Ігрова діяльність учнів під час ГПД як засіб активізації навчальної діяльності під час самопідготовки Виконала: Вихователь ГПДЛіцей № 34 м. Житомира. Кірєєва Анастасія Андріївна
Номер слайду 2
Гра має важливе значення в житті дитини…Яка дитина в грі, така з багатьох поглядів вона буде в роботі, коли виросте. Тому виховання майбутнього діяча відбувається насамперед у грі… А. С. Макаренко
Номер слайду 3
Гра – це найбільш доступний, природний та улюблений вид дитячої діяльності. В грі діти перевіряють свою силу і спритність, у них виникають бажання фантазувати, відкривати таємниці і прагнути чогось прекрасного.
Номер слайду 4
Основні групи ігор: ТворчіДидактичніРухливі
Номер слайду 5
Функції гри. Релаксаційна Навчальна Розважальна Комунікативна Психологічна Розвивальна Виховна
Номер слайду 6
Саме дидактичні ігри часто використовуються під час самопідготовки. Адже вони мають не лише ігрову, а й навчальну мету. Дидактична гра – складне педагогічне явище, призначення якого полягає в імітації і моделюванні ситуації через гру.
Номер слайду 7
Класифікація дидактичних ігор:ігри-подорожі (відображають реальні факти і події через незвичайне: просте -через загадкове, складне - через переборне, необхідне - через цікаве). Мета їх – підсилити враження, надати пізнавальному змісту трошки казкової незвичайності, звернути увагу дітей на те, що знаходиться поруч, але не помічається ними.
Номер слайду 8
ігри-доручення (мають ті ж структурні елементи, що й ігри-подорожі, але простіші за змістом і коротші за тривалістю). Ігрове завдання та ігрові дії в них ґрунтуються на пропозиції щось зробити: «Збери у кошик всі іграшки червоного кольору», «Дістань із мішечка предмети круглої форми» та ін.;
Номер слайду 9
ігри-припущення (ігрове завдання виражене у самій назві: «Що було б...?», «Що б я зробив, якби...» та ін.). Перед дітьми ставиться завдання і створюється ситуація, яка вимагає осмислення наступної дії, вміння зіставити знання з обставинами або запропонованими умовами, встановлення причинних зв'язків, активної роботи уяви;
Номер слайду 10
ігри-загадки (розвивають здатність до аналізу, узагальнення, формують уміння розмірковувати, робити висновки);
Номер слайду 11
ігри-бесіди (в основі лежить спілкування вихователя з дітьми, дітей із вихователем і один з одним, яке має особливий характер ігрового навчання та ігрової діяльності).
Номер слайду 12
Велику кількість готових дидактичних ігор можна знайти в посібниках Г. О Оришич «Інтелектуальні ігри в початковій школі. Посібник для вчителя.» та С. М. Черкес « Ігрові технології в початкових класах». В цих посібниках зібрані дидактичні матеріали інтелектуальних ігор, які сприяють розвитку логічного мислення , допоможуть максимально активізувати навчально-пізнавальну діяльність учнів на уроках та в позаурочний час.