Мета уроку: Систематизувати знання з тем «Десяткові дроби » «Звичайні дроби». Перевірити вміння в учнів виконувати всі дії з дробами та роз'язувати задачі, що мають практичний зміст, розвивати творчі й інтелектуальні здібності в учнів.
Тема уроку: Урок-подорож до Країни Дробів
Мета уроку: Систематизувати знання з тем «Десяткові дроби » «Звичайні дроби». Перевірити вміння в учнів виконувати всі дії з дробами та роз’язувати задачі, що мають практичний зміст, розвивати творчі й інтелектуальні здібності в учнів.
Тип уроку:
Обладнання:
Хід уроку
І.Організаційний момент, оголошення теми, мети уроку.
ІІ.Учитель. В одній казковій Країні Дробів мешканцями є звичайні і десяткові дроби, ми проведемо подорож до цієї країни необхідно прочитати закодований вислів у таблиці «Прочитай вислів»
;10× ; 1,6+0,4; 6 - 3 ; ;5+ ; 3,5×2 ; +3 ; 4,3+4,7 ;. |
Код для розшифрування
1-мате; 6-нас;
2-мати; 7-тика;
3-ка; 8-ро;
4 ---; 9-зу;
5-гім; 10-му.
Цей закодований вислів є девізом нашого уроку
Математика--- гімнастика розуму.
Отже, ми опинилися в країні дробів, і щоб зробити по ній подорож необхідно зайти у вагон поїзда, але зайдемо лише тоді, коли розв’яжемо кросворд.
1.Число, записане під рискою дробу(знаменник);
2. Одна з дій І ступеня(віднімання);
3.Числа, зображені двома натуральними числами, відокремленні горизонтальною рискою(дроби);
4.Число записане над рискою дробу(чисельник);
5.Дріб , у якого чисельник менший від знаменника(правильний);
6. Знаменник до якого зводять дроби з різними знаменниками(спільний);
7.Ділення чисельника та знаменника дробу на їх спільний дільник(скорочення);
8.Італійський математик, який вперше застосував риску дробу(Фібоначчі).
І.Станція «Теоретична»
1.Що називають звичайним дробом?
2.Який дріб називають неправильними?
3.Як порівнюють два дроби з однаковими знаменниками?
4.Як порівнюють дроби з однаковими чисельниками?
5.Як порівняти дроби з одиницею?
6.Сформулюйте основну властивість дробів.
7.Що є добутком двох дробів?
8.Як поділити дріб на дріб?
9.Як знайти дріб від числа?
10.Як знайти число за величиною його дробу?
11.Як перетворити звичайний дріб у десятковий?
ІІ. «Біологічна» (Розв’язування задач, що мають біологічний зміст)
Задача 1. Граничний вік лева --- 35 років, що становить граничного віку слона. Знайти граничний вік слона.
35: = × = =200 (років) --- граничний вік слона.
Відповідь: 200 років.
2)Задача 2.
Граничний вік горобця --- 14 років, що становить віку зозулі, або віку курки, або віку сокола. Знайти граничний вік зозулі, курки, сокола.
Розв’язання
1)14: = ×= =24(роки)- граничний вік зозулі;
2)14: =14 ×=30(років)--- вік курки;
3) 14 : = = 100(років )--- граничний вік сокола.
Задача 3
Кров становить маси людини. 54% всієї крові знаходиться в кровоносних судинах, 20% --- у печінці, 16%--- у селезінці, 10% --- у підшкірних судинах. Скільки крові знаходиться в кровоносних судинах, у печінці, селезінці і підшкірних судинах у людини масою 65 кг?
Розв’язання
1)65× = =5(кг)--- крові у людини;
2)5×0,54=2,7--- крові у кровоносних судинах;
3)5×0,2=1кг--- крові у печінці;
4)5×0,16=0,8кг --- крові у селезінці;
5)5× 0,1=0,5кг --- крові у підшкірних судинах.
ІІІ. «Географічна»
Задача 4
Довжина річки Амударія 2500км. Рівниною річка протікає 0,6 своєї довжини, а 30% цієї ділянки--- судноплавні. Визначити довжину судноплавної частини.
Розв’язання
1)2500 ×0,6=1500(км)- протікає річка рівниною;
2)1500×0,3=450(км)- судноплавна частина річки.
Відповідь: 450км.
Задача 5
Ширина Каргенської протоки 4 км, що становить ширини Берингової протоки . Яка ширина Берингової протоки?
Розв’язання
4 :=× =86(км) --- ширина Берингової протоки.
IV. Станція «Віртуози обчислень»
1.Обчислити
а)2,5×1×(3,5+4,5)2;
б)(3,5+4 +2) : (1 +4,1).
2.Роз’язати рівняння:
() +0,8= 4.
Підсумок уроку і оцінювання учнів.
Домашня завдання: вправа 410(г), 408(є,ж)