Інтелектуальна гра "У пошуках скарбів" для учнів 4 класу

Про матеріал
Інтелектуальна гра для молодших школярів є чудовим інструментом розумової гімнастики та джерелом приємного настрою у навчально-виховному процесі.
Перегляд файлу

       ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА

«У пошуках скарбів»

для учнів 4-их класів

Мета: розширити та поглибити знання учнів з різних галузей; формувати прагнення до знань, як до життєво необхідної цінності; підтримувати інтерес до навчання; розвивати пізнавальну активність учнів, комунікативні уміння, критичне мислення; уважність, пам’ять; виховувати прагнення до самоосвіти, уміння працювати у команді, об’єктивність самооцінки.

Обладнання: таблиця «Завдання гри», таблички з назвами команд, картки для жеребкування, малюнок скрині зі скарбами, індивідуальні картки із завданнями, фішки (бали), аркуші паперу, кольорові олівці, ручки, медалі-призи, грамоти.

 

    ЗАВДАННЯ ГРИ

  1. Перевірити рівень власних знань та умінь.
  2. Розширити та поглибити знання з різних предметів.
  3. Вчитись працювати у команді: бути уважним, вміти слухати інших, радитися, міркувати, приймати рішення, доводити власну думку, підтримувати один одного.
  4. Отримати задоволення від процесу гри!

 

 

C:\Users\Настя\Desktop\8def484fbbab.jpg

 

Хід гри

І. Розподіл гравців на команди

Розподіл відбувається за допомогою жеребкування: «1», «2», «3», «4», «5». Учні займають свої місця. Кожна команда придумує назву та обирає командира.  Назви команд записуються на табличках.

ІІ. Ознайомлення з правилами гри

Учні ознайомлюються з таблицею «Мета гри», правилами та структурою гри.

Гра «У пошуках скарбів» складається з 5 турів. У кожному турі за правильно виконані завдання команда отримує фішки-бали, що демонструють їхні кроки до скарбів. У кінці гри кількість фішок кожної команди сумується.

ІІІ. Власне гра

Послідовність ходу команди визначається за допомогою завдання «Дешифрувальник»

1

2

3

   АБВГ

    ҐДЕЄ

   ЖЗИІ

4

5

6

   ЇЙКЛ

   МНОП

   РСТУ

7

8

9

   ФХЦЧ

    ШЩ

    ЬЮЯ

Код: Птах, 6511

Відповідь: Сова

Тур 1 «Море запитань»

Учасники команд вирушають у подорож. Їм необхідно подолати уявне море, у якому на них чекають різні течії, вітри та хвилі у вигляді запитань з різних галузей знань. Учасникам пропонується таблиця з категоріями запитань, де вони на власний розсуд обирають тему запитання. Кожна правильна відповідь – 1 бал. Для підрахунку балів за кожну правильну відповідь учні отримують фішку у вигляді кроків. Фішки збираються протягом усієї гри.

Запитання до туру

Категорія «Природознавство»

  1. Що таке Сонце? (Зірка середньої величини, велика розпечена куля)
  2. Як називають тварин, які живуть біля людини? (Свійські тварини)
  3. Яку квітку у народі називають «квіткою сонця»? (Соняшник)
  4. Як називаються рослини з листям у формі голок? (Хвойні)
  5. Штучна екосистема у посудині з водою, населена водними мешканцями? (Акваріум)

Категорія «Логічні»

  1. Якою хворобою люди на землі ніколи не хворіли? (Морською)
  2. У класі 23 учні. Скільки необхідно поставити подвійних парт, щоб розсадити усіх учнів? (12)
  3. Що можна побачити із заплющеними очима? (Сон)
  4. По морю ходить, а біля берега пропадає. Що це? (Хвиля)
  5. У якому місяці 28 днів? (У кожному)

Категорія «Калейдоскоп»

  1. Який вітамін необхідний для зору? (Вітамін А)
  2. Пристрій для спостереження за зірками? (Телескоп)
  3. Як називається виготовлення виробів із глини? (Кераміка)
  4. Вид образотворчого мистецтва, у якому зображення створюються простим олівцем, тушшю, вугілля? (Графіка)
  5. Як називаються канікули у батьків? (Відпустка)

Категорія «Мультфільми»

  1. Що подарувала Сова на день народження Віслючку Іа? (Хвіст)
  2. Як звали песика, який допоміг витягнути ріпку? (Жучка)
  3. Їстівний казковий персонаж? (Колобок, Цибуліно)
  4. Як звали хлопчика із Простоквашино?  (Дядя Федір)
  5. Муха, яка напоїла усіх чаєм? (Цокотуха)

Категорія «Секрет» (Спорт)

  1. Як називається кінець дистанції? (Фініш)
  2. За допомогою чого тренер дає команду «на старт»? (Свисток)
  3. Спортсмен, який ходить сидячи? (Шахматист)
  4. У якій грі використовують найлегший та найменший м’яч? (Настільний теніс)
  5. Арена для боксерів? (Ринг)

Підсумок 1туру, підрахунок фішок кожної команди.

 

Тур 2 «Два береги»

Учням пропонується завдання: зєднати у правильному порядку необхідні частини. Завдання роздається на картках. 

Послідовність ходу команди визначається за допомогою завдання «Дешифрувальник»:

1

2

3

   АБВГ

    ҐДЕЄ

   ЖЗИІ

4

5

6

   ЇЙКЛ

   МНОП

   РСТУ

7

8

9

   ФХЦЧ

    ШЩ

    ЬЮЯ

Код: Птах, 656541

Відповідь: Сорока

Категорії «берегів»: прислів’я, фразеологізми, гра і знаряддя, портрет і ім’я, твір письменника та його ім’я. 

Якщо усі компоненти з’єднано правильно, команда отримує 1 бал.

 

Тур 3 «Командири у руля»

Змагання відбувається між командирами команд. Пятьом учасникам (командирам) по черзі називаються слова, завдання учнів – назвати швидко до них антоніми. Той, хто забарився або не знає відповіді вибуває зі змагання, отримуючи 1 бал; наступний, хто вибуває у другому колі, отримує 2 бали і так далі; той, хто протримався до останнього, отримує 5 балів.

 

Тиша

Минуле

Блиск

Чистота

Ввічливість

 

 

Карлик

Рідний

Перший

Хвалити

Всі

 

 

Сумний

Рано 

Багатство 

Питання

Північ

 

 

Зустріч

Говорити

Будувати

Святковий

Силач

 

 

Тривалий

Рівно

Щедрість

Доброта

Спека

 Шум

Майбутнє

Тьмяність

Бруд

Нечемність

 

 

Велетень

Чужий

Останній

Сварити

Ніхто

 

 

Веселий

Пізно

Злидні, бідність

Відповідь

Південь

 

 

Розлука

Мовчати

Руйнувати

Буденний

Слабак

 

 

Короткочасний

Криво

Скупість

Злість

Холод

 

 

 

Тур 4 «До рідних берегів»

Команди отримують завдання намалювати «кущ асоціацій-символів» до слова Україна.

(Тризуб, гімн, прапор, Дніпро, калина, Тарас Шевченко, борщ, віночок, верба, Леся Українка, вареники, вишиванка, колоски пшениці, соняхи, соловейко, козак, лелека).

Кожна правильна асоціація оцінюється в 0,5 бала, 2 асоціації – 1 бал, 1 фішка.

 

 

Тур 5 «Почуй мене»

Від кожної команди запрошується по одному учаснику (на розсуд команди). Завдання гравця –  за 1 хвилину пояснити слово на картці своїй команді, не називаючи саме це слово, а використовуючи синоніми, аналогії, визначення. Приклад: уявна лінія, що з’єднує небо з землею – ( лінія горизонту).

Кожне відгадане слово – 1 бал.

 

ІV. Підсумок гри.

Підрахунок командами набраних балів. Кожна команда зробила певну кількість кроків до скарбу, але головне, що усі дісталися мети і витримали важкі випробування. Що ж приховує у собі скриня зі скарбами? Справжнім скарбом у наш час є знання, міцна дружба, підтримка один одного та позитивні емоції. І саме цей скарб ми сьогодні з вами розділили у дружньому колі.

Нагородження учасників гри медалями. Вибір найактивнішого гравця на розсуд команди, нагородження цих учнів грамотами.

 

 

Додаток до гри

До туру «Два береги»

    2.1 Зєднай портрет з імям видатної особи

C:\Users\Настя\Desktop\Інтелект гра\Картинки\1927lu05-004.jpg

 

Юрій Гагарін

C:\Users\Настя\Desktop\Інтелект гра\Картинки\hmelnitskiy_main.jpg

 

Ярослав Мудрий

C:\Users\Настя\Desktop\Інтелект гра\Картинки\f_20455010.jpg

 

Тарас Шевченко

C:\Users\Настя\Desktop\Інтелект гра\Картинки\shev01m.jpg

 

Богдан Хмельницький

C:\Users\Настя\Desktop\Інтелект гра\Картинки\Yaroslav.jpg

Леся Українка

 

2.2 Зєднай частини фразеологізмів

 

 

Око бачить далеко,

Більше діла,

Мала бджола,

Хочеш їсти калачі –

Книга вчить, 

 

не сиди на печі.

а розум ще далі.

менше слів.

як на світі жить.

а й та працює.

 

 

 

Кури не клюють

Повним ходом

Вітер у голові

Ставити все на карту

Наче муха в окропі

 

Успішно

Ризикувати

Багато

Метатися

Легковажний

 

 

2.3 Зєднай гру та необхідний предмет

 

Футбол

Хокей

Теніс

Біатлон

Легка атлетика

 

  Бруси 

  М’яч

  Лижі

  Ракетка

  Ключка

 

2.4 Зєднай твір та його автора

 

Іван Франко

Всеволод Нестайко

Марк Твен

Микола Сингаївський

Микола Трублаїні

 

  «Том Сойер» 

  «Пустуни на пароплаві»

  «Дрімають села»

  «Тореодори з Васюківки»

  «До школи»

 

 

До туру «Почуй мене»

Діти

Спрага

Шоколад

Зима

Жадібність

Ранок

Весло

Совість

Полудень

Ярмарок

Гімн

Тінь

Сонце

Горище

Дзеркало

Ялинка

Таємниця

Космос

Компас

Басейн

Мікроскоп

Глобус

Ремонт

Масштаб

Свічка

Гори

Ґудзик

Урок

Екватор

Сукня

Шеренга

Карта

Пенал

Посуд

Сантиметр

Океан

Материк

Кілограм

Столиця

Морозиво

Коло

Райдуга

Легенда

Ваги

Фарби

Ґринджоли

Чарівник

Лисиця

Музика

Їжак

Кит

Свято

Шахмати

Метро

Рукавиці

Чумацький Шлях

Театр

Кавун

Колискова

Гарі Поттер

Клей

Цифра

Бібліотека

Словник

Подушка

Лікарня

Іменник

Вогонь

Сон

Горизонт

Дощ

Сльози

Спека

Годинник

Сміх

 

 

 

docx
Додано
6 червня 2020
Переглядів
386
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку