Сценарій гри "Зіркові пригоди"

Про матеріал
Сценарій написано у формі гри і розрахований на учнів початкової школи. Під час гри діти відгадують загадки, подорожують на різні планети і зустрічаються із казковим персонажем – Яцинсопак.
Перегляд файлу

Зіркові пригоди

(за участю дітей з ООП)

Автор: Кудіна Валентина Іванівна, асистент вчителя, вища категорія

 

Мета:

розвивати пізнавальні здібності, логічне мислення, кмітливість;

виховувати постійну потребу в поповненні знань; 

виховувати  спостережливість, наполегливість; товариськість;

формувати в учнів наступні групи компетентностей:

а) комунікативні ( вміння донести свою думку, відстояти свою точку зору);

б) соціальні ( бути готовим до самостійного пошуку правильних рішень, виявляти ініціативу і підкріпляти її фактами);

 

Обладнання: Фломастери, кольорові олівці; папір;  фото космонавтів;  музичні твори.

Костюми :

Земля: штани голубі, сорочка зелена, шапочка біла, плащ чорний.

Сонце : костюм жовтий.

Місяць: костюм білий, плащ чорний з зірками, шапочка з півмісяцем.

Кореспондент: шкільна форма,  апаратура: фотоапарат, відеокамера, ручка на шнурочку, блокнот, фляга з водою.

Яцинсопак (капосниця):  спортивний костюм прикрашений білим «дощиком».

 

 

(Гра починається декламуванням вірша «Космос». Вірш написала учениця 4-го класу Думчикова Тетяна)

Космос

Космос темний, Всесвіт нескінченний,

Комети, астероїди, зірки.

Там світ великий, незбагненний,

Немов стоїш ти край ріки.

Багато згасло і з’явилось

Нових зірок, немов подій.

Летить в безмежжі тім планета,

Свій шлях долаючи земний.

(Слайд 2)

Ведуча.  Дорогі діти. Ви вже напевно здогадалися, про що сьогодні йтиме мова, яка сьогодні буде гра. Але гра незвичайна, загадкова і казкова. Ми з вами вирушаємо в далеку подорож…(Стукіт у двері. Заходить кореспондент, увесь обвішаний різною апаратурою)

Кореспондент. Зачекайте, зачекайте! Здрастуйте! Я ледь не спізнився. Це школа № 8?

Ведуча. Ви шановний, вибачте, хто будете?

Кореспондент. Я – кореспондент журналу «Пізнайко». До нас надійшла звістка, що ви відлітаєте у міжпланетну подорож. Це так?

Ведуча. Все правильно. Ми дійсно вирушаємо у подорож і можемо взяти Вас із собою.

Кореспондент. Згоден. Але для будь-якої подорожі необхідно зробити припаси. Чи взяли все необхідне: воду, їжу, блокнот, ручку, фотоапарат.  Адже без їжі людина довго не зможе бути, а без води тимпаче. А блокнот із ручкою або олівцем потрібен, щоб записати і сфотографувати все цікаве. А який маршрут ви обрали?

Ведуча. Наш маршрут: Земля – Сонце – Місяць – Земля.

Кореспондент. А на якому транспорті ми полетимо?

Ведуча.  Ми полетимо на ракеті. Ваше,  діти, завдання: розфарбувати  ракету. Екіпажі, готові? Капітани, будь ласка, отримайте завдання. (Капітани виходять до окремого столу і розфарбовують ракету. Звучить музика. Слайд 3). – Ракета готова. Старт!

Ведуча.  - Перша хвилина, політ нормальний.

Кореспондент. (Дивиться начебто у вікно. Звучить музика) Ми вийшли  у відкритий космос.  Яка красива і неповторна наша Земля… (Слайд 4)

  •          Діти, а хто з вас знає загадки про нашу Землю?

 (До зали заходить дівчинка – Земля. Слайд 5)

Земля:

Ми всі живемо на планеті Земля. Що таке планета? Уявіть собі величезний м’яч. Тільки зроблений він не із гуми. І на ньому є річки й моря, гори й долини. На ньому ростуть дерева і мешкають люди та тварини.

Земля мчить у Космосі з величезною швидкістю, але ми цього не помічаємо. Якщо ви сядете у машину і не будете дивитися у вікно, ваші очі також не зможуть сказати вам, їде машина чи ні.

Ви бачите (на малюнку) зображено нашу Землю такою, якою вона виглядає з дуже великої відстані. Білим кольором намальовані хмари. Жовтим і коричневим зображено сушу. Зеленим – ліси. Голубий колір – це вода: океани, моря й озера. Водою вкрита більша частина Землі. Тому Землю ще називають голубою планетою.

Наша планета обертається навколо Сонця. А ще вона крутиться навколо своєї осі, наче дзига. За добу робить повний оберт наволо своєї осі. Коли я – Земля – кручуся, то повертаюсь до Сонця спочатку одним, а потім іншим боком. На освітленому боці Землі день, на неосвітленому – ніч. Я одна із 8 планет Сонячної системи. Ви, жителі планети Земля, повинні знати це і пам’ятати. (Слайд 6)

Я – Земля: годую, напуваю,

Вам життя даю і сили жити.

Та сама про себе не подбаю,

Тільки ви це зможете зробити.

Діти – усі ви майбутнє світу.

Бережіть мене, не дайте загубити.

Життя одне – це треба зрозуміти.

Бо Земля, як мати рідна

Лише добра до себе гідна. (Під музику Земля виходить.)

Ведуча. Ой, а це хто? (Дивиться на екран. Слайд 7). Якісь кумедні створіння. Діти, хто це, як ви думаєте? (Відповіді дітей. Голос за кадром)

Питайлики. Ми – Питайлики з планети «Ребусляндія». Допоможіть нам! Допоможіть нам!

Кореспондент. Що у вас трапилось?

Питайлики. У нас епідемія. У нас епідемія. Ми не можемо ставити питання. Це для нас лихо. Допоможіть! Допоможіть! Поставте декілька запитань до цих малюнків  і ви нас вилікуєте. (Слайд 8)

Ведуча. Ну що, діти, допоможемо? (Діти дивлячись на фото складають запитання:         

     -    Як звали першого українського космонавта? (Леонід Каденюк)

  •          Як називається машина, що їздить по Місяцю? (Лунохід)
  •          Що за дуга, яка підперезала небеса? (Райдуга, або Веселка).

Питайлики. О, невже ми здорові? Дякуємо! Хто ви такі? Куди пролягає ваш шлях? (Слайд 9)

Ведуча. Давайте, діти, розкажемо про нас. Хто ми такі й звідки? (Розповідь дітей)

Питайлики. Тримайте курс на яскраве світло – воно приведе вас до цілі.

Ведуча. Летимо далі (Слайд 10)

Кореспондент. Щось жарко стало. Напевно, ми наближаємось до розжареної кулі. Діти, що у нас по курсу? (Звертає увагу на фото Сонця. Виходить Сонце).

Сонце:

Я, сонечко маленьке,

Гарненьке чепурненьке.

Всіх вдень я зігріваю,

Вночі підпочиваю.

Сонечко  на небі здається вам не дуже великим. Насправді це не так. Сонце – це велетенська розпечена куля, набагато більша від Землі. А маленьким воно здається тому, що знаходиться дуже далеко від нас. Сонячні промені несуть нам світло і тепло.

Ведуча.  Для чого ж нам потрібне сонце?

Кореспондент. Давайте уявімо, що Сонце враз зникло. Тоді Земля потоне в мороці. Лише далекі зірки посилатимуть частинку світла на нашу планету. Рослини загинуть, тварини помруть з голоду.

Повітря, океан, суходіл віддадуть тепло, одержане ними від Сонечка. Усе живе закоцюбне від страшенного холоду, і Земля вкриється товстелезним шаром криги.

На щастя, таке не може трапитись. Сонце – це зірка, що дає вам не тільки світло, а ще й багато тепла. Маленькому промінчику Сонця потрібно всього–навсього 8 хвилин, щоб спуститися до вас на Землю.

Зоря. (Виходить дівчинка в костюмі Зорі)

Я, Зоря-зоряниця,

Сонця сестриця.

До вас завітала

Й гостинці придбала:

Для гарненьких дівчаток

І сміливих хлоп’яток.

Щоб подарунок придбати

Потрібно гарно попрацювати.

Запитання казкові,

Запитання кольорові.

(Запитання задають по кольорам  червоний – Зоря, жовтий – Сонце.)


Із неба диво золоте

і світить вам, і гріє,

ніщо без нього не росте,

і всяк йому радіє (Сонце)

 

Із зимою він приходить,

Щічки дітлахам щипає.
По озерам кригу водить,
Шибки гарно одягає.(Мороз)


Хмарки в небі знову плачуть,

Слізки капають: кап-кап...
По калюжах радо скачуть
Дітлахи: чалап-чалап...(Дощ)

 

Хтось у лузі біля річки
погубив барвисті стрічки.
Дощик вгледів, підібрав,
небеса підперезав. (Веселка)

 

Крапельки водички зранку

На травичці, по землі...
Грають в барвах на світанку
Непосидливі малі. (Роса)

 

 

Хмарка кульок наліпила,

Розкидає по землі...
Кригою старанно вкрила
Ці горошинки малі. (Град)

 

Біла димка все ховає -

Зупинився авто рух.
Дім, дерева – все зникає,
І не видно навіть вух.... (Туман)

 

Вдень він спить, вночі – мандрує,
сяйво ніжне нам дарує.
Уночі у тихій річці
любить плескатись в водичці. (Місяць)

 

 


Сонце. Молодці дітки, вірно відгадали наші загадки.

Зоря. Бажаємо вам щасливої дороги.

Сонце. І вдалого приземлення. (Сонце з Зорею виходять. Звучить музика «Спейс». Слайд 12.)

Кореспондент. Ви вже знаєте, що ми живемо на планеті Земля. Ви знаєте також, що Земля обертається навколо Сонця. А чи знаєте ви, що у нашої планети є супутник?  Це Місяць. (Фото. Виходить місяць.)

Місяць:

Я – Місяць, маю також форму кулі, але менший за Землю і набагато менший від Сонця. Я завжди обетаюся навколо Землі, тому мене ще називають супутником Землі.

Вночі  вам здається, ніби Місяць світиться. Насправді це не так. Він лише відбиває світло від Сонця. Саме тому  ви можете  бачити на небі Місяць різної форми. Адже ви бачите мене, тобто Місяць, не весь, а лише його освітлену частину. Я спочатку тоненький, бо росту, потім стаю дедалі товщим,  і перетворююсь на повний Місяць. Далі знову зменшуюся, аж поки не зникаю. (Розповідь супроводжується показом малюнків). 

Ведуча. Дякуємо вам, Місяце,  за цікаву розповідь.

Місяць.  Зачекайте. У мене для вас є одна маленька цікавинка. Ви грати любите? Я пропоную вам гру, в яку я граю з Сонечком. Гра називається «Сонце – Місяць» (Місяць розповідає умови гри.)

Гра «Сонце – Місяць»

Діти стають в пари. Покажіть їм, де старт дистанції, а де фініш. Гравці, які створюють пару, мають стати спинами один до одного і взятися за руки. Один з гравців – Місяць, інший – Сонце. По команді: «Ніч приходить - місяць виходить», діти–Місяці, мають добігти до фінішу, ведучи за собою Сонце. Яка пара до фінішу прийде перша, ви маєте сказати: «Сонце сходить – ранок приходить»! Тоді передом, назад до позначки старту, біжить дитинка–Сонце. Виходить, що один з гравців в парі біжить то спиною, то передом. Такі перегони  тривають  поки гравці–Сонечки не пробіжать три рази. Виграє найспритніша пара.

Ведуча.  Ох і навеселилися. Дякуємо вам, Місяце. До побачення. (Місяць виходить. Звучить тиха музика).

Кореспондент. По курсу неопізнаний літальний об’єк. 

(Звучить музика і вбігає до зали Яцинсопак (капосниця) тримаючи в руках прикрашену мітлу).

Яцинсопак (капосниця).  Я – Яцинсопак із планети  Ітсопак (капості). 

Кореспондент. Цікаво, цікаво. Я багато де бував, але такої планети не зустрічав.

Яцинсопак(Дивиться на кореспондента сердито, а потім переводить погляд на фото) –  Ви з якої планети?

Ведуча. Ми з планети Земля. А де знаходиться ваша планета?

Яцинсопак.  Моя планета знаходиться у міжгалактичному просторі. У мене зламався мій літальний апарат (показує на мітлу). Чи не візьмете ви мене з собою? До моєї планети тут недалеко.

Ведуча(звертається до дітей) – Ну, що будемо робити? Візьмемо?

Кореспондент. (говорить в сторону) – Підозріла ця пані. І планети такої я не чув. І як вона опинилася в космосі?

(Звучить музика)

Ведуча. Ми наближаємося до… Якась дивна планета.

Кореспондент. І звуки незрозумілі (Чується плач).

Ведуча. Може, цій планеті потрібна допомога?

Яцинсопак.  Що ви за планетяни – земляни такі? Всім допомагаєте, нікого в біді не залишаєте. Звичайна планета. Подумаєш, хтось хникає. Може двійку хтось отримав,  та й рюмсає.

Ведуча. Ви, пані, неправі. Ми завжди готові прийти на допомогу.

Кореспондент. Діти, допоможемо? Потрібна термінова посадка. До посадки всі готові?  (Звучить музика. На екрані фото)

Яцинсопак.  Дзеркальна галявина. Я ж її … (недоговоривши фразу затикає собі рота)

Ведуча. Дзеркальна галявина. На ній до нашого прибуття вже хтось побував.  Діти, ви нікого тут не впізнаєте? Що з ними трапилось?  (На фото діти класу)

Кореспондент. Так, так! (Чухає потилицю).  Як же дізнатися що тут трапилося?

Ведуча.  Жодної підказки  не чутно, але там щось є (показує на слайд).

Кореспондент. Що ж тут зашифровано?  Діти, потрібна ваша допомога. Хто вміє розгадувати різні шифрограми? Спробуємо?  

Ведуча.  Кореспонденте, у вас є ручка і блокнот? До роботи. (Зашифровані слова: Яцинсопак, Ітсопак).

Діти. Відгадали, відгадали. Це Капосниця з планети Капості.

Кореспондент. Так, так. Капосниця із планети Капості. Це на неї  дуже схоже.

Ведуча. Ви її раніше зустрічали?

Кореспондент. Так. Доводилося. І ось, що я вам скажу. Капосниця так просто ніколи не з’являється. Подивіться уважно навколо себе, напевно щось вже не так. А де ж вона? (Поки розгадували назву,  Капосниця зникає).

Вона повинна була залишити …

(Діти знаходять великий конверт)

«Всім, привіт! Якщо ви читаєте цього листа, то ви напевно здогадалися  хто я? Я, Капосниця, так просто не здаюся. По-перше, ви повинні зі слова КОСМОНАВТИКА скласти менші слова, використовуючи лише букви з цього слова. (Космос, космонавт, сон, сом, коса, тин, вата, кит, нота, виток…)

По-друге відгадати мої найулюбленіші загадки. Тоді, і тільки тоді оживе дзеркальна планета».

Загадки:

  1. Літальний апарат, на якому літала Баба Яга. (Ступа)
  2. Літальний апарат на якому я літаю. (Мітла).
  3. Чотирикутний літальний апарат, на якому літали герої в казках. (Килим-літак)

Ведуча. Молодці, діти. Із завданнями справились. Планету від чар Капосниці звільнили.

(Слайд  Ракета і Земля. Звучить музика.)

Кореспондент.  Швидко час спливає,

Додому повертати нам  пора.

Закінчилась гра космічна,

До зустрічі, шановна дітвора.

Ведуча. Так, час швидко промайнув. Наш курс «Земля». До побачення.

 

 

 

 

 

F:\квітень 19\ГРА КРОК ДО ЗІРОК\Презентация Крок до зірок.jpgДодаток.