навчального плану:

 так

ні.

 

У разі потреби в індивідуальному навчальному плані зазначити навчальні предмети (інтегровані курси), які потребують адаптації чи модифікації, та відповідального за розроблення індивідуального навчального плану педагогічного працівника:

 

Навчальний предмет (інтегрований курс)

Адаптація чи модифікація

Відповідальний педагогічний працівник

Українська мова

Модифікація

 

Математика

Модифікація

 

Українська мова

Модифікація

 

Фізична культура

Адаптація

 

Образотворче мистецтво

Адаптація

 

Я досліджую світ

Модифікація

 

Дизайн і технології

Адаптація

 

Англійська мова

Модифікація

 

Музичне мистецтво

Адаптація

 

Інформатика

Модифікація

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Індивідуальний навчальний план

учениці 2 класу

Назва освітньої галузі

Предмети

Кількість годин

Мовно-літературна

Українськамова

7

Іншомовна

Англійськамова

3

Математична

Математика

4

Я досліджуюсвіт (природнича, громадянська й історична, соціальна, здров’язбережувальна галузі)

Я досліджуюсвіт

3

Технологічна

Дизайн і технології

1

 

Інформатична

Інформатика

1

Мистецька

Образотворче мистецтво

Музичне мистецтво

1

 

1

Фізкультурна

Фізична культура

3

Усього

 

24

Корекційно-розвиткова робота:

корекціямовлення

корекціярозвитку

навчальна діяльність

ЛФК

 

1

2

1

2

 

5. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (заняття):

Найменування заняття (послуги)

Фахівець, який проводить заняття (надаєпослугу)

Місце проведення

(кабінет)

Розклад занять

Корекція розвитку

Психолог

 

 

Корекція мовлення

Вчитель-логопед

 

 

Корекція розвитку

Вчитель-дефектолог

 

 

Навчальна діяльність

Вчитель-дефектолог

 

 

ЛФК

Вчитель фізкультури

 

 

 

6. Навчання:

 за розкладом класу;

 за адаптованим розкладом, з відвідуванням окремих уроків за індивідуальним розкладом відповідно до індивідуального навчального плану, зазначити які: _____________________________________________________

за модифікованим розкладом.

 

7. Забезпечення асистента учня (учениці):

1) потреба в асистенті учня (учениці) (супроводі під час інклюзивного навчання):

 так

ні;

 

8. Забезпечення допоміжними засобами навчання:

1) потреба у підручниках:

підручники для закладівзагальної середньої освіти та матеріали;

адаптація підручників для закладів загальної середньої освіти та матеріалів;

підручники для осіб з особливими освітніми потребами та матеріали.

2) допоміжні засоби для навчання:

так

ні.

Зазначити перелік засобів для навчання, які потребує учень (учениця):картки-схеми для розвитку звязного мовлення, схематичні малюнки, схеми-моделі, мультимедійна дошка, картки-підказки, картки-інструкції.

9. Потреба в розумному пристосуванні:

так, зазначити яка: перевантаження потребує негайного відпочинку, використання заохочення, стимулюючі засоби для розвитку пізнавальної активності та підтримки. Робоче місце має бути розташоване у зоні досяжності вчителя. Слід контролювати позу за столом. Учениуя має сидіти достатньо близько, добре бачити вчителя, однокласників та унаочнення. Збільшення часу на виконання завдань.

ні.

10. Особливості проведення оцінювання:

адаптації проведення оцінювання за часом та змістом, зокрема: збільшення часу на виконання завдань; зменшення кількості завдань; використання зручних форм роботи (тести, усні опитування, аудіозавдання тощо) відповідно до потреб;

використання доступних форм викладу інформації для оцінювання (шрифту Брайля, письмових чи усних завдань тощо);

використання окремих карток з завданнями чи адаптованих матеріалів під час оцінювання;

адаптація завдань для оцінювання до особливостей сприйняття інформації  (уникнення графічних завдань для осіб з порушенням зору, уникнення або створення комфортних умов для усних опутувань для осіб, які цього потребують, тощо);

інше (зазначити що)______________________________________________

 

11. Потреба у продовженні строків навчання:

ні

 так.

 

12. Додаткові напрями роботи:

 

За сферами розвитку

Ціль

Очікувані результати, яких планується досягнути

Рівень досягнутих результатів (заповнюється після виконання індивідуальної програми розвитку)

Розвиток інтелекту-альної сфери

Розвиток зорового сприймання і зорової пам’яті.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розвиток сприймання особливих властивостей предметів.

 

 

 

 

 

 

Розвиток слухового сприймання і слухової пам’яті та уваги.

Навчитися розуміти спосіб порівняння предметів за розміром. Навчиться порівнювати предмети. Навчиться групувати предмети за однією суттєвою ознакою – кольором.

Навчиться розрізняти на дотик гладкий – шорсткий. Навчиться знаходити в навколишній дійсності різні предмети з шорсткою поверхнею.

 

Навчиться сприймати і виділяти звукові подразники – різноманітні звуки навколишнього середовища.

 

Розвиток сенсорної моторної

Розвиток моторики.

 

 

 

 

 

 

 

Розвиток координації кисті рук і пальців.

 

 

 

 

Розвиток зорового, тактильного сприймання на основі формування перцептивних дій.

Навчитися виконувати певні рухи і дії (ходити зі змінною площі опори, по колу переступаючи через предмети).

 

Навчитися розрізняти пальці кисті, що використовуються при виконанні вправи.

 

Навчитися називати та показувати на собі основні частини тіла та обличчя.

 

Розвиток мовлення

Розвиток слухання – розуміння мовлення.

 

 

 

 

 

 

Активізація мовленнєвої і пізнавальної діяльності.

 

 

 

 

 

 

 

 

Розвиток графічних умінь.

Навчитьсяслухати – розумітимовленнявчителя; відповідати на однозначнізапитання; називатирізніпредмети за їхзображеннями на малюнках.

 

Навчитьсярозрізнятиосновнікольори; сприймати і відтворюватинайпростішікомбінації з прямихліній та фігур; складатирозрізнімалюнки; позначати словомдію предмета.

 

Навчиться правильно сидітипід час письма; правильно триматиручку, олівець; малювати на паперівертикальні, горизонтальні, прямі, похилілінії; домальовувати предмет знайомимилініями.

 

Розвиток фізичних здібностей

Сформувати інтерес та звички до занять фізичними вправами.

 

Удосконалення вміння виконувати  загальнорозвиваючі вправи.

 

Удосконалення фізичних якостей: швидкості,  спритності, витривалості, гнучкості, сили; координації рухів та рівноваги.

 

 

 

Виконання щоденної ранкової гімнастики.

Буде сформовано інтерес до занять фізичними вправами.

 

Учень удосконалить вміння виконувати загальнорозвиваючі вправи.

 

До кінця навчального року удосконаляться фізичні якості учня: швидкість, спритність, витривалість, гнучкість, сила; координація рухів та рівновага.

 

До кінця навчального року учень самостійно щоденно буде виконувати ранкову гімнастику.

 

Розвиток емоційно-вольової сфери

Розвиток вольових зусиль.

 

 

 

 

 

 

 

 

Розвиток впевненості у собі та своїй самооцінці.

 

 

 

Розвивати вміння використовувати мовленнєві навички в комунікативних цілях.

Навчиться утримувати та концентрувати увагу на завданні; використовувати позитивні емоції, як засіб стимулювання до діяльності та спілкування.

 

 

Навчитися виховувати ініціативність, наполегливість, рішучість.

 

Навчиться просити про допомогу.

 

Розвиток соціальної сфери

Залучення до повсякденної життєдіяльності класу, школи, включення  в  соціальні відносини на основі  відновлення психічних функцій і комунікативних  здібностей.

 

 

Активне залучення до навчальних видів діяльності, вміння працювати самостійно.

 

 

 

 

 

Підвищення рівня соціальної адаптації, набуття соціального досвіду та ціннісних орієнтацій.

Учениця буде залучена до повсякденної життєдіяльності класу, школи, включена в соціальні відносини на основі відновлення психічних функцій і комунікативних здібностей.

 

До кінця навчального року учениця буде залучена до усіх навчальних видів діяльності, навчиться працювати самостійно.

 

Буде підвищено рівень соціальної адаптації. Набуде соціального досвіду та ціннісних орієнтацій.

 

Подолання навчальних труднощів

Мовно-літературна освітня галузь.

Розвивати сприйняття усної інформації.

 

 

 

 

 

Навчити перетворювати інформацію.

 

 

 

 

 

Навчити читати по складах слова та речення.

 

Навчити розбірливого каліграфічного письма.

 

 

 

 

 

 

 

 

Математична освітня галузь.

Навчити встановлювати кількість об’єктів, читати записувати числа, порівнювати та упорядковувати їх.

 

Володіти обчислювальними навичками, застосовувати їх у навчальних та практичних ситуаціях.

 

Навчити розуміти та розв’язувати прості задачі.

 

 

Природнича освітня галузь.

Сформуватиуявлення щодо екологічного природокористування, дотримання правил природоохоронної поведінки, ощадливого використання та збереження природних ресурсів.

 

 

Технологічна освітня галузь.

Сформувати трудові уміння та навички, що забезпечать подальшу здатність до успішного опанування основ професійно-трудової діяльності, набуття навичок практичної життєдіяльності.

 

Мистецька освітня галузь.

Залучення до різних видів мистецької творчості (образотворче, музичне та інші види мистецтв) шляхом розкриття і розвитку природних здібностей, творчого вираження особистості.

 

 

 

До кінця навчального року учениця буде сприймати усну інформацію, перепитувати виявляючи увагу, доречно реагувати.

Дитина на основі тексту навчиться добирати ілюстрації, фіксувати інформацію графічно.

 

Навчиться читати по складах слова та речення.

 

До кінця навчального року учениця навчиться писати рукописними буквами, розбірливо; правильно записувати слова, які пишуться так, як вимовляються, самостійно списує.

 

 

Навчиться лічити об’єкти, позначати числом результат лічби, порівнювати числа в межах ста та упорядковувати їх.

 

 

Дитина навчиться усно обчислювати зручним для себе способом.

 

 

 

 

 

Учениця з допомогою вчителя навчиться розуміти та розв’язувати прості задачі.

 

 

Буде сформовано уявлення щодо екологічного природокористування, дотримання правил природоохоронної поведінки, ощадливого використання та збереження природних ресурсів.

 

 

Вучниці буде частково сформованотрудові уміння та навички, що забезпечать подальшу здатність до успішного опанування основ професійно-трудової діяльності, набуття навичок практичної життєдіяльності.

 

 

 

Учениця буде залучена до різних видів мистецької творчості (образотворче, музичне та інші види мистецтв) шляхом розкриття і розвитку природних здібностей, творчого вираження особистості.

 

 

13. Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали індивідуальну програму розвитку:

 

Прізвище, власнеім’я, по батькові (за наявності)

Посада

Підпис

 

заступник директора з навчально-виховноїроботи

 

 

класнийкерівник 2 класу, учитель початковихкласів

 

 

асистент учителя

 

 

практичний психолог

 

 

корекційний педагог

 

 

соціальний педагог

 

 

учительанглійськоїмови

 

 

учительмузичногомистецтва

 

 

Дефектолог

 

 

Логопед

 

 

фахівецьІРЦ

 

 

Мати

 

 

Індивідуальну програму розвитку погоджено одним з батьків (іншим законним представником) учня:

 

______________________________________________________________________

(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) одного з батьків
(іншого законного представника) учня)

 

 

підпис ____________________________  дата  __________________________

 

 

 

1

 

docx
Додано
26 лютого
Переглядів
524
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку