Конспект для 7 класу на тему: "Таблиці, електронні таблиці. Табличний процесор, його призначення. Типи даних: число, текст, формула. Об‘єкти електронної таблиці, їх властивості"

Про матеріал

Конспект для 7 класу на тему: "Таблиці, електронні таблиці. Табличний процесор, його призначення. Типи даних: число, текст, формула. Об'єкти електронної таблиці, їх властивості"

Перегляд файлу

Урок №1. 7 клас

Тема: Таблиці, електронні таблиці. Табличний процесор, його призначення. Типи даних: число, текст, формула. Об‘єкти електронної таблиці, їх властивості. Адресація в середовищі табличного процесора. Іменовані комірки і діапазони. Відкривання, перегляд і збереження електронної книги. Способи навігації на аркуші і в книжці табличного процесора.

Мета:

  • навчальна: сформувати поняття електронна таблиця, табличний процесор; розглянути призначення табличного процесора; ознайомити із середовищем табличного процесора; охарактеризувати інтерфейс програми;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення, тренувати пам’ять та увагу, сприяти розвитку пізнавального інтересу;
  • виховна: формувати і підтримувати прагнення учнів до відкриття нового; виховувати інтерес до предмета.

Тип уроку: засвоєння нових знань;

Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • Привітання з класом

Доброго дня, діти.

  • Повідомлення теми і мети уроку

Перед початком уроку обов’язково повторимо правила поведінки.

https://learningapps.org/tools/71/28/watch?id=pqm173op516  

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні ми починаємо нову тему, яка присвячена таблицям, їх створенню та використанню. Дуже часто необхідно оформити інформацію у зручному та зрозумілому форматі. Одним з рішень цієї проблеми – є оформлення інформації в таблицю.

ІІІ. Актуалізація опорних знань(слайд2)

1.  Яким чином можна оформити список учнів класу з їх оцінками?

2. В якому вигляді зручно подати розклад уроків?

3. В якому вигляді зручно подати розклад руху потягів?

Правильно – таблиці. Також давайте спробуємо розгадати ребуси, в яких скриті основні терміни з якими ми будемо працювати.

https://learningapps.org/watch?v=pa0zydd2k16

IV Вивчення нового матеріалу

(слайд3) Першочергово розберемось із тим, де можна створювати таблиці, працювати із текстовими та числовими даними.

 Для опрацювання числових даних використовують табличні процесори.

Табличний процесор це програма, що допомагає швидко опрацювати дані, подані за допомогою електронних таблиць.

Табличними процесорами користується вчителі математики, студенти, продавці в магазинах, бухгалтери, банкіри тощо.

Табличні процесори зручні при обробці великої кількості цифрової інформації.

(слайд4) Окрім поняття табличний процесор – є ще поняття електронної таблиці.

Електронна таблиця (spreadsheet) це комп'ютерний варіант звичайної таблиці.

Вона складається з рядків і стовпців, на перетині яких розташовуються клітинки.

(слайд5)Для опрацювання з електронними таблицями можна використовувати:

  • LibreOffice  Calc;
  • Microsoft Excel ;
  • OpenOffice Calc;
  • Google online Exel.

(слайд6) На уроках будемо вивчати табличний процесор Microsoft Excel. Імена файлів, створених за допомогою табличного процесора Microsoft Excel, мають розширення:

  • .xlsх;
  • .xls.

(слайд7) Для того, щоб запустити програму Microsoft Excel порібно виконати таку послідовність команд:

(слайд8-9) Розглянемо вікно програми Microsoft Excel

(слайд10-11) Тепер перейдемо до більш детального вивчення, які основні об’єкти ми можемо використовувати в електронних таблицях:

  • Електронна таблиця, в табличному процесорі Microsoft Excel називається книгою.
  • Кожна книга Microsoft Excel містить Аркуші. (3 аркуші). Користувач може додавати Аркуші.
  • Кожен аркуш складається з клітинок.

Кожний об'єкт електронної таблиці має ім'я та набір властивостей.

 Для визначення чи зміни значень властивостей об'єктів можна використовувати вказівки контекстного меню.

(слайд12) У клітинах можуть зберігатись:

  • текстові дані;
  • числові дані;
  • зображення;
  • формули;
  • та інші мультимедійні об’єкти (діаграми і тд).

(слайд13-14) Для зручного користування табличним процесором, у нього є свій спосіб навігації:

  • переміщуватись між комірками можна завдяки стрілочкам;
  • клавіші home, pageUp, padeDown допоможуть швидко переміститись вверх/униз по таблиці;
  • клавіші home, end допоможуть швидко перейти на початок чи кінець рядку.

(слайд15) Кожна клітинка, з якою працює користувач, має свою адресу.

Адреса виділеної клітинки відображається в спеціальному полі, а її вміст– у рядку формул.

(слайд16-17) Сукупність клітинок аркуша електронної таблиці утворює діапазон клітинок. Виділити діапазон клітинок можна протягнувши лівою кнопкою миші від однієї куткової клітини діапазону до протилежної.

Діапазон клітинок задається адресою двох клітинок, розміщених у двох протилежних кутках та розділяється двокрапкою.

V. Застосування набутих знань й формування вмінь та навичок

  • Практичне завдання

Вивчення інтерфейсу вікна табличного процесора. Визначення призначення інструментів, розміщених на різних вкладках вікна табличного процесора та на рядку стану, інструментів навігації та панелі швидкого доступу при роботі з файлом До уроку 1.xlsx. Досліди вміст контекстних меню клітинки, стовпця, рядка, аркуша.

Вправа 1.

Завдання. Вивчення інтерфейсу вікна табличного процесора. Визначення призначення інструментів, розміщених на різних вкладках вікна табличного процесора та на рядку стану, інструментів навігації та панелі швидкого доступу при роботі з файлом До уроку 1.xlsx. Досліди вміст контекстних меню клітинки, стовпця, рядка, аркуша.

 

  1. Відкрий файл До уроку 1.xlsx  
  2. Знайди на екрані елементи вікна табличного процесора, спільні для програм пакета Microsoft Office: вкладку Файл, панель швидкого доступу, заголовок програми, кнопки управління вікном, вкладки чи панель для розміщення груп інструментів, робочу область програми, рядок стану, смугу прокручування.
  3. Знайди на екрані елементи вікна табличного процесора: заголовки рядків і стовпців, поле імені.
  4. Визнач, які дії можуть виконуватись із клітинкою, стовпцем, рядком, аркушем, діаграмою. Для цього виклич контекстне меню клітинки А1, заголовка стовпця А заголовка рядка 1.
  5. Виклич контекстне меню аркуша Розклад. Зверни увагу на колір ярличка.
  6. Переглянь вміст аркушу Кількість учнів.
  7. Виділи клітинку В3. Введи з клавіатури значення 5. Зверни увагу, чи змінився вигляд діаграми.
  8. Переглянь вміст аркушу Периметр трикутника. Переглянь значення кожної клітинки, за допомогою рядка формул, і знайди в якій з клітинок введено не число, а використана формула. Запиши формулу у зошит. Зміни значення сторін, що змінюється?
  9. Визнач, чи працювали нещодавно з електронними таблицями на твоєму комп'ютері, якщо так – то з якими? Для цього скористайся переліком документів, що розміщені в меню вкладки Файл → Останні.
  10. Закрий документ, не зберігаючи зміни.

 

Вправа 2.

Вікно програми Microsoft Excel

Повторіть інтерфейс вікна програми Microsoft Excel. Запишіть головні елементи в зошит. (http://learningapps.org/view1956872)

  • Релаксація

Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору

Вії опускаються...

Очі закриваються...

Ми спокійно відпочиваємо... (2 рази)

Сном чарівним засипаємо...

Наші руки відпочивають...

Важчають, засинають...(2 рази)

Шия не напружена,

А вона розслаблена...

Губи трохи відкриваються...

Так приємно розслабляються. (2 рази)

Дихається легко, рівно, глибоко.

Ми чудово відпочиваємо.

Сном чарівним засипаємо...

VI. Підбиття підсумків уроку

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ключник Ольга
    Чудова розробка
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Інформатика 7 клас (Пилипчук О.П., Ріпко Н.А., Шестопалов Є.А.)
Додано
17 лютого 2018
Переглядів
8702
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку