Перший урок для 4 класу на тему "Діти єднають Україну"
Мета:
• навчальна – закріпити знання учнів про Україну, формувати уявлення про розташування України на карті.
•розвивальна – уміння приймати рішення в нестандартних ситуаціях, колективну творчість і комунікативні здібності; розвивати інтерес до навколишнього світу та пізнавальної діяльності
•виховна – виховувати любов і повагу до своєї Батьківщини - України, творчу самостійність і відповідальність, уміння самоорганізовуватись, вміння працювати командою, сприяти розвитку творчої особистості, формувати почуття колективізму, відповідальності за спільну справу.
Мета:
Обладнання: ілюстрації, відеоматеріал.
Хід заняття
I.Організаційна частина.
Привітання
Я рада всіх вас бачити і вітати! Щоб наше спілкування вдалось – приготуйте хороший настрій, бажання висловлюватись, позитивне та добре відношення один до одного, а також багато щирих посмішок, якими ви поділитесь з оточуючими.
Вправа: «Вітання ».
Пропоную таку вправу – гру «Дерево 4 класу »
Кожен по черзі називає своє ім’я, та рису характеру або особливість свою, яка допоможе і принесе користь нашому класу у створені єдиного колективу. Тому кріпимо наші листочки на ось таке велике дерево життя 4 класу. Розпочинаємо фразою (на дошці надруковані….) Мене звати ……… Моя краща подруга (друг) про мене сказала б…… Почну я першою . Мене звати Анастасія Сергіївна. Моя б краща подруга про мене б сказала, що я активна, творча, терпляча, добра. Діти по черзі називають та кріплять своє ім’я до стовбура.) Отже ми з вами такі неповторні,особливі, всі маємо гарні здібності, та вдало можемо об’єднатися і принести користь нашому класу у досягненні мети. Отож у нашій школі народилася нова сім’я,яка стане найкращим колективом і я в цьому впевнена.
Вчитель. - Клас - це маленька родина. І хотілося б, щоб у нашій сім'ї панував спокій, мир , повага і взаєморозуміння. Що ж для цього потрібно. Прослухайте притчу , і ви все зрозумієте, та дасте відповідь що ж потрібно для створення єдиного колективу, тобто для єдності?
II.Основна частина.
Мотивація:
Притча « Гарна сім’я»
«Жила − була на світі сім’я. Вона була не проста. Більше 100 чоловік налічувалося в цій родині. І займала вона ціле село. Так і жили всією сім'єю і всім селом. Ви скажіть : ну і що, хіба мало великих сімей на світі. Але справа в тому , що була ця сім'я особлива - мир і лад панували в цій родині. Ні сварок, ні лайки, ні, Боже збав, бійок і чвар . Дійшов слух про цю сім'ю до самого владики держави. І він вирішив перевірити , чи правду говорять люди. Прибув він в село, і душа його зраділа : кругом чистота , краса , достаток і мир. Добре дітям, спокійно старим. Здивувався владика. Вирішив дізнатися, як жителі села домоглися такого ладу, прийшов до глави сімейства : розкажи, мовляв, як ти досягаєш такої згоди і миру в своїй родині. Той взяв аркуш паперу і почав щось писати. Писав довго, видно, не дуже сильний був у грамоті. Потім передав лист владики. Той узяв папір і почав розбирати каракулі старого. Розібрав з великими зусиллями і здивувався. Три слова були написані на папері:
Питання дітям: Як ви гадаєте які саме слова? (декілька учнів називають варіанти, а потім вчитель кріпить ці слова на корінні дерева.)
Любов
Прощення
Терпіння
І в кінці листа: 100 раз любов, 100 раз прощення, 100 раз терпіння . Почесав владика, за вухом і запитав: «І все?». «Так, - відповів старий , - це і є основа життя всякої хорошої сім'ї . І світу теж » Зверніть увагу що я прикріпила ці три магічні слова на корінні,бо саме від них залежить які ми з вами матимемо листочки, чи це будуть зелені чи жовті чи сухі листки. Якщо і ви будите використовувати у своєму житі ці слова то ми станемо єдиним колективом.
Вчитель: То ж ми з вами познайомилися, а тепер давайте звернемося до нашої теми
Щасливі ми, що народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі - на нашій славній Україні! Тут жили наші діди і прадіди, тут живуть наші батьки, тут корінь давнього роду українського, що сягає сивої давнини.
Зверніть увагу на ось цей акровірш. Про що йде мова?
У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай,
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж земний в чужині рай.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без Батьківщини.
(Діти відповідають що це про Україну.)
Вчитель Так, дійсно - це все про нашу рідну Україну . А акровірш – це вірш який по першим буквам кожної сторчки може скласти слово і у нас це - Україна.
Перед усім світом стала держава з давньою славною історією, духовною культурою, зі своїми символами, мовою, чесними працьовитими людьми - українським народом. Ось уже 23 рік поспіль ми з вами маємо самостійну державу. Для нас тепер настали дещо складні часи, та я впевнена ми з вами все зможемо переборемо і станемо впевнено на правильний шлях демократичної держави. То ж подивіться на тему: « Україна - єдина держава».
Якою людиною має бути наділений кожен українець щоб створити єдину державу? Я вам допоможу, і знову вправа склади слово.
Вправа склади слово за буквами. Учитель. А тепер відгадайте ключове слово. Воно є основою для єдності нашої держави. (Діти складають слово та піднімаючи руку відповідають. )
Т А П Р І О Т (Патріот)
Вчитель Так , дійсно, якби всі люди були патріотами своєї держави то неодмінно б ми б завжди були єдині.
Вчитель: Діти, а хто ж такий патріот? (Діти відповідають)
Ось тлумачення слова «патріотизм» (Патріотизм – любов до батьківщини, до свого народу, відповідальність за долю народу, готовність служити її інтересам) (Вчитель кріпить до дошки визначення та підводе підсумок значення слова.)
Вчитель: Підніміть руки хто себе вважає патріотом? (Діти піднімають). А чому ? Прокоментуйте ? (Діти відповідають чому вони патріоти.) Молодці.
Учитель. Усі ми любимо свою вітчизну. І патріот – людина, що любить і поважає рідну землю, шанує її традиції. А тепер назвіть людські цінності, які має обов’язково патріот. Давайте до перших літер слова патріот напишемо ці якості. (Діти пишуть на дошці)
П – привітність
А – активність
Т – терплячість
Р – радісність
І – ініціативність
О – обов’язковість, організованість
Т – творчість, толерантність, товаристськість.
Перегляд відео фрагменту.
(перегляд відео)
(Зображення на дошці)
Закріплення: А тепер давайте ми з вами дамо відповідь на питання від патріота нашої держави (Кріплю на дошку образ патріота.)
Ото ж ви молодці . Добре справилися із завданням.
III. Заключна частина.
Практичне завдання «Голуб миру».
Вчитель Зараз кожен учень отримав гарного голуба, який символізує мир на нашій планеті, в центрі якого ви напишете побажання, якою повинна бути наша країна, все це ми розмістимо навколо карти України, щоб наша Батьківщина була завжди захищена миром і злагодою, радісним і щасливим життям А голуб миру буде її охороняти .
Цю карту ми повісимо у класі й будемо завжди пам’ятати, що ми громадяни своєї милої України, ми її патріоти, а тому ми все зробимо для того, щоб Вітчизна наша процвітала, була могутньою державою. А ви будете старанно вчитись, трудитись на благо Вітчизни.
(Діти на птахах пишуть слова вдячності любові до України, побажання та кріплять навколо обрисів України свої голубки)
Вчитель: Давайте помріємо…Мрія завжди красива. Мрія — стосила. Бо помножена на тисячі мрій. А отже, невмируща. А отже, всепереможна.
Сидіти і мріяти про краще можна, але у такому разі воно не настане. Можна любити Україну і втікати за кордон. Але чого варта така любов?
Не дивлячись на те, що відбувається зараз в Україні, я сподіваюсь, що майбутнє нашої держави буде створене кращими людьми, а ці люди це ви, які є патріотами нашої держави.
Тому я вірю.
Я вірю, Вітчизно, ти станеш на ноги,
Махнуть золотистим крилом рушники,
І щастя затмить всі печалі й тривоги
На вічні роки і прийдешні віки!
Я бачу квітучу, щасливу країну,
Де кожна людина працює, творить,
Де можна навчатись, кохати, радіти,
Де кожна хвилина — то святості мить.
На цьому наш урок закінчено бажаю всім єдності та миру.