Конспект уроку "Система координат у проектах створення зображень"

Про матеріал
Конспект уроку "Система координат у проектах створення зображень", інформатика 7 клас. В конспекті використовують такі форми роботи: індивідуальна, фронтальна, робота у групах, самостійна робота.
Перегляд файлу

Конспект уроку

Інформатика 7 клас

Тема. Система координат у проектах створення зображень.

Тип уроку: урок засвоювання нового знань.

Вид уроку: комбінований.

Форми роботи: індивідуальна, фронтальна, робота у групах, самостійна робота.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, навчальна презентація, карточки для кожної дитини (заготовки для оцінювання), підручник Інформатика: Підручник для 7 класу. — Київ: Генеза, 2020. — 138 с ,зошити, дошка.

Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, середовище програмування Scratch.

Хід уроку

  1. Організаційний етап
  •             привітання
  •             перевірка присутніх
  •             перевірка готовності учнів до уроку
  •             перевірка самопочуття учнів.
  1. Перевірка домашнього завдання

Діти звіряють з правильними варіантами виконання домашнього завдання з екрану, виправляють допущені помилки, оцінюють свою роботу (медаллю (золотою – усе правильно, срібною - допущено 1-3 помилки, бронзовою – допущено більше 3 помилок)). За даними оцінок вчитель має чітку картину знань в класі.

Олімпійські ігри-2020: медалі

ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку.

Вчитель формулює тему уроку після чого пропонує дітям заповнити картки. Сьогодні ми повторимо та систематизуємо знання з теми «Система координат у проектах створення зображень» . Ваша задача продемонструвати свої знання при виконанні різноманітних завдань. Учні заповнюють лише два стовпці (знаю і хочу дізнатись), у кінці уроку діти доповнять останній стовбець таблиці.

Однорідні члени речення. Кома між однорідними членами - презентація з  української мови

 

IV. Актуалізація опорних знань учнів.

Гра «Бейсбол»

Грають усі учні, вчитель – суддя

Діти почерзі кидають м’ячик і задають питання:

  • Що таке система координат?
  • Які осі ви знаєте?
  • Як ще називають вісь 0х?

Мотивація. Інтерв’ю «Зустріч зі системою координат»

1. Поясніть, будь ласка, чому ви вважаєте за потрібне вчити систему координат?

   Застосування системи координат значно полегшує розв’язок багатьох рівнянь та задач на обчислення, особливо у старших классах. Все, що ми робимо на уроці, вам знадобиться на контрольній роботі.
На уроках фізики, географії, астрономії ви також зустрінетесь із застосуванням системи координат.  При розв’язуванні прикладних задач зустрічаємося зі системою координат.

2. Наведіть приклади прикладних задач, у яких   зустрічалися зі системою координат...

V. Введення нових понять.

У Scratch 2 на Сцені введено систему координат (мал. 4.10), щоб можна було задавати положення виконавця на Сцені та моделювати рух виконавців на площині. Початок цієї системи координат - центр Сцени. Довжина Сцени 480 кроків, а висота - 360 кроків. Тому, якщо виконавець знаходиться на Сцені, то абсциса х його положення може змінюватися від -240 до 240, а ордината у - від -180 до 180. Щоб відобразити на Сцені систему координат, можна використати стандартне тло з бібліотеки тла: xy-grid, xy-grid-20px або xy-grid-30px. У правому нижньому куті Сцени відображуються поточні координати вказівника на Сцені (мал. 4.10), а в правому верхньому куті Області скриптів - поточні координати виконавця на Сцені (мал. 4.11).

 

https://uabooks.top/uploads/inf-7-ryvkind-2020/inf-7-ryvkind-2020-291.jpg

У групі Рух є блоки з командами, у яких використовуються координати точок на Сцені (табп. 4.2). Таблиця 4.2 Блоки з командами, у яких використовуються координати точок на Сцені.

Звертаємо вашу увагу, що під час виконання цих команд, якщо олівець опущено, виконавець залишає за собою слід. Крім того, у групі Рух є два блоки:

https://uabooks.top/uploads/inf-7-ryvkind-2020/inf-7-ryvkind-2020-298.jpg

які можна використати в інших блоках. Наприклад, блок

https://uabooks.top/uploads/inf-7-ryvkind-2020/inf-7-ryvkind-2020-299.jpg

можна помістити у блок

https://uabooks.top/uploads/inf-7-ryvkind-2020/inf-7-ryvkind-2020-300.jpg

і тоді ця команда присвоює змінній а значення, що дорівнює абсцисі точки розміщення виконавця на Сцені. Якщо встановити позначку прапорця біля цих блоків, то в лівій частині Сцени відображатимуться блоки зі значеннями абсциси та ординати поточного положення виконавця на Сцені. У групі Датчики є два блоки

https://uabooks.top/uploads/inf-7-ryvkind-2020/inf-7-ryvkind-2020-301.jpg

які можна використовувати в інших блоках для визначення поточних координат вказівника на Сцені. Зокрема, цикл

https://uabooks.top/uploads/inf-7-ryvkind-2020/inf-7-ryvkind-2020-302.jpg

можна використати для малювання вказівником на Сцені. А якщо використати генератор випадкових чисел, то можна перемістити виконавця в точку на Сцені з випадковими координатами:

https://uabooks.top/uploads/inf-7-ryvkind-2020/inf-7-ryvkind-2020-303.jpg

Гра «Світлофор»

Після введення нових понять вчитель просить учнів піднімати щось зелене, якщо їм зрозумілі пояснення, жовте – якщо наполовину зрозуміло, червоне – якщо нічого не зрозуміло. Для тих хто не зрозумів, вчитель ще раз повторить ключові моменти.

V. Розв’язування вправ. Працюємо за комп’ютером

1) Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.

2) Інструктаж учителя.

3) Практична робота за комп’ютерами.

Завдання 1

Дане завдання було взяти з сайту вчителя інформатики Коломиєць А. М. https://tulygolove.krolevec-osvita.gov.ua/informatika-10-42-32-12-03-2020/ .

Складіть проект, у якому виконавець з’єднає точки з указаними координатами: (50; –20), (0; 30), (–10; 30), (–15; 25), (–10; 20), (–10; 0), (0; –10), (20; –15), (35; –15), (50; –20) і побудує графічну модель снігура.

  1. Відкрийте середовище Scratch 2.
  2. Розмістіть в Області скриптів блоки з командами, наведені на малюнку 4.13.
  3. Збережіть складений проєкт у вашій папці у файлі з іменем вправа 4.2.1.
  4. Запустіть проєкт на виконання.
  5. Проаналізуйте результат виконання проєкту.
  6. Закрийте середовище Scratch 2.

Метод формувального оцінювання «Печиво побажань»

Діти витягують по одному «печеньку бажань» у якому заховано номер команди у якій вони будуть працювати. Тим самим формуються у 3 команди.  Працюють на результат і швидкість.

Завдання 2.

Складіть проект з двома виконавцями, які спочатку знаходяться в середині Сцени, а потім рухаються один від одного в напрямку країв сцени.

Варіант розв’язку:

Метод формувального оцінювання «5 зірок»

Кожна команда після виконання завдання звіряється з результатами на екрані і виставляє собі зірки від 1 до 5 ( де 1 зірка - робота у команді була слабка і роботи виконали дуже мало, а 5 зірок – робота була чудова і усе встигли виконати правильно).

Формувальний метод оцінювання «Цифрові інструменти»

Для закріплення пройденого матеріалу потрібно пройти тест в програмі Wordwall за посиланням  https://wordwall.net/uk/resource/38291308 .

VI.Лист самоконтролю та таблиця рефлексії

№ п/п

Вид работи

Самооцінка

Оцінка учителя

1

Домашнє завдання  (0-2б)

 

 

2

Усний рахунок (0-2б)

 

 

3

Робота у парах(0-2б)

Колективна робота(0-2б)

 

 

4

Індивідуальні завдання(0-4б)

 

 

 

Всього балів:

5

Як ви оцінили свій емоційний стан на кінець уроку?(+)

 

 

 

http://lib.znaimo.com.ua/tw_files2/urls_4/965/d-964705/964705_html_1300ea24.jpg

 

 

 

http://lib.znaimo.com.ua/tw_files2/urls_4/965/d-964705/964705_html_m7a53c54d.jpg

 

 

 

http://lib.znaimo.com.ua/tw_files2/urls_4/965/d-964705/964705_html_m7a53c54d.jpg

 

 

VII.Підсумки уроку

Зараз саме час повернутися до початку нашого уроку:

Яка тема уроку? Яку ми поставили перед собою мету? Чи досягли мети покажуть результати вашої роботи? Заповніть будь-ласка останній стовбець на ваших картках.

Сьогодні, працюючи разом, маючи поряд надійних партнерів, ви досягли успіху. Але в житті і навчанні часто для досягнення успіху треба вміти працювати повністю самостійно.  Оцінку за урок ставите ви собі самі. Порахуйте на картках суму балів – це й буде ваша оцінка за урок.

VII Домашнє завдання

Опрацювати параграф 4.2, виконати вправу на вибір 4, 5, 6 ст. 141.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 грудня 2022
Переглядів
3776
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку