Презентація "Захист прав споживачів"

Про матеріал
Презентація знайомить учнів з поняттям "споживач" ,нормативними документами, що захищають права споживачів. Також знайомить з правами споживачів. Матеріал можна використати ,проводячи заходи з правового виховання а також на уроках "Людина і сівт", "Я досліджую світ"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Захист прав споживачів. Підготувала Вчитель Харківської гімназії №144 Смирнова Валерія вікторівна

Номер слайду 2

Спожива́ч — фізична особа, яка купує, замовляє, використовує, або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов'язаних з підприємницькою діяльністю, або виконанням обов'язків найманого працівника.

Номер слайду 3

стаття 42 Конституції України. Держава захищає права споживачів, здійснює контроль за якістю і безпечністю продукції та усіх видів послуг і робіт, сприяє діяльності громадських організацій споживачів.

Номер слайду 4

Кожен має право на безпечне для життя і здоров'я довкілля та на відшкодування завданої порушенням цього права шкоди. Кожному гарантується право вільного доступу до інформації про стан довкілля, про якість харчових продуктів і предметів побуту, а також право на її поширення.стаття 50 Конституції України

Номер слайду 5

Нормативна база. Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про якість та безпеку харчових продуктів та продовольчої сировини"

Номер слайду 6

Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню), затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 року № 172 "Про реалізацію окремих положень Закону України "Про захист прав споживачів"

Номер слайду 7

затверджені наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 11 липня 2003 року № 185затверджені наказом Міністерства економіки України від 19 квітня 2007 року № 104

Номер слайду 8

пріоритетності прав та інтересів споживачів; відкритості, прозорості й системності формування та реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів; незалежності та неупередженості органів державної влади, відповідальних за захист прав споживачів; врахування інтересів споживачів під час формування державної політики у інших сферах; прийняття рішення на користь споживача;Принципи здійснення прав споживачів (ст.3)

Номер слайду 9

доступності для споживача простих та ефективних способів відновлення його порушених прав; захисту економічних інтересів споживачів; сприяння заходам з розробки, модернізації та підтримки технологічних інструментів (баз даних, інформаційних та телекомунікаційних систем) у сфері захисту прав споживачів;Принципи здійснення прав споживачів

Номер слайду 10

доступності для споживача корисної та зрозумілої інформації щодо пропонованих товарів, робіт (послуг), включаючи інформацію, що забезпечує можливість ідентифікації продукції та простежуваність її походження; врахування потреб вразливих категорій споживачів; забезпечення захисту персональних даних споживачів. Принципи здійснення прав споживачів

Номер слайду 11

захист своїх прав державою;належну якість продукції та обслуговування; безпеку продукції;необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця);Права споживачів

Номер слайду 12

відшкодування шкоди (збитків), завданих дефектною чи фальсифікованою продукцією або продукцією неналежної якості, а також майнової та моральної (немайнової) шкоди, заподіяної небезпечною для життя і здоров'я людей продукцією у випадках, передбачених законодавством;звернення до суду та інших уповноважених органів державної влади за захистом порушених прав; об'єднання в громадські організації споживачів (об'єднання споживачів).

Номер слайду 13

Споживачі мають право здійснювати фото та/або відеофіксацію порушень своїх прав, якщо це не суперечить чинному законодавству.

Номер слайду 14

Об'єднання споживачів є громадськими організаціями, що провадять свою діяльність відповідно до Закону України "Про об'єднання громадян". Держава підтримує діяльність об'єднань споживачів. Громадські організації з захисту прав споживачів

Номер слайду 15

У разі порушення прав споживачів громадяни можуть звернутись з повідомленням про факти порушень до Держпродспоживслужби. Адреса61166 м. Харківпроспект Науки, будинок 40, 6 поверх 725-19-00 Телефон гарячої лінії ГУ в сфері захисту прав споживачів – (044)4869585

Номер слайду 16

Відповідно до п.10 всі суб’єкти господарювання, що провадять торговельну діяльність через роздрібну, дрібно-роздрібну торговельну мережу та мережу закладів ресторанного господарства (ресторани, кафе, кафетерії тощо), повинні забезпечити:● наявність на видному та доступному місці куточка покупця, в якому розміщується інформація про найменування власника або уповноваженого ним органу, адреси і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів. Постанова Кабінету Міністрів України від 15.06.2006 р. № 833 «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення»

Номер слайду 17

Умови обміну та повернення товару:якщо товар не використовувався;збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики;збережено розрахунковий документ з датою продажу.

Номер слайду 18

При розірванні договору купівлі-продажу продавець зобов'язаний провести розрахунки із споживачем, виходячи з вартості товару на час його купівлі та повернути всю суму у день розірвання договору. Якщо продавець товару (магазин) не має можливості провести виплату коштів відразу, то за домовленістю сторін він може повернути кошти не пізніше ніж протягом семи днів. Договір купівлі-продажу

Номер слайду 19

Оплата товару. Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів», людина має право вільно вибирати як товари або послуги, так і способи їх оплати. У зручний для себе час, але з урахуванням режиму роботи підприємства торгівлі, громадського харчування та інших компаній, що надають послуги.

Номер слайду 20

Історія починається з цього дня 1962 року, коли президент США Джон Кеннеді видав спеціальну постанову, що проголошувала «Чотири права споживачів» – на безпеку, якість товарів і послуг; на достовірну інформацію про них; право бути почутим у разі висунення споживацьких претензій; право захищати свої споживацькі претензії в суді. У 1973 році XXV сесія Консультативної Асамблеї Ради Європи затвердила «Хартію захисту споживачів», а в 1985 Генеральна Асамблея ООН затвердила «Керівні принципи захисту інтересів і прав споживачів»Всесвітній день захисту прав споживачів

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Крижанівська Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Нижник Світлана Петрівна
    Чудова презентація. Беру в роботу.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
11 лютого 2023
Переглядів
3733
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку