Розробка уроку для учнів 10 класу з курсу "Медіакультура"
Тема: Мас-медіа: ефекти і впливи, маніпулітивні технології
Клас: 10
Тема: Мас-медіа: ефекти і впливи, маніпулітивні технології
Мета:
Очікувані результати:
Після цього уроку учні зможуть:
Наскрізні лінії:
Освітні компетенції:
Місце проведення: комп’ютерний клас
Обладнання:
На робочому столі комп’ютера – у кожного учня - робоча папка «Ефекти та впливи ЗМІ». Мультимедійний комплекс, кольорові олівці, папір
Хід уроку:
І. Вступна частина.
1. Організаційно-мотиваційний момент.
Вчитель показує фрагмент новин:
https://www.youtube.com/watch?v=4-Zv01Tj6_U
Під час фронтального опитування учні відповідають на питання:
Учні виводять тему уроку – «Ефекти і впливи ЗМІ та маніпулятивні технології, що використовуються у них».
2. Визначення цілей уроку. Використання методів «Незакінченого речення»: "Після цього уроку я зможу…" та методу «Бортового журналу». – 2 хв. На дошці учні заповнюють таблицю:
Що мені відомо з цієї теми? |
Чого нового я дізнався з тексту? |
|
|
ІІ. Актуалізація опорних знань
Перевірка домашнього завдання. Складання кластеру на дошці. Посередині вчитель пише назву «соціальна інформація», навколо учні записують споріднені поняття (можливі типи соціальної інформації, її функції, інформаційна нерівність, її причини й наслідки).
ІІІ. Викладення нового матеріалу.
Використання методу «Товсті і тонкі запитання». Під час фронтального опитування діти мають дати відповідь на запитання у таблиці на робочому столі ПК:
Товсті запитання |
Тонкі запитання |
|
|
2.Індивідуальна робота. Діти працюють за персональними комп’ютерами. У кожного учня на робочому столі знаходиться папка з робочими матеріалами за темою уроку. Завдання учнів полягає в тому, аби опрацювавши матеріал, скласти ментальні карти, які складаються з двох частин, одна з яких містить ефекти масової комунікації, інша – основні маніпулятивні технології.
3. Робота в групах (4-5 дітей). Клас розподілено на групи. Учні переглядають фрагменти новин. Завдання дітей - визначити можливий вплив на суспільство та заподіяні медіа технології, використовуючи складені ментальні карти.
4. Ролева ігра. Поділ на групи зберігається. Кожна група отримує завдання розіграти можливі ситуації після перегляду:
А) Сюжет про конфліктну ситуацію під час дорожнього руху
https://www.youtube.com/watch?v=AMxDNKMr-ig
Б) Сюжет про порушення прав дитини
В)
Г)
У різних ситуаціях: між дітьми і батьками, між друзями.
Завдання учнів полягає в тому, аби показати можливий діалог у родині, у школі, у соцмережах після перегляду цих новинних фрагментів.
IV. Рефлексія.
Учні переглядають фрагмент новин, які показували на початку уроку, намагаються конкретизувати вплив, який чинить цей медіа контент та заподіяні медіа технології, порівнюють свої висновки з попередніми. Діти заповнюють таблицю з вправи «Бортовий журнал» 2 колонку – про що дізналися.
Оцінювання. Вчитель виставляє та коментує оцінки.
Домашне завдання
Працюючи в малих групах, діти мають підготувати матеріал щодо випуску шкільних новин, враховуючи отримані знання про можливі впливи і медіа технології.