13 травня о 18:00Вебінар: Як навчати майбутніх програмістів: практичні кейси для уроків інформатики

Конспект уроку з інформатики для учнів 7 класу з теми "Розв'язування компетентнісних задач"

Про матеріал

Конспект уроку на тему "Розв'язування компетентнісних задач" можна використовувати для учнів 8 та 9 класів.

Мета уроку: фформування умінь розв'язувати компетентнісні задачі, що передбачають: змістовий аналіз формулювання задачі; побудову інформаційної моделі; пошук інформаційних матеріалів; опрацювання даних;

Перегляд файлу

Краматорська спеціальна загальноосвітня школа - інтернат I-II ступенів №18 Донецької обласної ради

 

 

 

 

 

Конспект уроку з інформатики

«Розв’язання компетентнісних задач

на уроках інформатики»

для учнів 7 класу

 

 


Підготувала:

учитель другої кваліфікаційної категорії з інформатики

Кушнiр А.М.


 

 

 

Краматорськ 2017


Розв’язування компетентнісних задач. (слайд 1)

Мета: (слайд 2)

навчальна:

  •        формування в учнів уявлення про розв’язування задач компетентнісного змісту, формування предметних ІКТ-компетентностей;
  •        формування умінь розв’язувати компетентнісні задачі, що передбачають:
  • змістовий аналіз формулювання задачі;
  • побудову інформаційної моделі;
  • пошук інформаційних матеріалів;
  • добір одного засобу  опрацювання даних (текстовий процесор, графічний редактор, редактор презентацій, табличний процесор, навчальне середовище виконання алгоритмів);
  • опрацювання даних;
  • подання результатів розв’язування задачі;

розвивальна: розвивати естетичні смаки та навички роботи  з інформацією,  увагу, логічне мислення, пам’ять;

виховна: виховувати охайність, акуратність, пізнавальну зацікавленість до предмету, та привчати працювати творчо, дотримання правил поведінки та безпеки життєдіяльності під час роботи в комп’ютерному класі.

Обладнання: ПК, програмне забезпечення: Windows 7, Microsoft Office 2007, інструкція з ОП.

Тип уроку: застосування знань, формування умінь та навичок.

Тривалість уроку: 45 хвилин

Хід уроку

План урока (слайд 3)

  1.               Організаційний момент
  2.               Актуалізація опорних знань. (Фронтальне опитування та перевірка домашнього завдання).
  3.               Інструктаж з ТБ.
  4.               Удосконалення знань та вмінь.
  5.               Фізхвилинка.
  6.               Підсумок уроку.

І. Організаційний етап.

  1.               Вітання з класом.
  2.               Перевірка присутності і готовності учнів до уроку.
  3.               Повідомлення теми і мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань. (слайд 4)

  1.               Що ви розумієте під поняттям компетентнісна задача? (Компетентнісна задача – це з тип технологічних задач, для яких обов’язковим є застосування ІКТ, як засобу розв’язування)
  2.               Який алгоритм розв’язування компетентнісної задач?
  1. Змістовий аналіз формулювання задачі.
  2. Пошук необхідних матеріалів і відомостей.
  3. Побудова інформаційної моделі задачі.
  4. Добір засобів опрацювання даних.
  5. Опрацювання даних.
  6. Подання результатів розв’язування задачі.
  1.               У чому полягає розробка стратегії пошуку інформаційних матеріалів?

Полягає від:

  • мети та завдань пошуку;
    •   джерел, у яких буде здійснюватися пошук;
    •   ключових слів.
  1.               Яким чином можна подати результати виконаної роботи? (Подання результатів розв’язання задачі можуть бути усі програми, якими ти вмієш користуватися, наприклад текстовий редактор Microsoft Office Word, табличний процесор Microsoft Office Excel, графічний редактор Paint, редактор презентацій PowerPoint та інші)

Перевірка домашнього завдання: зробити підсумковий документ опрацьованих даних компетентністних задач двох груп, розглянутих на минулому уроці.

Задача «Смайлик» для І групи. (слайд 5)

Бабуся одного із учнів почала активно використовувати електрону пошту для спілкування зі своїми родичами. Вона знає, що для передавання емоцій при електронному листуванні використовують смайлики. Але бабуся має сумнів у тому, що використання того чи іншого смайлика буде правильно сприйнято адресатом.

Створити презентацію для пояснення призначення смайликів: до кожного з них потрібно додати власне фото, та сформувати відповідні поради щодо використання в дружньому спілкуванні.

Етапи розв’язування компетентнісної  задачі. (слайд 6)

  1.   Змістовий аналіз формулювання задачі.
  2.   Пошук інформаційних матеріалів. (Шукаємо в Інтернеті приклади смайликів)
  3.   Побудова інформаційної моделі.
  4.   Вибір засобів опрацювання даних. (Мультимедійні пристрої – фотографуємо одного з учнів, програма FhotoShop, для обробки фото)
  5.   Опрацювання даних.
  6.   Подання результатів розв’язання задачі. (Редактор презентацій  Power Point (слайд 7)

Задача «Периферійні пристрої» для ІІ групи. (слайд 8)

На день народження вашій сестрі подарували системний блок. Тепер ваша сім’я вирішила придбати периферійні пристрої (монітор, клавіатура, мишка, принтер, сканер, колонки), але на сучасному ринку великий вибір пристроїв. Допоможіть сім’ї зробити покупку, який був би най економнішим для сімейного бюджету.

Для цього проаналізуй асортимент та ціни у Інтернет-магазинах. Для цього потрібно створити електронну таблицю та виконати обчислення за допомогою формул. Результат подати в окремому аркуші електронних таблиць.

Склади електрону таблицю з переченню пристроїв, яки б ти порекомендував купити. Знайди магазин, де можна купити пристрої за вигідною ціною та оформи у вигляді електронної таблиці.

Етапи розв’язування компетентнісної задачі. (слайд 9)

  1.               Змістовий аналіз формулювання задачі.
  2.               Пошук інформаційних матеріалів. (Шукаємо асортимент та ціни у інтернет-магазинах. Вибрали магазини «Комфі», «Фокстрот», інтернет-магазин «Розетка»)
  3.               Побудова інформаційної моделі.
  4.               Вибір засобів опрацювання даних. (табличний процесор Ecxel)
  5.               Опрацювання даних.
  6.               Подання результатів розв’язання задачі. (табличний процесор Ecxel (слайд 10)


III. Інструктаж з ТБ. (слайд 11)

http://svitppt.com.ua/images/39/38078/960/img10.jpg

ІV. Удосконалення знань і умінь

Задача «Екскурсія по місту» (слайд 12)

Ваш клас збирається відвідати учень з обміну з іншого міста. Потрібно провести одноденну екскурсію свого міста. Мета екскурсії - ознайомитися з історичними пам’ятками.

Для зручності виконання завдання вам потрібна супутникова карта Краматорська та фотокартки історичних пам'яток міста.

Складіть маршрут вашої екскурсії по місту. До відвіданих міст додайте фотокартки пам’яток.

Результат оформить у вигляді презентації.

Етапи розв’язування компетентнісної задачі (слайд 13-15)

1. Під час змістового аналізу формулювання задачі потрібно з’ясувати:

а) Що необхідно отримати як розв’язок задачі?

  •                 Прокласти на карті маршрут екскурсії містом Краматорськ.
  •                 Забезпечити тривалість екскурсії на прокладеному маршруті, доцільну для одноденної поїздки.
  •                 Презентувати історичні пам’ятки на маршруті.

б) Які дані, потрібні для розв’язання задачі, є в умові?

  •                 Місця, вибрані для екскурсії, повинні стосуватися тільки міста Краматорська.
  •                 Тривалість пішохідної екскурсії повинна бути в межах одного дня.

2. Пошук інформаційних матеріалів.

а) Визначимо стратегію пошуку:

  •                 Завдання пошуку: знайти тексти з описом пам’яток, їхні адреси, фотографії, карти з позначеними місцями розташування пам’яток.
  •                 Джерела пошуку списку історичних пам’яток: друковані енциклопедії, довідники, путівники, Інтернет.
  •                 Ключові слова для пошуку відомостей про історичні пам’ятки.
  •                 Критерії оцінювання знайдених матеріалів:

б) У результаті пошуку та оцінювання знайдених ресурсів були отримані такі відомості: укр. залізниця Краматорська, парк Бернадського, ОАО «НКМЗ», площа мира та ДК «НКМЗ», ЦУМ, «Вічне полум’я», парк ім.Леніна, пам’ятник «Танк», пам’ятник «Пушка», центральна бібліотека, парк «Ювілейний», пам’ятник «Літак».

3. Після аналізу знайдених матеріалів можна скласти словесну інформаційну модель задачі.

4. Для подання результатів розв’язання задачі потрібно визначити, які засоби для цього може бути використано: прокласти маршрут пішохідної екскурсії на карті можна в середовищі графічного редактора. Для подання опису пам’ятних місць на маршруті може бути використано редактор презентацій.

5. Опрацювання даних, тобто створення підсумкових документів, буде виконуватися залежно від обраних програм.

6. Один з варіантів подання результатів розв’язування задачі наведено нижче. (слайд 16,17)

 

V. Фізхвилинка.

Очі швидко обертаємо,

Головою не хитаємо.

Вліво раз, два, три, чотири.

Вправо стільки ж повторили.

По колу очі обертаємо

І все навколо розглядаємо.

Раз коло, два і три, чотири.

Щільніше очі ми закрили.

На п’ять і шість їх потримали

І потім знову закружляли.

VI. Підсумок уроку. (слайд 18)

Рефлексія

  • мені було незрозуміло…;
  • у мене виникли такі запитання…;
  • я не впорався з такими завданням…;
  • мені сподобалось і я буду використовувати…

Виставлення оцінок.

VII. Домашнє завдання. (слайд 19)

Скласти свою компетентнісну задачу.

docx
Додано
29 березня 2018
Переглядів
4899
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку