Конспект уроку з теми: "Інформаційне "сміття" цифрового і нецифрового формату"

Про матеріал
Тема: Інформаційне "сміття" цифрового і нецифрового формату Мета уроку: • Навчальна: Ознайомити учнів з поняттям "інформаційне сміття", його видами та джерелами. Розвивати вміння розрізняти корисну та непотрібну інформацію, критично оцінювати джерела інформації. • Розвиваюча: Формувати навички самостійного пошуку інформації, аналізувати та систематизувати отримані дані. Розвивати логічне мислення, пам'ять та увагу. • Виховна: Виховувати інформаційну культуру учнів, відповідальне ставлення до інформації Ключові слова з уроку: інформаційне сміття, цифрова гігієна, критичне мислення, фейки, дезінформація, інформаційна грамотність
Перегляд файлу

Конспект уроку для 7 класу НУШ

Тема: Інформаційне "сміття" цифрового і нецифрового формату

Мета уроку:

  • Навчальна: Ознайомити учнів з поняттям "інформаційне сміття", його видами та джерелами. Розвивати вміння розрізняти корисну та непотрібну інформацію, критично оцінювати джерела інформації.
  • Розвиваюча: Формувати навички самостійного пошуку інформації, аналізувати та систематизувати отримані дані. Розвивати логічне мислення, пам'ять та увагу.
  • Виховна: Виховувати інформаційну культуру учнів, відповідальне ставлення до інформації.

Обладнання для уроку:

  • Комп'ютери з підключенням до Інтернету
  • Проєктор
  • Презентація до уроку
  • Роздатковий матеріал (завдання, картки)

Ключові слова з уроку: інформаційне сміття, цифрова гігієна, критичне мислення, фейки, дезінформація, інформаційна грамотність                                            

                                                                         

Хід уроку:

I. Організаційний момент (2 хв.)

  • Привітання зі здобувачами освіти
  • Перевірка готовності до уроку ( особисті місця, зошит/ручка, смартфон)
  • Повідомлення теми і мети уроку

II. Актуалізація опорних знань (5 хв.)

  • Бліц-опитування зі скриньки інформатики:
    • Що таке інформація?
    • Які бувають види інформації?
    • Де ми отримуємо інформацію?
    • Як можна перевірити достовірність інформації?

 

 

  • Перегляд відео сюжету:
    • Короткий відеоролик про інформаційне перевантаження сучасної людини.
    • Проблемне питання: Як ви думаєте, чому так багато непотрібної інформації?

III. Вивчення нового матеріалу (20 хв.)

  • Пояснення вчителя за презентацією:
    • Інформаційне сміття: це непотрібна, застаріла, недостовірна або дублююча інформація, яка захаращує наш інформаційний простір.
    • Види інформаційного сміття: спам, реклама, фейки, дублікати файлів, непотрібні підписки тощо.
    • Джерела інформаційного сміття: соціальні мережі, електронна пошта, месенджери, новини, телебачення, радіо.
    • Наслідки інформаційного сміття: перевантаження мозку, втрата часу, прийняття неправильних рішень.
  • Практична частина з уроку:
    • Робота з колажем:
      • Демонстрація прикладів інформаційного сміття в різних форматах (текстові документи, зображення, відео).
      • Обговорення, чому ця інформація є сміттям.
    • Робота зі смартфоном (  інтерактивні вправи):
      • Завдання на класифікацію інформації на корисну та непотрібну.
      • Завдання на визначення джерел інформаційного сміття.

IV. Закріплення матеріалу (10 хв.)

  • Гра "Так чи ні":
    • Вчитель задає запитання про інформаційне сміття, а учні відповідають "так" або "ні" ( рухаються зі свого місця до пункту «ТАК» і пункту «НІ», що розміщені у класі)
  • Бесіда за результатами гри:
    • Як можна зменшити кількість інформаційного сміття в своєму житті?
    • Які правила слід дотримуватися при пошуку інформації в Інтернеті?

V. Підсумок уроку (3 хв.)

  • Повторення основних понять: інформаційне сміття, види, джерела.
  • Домашнє завдання:
    • Створити презентацію/інфографіку про способи боротьби з інформаційним сміттям.
    • Провести експеримент: протягом тижня фіксувати всі випадки зустрічі з інформаційним сміттям і проаналізувати результати.

VI. Рефлексія (2 хв.)

  • Що нового ви дізналися на уроці?
  • Що було найцікавішим?
  • Що викликало труднощі?

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Петренко Ірина
Додано
6 листопада
Переглядів
2009
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку