2 червня о 18:00Вебінар: Оцінювання, само- та взаємооцінювання в умовах дистанційного навчання і не тільки

Конспект уроку 7 клас "Поняття моделі. Типи моделей. Форми подання інформаційної моделі"

Про матеріал
Тема: Поняття моделі. Поняття предметної галузі. Типи моделей. Форми подання інформаційної моделі: опис, таблиця, формули, схеми та ін. Мета: навчальна: сформувати поняття модель, предметна галузь; пояснити типи моделей, їх характеристики; форми подання інформаційних моделей; розвивальна: сприяти розвитку логічного мислення, пам’яті, уваги, спостережливості; виховна: виховувати уважність, дисциплінованість, цілеспрямованість у досягненні мети.
Перегляд файлу

Урок №______  Клас 7  Дата_______

Тема: Поняття моделі. Поняття предметної галузі. Типи моделей. Форми подання інформаційної моделі: опис, таблиця, формули, схеми та ін.

Мета:

  • навчальна: сформувати поняття модель, предметна галузь; пояснити типи моделей, їх характеристики; форми подання інформаційних моделей;
  • розвивальна: сприяти розвитку логічного мислення, пам’яті, уваги, спостережливості;
  • виховна: виховувати уважність, дисциплінованість, цілеспрямованість у досягненні мети.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Перевірка домашнього завдання

IІІ. Актуалізація опорних знань

  • Що таке об’єкт? Наведіть приклади
  • Що таке властивості об’єктів?
  • Які дослідження ви проводили на уроках біології, хімії, географії?
  • Для чого призначені глобуси та географічні карти?

ІV. Мотивацій навчальної діяльності

Вправа «Асоціативний кущ»

Учням роздаються слова на аркуші паперу та пропонується визначити, що є спільним між ними. Приклади слів: модель літака, модель автомобіля, модель одягу, схема, макет, манекен, лялька, креслення деталі.

Як ви зрозуміли, сьогодні починаємо вивчати нову тему «Моделювання». Ми дізнаємося, що таке модель, предметна галузь та які є види моделей.

V. Вивчення нового матеріалу

Предметна галузь — сукупність всіх об’єктів, властивості яких і відношення між якими розглядаються у відповідній галузі.

Модель — спрощене подання реального об’єкта, явища чи процесу.

За способом подання моделі розподіляють на:

  • Матеріальні
  • Інформаційні

Матеріальна модель – це модель об’єкта або явища, подана у вигляді його предметної копії. Іграшки, опудала тварин, манекени, муляжі, глобус, макет водяного млина – усе це приклади матеріальних моделей.

Інформаційна модель – це модель об’єкта або явища, подана у вигляді його опису. Наприклад, карта земної кулі, портрет письменника, хімічна формула речовини, твір з описом дощу, фотографія блискавки – це приклади інформаційних моделей.

Інформаційні моделі за формою подання розподіляють на:

  • словесні – усні та письмові описи;
  • графічні – рисунки, креслення, піктограми, карти тощо;
  • структурні – таблиці, графіки, діаграми, схеми тощо;
  • математичні – формули, рівняння, нерівності, функції тощо
  • спеціальні – хімічні формули, нотні записи, записи шахових партій тощо

За галузями використання моделі розподіляють на:

  • навчальні – наочні прилади, тренажери, що створюються для навчання, наприклад тренажер для навчання пілотів, та інше;
  • дослідні – створюються для дослідження об’єкта або явища з метою передбачення можливих значень його властивостей; як правило, це зменшені або збільшені копії об’єкт та, що створюється, наприклад модель крила літака для визначення підйомної сили, що діє на нього, тощо;
  • науково-технічні – створюються для наукових досліджень об’єктів та явищ, наприклад модель руху планет Сонячної системи, та інші;
  • ігрові – військові, економічні, спортивні, ділові ігри, які створюються для розробки та перевірки різноманітних стратегій поведінки, та інші.

VІ. Фізкультхвилинка

VІI. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Практичне завдання.

Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.
  3. Практична робота за комп’ютерами.

У середовищі текстового процесора створити інформаційну модель «Класифікація складових комп’ютера», якщо відомо, що розрізняють наступні групи пристроїв: пристрої введення, пристрої виведення, пристрої збереження та пристрої опрацювання.

  1. Вправи для очей.

Завдання 1. Визначити інформаційні моделі серед указаних моделей об’єктів.


  • Звукозапис співу
  • Брелок у вигляді прапора України
  • Опис традицій святкування Великодня
  • Іграшковий літак
  • Формула обчислення площі трикутника

  • Фотографія людини   

Завдання 2. Визначити матеріальні моделі серед указаних моделей об’єктів.


  • Картина із зображенням осені
  • Географічна карта
  • Опудало птаха
  • Кулінарний рецепт
  • Макет будинку
  • Малюнок піраміди
  • Лялька

Завдання 3. Встановити відповідність між формами подання та прикладами інформаційних моделей.

 

Форма подання моделі

 

Приклад моделі

  1.  

Словесна

  1.  

Похожее изображение

  1.  

Графічна

  1.  

  1.  

Математична

  1.  

  1.  

Спеціальна

  1.  

Інформатика – це наука про інформацію та інформаційні процеси і способи та методи їх здійснення за допомогою комп'ютерної техніки.

Завдання 4. Для кожного об’єкта вказати одну модель та назвати ті властивості, значення яких є однаковими в об’єкта та його моделі.

а) Об’єкт – сніг. Модель:____________________________________________________

Властивості _______________________________________________________________

б) Об’єкт – чоловічий костюм. Модель:________________________________________

Властивості _______________________________________________________________

в) Об’єкт – будинок. Модель:________________________________________________

Властивості _______________________________________________________________

VІІІ. Підсумки уроку

Рефлексія

1. Що нового ви сьогодні дізналися?

2. Чого навчилися?

3. Чи виникали труднощі?

ІХ. Домашнє завдання

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Х. Оцінювання роботи учнів

 

1

 

docx
Додано
31 жовтня 2019
Переглядів
361
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку