Тип уроку: урок удосконалення знань і формування практичних умінь.
Методичні інновації: «Мозковий штурм», «Я – тобі, ти - мені», «Закінчи речення…»
Тема. Практична робота. Використання ресурсів Інтернету для навчання.
Мета. Засвоїти основні поняття, пов'язані із пошуком інформації в глобальній мережі; набути практичних навиків роботи з інформаційно-пошуковими системами; навчитись використовувати програму Mozilla Firefox для пошуку необхідної інформації.
Розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять (зорову і слухову).
Виховувати почуття потреби в знаннях, цілеспрямованість.
Тип уроку: урок удосконалення знань і формування практичних умінь.
Методичні інновації: «Мозковий штурм», «Я – тобі, ти - мені», «Закінчи речення…»
Обладнання: комп’ютери, картки із завданнями для практичної роботи.
Хід уроку
І. Організація класу до роботи
1.1. Привітання.
1.2. Перевірка присутності учнів.
1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
2.1. «Мозковий штурм»
– Що таке пошукова служба?
– Що таке портал?
– Що називають браузером?
– У який спосіб можна зберігати веб-сторінки для подальшого використання розміщених даних?
2.2. «Ти – мені, я - тобі»
Учні задають питання один одному. Якщо відповіді немає, або ж відповідь неправильна, відповідає той учень, який задав питання.
ІІІ. Основна частина
3.1. Мотивація теми і мети уроку.
3.2. Інструктаж з техніки безпеки (робиться відповідний запис в журналі реєстрації інструктажів з ТБ).
3.3. Підготовчі етапи виконання практичної роботи.
– Учні сідають за комп’ютери, завантажують веб-браузер для роботи в Інтернет Mozilla Firefox (для економії часу, перед початком уроку комп’ютери необхідно ввімкнути).
3.4. Виконання практичної роботи.
Завдання.
1. Охарактеризуйте URL-адресу: http://postup.brama.com/020809/116_1_2.html
2. Із списку адрес виберіть український пошуковий сервер:
www.metabot.ru,
www.meta.ua,
www.google.com.
3. Завантажте програму для роботи в мережі Інтернет.
У вікні Адреса введіть з клавіатури адресу. Завершіть роботу клавішею Enter. Якщо така адреса є у списку, виберіть її і натисніть клавішу введення.
4. Завантажте Веб-сторінку українського пошукового сервера.
5-6. Знайдіть відомості про погоду на завтра для нашого села. Запишіть покази метеоцентру в картку.
У вікні Пошук введіть текст Погода в Коболчині
Завдання. Знайдіть інформацію про видатного українського політичного діяча Богдана Хмельницького, використовуючи українську пошукову систему www.meta-ukraine.com.
7. У рядку пошуку наберіть слово Богдан Хмельницький. Відзначте кількість знайдених посилань. Поверніться на попередню сторінку, використовуючи кнопку Назад в Mozilla Firefox.
8. Змініть умови пошуку, додавши лапки: «Богдан Хмельницький». Як змінилося число знайдених посилань? Чому? Запишіть у картку.
9. Припустимо, серед запропонованих посилань нас цікавлять тільки ті, які містять біографію. Введіть в рядку пошуку слово «біографія», встановіть прапорець «Шукати в знайденому» і знов запустіть пошук. Число посилань скоротиться, і в результатах фігуруватимуть тільки джерела, що містять посилання на біографію Богдана Хмельницького. Запустіть перше знайдене посилання, клацнувши по ній кнопкою миші. Зверніть увагу, що посилання може відкритися в цьому ж або в новому вікні. Запишіть у зошит посилання на знайдений ресурс за зразком: Прізвище, ім'я автора. „Назва роботи". Назва веб-сайту. Дата розміщення/перегляду. Організація. Дата звертання. <URL-adpeca>.
10-12. Користуючись пошуковою системою Google знайдіть вказану далі інформацію:
- Хто такий Сальвадор Далі?
- Що таке АВЕСТА?
- Коли очікується місячне затемнення?
ІV. Підведення підсумків уроку
4.1. Метод «Закінчи речення…»
V. Домашнє завдання.
Знайти в Інтернеті відомості про «Таврійські ігри».