“Дружимо з правилами дорожнього руху ”
Ведуча: Сучасний світ живе бурхливим, стрімким життям. Вулицями мчать автомобілі та автобуси, тролейбуси та трамваї.
Ведуча: Для того, щоб наш шлях був безпечним, ми повинні знати правила дорожнього руху. До речі, з’явилися вони дуже давно.
Ведуча: У січні 1683 року (більше 400 років тому назад) цар Петро I видав указ про введення правил дорожнього руху. Ці правила вказували на те, де можна було їздити, де зупинятися кінним екіпажам.
Ведуча: З часом вони змінювалися, доповнювалися. У 1891 році в нашій країні з’явився перший автомобіль.
Ведуча: Автомобілі- наші друзі і помічники, саме вони допомагають перевозити вантажі, доставляють продукти, меблі.
Ведуча: Але дружба з автомобілями відбувається тільки тоді, коли ми, пішоходи, будемо поважати і дотримуватися грамоти доріг - правил дорожнього руху.
1-й учень :
Дорожні знаки називають помічниками пішоходів і водіїв. Вони попереджають, наказують, забороняють, дають поради . Щоб їх було далеко видно, їх фарбують у яскраві кольори. Якщо подивитися на них уважно, то можна побачити, що всі знаки, крім різних малюнків, мають ще й різну форму. Це — кружечки, трикутники, прямокутники, квадрати.
Їх потрібно знати.
Ведуча. За правилами дорожнього руху, ще з давніх-давен слідкували інспектори дорожнього руху. Мужня людина, яка несе свою службу і в спеку, і в дощ, і вдень, і вночі .
Ведуча. Інспектор патрульної поліції перевіряє справність автомашин, слідкує за виконанням водіями правил дорожнього руху, першим приходить на допомогу потерпілим у дорожньо-транспортних пригодах.
(звучить мелодія «Наша служба и опасна и трудна» і заходять поліцейські)
Поліцейський. Доброго дня! Дозвольте представитися: старший лейтенант Андрієнко Б. та лейтенант Бондаренко К. – патрульна служба поліції. І прийшли ми до вас не просто так, а у справі особливої важності.
Поліцейський. У нашому селі відбуваються аварії на дорогах, а все тому, що деякі несвідомі громадяни не знають основних правил дорожнього руху. Непорядок. От сьогодні ми проведемо урок, як дружити з правилами поведінки на дорогах.
Поліцейський. В давні часи дороги були єдиними і для тих, хто їхав, і для тих, хто йшов. Це часто призводило до нещасних випадків.
І тоді люди самі вирішили: треба розділити потоки їздових і пішоходів. Мостили дороги і будували спеціальні доріжки для пішоходів, які називали французьким словом «тротуар».
Поліцейський. А колись, щоб позначити безпечний перехід через болото, річку, струмок, люди втикали лозинки – позначки. Саме на такі позначки схожі сучасні переходи. Їх сьогодні називають «зебра».
(Лунає звук рації, поліцейський говорить з кимсь: «Що?Добре. Зрозумів. Скоро будемо»)
До дітей:
Вибачте, але на дорозі з’явився порушник дорожнього руху. Ситуація складна і нам необхідно бути там. А ви поки що повторіть правила для пішоходів.
( звучить мелодія, забігає Шапокляк)
Шапокляк. Ну і навіщо вам потрібні ці правила?
А я, наприклад, живу за своїми правилами.
Як побачу я машину - проколю миттєво шину!
Коли не вийшло - не біда! Причеплюся парасолькою тоді я!
Ведучий. Ох, ох, Шапокляк, все ти робиш не так!
Шапокляк. Ні, так! Не хочу вас слухати. А ви знаєте, що я дуже люблю грати в м'яча на дорозі. Там місця більше.
Ведучий. Так можна потрапити в біду, про це знає кожен школяр!
Шапокляк. Кривляється бе-бе-бе, та що ви розумієте!
(Музика звучить, забігає Незнайко із м’ячем і грається на дорозі)
Шапокляк. О, мені це подобається! Я теж люблю гратися на дорозі та перебігати проїжджу частину в недозволеному місці. Так прикольно, коли бібікають машини, і якийсь чоловік в кашкеті загрожує смугастою палицею і свистить у свисток.
Граються у двох
Поліцейський. (забігає і свистить у свисток. Громадянине Незнайко, зупиніться! Ви куди?
Незнайко. Туди!
Поліцейський. Куди це –туди? (Свистить) Громадянине, зачекайте!
Незнайко. Ну що ще! Чому мені завжди хтось заважає!?
Поліцейський. Ви порушили правила дорожнього руху.
Незнайко. Які це там правила, я зібрався пограти у футбол на рівній дорозі, а ви мені заважаєте.
Поліцейський. Ти що не бачиш, що тут проїжджа частина на якій не можна гратися із м’ячем та перебігати вулицю?
Незнайко.. Яка ще проїжджа частина, хто це її перебігає? Де хочу там і граюся.
Шапокляк. Кривляється і ховається.
Поліцейський. Свистить.
Незнайко. Так, потрібно тікати і чим швидше тим краще.
Поліцейський. Увага! Всім працівникам ДАЇ ! Терміново затримати порушника дорожнього руху. Особливі прикмети: сині штани , краватка в цяточку. Негайно всім на пошуки!(виходить звучить сирена)
Хатинка Баби Яги
Незнайко. О, привіт, бабуню!
Баба Яга. А, це ти, Вовче! Чого ти бігаєш, ну чого ти все бігаєш!!? А ну тікай із моєї хатинки!!! (б’є його та проганяє)
Незнайко. Заховай мене, бо за мною женуться!
Баба Яга. Тьфу ти. Та кому ти потрібен!
Незнайко.. Поліції! (Бігає по сцені, ховається) Якісь я(не може вимовити) правила дорожнього руху порушив. Я ж нічого не знаю!!!
Баба Яга. Що ти там белькочеш, нічого тебе не розумію.
Незнайко. Ти що глуха, я ж тобі кажу потрапив у дорожню пригоду.
Баба Яга.та не глуха я ось послухай
.
Стоїть за горами, за лісами
Хатка моя стара,
В ній павуки снують ночами,
В ній страх і темнота.
Знаків дорожніх тут не знають,
Їх не виконують
всі по стежинах тут гасають,
Біда їх чекає всіх
Навіщо нам їх учить(фу, фу),
Як можна й без них прожить.
Зі знаками цими, вовчик любий.
Краще всім не дружить!
Незнайко. Та годі вже говорити, швиденько чаклуй, а то мене спіймають!
Баба Яга.
Добре, тобі допоможу
Бо з тобою я дружу.
Тримай мітлу
(На фоні музики чаклує )
Незнайко. (Незнайко. чує свист поліцейського) Швидше чаклуй, а то мене спіймають!
Баба Яга. Ось тобі моя мітла,
Мчить вона немов стріла.
Ти на неї зверху сядь.
То тебе вже не догнать.
Незнайко. Ну ти даєш, бабуню. А говорять, що ти на пенсії.Дуже дякую (вилітає)
БабаЯга. Щасливої дороги!
(Входить поліцейський )
Поліцейський. Доброго дня громадянко Яга. Ви тут Незнайка не зустрічали?
Баба Яга. Здравія желаю, ні не бачила.
Поліцейський. А що, діти, вона говорить правду?!
Діти. Ні.
Поліцейський. Що за неправда у присутності дітей?А пройдемо в відділок.
Баба Яга. А що. Я нічого. Я вам все скажу. Тільки пообіцяйте, що ви мене відпустите.
Поліцейський. Обіцяю!
Баба Яга. Я йому позичила свій автомобіль.
Поліцейський. Якої марки?
Баба Яга. Мітла березова не минуло й чотириста років , як її Кощій змайстрував.
Поліцейський. Все зрозуміло! (передає по рації) Увага, увага, всім постам ДАІ!! Порушник Незнайко зник у невідомому напрямку на мітлі. Негайно затримати порушника, відібрати транспортний засіб і доставити у відділок, щоб навчити правилам дорожнього руху!
Поліцейський. А вам, бабуся, я бачу теж потрібна профілактика.
Баба Яга. Ні-ні, не потрібна. Я все-все зрозуміла. Я більше так не буду. А можна мені з вами залишитися і всі правила вивчити, а то я нічого не пам’ятаю!? (ніби плаче, смаркається в юбку)
Поліцейський. Ну що, діти, пробачимо Бабусю Ягу, повіримо їй на цей раз?
Діти. Так. |
Баба Яга. (Витирає сльози, радіє, роздає повітряні поцілунки дітям)
Поліцейський. Тоді, бабусю, для тебе перше випробування: потрібно
відгадати загадки.
Баба Яга. (намагається відгадувати із допомогою дітей)
Біжать чотири брати
І один одного не можуть догнати. (Колеса)
Баба Яга. Чи й не загадка, це колобок за яким женуться лисиця, вовк, ведмідь.
Поліцейський. Який ще колобок, лисиця, вовк, ведмідь!!? Діти, що це?
Діти. Колеса.
Поліцейський. Наступна загадка, тільки думай бабусю.
Двоє ніг у швидкого коня,
Має він одне око і роги.
Я катаюсь на ньому щодня,
Хоч і добре натомлюю ноги. (Велосипед)
Баба Яга. Мітла …от точно вона
Поліцейський. Ні, а ну краще подумай!
Діти підказують в залі.
Баба Яга. Я згадала це- велосипед.
Поліцейський.
Не літає, не журчить,
Жук по вулиці біжить,
І горять в очах жука
Два блискучих вогника. (Автомобіль)
Баба Яга. Змій Горинич у нього теж горять очі.
Поліцейський. Зараз пройдемо у відділок
Баба Яга. Ну все-все пожартувала. Звісно ж… автомобіль.
Поліцейський.
В нього на чотири боки
Є по три кругленьких ока.
Світить жовтим — стоїмо,
А зеленим — ми йдемо,
Як червоним — зачекай,
Транспорту не заважай. (Світлофор)
Баба Яга. Та не зійти мені з місця, це ж триголовий Змій Горинич, мій двоюрідний брат.
Поліцейський. Та що ти придумала, який ще триголовий Змій Горинич? Діти, що це.
Всі. Світлофор.
Заходять діти розповідають вірші
Три світла в світлофора є,
Кожний з них наказ дає
Зелене світло – шлях відкрито,
Спокійно переходьте діти.
Жовте світло – попереджає,
До уваги закликає.
Червоне світло загориться –
Йти небезпечно! Зупиніться!
Уч. Як же йти безпечно скоро, як не видно світлофора?!
Уч. Подивись ліворуч,
На середині – праворуч,
Усі машини пропусти
І на той бік поспіши.
Уч. Переходити нам слід
Тільки там, де перехід.
А доріжку пішохідну,
Наче зебру, добре видно.
Уч. Будь уважним.
Постривай –
Ззаду не обходь трамвай.
А тролейбус і автобус
Тільки ззаду оббігай!
Уч. Як не глянув ти ліворуч,
Не дав транспорту пройти –
Той не зможеш ти безпечно
Вулицю всю перейти.
Уч. Громадський транспорт на дорозі
Не слід тобі чекати,
Так твердять правила дорожні –
Їх треба поважати!
Уч. Вибігати на дорогу – дуже небезпечно
Та до того ж, коли там – мчить транспорт безкінечно!
Уч. Водій не встигне повернути,
Якщо ти раптом зміниш рух.
Тому порадою тут буде -
Не змінювати різко смуг.
Уч. Як виїхав ти на дорогу, то знай одну пересторогу:
Педалі швидко не крути, а всі машини пропусти!
Баба Яга. Дістає ручку і робить шпаргалку, конспектує.
Поліцейський. (до Баби Яги) Ти все запам’ятала?
Баба Яга. Не хвилюйтеся, я все запам’ятала:
Червоне – треба пам’ятати: іти не можна слід чекати.
А жовте блимне, не хвилюйся, уважним будь і приготуйся.
Зелене – вітер, дощ чи злива, через дорогу йди сміливо!
Поліцейський. Молодець, все правильно.
Баба Яга. Ой! А якщо немає світлофора, де і як потрібно переходити вулицю?
Діти. Щоб дорогу перейти треба знак такий знайти (Слайд. Пішохідний перехід)
Діти. А якщо відсутній знак, треба нам зробити так: При дорозі зупинитись і ліворуч подивитись!
Діти. Бачиш, транспорту не маєш – до середини ти рушаєш,Є тут лінія чудова, незвичайна, розділова.
Діти. Знов на ній ти зупинись і праворуч подивись, Як машини всі пройдуть – пішоходу вільну путь.
Уч. Ми - дорожні знаки –
Нас потрібно знати
Водіям і пішоходам,
Тим, хто їздить і хто ходить,
І дорослим, і малим –
Знаки треба знати всім!
Знак 1. 32 Водій гальмує тут уважно,
Ну, а за ним його сусід.
А люди йдуть собі поважно,
Бо пішохідний перехід!
Знак 1.33. Ще більш уважним треба бути,
Як край дороги школа є.
Бо діти можуть і забути,
Що цілий ряд машин снує.
Не можна і на мить забути
Цей попереджувальний знак
Уч. Ось дивіться, знаки заборонні –
Не такі вже дивні й забобонні.
Ой, панове, їх не ігноруйте,
І поради наші всі почуйте.
Уч. Що вони забороняють,
Те й позначено на них.
Серединку білу мають
І стосуються усіх.
Знак 3.1 Всякий рух забороняю
І відразу в толк візьміть.
Всіх про це повідомляю —
І, будь ласка, не шуміть.
Знак 3.9. Я кричу, я заявляю
Всім, хто хоче довго жить.
Строго я забороняю
Пішоходам тут ходить
Знак 3.21. Знак оцей — пересторога,
Дуже добре треба знать.
Тут кінчається дорога —
Заборонено в’їжджать!
Уч. Кожен хай запам’ятає,
Знаків значно більше є.
Кожен щось розповідає
Й має значення своє.
Уч. Дорожні правила вивчайте,
Їх треба зазубрити!
Ніколи їх, не забувайте,
Щоб у безпеці жити.
(На мітлі з’являється Незнайко.. Підкрадається, бо йому цікаво)
Незнайко.
Ах стомився я за день,
Краще б я співав пісень.
Знову в вас я приземлився,
Бо бензин увесь скінчився.
Поліцейський. А ви нам якраз дуже потрібний, громадянине Незнайко.! Ви порушили правила дорожнього руху і за це маєте відповідати за законом!
Незнайко. Це ще як «за законом»?
Поліцейський. Ви повинні скласти іспит на знання Правил дорожнього руху.
Незнайко. Іспит? Це наче в нашій Лісовій школі.(Чухає потилицю) І чому я тоді не слухав свою мудру вчительку Сову?
Поліцейський. Отож, а тепер доведеться відповідати самому. *
Незнайко. Ну, що. Я готовий. Іспит так іспит.
Ж
Поліцейський. Слухайте уважно. Перше питання:
1. На який сигнал світлофора можна переходити дорогу?
Незнайко. На зелений.
Поліцейський. Правильно, молодець.
2. Де можна гратися із м’ячем дітям?
Незнайко. На дорозі.
Баба Яга. Перебиває його. То ж він пожартував. На вухо шепоче.
Вовк. У лісі, на спортивному майданчику, у дворах.
Поліцейський. Так, вірно.
3. Де можна переходити вулицю, дорогу?
Незнайко. Чухає потилицю. Я знаю, знав, зараз згадаю. Рухами просить допомоги у дітей. Відповідає: щоб дорогу перейти треба знак такий знайти (Пішохідний перехід)
Поліцейський. Правильно, молодці! Нарешті я бачу, що ви запам’ятали найпростіші правила дорожнього руху.
Незнайко. і Баба Яга (разом) І не тільки запам’ятати, а й зобов’язуємося їх завжди виконувати.
Баба Яга Після таких уроків я буду правильно переходити дорогу, швидко доберуся до свого будинку і розповім про правила дорожнього руху Кощію і лісовим мешканцям, на всяк випадок, якщо вони потраплять в місто.
Учні
Любіть себе та інших поважайте ,
своє життя й здоров’я бережіть
І правильну дорогу вибирайте,
Якщо бажаєте до старості дожить.
Щоб не спізнитися, ви не поспішайте,
Раніше вийдіть, щоб спокійно йти.
Летять машини, швидкість в них висока.
Миттєво транспорт цей не зупинить.
І хоч дорога , може, й не широка,
Та через неї, діти, не біжіть.
Пісня «Кольори світлофора»(на мелодію пісні «Червона рута»)
Пішоходи всі ми,
Бо ще ходим до школи.
Правила ми свої
Не порушимо ніколи,
А коли підростем –
Іномарки придбаєм,
Як зупинить ДАІ,
Пісню цю заспіваєм.
Приспів:
Червоний колір –
Він всіх нас зупиняє.
Ну,а жовтий благає:
Трішки зачекай.
Зелений колір
Усім рух дозволяє.
Кольори світлофора завжди пам’ятай.
Щоб не сталося біди,
Треба знаки всі знати.
Ми попросимо в ДАІ
Штрафи вищі підняти,
Бо лиш тільки тоді
Всі замисляться люди
І у нас ДТП більше ніколи не буде.
Приспів:
Якщо ти не дальтонік, то це пам’ятай.