КОНСПЕКТ Практичного заняття з курсу «Комп’ютерні мережі» на тему: «Доступ користувачів до мережі Інтернет».

Про матеріал
КОНСПЕКТ Практичного заняття з курсу «Комп’ютерні мережі» на тему: «Доступ користувачів до мережі Інтернет».7 клас
Перегляд файлу

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ

Практичного заняття з курсу «Комп’ютерні мережі»

на тему:

«Доступ користувачів до мережі Інтернет».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План заняття

 

  1. Поштова служба Інтернету. Електронна скринька та електронне листування. Електронна адреса поштової скриньки.
  2. Створення електронної скриньки. Надсилання, отримання, перенаправлення повідомлень. Вкладання файлів.
  3. Використання адресної книжки та списків розсилання.

 

Мета заняття:

Навчальна. Ознайомити учнів з основними поняттями, принципами функціонування електронної пошти та роботою з електронною скринькою і листуванням; навчити вкладати файли до власних повідомлень, перенаправляти повідомлення, познайомити з правилами використання адресної книжки та списків розсилання.

Розвивальна: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;

Виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

Тип заняття: Комбінований.

 

ХІД ЗАНЯТТЯ.

 

І. Організаційний етап

 

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 

З тих пір, коли з'явилася писемність, люди не переставали писати один одному листи. В них вони повідомляли про новини, про радість, про смуток, виражали свої емоції та почуття. В 20-му столітті одним з винаходів стала електронна пошта. Тема, яку ми сьогодні вивчатимемо, має назву Електронна пошта, принципи функціонування та роботи з нею». Протягом заняття ви ознайомитеся з основними поняттями, принципами функціонування електронної пошти та роботою з електронною скринькою і листуванням; навчитеся вкладати файли до власних повідомлень, перенаправляти повідомлення, познайомитись з етикетом електронного листування та правилами безпечного користування електронною скринькою.

 

III. Вивчення нового матеріалу

 

1. Поштова служба Інтернету. Електронна скринька та електронне листування. Електронна адреса поштової скриньки.

 

Найпопулярнішою після веб-службою Інтернету є електронна пошта. Для користування електронною поштою необхідні різні засоби: комп’ютерні пристрої і мережі, спеціальні програми й відповідні правила (протоколи), за якими здійснюватиметься обмін електронними листами.

Електронна пошта (e-mail) — це сукупність засобів, призначених для обміну електронними листами між користувачами комп’ютерної мережі.

При звичайному листуванні спершу необхідно підготувати лист, покласти його в конверт, зазначити адресу отримувача листа та адресу відправника. При електронному листуванні це роблять за допомогою спеціальної програми. Написаного листа зазвичай опускають у поштову скриньку, а електронний лист відправляють на поштовий сервер, що забезпечує надсилання всіх листів за відповідною адресою.

Поштовий сервер — це комп’ютер і відповідне програмне забезпечення, за допомогою якого підтримується робота електронної пошти.

Найпростішим способом отримання власної електронної поштової скриньки є використання одного з безкоштовних поштових серверів, наприклад:

українських:mail.ukr.net, webmail.meta.ua, mail.oboz.ua, mail.i.ua,

mail.bigmir.net ;

міжнародних: hotmail.com, mail.yahoo.com, gmail.com.

Щоб листуватися електронною поштою, потрібно мати доступ до комп’ютерної мережі, доступ до поштового сервера та знати адресу електронної скриньки адресата.

Адреса електронної пошти складається із двох частин, розділених символом @. Цей символ часто називають «ет», «а_комерційне», «собака» тощо.

Перша частина адреси — це ім’я поштової скриньки користувача, а друга — ім’я поштового сервера, на якому розташована поштова скринька.

<ім’я_поштової_скриньки_користувача>@

< ім’я_поштового_сервера>

Наприклад:

kiril@i.ua

petrov.d@ukr.net

oksana@gmail.com

Реєстрація електронної скриньки

На головній сторінці будь-якого поштового сервера (рис. 1) надається можливість доступу до скриньки, створеної на цьому сервері, та реєстрації нової поштової скриньки. Для реєстрації поштові сервери пропонують прийняти угоду про використання поштової скриньки, у якій користувач має підтвердити свої наміри надати правдиві відомості про себе, не використовувати поштову скриньку для здійснення проти законних дій, а також дій, що суперечать мережному етикету.

 

 

Якщо користувач погоджується із запропонованими умовами, на екрані відобразиться сторінка, що містить анкету, яку потрібно заповнити. Користувач заповнює її лише один раз при створенні скриньки. Деякі поля анкети є обов’язковими для заповнення. Як правило, вони позначені зірочкою. Одним із обов’язкових полів є адреса поштової скриньки, яку користувач має намір створити. Вона обирається за бажанням користувача. Як правило, ліва частина адреси поштової скриньки відображає ім’я користувача, його прізвище або вибирається довільно (рис. 2). Її називають логіном. Фактично цим ім’ям називають папку, у якій зберігається на сервері вся кореспонденція користувача.

 

Вміст електронної поштової скриньки

Щоб переглянути вміст електронної поштової скриньки, потрібно:

1. Відкрити сторінку веб-сайта сервера поштової служби, на якому створено поштову скриньку.

2. Увести логін і пароль користувача у відповідні поля.

3. Вибрати кнопку Увійти або подібну.

Вигляд вікна електронної поштової скриньки відрізняється на різних серверах поштової служби, але всі вони мають подібні об’єкти.

У центральній частині вікна відображається список листів вибраної папки. Під час відкриття поштової скриньки автоматично виводиться список листів папки вхідні. Вибравши ліворуч у списку ім’я іншої папки,можна побачити її вміст. Дані про непрочитані листи відображаються напівжирним накресленням.

Про кожний з листів у відповідному рядку списку наведено, як правило,

такі дані:

  •                  логін, ім’я або поштова адреса відправника;
  •                  тема листа, яка стисло характеризує його вміст;
  •                  дата та час відправлення листа та інше.

 

2. Створення електронної скриньки. Надсилання, отримання, перенаправлення повідомлень. Вкладання файлів.

 

Для створення нового листа потрібно вибрати відповідне гіперпосилання або кнопку у вікні електронної поштової скриньки (рис. 3).

 

Щоб створити та надіслати нове повідомлення, застосовують вказівку НАПИСАТИ. При цьому відкривається вікно поштового повідомлення, що складається із службової частини й робочого поля. Службова частина містить кілька полів, заповнення яких нагадує підписування конверта

Поле КОМУ — для введення адреси електронної пошти одержувача — є обов’язковим для заповнення.

На відміну від поштового листування, електронного листа можна відправити кільком адресатам. Якщо лист призначений кільком особам, то їхні адреси слід ввести через кому в полі Кому. Також можна надсилати копії листа.

До поля ТЕМА слід ввести зміст листа в стислій формі, зазначаючи його мету й використовуючи основні ключові слова. За правилами етикету електронного листування тема листа є обов’язковою. Якщо до листа необхідно приєднати файл, слід у розділі ДОДАТИ (на поштових сервісах gmail.com, ukr.net має вигляд скріпки) натиснути кнопку ФАЙЛ та обрати потрібний файл.

До робочого поля вводиться текст листа.

Для відправлення листа необхідно натиснути кнопку НАДІСЛАТИ.

Щоб прочитати листа, що надійшов, треба відкрити папку ВХІДНІ та клацнути мишею на заголовку листа — текст повідомлення відкриється в новому вікні. При цьому відображається заголовок листа й саме повідомлення. Якщо лист містить вкладені файли, то їх список відображається після тексту листа. Для перегляду вмісту вкладених файлів їх можна відкрити для перегляду у вікні браузера. Непотрібні листи можна ВИДАЛИТИ. При цьому вони потрапляють до папки ВИДАЛЕНІ. Якщо листи було видалено випадково, їх можна відновити. Для цього слід виконати вказівку ПЕРЕМІСТИТИ до і вказати потрібну папку. Якщо папка Видалені містить лише неважливі листи, можна ОЧИСТИТИ папку, при цьому листи з неї будуть видалені остаточно.

На одержаний лист можна ВІДПОВІСТИ або ПЕРЕСЛАТИ його іншому адресату за допомогою відповідної вказівки.

Якщо до комп’ютера приєднано принтер, зміст отриманого листа можна НАДРУКУВАТИ. Для цього слід відкрити потрібний лист і виконати вказівку ІНШІ ДЇІ (рис. 4).

 

 3.Використання адресної книжки та списків розсилання.

 

Роботу з великою кількістю електронних листів від різних адресатів можна організувати ефективно. Доцільно скласти список людей, з яки­ми ви постійно листуєтесь, та внести їх електронні адреси до адресної книги. Адресна книга призначена для зберігання на поштовому сервері різних відомостей про адресатів: адреси електронної пошти, домашні та службові адреси, номери телефонів і факсів тощо. У разі потреби можна внести на сторінку нотаток будь-які додаткові відомості.

Для роботи з адресною книгою призначена вказівка КОНТАКТИ

 Записи, що додані до адресної книги, можна переглядати, редагувати та видаляти. Для створення нових записів в адресній книзі використовують вказівку ДОДАТИ КОНТАКТ.

Коли адресна книга заповнена, то можна замість введення електронної адреси в полі листа КОМУ або КОПІЯ скористатися списком адрес, що розкривається. Адреса, вибрана з адресної книги, автоматично вставиться до заголовка листа.

Часто на практиці одного листа потрібно відправляти кільком адресатам. Для прискорення такого процесу можна об’єднати адреси в групи під одним іменем, а потім за допомогою однієї вказівки розсилати повідомлення за всіма адресами групи.

 

IV. Формування практичних умінь і навичок

 

Завдання. Зареєструвати власну електронну скриньку на поштовому сервері gmail.com. на електронну адресу викладача надіслати лист з темою «Автобіографія». Вкласти до листа документ з коротко викладеною біографією та свою фотографію. Додати до адресної книги електронні адреси одногрупників. Створити групу контактів з назвою групи. Надіслати усім адресатам групи листа з текстом: «Домашнє завдання – опрацювати конспект».

 

V. Закріплення, систематизація та узагальнення знань

Фронтальне опитування

  1.     Поясніть, для чого використовують електронну пошту?
  2.     Навести приклади різних поштових сервісів.
  3.     Поясніть, з яких частин складається адреса електронної пошти?
  4.     Як реєструвати поштову скриньку на сервері електронної пошти.
  5.     Як вкласти до електронного листа файл, який збережено на носії даних вашого комп’ютера?
  6.     Як зберегти на носії даних файл, укладений до електронного листа?
  7.     Як переслати отриманого листа іншому адресату?
  8.     Для чого використовують адресну книгу? Які переваги її використання?

 

VI. Підбиття підсумків заняття

 

VIІ. Домашнє завдання

 

Опрацювати конспект заняття.

 

docx
До підручника
Інформатика 7 клас (Пилипчук О.П., Ріпко Н.А., Шестопалов Є.А.)
Додано
23 листопада 2023
Переглядів
173
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку