Конспект уроку
Інформатика 7 клас
Тема. Система координат у проектах створення зображень.
Тип уроку: урок засвоювання нового знань.
Вид уроку: комбінований.
Форми роботи: індивідуальна, фронтальна, робота у групах, самостійна робота.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, навчальна презентація, карточки для кожної дитини (заготовки для оцінювання), підручник Інформатика: Підручник для 7 класу. — Київ: Генеза, 2020. — 138 с ,зошити, дошка.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, середовище програмування Scratch.
Хід уроку
Діти звіряють з правильними варіантами виконання домашнього завдання з екрану, виправляють допущені помилки, оцінюють свою роботу (медаллю (золотою – усе правильно, срібною - допущено 1-3 помилки, бронзовою – допущено більше 3 помилок)). За даними оцінок вчитель має чітку картину знань в класі.
ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку.
Вчитель формулює тему уроку після чого пропонує дітям заповнити картки. Сьогодні ми повторимо та систематизуємо знання з теми «Система координат у проектах створення зображень» . Ваша задача продемонструвати свої знання при виконанні різноманітних завдань. Учні заповнюють лише два стовпці (знаю і хочу дізнатись), у кінці уроку діти доповнять останній стовбець таблиці.
IV. Актуалізація опорних знань учнів.
Гра «Бейсбол»
Грають усі учні, вчитель – суддя
Діти почерзі кидають м’ячик і задають питання:
Мотивація. Інтерв’ю «Зустріч зі системою координат»
V. Введення нових понять.
У Scratch 2 на Сцені введено систему координат (мал. 4.10), щоб можна було задавати положення виконавця на Сцені та моделювати рух виконавців на площині. Початок цієї системи координат - центр Сцени. Довжина Сцени 480 кроків, а висота - 360 кроків. Тому, якщо виконавець знаходиться на Сцені, то абсциса х його положення може змінюватися від -240 до 240, а ордината у - від -180 до 180. Щоб відобразити на Сцені систему координат, можна використати стандартне тло з бібліотеки тла: xy-grid, xy-grid-20px або xy-grid-30px. У правому нижньому куті Сцени відображуються поточні координати вказівника на Сцені (мал. 4.10), а в правому верхньому куті Області скриптів - поточні координати виконавця на Сцені (мал. 4.11).
У групі Рух є блоки з командами, у яких використовуються координати точок на Сцені (табп. 4.2). Таблиця 4.2 Блоки з командами, у яких використовуються координати точок на Сцені.
Звертаємо вашу увагу, що під час виконання цих команд, якщо олівець опущено, виконавець залишає за собою слід. Крім того, у групі Рух є два блоки:
які можна використати в інших блоках. Наприклад, блок
можна помістити у блок
і тоді ця команда присвоює змінній а значення, що дорівнює абсцисі точки розміщення виконавця на Сцені. Якщо встановити позначку прапорця біля цих блоків, то в лівій частині Сцени відображатимуться блоки зі значеннями абсциси та ординати поточного положення виконавця на Сцені. У групі Датчики є два блоки
які можна використовувати в інших блоках для визначення поточних координат вказівника на Сцені. Зокрема, цикл
можна використати для малювання вказівником на Сцені. А якщо використати генератор випадкових чисел, то можна перемістити виконавця в точку на Сцені з випадковими координатами:
Гра «Світлофор»
Після введення нових понять вчитель просить учнів піднімати щось зелене, якщо їм зрозумілі пояснення, жовте – якщо наполовину зрозуміло, червоне – якщо нічого не зрозуміло. Для тих хто не зрозумів, вчитель ще раз повторить ключові моменти.
V. Розв’язування вправ. Працюємо за комп’ютером
1) Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
2) Інструктаж учителя.
3) Практична робота за комп’ютерами.
Завдання 1
Дане завдання було взяти з сайту вчителя інформатики Коломиєць А. М. https://tulygolove.krolevec-osvita.gov.ua/informatika-10-42-32-12-03-2020/ .
Складіть проект, у якому виконавець з’єднає точки з указаними координатами: (50; –20), (0; 30), (–10; 30), (–15; 25), (–10; 20), (–10; 0), (0; –10), (20; –15), (35; –15), (50; –20) і побудує графічну модель снігура.
Метод формувального оцінювання «Печиво побажань»
Діти витягують по одному «печеньку бажань» у якому заховано номер команди у якій вони будуть працювати. Тим самим формуються у 3 команди. Працюють на результат і швидкість.
Завдання 2.
Складіть проект з двома виконавцями, які спочатку знаходяться в середині Сцени, а потім рухаються один від одного в напрямку країв сцени.
Варіант розв’язку:
Метод формувального оцінювання «5 зірок»
Кожна команда після виконання завдання звіряється з результатами на екрані і виставляє собі зірки від 1 до 5 ( де 1 зірка - робота у команді була слабка і роботи виконали дуже мало, а 5 зірок – робота була чудова і усе встигли виконати правильно).
№ п/п |
Вид работи |
Самооцінка |
Оцінка учителя |
1 |
Домашнє завдання (0-2б) |
|
|
2 |
Усний рахунок (0-2б) |
|
|
3 |
Робота у парах(0-2б)Колективна робота(0-2б) |
|
|
4 |
Індивідуальні завдання(0-4б) |
|
|
|
Всього балів: |
||
5 |
Як ви оцінили свій емоційний стан на кінець уроку?(+) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VII Домашнє завдання
Опрацювати параграф 4.2, виконати вправу на вибір 4, 5, 6 ст. 141.