Перегляд файлу

Урок № 74

Клас 6

Дата: 11.03.2013 р.

Тема уроку: Розвиток мовлення. Твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень.

Мета уроку: Поновити в пам’яті учнів матеріал про особливості побудови твору-роздуму; навчити складати письмове висловлювання на основі власних спостережень і вражень, аналізувати явища життя, встановлювати причиново-наслідковий зв’язок; розвивати вміння здійснювати змістово-композиційний і мовний аналіз художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму; виховувати порядність, силу волі, відповідальність за свої вчинки, дружелюбність.

Методи і прийоми: слово вчителя, інтригування, опитування, бесіда, колективне визначення теми, колективне складання плану, самостійна робота.

Обладнання: лист (додаток 1), схема «Особливості побудови твору-роздуму».

Тип уроку: урок розвитку мовлення

Хід уроку

  1. Організація класу.

На дошці запис «Класна робота», тема уроку «Розвиток мовлення. Твір-роздум», схема «Особливості побудови твору-роздуму».

  1. Привітання.
  • Доброго дня, діти! Сідайте, будь ласка.
  1. Перевірка готовності учнів до уроку.
  • Чи всі присутні на уроці? Кого немає?
  • Підготуйте, будь ласка, своє робоче місце до уроку.
  1. Створення сприятливої атмосфери.
  1. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
  • Діти, на перерві я знайшла у себе в підручнику анонімного листа. На ньому немає ні зворотної адреси, ні імені того, кому цей лист адресований, тільки написано 2 слова: «Відкрий мене». Як ви вважаєте, чи варто його відкривати? Чому? (Склярова А. відповідає, що його не можна відкривати, тому що чужі листи читати заборонено)
  • Настю, але ж на конверті немає адреси та імені отримувача, отже, цей лист має право читати будь-хто. (учні погоджуються)
  • Отож, давайте все ж таки відкриємо цього листа та прочитаємо його.
  1. Читання опорного тексту.

(учитель читає лист (дод.1)

  1. Актуалізація опорних знань.

- Діти, як ви встигли зрозуміти, цей лист написано у формі роздуму. Той, хто пише, міркує над вчинком іншого. Ми на уроці будемо писати твір, у якому міркуватимемо над вчинком хлопця. Давайте пригадаємо, як правильно писати твір-роздум.

1. Робота зі схемою «Особливості побудови твору-роздуму».

1.ВСТУП

2.ТЕЗА

3.ДОКАЗИ, АРГУМЕНТИ

4.ВИСНОВОК

 2-3 речення

5-8 речень

не менше 2-х

4-5 речень

  • Діти, роздум, або міркування – це такий тип мовлення, який подає причини якостей, ознак чи подій. У роздумі обов’язково мають бути чотири частини: вступ, у якому відображується загальний огляд теми та проблеми твору; теза – чітко сформульоване основне твердження, відповідь на запитання, яке лежить в основі теми твору; докази, аргументи, що підтверджують висунуту тезу; і висновок, що випливає з доказів. У творі-роздумі ви повинні письмово роздумувати над темою, аналізувати явища та події, які підкріплені темою твору, пропонувати шляхи вирішення проблеми і, звичайно ж, робити власні висновки.
  1. Бесіда за змістом.
  • Діти, пригадайте, будь ласка, зміст листа і скажіть, які емоції викликав він у вас? Чи згодні ви із вчинком Андрія? Василя? Чому? Як би ви вчинили на місці Василя? Що б ви порадили Андрію? Яка основна думка цього листа? (діти за бажанням відповідають).
  1. Визначення теми твору.
  • А зараз давайте визначимо спільну тему вашого майбутнього твору. Не забувайте, що вона має відображати зміст роздуму, його основну думку. (пропозиції дітей: «Не треба ставитися погано до старих», «Зло має бути покараним», «Чи потрібне милосердя?», «Робіть добрі справи»).
  1. Колективне складання плану.
  • Діти, я пропоную обрати тему Тимченко Яни - «Чи потрібне в житті милосердя?». Отже, запишіть, будь ласка, цю тему в зошити та нижче запишіть слово «План».
  • Скільки ви бачите смислових частин у листі? (діти відповідають – 5).  Отже, якщо у нас 5 частин у тексті, то і пунктів плану потрібно бути 5. 

Яка перша частина листа? (коли діти приходять на пляж: «1. Чудові літні дні»);

Друга? (коли з’являється бабуся: «2. Загадкова бабуся»);

Третя? (коли Андрій вихоплює сумку: «3. Поганий вчинок»);

Четверта? (коли діти вибачаються:  «4. Дитячі вибачення»);

Остання? (коли всі дізнаються, хто насправді ця бабуся: «5. Гарні вчинки робити непросто»).

  1. Підготовка чорнового варіанта твору (самостійна індивідуальна робота за колективно складеним планом).
  • У вашому розпорядженні є теза твору «Чи потрібне в житті милосердя?» і план тексту, тож починайте писати твір на чернетках. Не забувайте, що у творі ви маєте дати власну оцінку вчинкам хлопців, висловити свою думку щодо поставленої проблеми, дати якісь поради хлопцям. Можете навести приклади із життя, якщо ви з подібним ставленням до старших людей вже стикалися. Якщо у когось виникнуть запитання, ви можете піднести руку, щоб отримати допомогу.
  1. Редагування роботи і переписування ії начисто.
  • Перечитайте уважно чорновий варіант твору, виправте помилки та перепишіть роботу на чистовик.
  1. Перевірка роботи.
  • Не забудьте перевірити остаточний варіант твору, адже від цього залежить ваша оцінка. Закінчивши перевірку, здайте, будь ласка, ваші зошити.
  1. Підсумок уроку.
  • Мені дуже сподобалось, як ви активно і злагоджено працювали на уроці. Хочу відзначити активність Склярової А., Трошина А., Протасенко К., Тимченко Я. та Пушкаренка Я. А загальні підсумки нашої праці ми підведемо на наступному уроці, коди я перевірю роботи.
  1. Домашнє завдання з інструктажем.
  • Запишіть, будь ласка, в щоденники домашнє завдання: повторити правила про написання прикметників разом і через дефіс, це § 42.
  • Дякую вам за роботу на уроці. До побачення!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дод.1

C:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\педпрактика\УМ 6+\лист\1.jpgC:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\педпрактика\УМ 6+\лист\2.jpgC:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\педпрактика\УМ 6+\лист\3.jpgC:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\педпрактика\УМ 6+\лист\4.jpg

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Трачук Аня
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Додано
26 березня 2018
Переглядів
5567
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку