ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА
«У пошуках скарбів»
для учнів 4-их класів
Мета: розширити та поглибити знання учнів з різних галузей; формувати прагнення до знань, як до життєво необхідної цінності; підтримувати інтерес до навчання; розвивати пізнавальну активність учнів, комунікативні уміння, критичне мислення; уважність, пам’ять; виховувати прагнення до самоосвіти, уміння працювати у команді, об’єктивність самооцінки.
Обладнання: таблиця «Завдання гри», таблички з назвами команд, картки для жеребкування, малюнок скрині зі скарбами, індивідуальні картки із завданнями, фішки (бали), аркуші паперу, кольорові олівці, ручки, медалі-призи, грамоти.
ЗАВДАННЯ ГРИ
Хід гри
І. Розподіл гравців на команди
Розподіл відбувається за допомогою жеребкування: «1», «2», «3», «4», «5». Учні займають свої місця. Кожна команда придумує назву та обирає командира. Назви команд записуються на табличках.
ІІ. Ознайомлення з правилами гри
Учні ознайомлюються з таблицею «Мета гри», правилами та структурою гри.
Гра «У пошуках скарбів» складається з 5 турів. У кожному турі за правильно виконані завдання команда отримує фішки-бали, що демонструють їхні кроки до скарбів. У кінці гри кількість фішок кожної команди сумується.
ІІІ. Власне гра
Послідовність ходу команди визначається за допомогою завдання «Дешифрувальник»
1 |
2 |
3 |
АБВГ |
ҐДЕЄ |
ЖЗИІ |
4 |
5 |
6 |
ЇЙКЛ |
МНОП |
РСТУ |
7 |
8 |
9 |
ФХЦЧ |
ШЩ |
ЬЮЯ |
Код: Птах, 6511
Відповідь: Сова
Тур 1 «Море запитань»
Учасники команд вирушають у подорож. Їм необхідно подолати уявне море, у якому на них чекають різні течії, вітри та хвилі у вигляді запитань з різних галузей знань. Учасникам пропонується таблиця з категоріями запитань, де вони на власний розсуд обирають тему запитання. Кожна правильна відповідь – 1 бал. Для підрахунку балів за кожну правильну відповідь учні отримують фішку у вигляді кроків. Фішки збираються протягом усієї гри.
Запитання до туру
Категорія «Природознавство»
Категорія «Логічні»
Категорія «Калейдоскоп»
Категорія «Мультфільми»
Категорія «Секрет» (Спорт)
Підсумок 1туру, підрахунок фішок кожної команди.
Тур 2 «Два береги»
Учням пропонується завдання: з’єднати у правильному порядку необхідні частини. Завдання роздається на картках.
Послідовність ходу команди визначається за допомогою завдання «Дешифрувальник»:
1 |
2 |
3 |
АБВГ |
ҐДЕЄ |
ЖЗИІ |
4 |
5 |
6 |
ЇЙКЛ |
МНОП |
РСТУ |
7 |
8 |
9 |
ФХЦЧ |
ШЩ |
ЬЮЯ |
Код: Птах, 656541
Відповідь: Сорока
Категорії «берегів»: прислів’я, фразеологізми, гра і знаряддя, портрет і ім’я, твір письменника та його ім’я.
Якщо усі компоненти з’єднано правильно, команда отримує 1 бал.
Тур 3 «Командири у руля»
Змагання відбувається між командирами команд. П’ятьом учасникам (командирам) по черзі називаються слова, завдання учнів – назвати швидко до них антоніми. Той, хто забарився або не знає відповіді вибуває зі змагання, отримуючи 1 бал; наступний, хто вибуває у другому колі, отримує 2 бали і так далі; той, хто протримався до останнього, отримує 5 балів.
Тиша Минуле Блиск Чистота Ввічливість
Карлик Рідний Перший Хвалити Всі
Сумний Рано Багатство Питання Північ
Зустріч Говорити Будувати Святковий Силач
Тривалий Рівно Щедрість Доброта Спека |
Шум Майбутнє Тьмяність Бруд Нечемність
Велетень Чужий Останній Сварити Ніхто
Веселий Пізно Злидні, бідність Відповідь Південь
Розлука Мовчати Руйнувати Буденний Слабак
Короткочасний Криво Скупість Злість Холод
|
Тур 4 «До рідних берегів»
Команди отримують завдання намалювати «кущ асоціацій-символів» до слова Україна.
(Тризуб, гімн, прапор, Дніпро, калина, Тарас Шевченко, борщ, віночок, верба, Леся Українка, вареники, вишиванка, колоски пшениці, соняхи, соловейко, козак, лелека).
Кожна правильна асоціація оцінюється в 0,5 бала, 2 асоціації – 1 бал, 1 фішка.
Тур 5 «Почуй мене»
Від кожної команди запрошується по одному учаснику (на розсуд команди). Завдання гравця – за 1 хвилину пояснити слово на картці своїй команді, не називаючи саме це слово, а використовуючи синоніми, аналогії, визначення. Приклад: уявна лінія, що з’єднує небо з землею – ( лінія горизонту).
Кожне відгадане слово – 1 бал.
ІV. Підсумок гри.
Підрахунок командами набраних балів. Кожна команда зробила певну кількість кроків до скарбу, але головне, що усі дісталися мети і витримали важкі випробування. Що ж приховує у собі скриня зі скарбами? Справжнім скарбом у наш час є знання, міцна дружба, підтримка один одного та позитивні емоції. І саме цей скарб ми сьогодні з вами розділили у дружньому колі.
Нагородження учасників гри медалями. Вибір найактивнішого гравця на розсуд команди, нагородження цих учнів грамотами.
Додаток до гри
До туру «Два береги»
2.1 З’єднай портрет з ім’ям видатної особи
|
Юрій Гагарін |
|
Ярослав Мудрий |
|
Тарас Шевченко |
|
Богдан Хмельницький |
|
Леся Українка |
2.2 З’єднай частини фразеологізмів
Око бачить далеко, Більше діла, Мала бджола, Хочеш їсти калачі – Книга вчить, |
не сиди на печі. а розум ще далі. менше слів. як на світі жить. а й та працює.
|
Кури не клюють Повним ходом Вітер у голові Ставити все на карту Наче муха в окропі |
Успішно Ризикувати Багато Метатися Легковажний
|
2.3 З’єднай гру та необхідний предмет
Футбол Хокей Теніс Біатлон Легка атлетика |
Бруси М’яч Лижі Ракетка Ключка |
2.4 З’єднай твір та його автора
Іван Франко Всеволод Нестайко Марк Твен Микола Сингаївський Микола Трублаїні |
«Том Сойер» «Пустуни на пароплаві» «Дрімають села» «Тореодори з Васюківки» «До школи» |
До туру «Почуй мене»
Діти |
Спрага |
Шоколад |
Зима |
Жадібність |
Ранок |
Весло |
Совість |
Полудень |
Ярмарок |
Гімн |
Тінь |
Сонце |
Горище |
Дзеркало |
Ялинка |
Таємниця |
Космос |
Компас |
Басейн |
Мікроскоп |
Глобус |
Ремонт |
Масштаб |
Свічка |
Гори |
Ґудзик |
Урок |
Екватор |
Сукня |
Шеренга |
Карта |
Пенал |
Посуд |
Сантиметр |
Океан |
Материк |
Кілограм |
Столиця |
Морозиво |
Коло |
Райдуга |
Легенда |
Ваги |
Фарби |
Ґринджоли |
Чарівник |
Лисиця |
Музика |
Їжак |
Кит |
Свято |
Шахмати |
Метро |
Рукавиці |
Чумацький Шлях |
Театр |
Кавун |
Колискова |
Гарі Поттер |
Клей |
Цифра |
Бібліотека |
Словник |
Подушка |
Лікарня |
Іменник |
Вогонь |
Сон |
Горизонт |
Дощ |
Сльози |
Спека |
Годинник |
Сміх |