Кожен має право на безпечне для життя і здоров'я довкілля та на відшкодування завданої порушенням цього права шкоди. Кожному гарантується право вільного доступу до інформації про стан довкілля, про якість харчових продуктів і предметів побуту, а також право на її поширення.стаття 50 Конституції України
пріоритетності прав та інтересів споживачів; відкритості, прозорості й системності формування та реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів; незалежності та неупередженості органів державної влади, відповідальних за захист прав споживачів; врахування інтересів споживачів під час формування державної політики у інших сферах; прийняття рішення на користь споживача;Принципи здійснення прав споживачів (ст.3)
доступності для споживача простих та ефективних способів відновлення його порушених прав; захисту економічних інтересів споживачів; сприяння заходам з розробки, модернізації та підтримки технологічних інструментів (баз даних, інформаційних та телекомунікаційних систем) у сфері захисту прав споживачів;Принципи здійснення прав споживачів
доступності для споживача корисної та зрозумілої інформації щодо пропонованих товарів, робіт (послуг), включаючи інформацію, що забезпечує можливість ідентифікації продукції та простежуваність її походження; врахування потреб вразливих категорій споживачів; забезпечення захисту персональних даних споживачів. Принципи здійснення прав споживачів
відшкодування шкоди (збитків), завданих дефектною чи фальсифікованою продукцією або продукцією неналежної якості, а також майнової та моральної (немайнової) шкоди, заподіяної небезпечною для життя і здоров'я людей продукцією у випадках, передбачених законодавством;звернення до суду та інших уповноважених органів державної влади за захистом порушених прав; об'єднання в громадські організації споживачів (об'єднання споживачів).
Відповідно до п.10 всі суб’єкти господарювання, що провадять торговельну діяльність через роздрібну, дрібно-роздрібну торговельну мережу та мережу закладів ресторанного господарства (ресторани, кафе, кафетерії тощо), повинні забезпечити:● наявність на видному та доступному місці куточка покупця, в якому розміщується інформація про найменування власника або уповноваженого ним органу, адреси і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів. Постанова Кабінету Міністрів України від 15.06.2006 р. № 833 «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення»
При розірванні договору купівлі-продажу продавець зобов'язаний провести розрахунки із споживачем, виходячи з вартості товару на час його купівлі та повернути всю суму у день розірвання договору. Якщо продавець товару (магазин) не має можливості провести виплату коштів відразу, то за домовленістю сторін він може повернути кошти не пізніше ніж протягом семи днів. Договір купівлі-продажу
Оплата товару. Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів», людина має право вільно вибирати як товари або послуги, так і способи їх оплати. У зручний для себе час, але з урахуванням режиму роботи підприємства торгівлі, громадського харчування та інших компаній, що надають послуги.
Історія починається з цього дня 1962 року, коли президент США Джон Кеннеді видав спеціальну постанову, що проголошувала «Чотири права споживачів» – на безпеку, якість товарів і послуг; на достовірну інформацію про них; право бути почутим у разі висунення споживацьких претензій; право захищати свої споживацькі претензії в суді. У 1973 році XXV сесія Консультативної Асамблеї Ради Європи затвердила «Хартію захисту споживачів», а в 1985 Генеральна Асамблея ООН затвердила «Керівні принципи захисту інтересів і прав споживачів»Всесвітній день захисту прав споживачів