Інтерактивно комунікативні технології в інклюзивній освіті

Про матеріал
Методична розробка "Інтерактивно комунікативні технології в інклюзивній освіті" для використання у роботі викладачам та майстрам виробничого навчання в ПТНЗ
Перегляд файлу

I:\ВИставки_ПРОФТЕХ\Емблема закладу_2023_ТИТУЛКИ.jpgI:\ВИставки_ПРОФТЕХ\ВИСТАВКА_ГПЛ_2023\Емблема закладу_2023_ТИТУЛКИ44.jpgI:\ВИставки_ПРОФТЕХ\Емблема закладу_2023_ТИТУЛКИ.jpgI:\ВИставки_ПРОФТЕХ\ВИСТАВКА_ГПЛ_2023\Емблема закладу_2023_ТИТУЛКИ44.jpgF:\ВИСТАВКА_2024\фон\1642267010_27-abrakadabra-fun-p-shabloni-prezentatsii-strogie-33.jpgI:\ВИставки_ПРОФТЕХ\Емблема закладу_2023_ТИТУЛКИ.jpgI:\ВИставки_ПРОФТЕХ\ВИСТАВКА_ГПЛ_2023\Емблема закладу_2023_ТИТУЛКИ44.jpg 

 

I:\ВИставки_ПРОФТЕХ\ВИСТАВКА_ГПЛ_2023\Емблема закладу_2023_ТИТУЛКИ44.jpgF:\ВИСТАВКА_2024\фон\1642267010_27-abrakadabra-fun-p-shabloni-prezentatsii-strogie-33.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лабунець О.М.  викладач спеціальних предметів, спеціаліст  вищої категорії. Методична розробка «Інтерактивно-комунікативні технології в інклюзивній освіті»» 2024.

 

Тригер - тести  для здобувачів освіти із низькими комунікативними та мовними здібностями. Тригер - тести можна використовувати для перевірки домашнього завдання, закріплення знань, для проведення поточного, тематичного оцінювання. Тестові завдання надають допомогу викладачу оперативно та об’єктивно оцінити знання.

Тригер - тести рекомендовано для викладачів спецдисциплін будівельного напрямку

 

 

 

 

Схвалено  методичною комісією  викладачів та майстрів виробничого навчання з підготовки будівельних професій та електрозварників ручного зварювання

Протокол № 6 від 01.02.2024 р.

 

 

 

 

Технічна редакція і комп’ютерна верстка

Лабунець О.М.


АНОТАЦІЯ

        Навчальний посібник з предмету «Технологія лицювальних робіт» розроблений для викладачів спецдисципліни будівельного напрямку за професією «Лицювальник-плиточник».

        Робота містить тестові завдання для здобувачів освіти ПТНЗ для осіб з вадами розумового розвитку. Тести можна використовувати для перевірки домашнього завдання, закріплення знань, для проведення поточного, тематичного оцінювання.

        Тестові завдання надають допомогу викладачу оперативно та об’єктивно оцінити знання учнів за урок, тему, підсумкове заняття, а здобувачу освіти – переконатися у правдивості оцінки своїх знань.

        Запропоновані тести дозволяють проводити опитування  здобувачів освіти з низькими    комунікативними  та  мовними здібностями.

        Навчальний посібник рекомендований для викладачів спецдисциплін  будівельного напрямку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

ВСТУП_________________________________________________________ 5

ВИКОРИСТАННЯ ТРИГЕРІВ  ПРИ СТВОРЕННІ

НАВЧАЛЬНИХ ПРЕЗЕНТАЦІЙ У ПРОГРАМІ POWER POINT______6

АЛГОРИТМ СТВОРЕННЯ ТРИГЕРІВ____________________________8

ТЕСТ № 1

Презентація з елементами  тригер- тестів для аналізу навчальних досягнень  здобувачів освіти з професії «Лицювальник – плиточник»

на тему:«Інструменти пристрої та інвентар для плиткових робіт»____ 9

ТЕСТ № 2

Презентація з елементами  тригер- тестів для аналізу навчальних досягнень  здобувачів освіти з професії «Лицювальник – плиточник»

на тему:«Конструктивні елементи стін і підлог»___________________10

ВИСНОВКИ_____________________________________________________11

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ__________________________13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

              Сучасний період розвитку суспільства характеризується посиленням ролі інформації та знання, які стають чинниками суспільного прогресу та добробуту. Розвиток інформаційного суспільства зумовлює зміни практично у всіх сферах життєдіяльності: від політики й управління до освіти і культури.

              Доступність інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) кардинально змінює способи роботи з даними, спрощує процеси отримання знань, обміну досвідом та взаємодії між людьми. Міждержавні та міжкультурні кордони стають прозорішими у віртуальному світі комп’ютерних мереж і для осіб  із низькими комунікативними та мовними здібностями

       Часткове вирішення зазначених соціальних і освітніх проблем можливе за рахунок підвищення доступності ІКТ для окремих категорій населення , запровадження репозитаріїв відкритого доступу з освітнім і науковим контентом, що уможливить альтернативні шляхи отримання знань попри часові чи просторові обмеження.

        ІКТ може стати суттєвим чинником позитивних змін, адже їх застосування дозволяє залучити більшу кількість учасників освіти з меншими витратами, задовольнити вимоги соціальної справедливості для всіх груп населення, відкриває широкі перспективи для покращення якості освіти, її доступності для осіб з особливостями психофізичного розвитку, сприяючи рівному 8 доступу до інформації та освітніх послуг, повноцінній і плідній суспільній інтеграції.

 

 

 

 

 

 

ВИКОРИСТАННЯ ТРИГЕРІВ  ПРИ СТВОРЕННІ

НАВЧАЛЬНИХ ПРЕЗЕНТАЦІЙ У ПРОГРАМІ POWER POINT

Презентація- один з ефективних методів організації освітньої діяльності. Впровадження цієї діяльності дозволяє педагогу використовувати різні способи подання інформації

В своїй діяльності я використовую інтерактивні презентації, які  супровождуються кольоровими  зображеннями  або анімаціями, що є візуально більш привабливі ніж текст

Презентації полегшують сприйняття і запам'ятовування представленого матеріалу, що викликає у дітей мотивацію до освітньої діяльності. Підвищення мотивації дитини до освітньої діяльності - одна з основних задач діяльності педагога. Сучасні ІКТ прийоми дозволяють нам значно розширити звичний набір навчальний вправ, доповнивши їх навчальними презентаціями, інтерактивними завданнями

Презентації дозволяють зняти робочу напругу дітей і при цьому підвищити їх інтерес і пізнавальну активність. Використовуючи інтерактивні презентації, ігри, учень має можливість самостійно вибрати варіант відповіді і тут же побачити вірний він чи ні. Самої дитини цікавить сюжет гри, мотив , спосіб виконання ігрової задачі, барвистість

У створенні інтерактивної презентації (гри) нам допоможе тригер

Я хотіла  б згадати  програму Microsoft PowerPoint.  По-перше, це найбільш доступна для вчителя програма. По-друге, сучасні програми Microsoft Office мають унікальні можливості, про які більшість вчителів не мають уявлення.

            Використання тригерів  в презентації POWERPOINT

У програмі PowerPoint є одна цікава функція, яка дозволяє зробити презентацію інтерактивною, керованою слухачем, а не лектором. Це використання тригерів. За допомогою тригера ми можемо вкласти в презентацію елемент зворотного зв'язку. .

Отже, функція називається тригером. Можливо, хтось вже користується тригером, але я (поки що) бачила дуже мало презентацій з використанням цієї функції PowerPoint.

Тригер - від англійського слова, що означає «спусковий гачок, собачка - тобто елемент, що приводить механізм або функцію в дію ». Тригер в презентації пускає в хід потрібний ефект анімації, тобто, тригер - засіб анімації, що дозволяє задати умову дії або часу виділеному елементу. При цьому анімація запускається після клацання.

Перед тим як створювати тригер, необхідно обраного об'єкта призначити анімацію, яку він (тригер) буде запускати.

 

 

АЛГОРИТМ СТВОРЕННЯ ТРИГЕРІВ

  1. Пуск
  2. Створення тригера в Power Point 2003-2010
  3. Вибрати  об'єкт  слайда якийсь ефект анімації.
  4. Відкрийте вікно Налаштування анімації: Анімація - Налаштування анімації.
  5. У вікні Налаштування анімації розкрийте список команд і анімації.
  6. Виберіть: Час - кнопка Перемикачі - Почати виконання ефекту при натисканні - вкажіть ім'я анімованого об'єкта або будь-якого іншого об'єкта слайда.

Поради щодо використання простих тригерів в навчальній презентації:

1. Найбільш доречне застосування тригера: При перевірці знань учнів (кросворд, заповни пропуски, прибери зайве, тест і ін.) В ігрових презентаціях.

2. Щоб повернути тригер в робочий стан, необхідно перезапустити демонстрацію слайд

3. В принципі, якщо у вас немає можливості працювати з інтерактивною дошкою, але є ПК і проектор, то презентація з тригерами успішно замінить інтерактивну дошку

4. Застосування тригерів в презентації надає уроку ігровий момент і інтерактивність презентації. Малюнки , тексти, окремі слова можуть з'являтися не по порядку, а в довільному порядку за задумом вчителя і в міру виконання завдання. Натискання  лівою кнопкою миші по об'єкту анімує його, змушуючи виконувати заздалегідь задану дію. Наявність тригерів значно підвищує інтерактивність презентації.

 

 

 

 

 

ТЕСТ № 1

Презентація з елементами  тригер- тестів для аналізу навчальних досягнень  здобувачів освіти з професії «Лицювальник – плиточник»

на тему:

«Інструменти пристрої та інвентар для плиткових робіт»

 

C:\Users\ЛОМ\Desktop\тест тригер2.jpg

https://vseosvita.ua/library/tryher-testy-instrumenty-prystroi-ta-inventar-dlia-plytkovykh-robit-797306.html

C:\Users\ЛОМ\Desktop\тест тригер.png

ТЕСТ № 2

Презентація з елементами  тригер- тестів для аналізу навчальних досягнень  здобувачів освіти з професії «Лицювальник – плиточник»

на тему:

«Конструктивні елементи стін і підлог»

C:\Users\ЛОМ\Desktop\тест тригер 1.jpg

 

https://vseosvita.ua/library/tryher-testy-do-profesii-lytsiuvalnyk-plytochnyk-797303.html

C:\Users\ЛОМ\Desktop\тригер тест 2 (1).png

ВИСНОВКИ

Сьогодні інформатика та нові інформаційні технології – це невід’ємна частина педагогічної справи. Маючи в своєму розпорядженні комп’ютер, вчитель може зробити процес навчання більш наочним і динамічним, розвивати комунікативні здібності учнів, формувати власні дослідницькі навички, працюючи з інформацією та застосовуючи її у навчальному процесі.

У зв’язку з активним впровадженням тестової форми визначення рівня навчальних досягнень, набули поширеного використання програмні оболонки, призначені для розробки і проведення тестування.

Але не кожний вчитель використовує або вміє користуватися спеціальним програмним забезпеченням, тому доцільним у цьому випадку буде застосування у навчальному процесі програми PowerPoint, яка слугує надійним помічником при створенні навчальних і допоміжних матеріалів, оскільки за умов дуже швидкого опанування його можливостями дає право використовувати весь спектр мультимедійних форм подання даних – тексти, графіку, анімацію, звук.

Анімація – це чудовий спосіб фокусування на важливих моментах, який дає змогу контролювати інформаційний потік. Але щоб посилити інтерес глядачів до презентації ефективним є використання тригерів.

Тригер (перемикач) – це ефект анімації, що діє після клацання на об’єкті або певному предметі. Головна перевага користування тригерів на відміну від звичайного використання ефектів анімації полягає в можливості призначення дій як для об’єкта, на якому відбуватиметься клацання мишею, так і для інших предметів.

Це відкриває можливості створення інтерактивних завдань та тестів у середовищі PowerPoint. За функціями і рівнем виконання розрізняють прості і складні тригери. Прості тригери запускають тільки одну дію. У складних тригерах запускається серія дій, пов’язаних з різними об’єктами, або тригери задаються по ланцюжку.

В якості тригера можна використовувати: фігуру, напис, малюнок. Результат дії тригера – це відтворення звуку і відео, анімації об’єкта. За допомогою тригерів в PowerPoint можуть бути створені вікторини, ігри, інтерактивні плакати, кросворди, тести різного типу, змодельовані стенди, тощо.

Особливості застосування тригерів під час навчального процесу дозволяє вчителю:

         використовувати власні інтерактивні картки знань;

         створювати позитивний настрій в усіх учнів під час контролю навчальних досягнень;

         мотивувати учнів на поглиблене вивчення можливостей програмних середовищ, завдяки чому вони залучаться до самостійного створення презентацій PowerPoint з використанням тригерів.

Отже, застосування тригерів у середовищі PowerPoint надає можливості педагогам для створення власних інтерактивних засобів і сприяє реалізації діяльнісного та особистісно – зорієнтованого підходів у навчальному процесі школярів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Глоба Л.С. Створення та обробка баз даних: навч. посібник для студ. / Л. С. Глоба, М. Ю. Терновой, Р. Л. Новогрудська, О. С. Штогрина. – Київ: НТУУ "КПІ", 2013. – 477 с.

2. Грабер М. Введение в SQL / Мартин Грабер. – М.: Лори, 2010. – 227 с.

3. Пасічник В. В. Сховища даних навчальний посібник / В. В. Пасічник, Н. Б. Шаховська. – Львів: Видавництво "Магнолія 2006", 2020. – 490 с.

4. Гороховатський В. О. Методи інтелектуального аналізу та оброблення даних навчальний посібник / В. О. Гороховатський, І. С. Творошенко. – Харків: ХНУРЕ, 2021. – 90 с.

5. Гайна Г. А. Основи проектування баз даних навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів, що навчаються за напрямом підготовки 0804 "Комп'ютерні науки" / Г. А. Гайна. – Київ: Кондор, 2021. – 204 с.

6. Сергеєв-Горчинський О. О. Системи баз даних: Комп’ютерний практикум [Електронний ресурс] : навч. посіб. для студ. спеціальності 122 «Комп’ютерні науки» і спеціалізації «Інтелектуальні сервіс-орієнтовані розподілені обчислювання», спеціальності 172 «Телекомунікації та радіотехніка» і спеціалізації «Інформаційнокомунікаційні технології» / О. О. Сергеєв-Горчинський, Л. С. Глоба ; КПІ ім. Ігоря Сікорського. – Електронні текстові дані (1 файл: 3 Мбайт). – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020. – 139 с.: Іл.

7. Швець М. Ю. Порівняння SQL та NoSQL баз даних / М. Ю. Швець, Д. С. Заруба, Ю. В. Хохлов // Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія : Технічні науки. - 2018. - Т. 29(68), № 6(2). - С. 21-25. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/sntuts_2018_29(68)_6(2)__7.

8. Нікітіна Т. С. Порівняльний аналіз продуктивності баз даних SQL та NOSQL / Т. С. Нікітіна, О. І. Морозова // Системи управління, навігації та зв'язку. - 2019. - Вип. 1. - С. 125-128. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/suntz_2019_1_26.

9. В.І. Горячев, В.О.Нейолов  Облицювання керамічними і синтетичними матеріалами, Київ  «вища школа» 1991

10.П.В. Кривенко, В,Б, Барановський,  Матеріалознавставо для будівельників, Київ «техніка 1996

11.Є.К.Карапузов, В,Г. Соха, Т.Є. Остапченко Матеріали і технології в сучасному будівництві.

12.А.М. Власенко, В.С. Плохій,  В.М. Аніщенко Лицювальник-плиточник  Київ  «літера» 2008

 

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Лабунець Ольга
Додано
27 лютого
Переглядів
45
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку