Матеріали уроку містять навчальні ігри та тестові завдання. Метою уроку є навчити планувати своє майбутнє та брати на себе відповідальність. Можуть бути використані на уроках економіки і в позакласній роботі.
Підприємництво як запорука майбутнього успіху
Урок фінансової грамотності у 8 класі
Мета: ознайомити учнів з поняттям підприємницького хисту, підприємницької ідеї, підприємницького ризику та конкуренції; формувати вміння логічно та нестандартно мислити, виділяти головне та робити висновки; виховувати зацікавленість у вивченні основ підприємницької діяльності, самосвідомість і громадську гідність, допомогти спланувати своє майбутнє та брати на себе відповідальність.
Обладнання: комп'ютери, таблиці, графічні схеми, роздавальний матеріал.
Хід уроку
“Я знав: я не буду шкодувати, якщо програю.
Я буду шкодувати, якщо не спробую виграти “.
Джефф Безос, засновник Amazon.
б) Інформаційне повідомлення вчителя
Підприємливість - це здатність до самостійних, неординарних, нетипових дій господарюючих суб'єктів. Тому в умовах ринку практично всі люди мають бути підприємливими, але це не означає, що всі повинні й можуть бути підприємцями. Як засвідчує світовий досвід, тільки п'ять-вісім відсотків населення є представниками підприємницьких кіл.
в) тестування на здатність займатись бізнесом (кожний учень отримує на свій комп'ютер (або на окремому аркуші) завдання з тестом і відповідає на запитання). Оцініть свої можливості від 0 до 10 балів.
1. Чи поводитесь ви наодинці так, як і тоді, коли за вами спостерігають?
2. Чи вважаєте ви себе здатним стати головою сім'ї?
3. Чи вважаєте ви хитрість хорошою та корисною рисою?
4. Чи можете ви розпочати розмову на вулиці з незнайомою людиною?
5. Чи знаєте ви, який колір сьогодні в моді?
6. Чи їдете у транспорті без квитка, якщо забули вдома проїзний?
7. Чи заздрите успіху ваших знайомих?
8. Чи звертаєтесь на «Ви» до ваших старших за віком родичів?
9. Чи здатні ви усно швидко обчислити, скільки буде 3 % від трьох відсотків?
10. Чи приходите вчасно в кіно?
11. Чи приходите вчасно на побачення?
12. Чи вважаєте за потрібне давати чайові?
13. Переживаєте, якщо вас обрахували на 1 грн?
14. Чи пам'ятаєте дату народження свого вчителя?
15. Чи сідаєте в міському транспорті на будь-яке вільне місце?
16. Чи сідаєте в таксі тільки на заднє сидіння?
17. Чи любите робити записи у книгу скарг?
18. Чи вважаєте, що завжди достатньо лише одного попередження?
19. Чи знаєте, які грошові одиниці існували у Стародавньому Римі?
20.Чи зможете залишити валізу на вокзалі під наглядом зовсім незнайомої людини?
Повністю позитивна відповідь на кожне запитання дає 10 балів, повністю негативна - 0 балів. Проміжні відповіді оцінюються "на око" між 0 і 10 балами.
Ключ до тесту:
120-200 балів - ви природжений бізнесмен. Якщо ви отримали ці бали в результаті підглядування у відповіді, вирахуйте 80 балів та орієнтуйтесь на новий результат.
110-119 балів - ви володієте не всіма потрібними якостями бізнесмена, але у вас є реальні шанси досягти успіху в бізнесі; деяку допомогу при цьому вам нададуть роздуми про причини втрати балів.
50-90 балів - видно, у бізнесмени вам не вибитись, але, судячи з усього, ви правдива, порядна людина, у вас непоганий характер, так що не все втрачено в житті.
Кожний учень підраховує бали, отримані ним під час тестування, і виявляються групи учнів у кожній градації здатності до занять бізнесом.
Будь – який бізнес починається з яскравої бізне-ідеї. Краще, якщо вона буде твоєю власною, унікальною. Будь-яка ідея може вважатися унікальною у двох випадках:
Інших варіантів у принципі немає. Всі екслюзивні види бізнесу відрізняються або своєю екслюзивністю або ціною. І ще одне. Якщо в тебе немає оригінальної ідеї нового товару або послуги і якщо ти не можеш запропонувати нижчу ціну, ти можеш завоювати клієнтів якічстю.
Придумайте бізнес – ідею і розкажіть про неї за допомогою бізнес – плану, повідомлення, презентації тощо. Успіхів у розробці нових ідей.