КВК-вікторина на тему "Знавці рідної мови"

Про матеріал
 сприяти інтелектуальному розвитку дітей, формувати вміння вільно володіти рідною мовою;  збагачувати, розширювати словниковий запас учнів;  розвивати кмітливість, винахідливість, творчу уяву;  виховувати любов до рідної мови, захоплення її багатством та красою;
Перегляд файлу

 

КВК- вікторина  «Знавці української мови» 

Мета:

  •              сприяти інтелектуальному розвитку дітей, формувати вміння вільно

володіти рідною мовою;

  •              збагачувати, розширювати словниковий запас учнів;
  •              розвивати кмітливість, винахідливість, творчу уяву;
  •              виховувати любов до рідної мови, захоплення її багатством та красою; 

    Хід вікторини

I. Організаційний момент 

II. Вступне слово вчителя.

Ніжна, мила, світанкова,

Ясна, чиста, колискова,

Мелодійна, дзвінкотюча,

Дивна, радісна, співуча,

Лагідна, жива, казкова,

Красна, чарівна, шовкова,

Найдорожча, добра, власна,

Мудра, сонячна, прекрасна,

Солов’їна, барвінкова,

Українська мова!

1-й учень
Яка ж багата рідна мова!
Увесь чарівний світ у ній!
Вона барвиста і чудова,
І нищити її не смій!
2-й учень
Вона про все тобі розкаже,
Чарівних слів тебе навчить,
Усе розкриє і покаже,
Як правильно у світі жить.

  •                   Шановні учасники КВК- вікторини та журі! Вітаю всіх вас в нашому клубі веселих та кмітливих!

    Пам'ятайте завжди, що ви — майбутнє нашої країни, і від вас залежить, якою вона буде. Саме ви будете змінювати світ за допомогою своїх знань, умінь, які набудете у школі. Чим більше людина вміє і знає, тим інтелектуальнішою вона стає, а отже, зробить більший внесок в розвиток своєї держави.

Тому наша вікторина має назву: «Знавці української мови»

- Сьогодні за звання «Кращого знавця української мови» змагатимуться дві команди,— «_______________________» і «_____________________»).
- Отже, починаємо!

ІІ. Проведення конкурсів

1. Алфавітний калейдоскоп   ( Додаток 1)

Розстав слова – картинки  в алфавітному порядку

1-ша група

Абрикос, равлик, телефон, дерево, чайник, яблуко.

2-га група

Апельсин, дельфін, книга, ведмідь, помідор,фламінго.

2. «Віднови фразеологізми»  

Замість крапок  встав відповідну картинку

1-ша група

Взяти     на   плечі.

   до   Києва  доведе.

П’яте        до   воза.

Купити       в   мішку.

Як       на    голову.

….   носа  не  підточить.

Води  в     набрати.

Зарубай   собі   на     .

2-тя група

Обвести   навколо     .

Цідити    крізь         .

Аж іскри з       летять.

Як    ….    наплакав .

Покласти …   на полицю.

Я  грім серед ясного …  .

Як       боятися.

                ніде     впасти .

3.  « Шифрувальники»

Розшифруйте прислів’я, використовуючи алфавіт

Слово до слова – зложиться мова.

22, 16, 19, 3, 19        6, 19    22, 16, 19, 3, 1  -  10, 16, 19, 9, 11, 23, 31, 33    

17, 19, 3, 1   .

Будь господарем свого слова.

2, 24, 6, 31      4, 19, 22, 20, 19, 6,1, 21, 7, 17    22, 3, 19, 4, 19   22, 16, 19, 3, 1 .

4 .  Відгадай загадку

Відгадайте загадки і складіть з відгадками речення.

1-ша група

Дуже я потрібна всім:

І великим, і малим.

Всіх я розуму учу,

А сама завжди мовчу. (Книга)

 

На городі в нас росте

Сонце ясне, золоте,

Жовте око, жовті вії,

Та чомусь воно не гріє. (Соняшник)

2-тя група

Як прийде весна в садочок —

До лиця білий віночок,

Ну а восени цій кралі

Приглянулися коралі. (Калина)

 

Ніде не купиш,

На вагах не зважиш,

Сам здобуваєш,

У комору складаєш. (Знання)

5. «Мозковий штурм»

Відповідає кожна команда на 5 запитань швидко

  1-ша група

  1.               Державна  мова  України  (українська)
  2.               Частина  мови, яка  називає  ознаку (прикметник)
  3.               Слова з  протилежним  значенням  (антоніми)
  4.               Головні  члени  речення  (підмет,  присудок)
  5.               Список  літер  встановленого  порядку ( алфавіт)
  6.               Найменша  одиниця  мови (звук)
  7.               Слова  спільного  кореня  (спільнокореневі)
  8.               Знак  у  кінці  неокличного розповідного  речення  (крапка)
  9.               Розмова  двох  осіб  (діалог)
  10.          Слова,  близькі  за  значенням  (синоніми)

2-тя група

     1. Скільки літер в українському алфавіті? (33)

     2. Частина мови, що означає предмет  (іменник)

     3. Яка буква в українській мові не має відповідного звуку? (ь)

     4.  Речення, в якому є звертання (спонукальне, питальне)

     5. Остання  літера  алфавіту  (я)

  1.               Речення , яке містить питання (питальне)
  2.               Кількість голосних звуків в українській мові (6)
  3.               Частина  мови, яка  називає  дію предмета (дієслово)
  4.               Четверта літера алфавіту (г)
  5.          Буква, з якої ніколи не починаються слова (ь)

5.  «Відгадай  кросворд»  

Розгадай  малюнковий кросворд

л

а

 

 

 л

а

 

 

 

 л

а

 

 

 

 

 

 

 л

а

 

 

 

 

 

 

 

6. Конкурс «Знавців прислів'їв»

• Неможливо уявити наше життя без прислів'їв. Наступний конкурс присвячений саме цій перлині усної народної творчості. Вам було завдання підібрати прислів’я про мову.

Виграє та команда, яка назве більше  прислів’їв.

 

Говори мало, слухай багато, а думай ще більше. 
Не хочеш почути поганих слів,не кажи їх сам. 
Умій вчасно сказати і вчасно змовчати. 
Краще мовчати, аніж брехати. 
Дав слово - дотримай його. 
Шабля ранить голову, а слово - душу. 


Від теплого слова і крига скресне. 
Більше діла - менше слів. 
Їж борщ з грибами і тримай язик за зубами. 
Дурний язик голові не приятель. 
Довгим язиком тільки полумиски лизати. 
Хто людей питає, той розум має. 

Конкурс 7 «Утвори слово»

• А зараз наступний конкурс. Вам потрібно з двох слів утвориш одне, використавши всі букви двох слів і не добавляючи інших букв.

За кожне слово команда отримає 1 бал. Якщо команда не справляється з завданням, інша команда має змогу назвати це слово і отримати 1 бал. 

Наприклад :   Вода + ринг = виноград

 

Липа + нота = антилопа

Він + дичка = дівчинка

Раса + полька = парасолька

 

Вежа + дар = держава

Зіниця + зал = залізниця

Риба + барс = барбарис

Конкурс 8 «Поет»
- кожна команда по черзі доповнює слова вірша.

ЇЖАЧОК 
Ходить лісом їжачок, 
В нього шубка з... (ниток, дроту, колючок) 
                                                                      ЩО ЇЙ СНИТЬСЯ? 
                                                              Вночі їй завжди півник сниться. 
                                                            Вона не курка, а... (гуска, ворона, лисиця) 

НА ПРОГУЛЯНКУ 
У неділю на Хрещатик 
Квочка вивела... (голубів, курчаток, вівців) 
                                                                                  ХТО ТАКА? 
                                                                             Великі очі й голова. 
                                                                      Не Колобок це, а... (слон, сова, коза) 

РИБАЛКА 
Ярослав на камінь сів, 
Ловить в річці... (щук, карасів, мух) 
 

РОЗУМНИЦЯ 
Має Галя добру звичку 
Класти книги на... (вікно, підлогу, поличку) 
                                                                           МАЙСТЕР 
                                                                  Меблі, двері й чобіток 
                                                              Ремонтує... (голка, ложка, молоток) 

ЛІСОВЕ ТАКСІ 
По дорозі жук повзе, 
На спині листок... (фарбує, малює, везе) 
                                                                         А ЯК У НИХ 
                                                               Є ім’я у мене і в сестрички, 
                                                      А щеня і котик мають... (рибу, клички, назву) 

НОВИЙ ГЕРОЙ 
Їжак згорнувся у клубок. 
– Я, – каже, – не їжак, а... (пиріжок, булочка, Колобок) 
 

ІІІ. Підсумок уроку

Мова — краса спілкування, Мова — як сонце ясне,

Мова — то предків надбання,

Мова — багатство моє.

  •                   Сьогодні ви всі гарно працювали – показали свою кмітливість,вміння працювати в групах. Тож давайте будемо берегти свою мову та пишатися нею!А зараз надаємо слово журі.

Нагородження команд.

1

 

docx
Додано
23 лютого 2022
Переглядів
562
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку