Розробка уроку з курсу "Медіакультура" 10 клас за темою: "Мас-медіа: ефекти і впливи, маніпулітивні технології"

Про матеріал

Розробка уроку для учнів 10 класу з курсу "Медіакультура"

Тема: Мас-медіа: ефекти і впливи, маніпулітивні технології

Перегляд файлу

Клас: 10

Тема: Мас-медіа: ефекти і впливи, маніпулітивні технології

Мета:

  • Ознайомити учнів з ефектами та впливами мас-медіа, навести приклади
  • Визначити маніпулятивні технології медіа
  • Аналізувати приклади маніпулятивних технологій у ЗМІ
  • Навчити дітей активно висловлювати свою думку щодо ефектів медіа та визначати їхній вплив на сучасне сучпільство

Очікувані результати:

Після цього уроку учні зможуть:

  • Визначати види маніпуляцій у ЗМІ
  • Аналізувати медіаконтент щодо використання маніпулятивних технологій
  • Висловлювати свою думку про інформацію, що подається у ЗМІ, та визначати її вплив на українське суспільство
  • Працювати у малих групах, аналізуючи та продукуючи медіавитвір

Наскрізні лінії:

  • Громадянська відповідальність;

Освітні компетенції:

  • Ціннісно-смислова компетентність;
  • Загально-культурна компетентність;
  • Інформаційна компетентність;
  • Компетентність особистісного самовдосконалення

Місце проведення: компютерний клас

Обладнання:

На робочому столі компютера – у кожного учня - робоча папка «Ефекти та впливи ЗМІ». Мультимедійний комплекс, кольорові олівці, папір

 

Хід уроку:

І. Вступна частина.

1. Організаційно-мотиваційний момент.

Вчитель показує фрагмент новин:

 https://www.youtube.com/watch?v=4-Zv01Tj6_U

Під час фронтального опитування учні відповідають на питання:

  • Про що ви дізналися з поданого сюжету?
  • Яка тематика новин?
  • Яке враження залишив цей фрагмент новин?
  • Як ви вважаєте, про що піде мова на сьогоднішньому уроці?

Учні виводять тему уроку – «Ефекти і впливи ЗМІ та маніпулятивні технології, що використовуються у них».

2. Визначення цілей уроку.  Використання методів «Незакінченого речення»: "Після цього уроку я зможу…" та методу «Бортового журналу».  – 2 хв. На дошці учні заповнюють таблицю:

 

Що мені відомо з цієї теми?

Чого нового я дізнався з тексту?

 

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

Перевірка домашнього завдання. Складання кластеру на дошці. Посередині вчитель пише назву «соціальна інформація», навколо учні записують споріднені поняття (можливі типи соціальної інформації, її функції, інформаційна нерівність, її причини й наслідки).

 

ІІІ. Викладення нового матеріалу.

  1. Перегляд слайдів презентації «Масова комунікація. Маніпуляції» на ПК з коментарями вчителя.

Використання методу «Товсті і тонкі запитання». Під час фронтального опитування діти мають дати відповідь на запитання у таблиці на робочому столі ПК:

 

Товсті запитання

Тонкі запитання

  1. Яким чином ЗМІ впливають на життя людей?
  2. Які види ЗМІ на вашу думку є найбільш впливовими?
  3. Як інформація у ЗМІ може допомогти вирішити найактуальніші проблеми сучасності?
  4. Як маніпуляції у ЗМІ пов’язані з проблемою соціальної нерівності?
  1. Чи відіграють ЗМІ роль у формуванні та висвітленні громадської думки?
  2. Можно уявити сучасне суспільство без ЗМІ?
  3. Чи поєднують медіа особистість з усім світом?
  4. Маніпуляція чинить відкритий вплив на аудиторію?

 

2.Індивідуальна робота. Діти працюють за персональними комп’ютерами. У кожного учня на робочому столі знаходиться папка з робочими матеріалами за темою уроку. Завдання учнів полягає в тому, аби опрацювавши матеріал, скласти ментальні карти, які складаються з двох частин, одна з яких містить ефекти масової комунікації, інша – основні маніпулятивні технології.

3. Робота в групах (4-5 дітей). Клас розподілено на групи. Учні переглядають фрагменти новин. Завдання дітей  - визначити можливий вплив на суспільство та заподіяні  медіа технології, використовуючи складені ментальні карти.

4. Ролева ігра. Поділ на групи зберігається. Кожна група отримує завдання розіграти можливі ситуації після перегляду:

А) Сюжет про конфліктну ситуацію під час дорожнього руху

https://www.youtube.com/watch?v=AMxDNKMr-ig

Б) Сюжет про порушення прав дитини

 

В)

Г)

 У різних ситуаціях: між дітьми і батьками, між друзями.

Завдання учнів полягає в тому, аби показати можливий діалог у родині, у школі, у соцмережах після перегляду цих новинних фрагментів.

 

IV. Рефлексія.

Учні переглядають фрагмент новин, які показували на початку уроку, намагаються конкретизувати вплив, який чинить цей медіа контент та заподіяні медіа технології, порівнюють свої висновки з попередніми. Діти заповнюють таблицю з вправи «Бортовий журнал» 2 колонку – про що дізналися.

 

 Оцінювання. Вчитель виставляє та коментує оцінки.

 Домашне завдання

Працюючи в малих групах, діти мають підготувати матеріал щодо випуску шкільних новин, враховуючи отримані знання про можливі впливи і медіа технології.

 

 

docx
Додано
26 лютого 2019
Переглядів
1240
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку