Конспект уроку з алгебри для 5 класу "Урок-подорож до Країни Дробів"

Про матеріал

Мета уроку: Систематизувати знання з тем «Десяткові дроби » «Звичайні дроби». Перевірити вміння в учнів виконувати всі дії з дробами та роз'язувати задачі, що мають практичний зміст, розвивати творчі й інтелектуальні здібності в учнів.

Перегляд файлу

Тема уроку: Урок-подорож до Країни Дробів

Мета уроку: Систематизувати знання з тем «Десяткові дроби » «Звичайні дроби». Перевірити вміння в учнів виконувати всі дії з дробами та роз’язувати задачі, що мають практичний зміст, розвивати творчі й інтелектуальні здібності в учнів.

Тип уроку:

Обладнання:

Хід уроку

І.Організаційний момент, оголошення теми, мети уроку.

ІІ.Учитель. В одній казковій Країні Дробів мешканцями є звичайні і десяткові дроби, ми проведемо подорож до цієї країни необхідно прочитати закодований вислів у таблиці «Прочитай вислів»

;10× ; 1,6+0,4; 6 - 3 ; ;5+ ; 3,5×2 ; +3 ; 4,3+4,7 ;.

 Код для розшифрування

1-мате; 6-нас;

2-мати; 7-тика;

3-ка; 8-ро;

4 ---; 9-зу;

5-гім; 10-му.

Цей закодований вислів є девізом нашого уроку

Математика--- гімнастика розуму.

Отже, ми опинилися в країні дробів, і щоб зробити по ній подорож необхідно зайти у вагон поїзда, але зайдемо лише тоді, коли розвяжемо кросворд.

1.Число, записане під рискою дробу(знаменник);

2. Одна з дій І ступеня(віднімання);

3.Числа, зображені двома натуральними числами, відокремленні горизонтальною рискою(дроби);

4.Число записане над рискою дробу(чисельник);

5.Дріб , у якого чисельник менший від знаменника(правильний);

6. Знаменник до якого зводять дроби з різними знаменниками(спільний);

7.Ділення чисельника та знаменника дробу на їх спільний дільник(скорочення);

8.Італійський математик, який вперше застосував риску дробу(Фібоначчі).

І.Станція «Теоретична»

1.Що називають звичайним дробом?

2.Який дріб називають неправильними?

3.Як порівнюють два дроби з однаковими знаменниками?

4.Як порівнюють дроби з однаковими чисельниками?

5.Як порівняти дроби з одиницею?

6.Сформулюйте основну властивість дробів.

7.Що є добутком двох дробів?

8.Як поділити дріб на дріб?

9.Як знайти дріб від числа?

10.Як знайти число за величиною його дробу?

11.Як перетворити звичайний дріб у десятковий?

ІІ. «Біологічна» (Розв’язування задач, що мають біологічний зміст)

Задача 1. Граничний вік лева --- 35 років, що становить граничного віку слона. Знайти граничний вік слона.

35: = × = =200 (років) --- граничний вік слона.

Відповідь: 200 років.

2)Задача 2.

Граничний вік горобця --- 14 років, що становить віку зозулі, або віку курки, або віку сокола. Знайти граничний вік зозулі, курки, сокола.

                                                     Розвязання

1)14: = ×= =24(роки)- граничний вік зозулі;

2)14: =14 ×=30(років)--- вік курки;

3) 14 : = = 100(років )--- граничний вік сокола.

 

 

Задача 3

Кров становить маси людини. 54% всієї крові знаходиться в кровоносних судинах, 20% --- у печінці, 16%--- у селезінці, 10% --- у підшкірних судинах.  Скільки крові знаходиться в кровоносних судинах, у печінці, селезінці і підшкірних судинах у людини масою 65 кг?

                                                      Розвязання

1)65× = =5(кг)--- крові у людини;

2)5×0,54=2,7--- крові у кровоносних судинах;

3)5×0,2=1кг--- крові у печінці;

4)5×0,16=0,8кг --- крові у селезінці;

5)5× 0,1=0,5кг --- крові у  підшкірних судинах.

ІІІ. «Географічна»

Задача  4

Довжина річки Амударія 2500км. Рівниною річка протікає 0,6 своєї довжини, а 30% цієї  ділянки--- судноплавні. Визначити довжину судноплавної частини.                                                                            

                                                      Розв’язання

1)2500 ×0,6=1500(км)- протікає річка рівниною;

2)1500×0,3=450(км)- судноплавна частина річки.

Відповідь: 450км.

Задача 5

Ширина Каргенської протоки 4 км, що становить ширини Берингової протоки . Яка ширина Берингової протоки?                                               

                                                        Розвязання

 

 4 :=× =86(км) --- ширина Берингової протоки.

 

IV. Станція «Віртуози обчислень»

1.Обчислити

а)2,5×1×(3,5+4,5)2;

б)(3,5+4 +2) : (1 +4,1).

 

2.Роз’язати рівняння:

() +0,8= 4.

Підсумок уроку і оцінювання учнів.

Домашня завдання: вправа 410(г), 408(є,ж)

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Пов’язані теми
Алгебра, Розробки уроків
Додано
8 січня
Переглядів
164
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку