Урок №______ Клас 7 Дата_______
Тема: Поняття моделі. Поняття предметної галузі. Типи моделей. Форми подання інформаційної моделі: опис, таблиця, формули, схеми та ін.
Мета:
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
IІІ. Актуалізація опорних знань
ІV. Мотивацій навчальної діяльності
Вправа «Асоціативний кущ»
Учням роздаються слова на аркуші паперу та пропонується визначити, що є спільним між ними. Приклади слів: модель літака, модель автомобіля, модель одягу, схема, макет, манекен, лялька, креслення деталі.
Як ви зрозуміли, сьогодні починаємо вивчати нову тему «Моделювання». Ми дізнаємося, що таке модель, предметна галузь та які є види моделей.
V. Вивчення нового матеріалу
Предметна галузь — сукупність всіх об’єктів, властивості яких і відношення між якими розглядаються у відповідній галузі.
Модель — спрощене подання реального об’єкта, явища чи процесу.
За способом подання моделі розподіляють на:
Матеріальна модель – це модель об’єкта або явища, подана у вигляді його предметної копії. Іграшки, опудала тварин, манекени, муляжі, глобус, макет водяного млина – усе це приклади матеріальних моделей.
Інформаційна модель – це модель об’єкта або явища, подана у вигляді його опису. Наприклад, карта земної кулі, портрет письменника, хімічна формула речовини, твір з описом дощу, фотографія блискавки – це приклади інформаційних моделей.
Інформаційні моделі за формою подання розподіляють на:
За галузями використання моделі розподіляють на:
VІ. Фізкультхвилинка
VІI. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання.
Робота за комп’ютером
У середовищі текстового процесора створити інформаційну модель «Класифікація складових комп’ютера», якщо відомо, що розрізняють наступні групи пристроїв: пристрої введення, пристрої виведення, пристрої збереження та пристрої опрацювання.
Завдання 1. Визначити інформаційні моделі серед указаних моделей об’єктів.
Завдання 2. Визначити матеріальні моделі серед указаних моделей об’єктів.
Завдання 3. Встановити відповідність між формами подання та прикладами інформаційних моделей.
|
Форма подання моделі |
|
Приклад моделі |
|
Словесна |
|
|
|
Графічна |
|
|
|
Математична |
|
|
|
Спеціальна |
|
Інформатика – це наука про інформацію та інформаційні процеси і способи та методи їх здійснення за допомогою комп'ютерної техніки. |
Завдання 4. Для кожного об’єкта вказати одну модель та назвати ті властивості, значення яких є однаковими в об’єкта та його моделі.
а) Об’єкт – сніг. Модель:____________________________________________________
Властивості _______________________________________________________________
б) Об’єкт – чоловічий костюм. Модель:________________________________________
Властивості _______________________________________________________________
в) Об’єкт – будинок. Модель:________________________________________________
Властивості _______________________________________________________________
VІІІ. Підсумки уроку
Рефлексія
1. Що нового ви сьогодні дізналися?
2. Чого навчилися?
3. Чи виникали труднощі?
ІХ. Домашнє завдання
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Х. Оцінювання роботи учнів
1