Позакласний захід для учнів 5-8 класів "Життя людини-найвища цінніссть"

Про матеріал
Захід розширить знання дітей про їх права і обов'язки,про вплив шкідливих звичок на організм дитини;в ігровій формі діти навчаться аналізувати правові ситуіції ,шукати шляхи рішення конфліктів.
Перегляд файлу

Автор учитель суспільних дисциплін Новомиколаївської  ЗОШ  І-ІІ ст. Черкаської селищної  ради Словʼянського району Донецької області Піскунова Олена Віталіївна

 

ПОЗАКЛАСНИЙ  ЗАХІД ДЛЯ УЧНІВ  5-8 класів  на тему:

« ЖИТТЯ  ЛЮДИНИ – НАЙВИЩА  ЦІННІСТЬ»

 

 

Мета:

  • Ознайомлення дітей із Конвенцією про права дитини, виховання в них поваги до прав та основних обов'язків людини та громадянина;
  • Ознайомити учнів з впливом паління та алкоголю на організм людини, формувати бажання дотримуватися здорового способу життя;
  • Продовжити формувати у дітей свідоме ставлення до життя, його цінностей, вміння планувати своє життя, переборювати труднощі.

Обладнання:

  • Виставка літератури: Конституція України, Конвенція про права дитини, Закон України « Про охорону дитинства», Національна програма « Дитина України»;
  • Плакат « Пам'ятай! Життя – це подарунок , великий подарунок. І хто його не цінує, той цього подарунку не заслуговує»

                                                                       Леонардо да Вінчі

  • Картки з висловами про сенс життя; пелюстки квітки;
  • Музичні записи, мікрофон;
  • Чистий аркуш ватману на дошці.
  • Анкетування учнів
    1. Як батьки піклуються про тебе?
    2. Чи одержуєш ти інформацію з питань, які тебе цікавлять? Хто тобі її надає?
    3. Як батьки, вчителі ставляться до твоїх думок? Чи дослухаються до них? Чи вільно ти їх висловлюєш?
    4. Якою фізичною працею ти займаєшся? Чи є вона для тебе посильною?
    5. Чи не відчуваєш ти зневажливого ставлення до себе в школі, на вулиці, в родині?
    6. Як часто ти звертаєшся до лікаря? Чи задовольняє тебе і твоїх  батьків медичне обслуговування?
    7. Як ти відпочиваєш? Скільки разів ти був у таборах відпочинку? Яких?
    8. Ти їси в шкільній їдальні? Якщо ні, то чому? Якщо так, то щоб ти хотів змінити?
    9. Як ти вважаєш, чи порушуються твої права? Де? Коли?
    10. Яким, на твою думку, має бути щасливим дитинство?
    • Анкетування учнів:

                              1.Як ви ставитесь до поління?

                              2.Чи пробували ви палити, чи сподобалось це вам?

                               3.Чому люди палять?

                               4.Які ви можете назвать причини паління серед школярів?

                               5.Назвіть, які  можуть бути наслідки від паління?

                               6.Вкажіть негативне і позитивне ( якщо є) в палінні?

                               7.Який шлях обрали б ви:

                                   а) з цигаркою;

                                   б) здоровий спосіб життя   

 

 

 

Учениця

 

          Мораль і право, право і закон-

          Рушійні сили для життя людини.

          А їх знання надасть нам вірний тон

          У розвитку держави – України

          Регулювати світ людських стосунків

          Впровадити державницький процес-

          Все в правознавстві міститься в рахунку:

          Розумно й чесно твориться прогрес.

          Щоб забезпечить молодим майбутнє,

          Свідомо накопичуєм знання.

          Все, що завчили, стане незабутнім,

          Конкретно хочем жить, не навмання.

Учитель

 Кожна людина є особливою та неповторною. Життя їй дається один раз, і прожити його потрібно гідно, щоб залишити після себе добрий слід. Зараз ви ще діти. Хто ви на дереві життя? Поки ви ще – листочки, які згодом переростуть у коріння і дадуть початок новим поколінням.

  Дитинство- це найбільш безтурботна та прекрасна пора в житті кожної людини. Саме в цей період людина формується фізично, психічно і інтелектуально, здобуває та отримує необхідні знання та навички. У цей період для дітей мають бути створені всі умови для їхнього життя та повноцінного розвитку.

   Проблема правового захисту родиний дитинства вже тривалий час перебуває в центрі уваги міжнародної спільноти, адже діти потребують особливої  уваги внаслідок їхньої вразливості, фізичної та розумової незрілості. Саме тому в 1989 р. ООН  затвердила один важливий документ – Конвенцію про права дитини. В Україні цей документ набув чинності з 27 вересня 1991р.

  Головні завдання Конвенції – забезпечення дітей особливим піклуванням і допомогою, надання необхідного захисту, сприяння родини як основному осередку, у якому росте й виховується дитина. Для повного та гармонійного розвитку дитина має зростати в сімейному оточенні, в атмосфері щастя, любові та взаєморозумінні

 

Ситуація 1.

Мама 1 ( п'є краплі).

Ну і дітки зараз пішли, до інфаркту скоро доведуть!

Мама 2.

Добрий день , сусідонько! Та ти захворіла, чи що?

Мама 1

А де ж тут не захворієш, якщо мій бовдур на тому тижні скло в класі розбив. На цьому тижні побився із сусідом по парті, а сьогодні ще й дві двійки отримав. Я на нього накричала та ще й хотіла по шиї дати, а він мені відказує: « Ти мене бити не маєш права, бо будеш відповідати за жорстоке поводження з дитиною, тому що так записано в Конвенції про права дитини».

Мама 2

Ти знаєш і моя донька щось мені вчора торочила про Конвенцію. Ще у 8 класі тільки вчиться, а вже хлопець у неї з'явився в неї. Я їй кажу, що вчитися треба, а вона- не втручайся в мої справи, бо це заборонено Конвенцією про права дитини.

Мама 1

І що воно за Конвенція така?

Мама 2

Може, ви нам розкажете.

Учитель

Ну що, діти? Згадаємо сьогодні основні положення Конвенції?

 

Ситуація 2

Іванко

Сестрице Оленко! Я їсти хочу!

Оленко

Потерпи Іванку! Ось скоро дійдемо додому, там і поїси.

 

Іванко

Сестрице Оленко, може зайдемо в магазин і купимо чипсів, сухариків, горішків чи хоча б кока-коли?

Оленко

Не можна братику! Вони містять штучний підсилювач та різноманітні барвники! Захворіти можеш.

Іванко

Що ти мені все торочиш: « Не можна, не можна!» я не маленький, мені вже 14 років, і я сам буду вирішувати, що мені можна, а чого ні.

Оленка

Ні, ти ще дитина!

Іванко

А я кажу ,ні!

Учитель

Допоможіть розв'язати суперечку. Кого можна вважати дитиною?

 

Ситуація 3

Учень 1

Так не хочеться писати диктант з української мови. Знову двійку отримаю, і вчителька буде кричати і дома влетить. Може, не підемо на урок, краще погуляємо де-небудь.

Учень 2

Добре , може підемо на комп'ютерах пограємо?

Учень 1

Згода .

Міліціонер

Хлопці, зупиніться! Тут недалеко пограбували магазин і, здається, ви до цього причетні. Я забираю вас у відділок.

Учні

Прокоментуйте цей випадок. Чому діти потрапили в таку ситуацію і що їм потрібно робити? Дайте декілька порад своїм одноліткам, як треба себе поводити, щоб не потрапити в халепу.

Виступ  дільничого  міліціонера

 

Ситуація 4

Дівчина 1

Слухай ,ти знаєш, до нашого класу прибула новенька дівчинка. Ти її бачила: ноги криві, фігури зовсім ніякої, на голові - два мишині хвостики. А на обличчі отакенні окуляри! Викапана Катя Пушкарьова! Страховисько, та й годі!

Дівчина 2

Олю, але ж це негарно так казати. Можливо, і ти для когось здаєшся смішною.

Дівчина 1

А що тут такого? Я просто висловила свою думку, маю на це право!

Учитель

Прокоментуйте цю ситуацію. Які ще права дитини ви знаєте?

Життя людини неповторне і звичайне, радісне і смутне, повне переживань. Людей- мільйони, усі вони неповторні й несхожі. Вони, як зірки на небі, що горять незвичайним світлом. Життя кожного – це дорога, якою тільки йому призначено пройти. І якою буде ця дорога залежить тільки від неї. 

 

Технологія  « Відкритий мікрофон»

Обговорюються питання. Після кожного робиться висновок.

- Чи може кожна людина жити так, як хоче? Що для цього потрібно?

- Що потрібно для щасливого життя?

Кожному класу дається по одній  пелюстці . Діти повинні обговорити і написати свою думку, тільки одну. Потім збирається вся квітка .Учитель підводить учнів до думки про необхідність знань, здорового способу життя.

Аналіз  анкет учителем. Виступ медпрацівника.

 

 

 

Інтелектуальний штурм

Аудиторія ділиться на групи, яка група дасть найбільше правильних відповідей дала, та й перемогла.

  1. Звідки родом тютюн? ( Америка)
  2. З ім'ям якого мореплавця зв'язують появу тютюну? (Колумб)
  3. Які ,на ваш погляд, галузі промисловості ніколи не зазнавали банкрутства і приносили дохід за будь-яких обставин?                                     ( Тютюновиробництво, виробництво алкоголю)
  4. Який головний компонент тютюну? (Нікотин)
  5. Як називають людину, яка не палить, а тільки знаходиться поряд із курцем? (пасивний курець)
  6. Назвіть, якщо є, одного з визначних спортсменів, який палить? (Немає жодного)

Закінчи прислів'я на тему: «П'янство»

  • Справи на полтинник, а могоричів – на (гривник )
  • Запив і совість ( пропив)
  • Дали вина і став ( без ума)
  • Вино полюбив - сім'ю ( розорив, погубив)
  • Хто чарки допиває, той віку (не доживає)
  • Причина багатьох злочинів лежить на дні (чарки)
  • Робота гривні копить, а хміль гроші ( топить)
  • Їсть Федька з горілкою редьку, їсть редька з горілкою ( Федьку)

 

Конкурс  « Агітатор»

За 2-3 хвилини по одному представнику з команд мають виступити перед товаришами і переконати всіх, що паління то дійсно шкідливо.

Підбиття підсумків

Учитель

Я хочу вам побажати , вистояти в цьому світі, обравши правильний для себе шлях. Будьте джерелом здоров'я і добра! Якщо кожен скаже шкідливим звичкам «ні» то ми будемо мати в майбутньому  здорове покоління. Отже. Вибір за вами!

Зробіть його зараз в своєму серці, зробіть його в свою користь і на користь свого щасливого майбутнього. На все вам добре!

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
29 березня 2019
Переглядів
493
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку