Сценарій виховного заходу з інформатики: «Інфоманія»

Про матеріал
Розробка розважального заходу на зразок шоу-програми "Хто зверху?" з інформатики для 7 класу. Містить сценарій та презентацію з додатками
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Інформаційні технології у школі -Це необхідність для сучасного життя,Бо як тепер зерно знання посієш в полі,Віддячить щедра українськая земля!

Номер слайду 2

Інфоманія

Номер слайду 3

Розминка

Номер слайду 4

Цар Петро І «прорубав» це в Європу;це буває на екрані при роботі комп’ютера, і є основою в назві сучасної операційної системи для персональних комп’ютерів. Що це?a. Менюb. Кватирка c. Вікноd. Маршрутstyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 5

Який із казкових об’єктів можна вважати дідусем телевізора за ознакою «показувати віддалені в часі та просторі об’єкти»?Чарівний млин. Чарівний горщик. Сапоги-скороходи. Блюдце з блакитним обідкомstyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 6

Буратіно розгубився, який з наведених пристроїв не належить до пристроїв введення інформації? Допоможіть йому!Джойстик Монітор Сканер Клавіатура style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 7

В казці «Про царя Салтана…» гонець є каналом передачі інформації. Хто був перешкодою передачі інформації, бо інформація передавалась спотвореною?a. Бояриb. Царицяc. Царd. Сваха баба Бабариха і сестри цариціstyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 8

Буратіно подарував Мальвіні букет квітів. З яких квітів був виготовлений букет ви дізнаєтесь, якщо виконаєте алгоритм.145 + 138 = 383?Дзвіночки. Ромашки. Так. Ніr

Номер слайду 9

Встановіть відповідності між казкою та приказкою: Попелюшка. Теремок. Три порося. А Хоч і тісно, зате тепло. Б В лиху годину пізнаєш вірну людину. В Не суди по одежі, а суди по розуму

Номер слайду 10

Незнайко вибрав капелюха, який за формою не був трикутним. Червона Шапочка давно мріяла про капелюшок, який прикрашений бантами та стрічками. Віні-Пух пробуркотів: «В цьому капелюсі я більше схожий на П’єро, ніж на ведмедя». Який капелюх вибрав Незнайко?

Номер слайду 11

Склади алгоритм за наведеними реченнями: Сашко поснідав. Закрив дверіВідкрив очіПобачив машину і зупинився. Сашко прокинувся. Пішов у школу. Сашко успішно дійшов до школи. Узяв портфель. Одягнувся та умився. Сашко перейшов дорогу. Машина проїхала. Сашко прокинувся. Відкрив очіОдягнувся та умився. Сашко поснідав. Узяв портфель. Закрив дверіПішов у школу. Побачив машину і зупинився. Машина проїхала. Сашко перейшов дорогу. Сашко успішно дійшов до школи

Номер слайду 12

Склади слово

Номер слайду 13

Вона ніколи не помиляється коли приземляється на монітор, цокотуха-… Перший чоловік на Землі, котрий міг опанувати інформатику, якби вона на той час існувала…Роздуми програміста над кодом програми, думи мої думи…Коли не впорядковувати інформацію на жорсткому диску, там виникає безлад, інша назва…Пані, яка обережно та вишукано працює за ПК…У групах операторів комп’ютерного набору більшість дівчата, тому для них вона далеко не на останньому місці…Для комфортної роботи за ПК потрібно настелити на стілець лісового…Комп’ютерна техніка при поводженні з нею не любить…На робочому місці користувача має бути…Краще працюється з ноутбуком на свіжому повітрі, у…муха. Адамдумахаосдамамодамохахамасухосаду

Номер слайду 14

Інформатика розвивається і крокує у незвідані…Дерево, синонім фальшивих документів…Люди під цим жіночним знаком зодіаку швидко опановують науку інформатику…Чого не варто ставити на комп’ютерний стіл…Класти на клавіатуру треба руки, а не…Щоб затятий двієчник за місяць опанував технології комп’ютерної обробки інформації, повинно статися…У довгому верхньому одязі під час роботи з ПК можуть валятися по підлозі…Знання оператора комп’ютерного набору повинні бути міцні, як…Багато імен зустрічається серед бухгалтерів-операторів, але одне з імен вкрай рідко…Якщо комп’ютер у користуванні понад 15 років, йому допоможе лише…далілипа. ДіваводилапидивополипаліЛідапила

Номер слайду 15

Логіка інфомана

Номер слайду 16

Питання 1 Це або 1 або 0, іншого бути не може. Про це говорять, коли йде мова про дані, про об’єм інформації. Одиниця виміру інформації. Відповідь: біт.

Номер слайду 17

Питання 2 Вона зустрічається в програмах, обрахунках, міркуваннях. Гарні учні знаходять її одразу, а погані її взагалі не можуть знайти. Вона з’являється через те, що ви невірно думали, не вірно рахували. Відповідь: помилка.

Номер слайду 18

Питання 3 В персональному комп’ютері її багато. Про неї кажуть, що в молодості вона гарна, а в старості зникає. її можна тренувати. В ній зберігається інформація. Відповідь: пам’ять.

Номер слайду 19

Питання 4 Вона може бути у вас вдома і в комп’ютера. Поява її вдома – рідке явище, а у комп’ютера – звичайна справа. А в комп’ютерній графіці без неї як без рук! Відповідь: миша.

Номер слайду 20

Питання 5 Це є у кожної країни. Вона може бути живою та забутою, сучасною та давньою, технічною. На ній пояснюються всі програмісти. Відповідь: мова.

Номер слайду 21

Питання 6 Це буває на екрані. Його можна переміщувати. Він позначає позицію, куди вводимо інформацію. Відповідь: курсор.

Номер слайду 22

Показуха

Номер слайду 23

Завдання для профі

Номер слайду 24

Скорпіон – Mortal Kombat

Номер слайду 25

Бетмен

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Номінація: Розважальні свята

Виховний захід для 7-го класу

 

Сценарій виховного заходу з інформатики: «Інфоманія»

 

 

 

 

 

Підготувала: Зоря Наталія Вячеславівна, учитель математики та інформатики, спеціаліст І категорії

 

 

 

 

 

 

 


Виховний захід для 7-го класу «Інфоманія».

Мета:

  •             створення умов для підвищення мотивації до вивчення шкільного предмета «Інформатика», сприяння формуванню інформаційної культури, логічного мислення, колективної творчої активності; поглиблення, узагальнення і систематизація знань з інформатики; розширення кругозору знань школярів про предмет;
  •             розвивати в учнів пізнавальні інтереси, потребу глибокого і творчого оволодіння знаннями, прагнення постійно знайомитись з найсучаснішими досягненнями науки і техніки; розвивати творче мислення, самоосвітню, інформаційну та життєтворчу компетенції;
  •             виховувати  повагу до суперника, стійкість, волю до перемоги, винахідливість, вміння працювати в команді, позитивні мотиви до навчальної діяльності, створювати умови для самореалізації.

Обладнання: комп'ютер, проектор, презентація, картки із завданнями, картки оцінювання конкурсів, грамоти.

Правила гри:

У групі учнів створюється дві команди. Гра складається з 5 (6) конкурсів, між якими журі підводить підсумки. Команди вибирають капітанів та назви команд. Кожна команда придумує свій девіз.

Девіз свята:               Інформаційні технології у школі -

Це необхідність для сучасного життя,

Бо як тепер зерно знання посієш в полі,

Віддячить щедра українськая земля!

Сценарій заходу

Ведучий 1.


Минають дні, минають роки.

Прогрес крокує повсякчас,

І вже новиночки науки

Прийшли до школи і до нас.

Просторий клас, а в нім машини,

І кожному - як би пізнать

Світ, що несе в собі таїни,

Твій розум прагне розгадать.

Тож не барімося, до діла

І зараз гру ми проведем,

Та інформатиків умілих

Сьогодні тут ми віднайдем.


Ведучий 2. Привіт! Вже не вперше ми з вами збираємося у цьому гарно прибраному залі, щоб розважитись та отримати дозу гарного настрою.

Ведучий 1. Сьогодні ми будемо свідками змагання знавців інформатики серед учнів нашої школи. Я гадаю, що ця зустріч принесе нам максимум задоволення.

Ведучий 2.Усім, хто навчає інформатики,

Усім, хто вивчає інформатику,

Усім, хто любить інформатику,

Усім, хто ще не знає, що може любити інформатику, присвячується наша гра «ІНФОМАНІЯ»

 Ведучий 1. Подивимось.

Дві команди вже у зборі,

Нашу гру почать готові.

А щоб змагання розпочати,

Потрібно судів відшукати.

Ведучий 2. За ходом гри слідкуватиме рахункова комісія, що лічитиме зароблені командами бали та стежитиме за часом, відведеним для конкурсів.

У складі журі: ….. (Вітаємо під мелодію )

Ведучий 1. Усі приготування зроблено, тепер можна і краще познайомитись!

А для того щоб визначити, яка команда буде виступати першою пропонуємо провести жеребкування, хто перший правильно складе послідовність приладів у порядку зростання їх місткості....(дискета, CD-R, DVD-R, флешка, жорсткий диск)

Ведучий 2. Поки наші команди готуються, ми маємо для всіх присутніх сюрприз. Довідавшись про сьогоднішню гру, до нас вирішили завітати наші малюки та подарувати всім нам хвилинку гарного настрою. Зустрічайте: учні 4 – Б класу з мініатюрою «Одного разу на уроці інформатики…»

Ведучий 2. І так, зустрічайте: команда 7 – А класу на чолі з капітаном … (Представлення команди).

Зустрічаємо: команда 7 – Б класу і її капітан… (Представлення команди).

Ведучий 1. Команди познайомилися одна з одною. Отже, можна розпочинати гру. А розпочнемо ми її з І конкурсу - РОЗМИНКА. Команди уважно слухають запитання, якщо готова відповідь, капітан сигналізує вказівником і звучить відповідь, якщо відповідь правильна, команда отримує 2 бали, якщо ні – право відповідати переходить до суперників і за правильну відповідь вони отримають 1 бал. Журі стежить за відповідями учасників та веде підрахунки. За результатами кожного конкурсу, яка команда набирає більшу кількість балів – отримує 1 диск. Результатом всієї гри буде підрахунок дисків кожної команди.

Розпочнемо:

  1.                   Цар Петро І «прорубав» це в Європу; це буває на екрані при роботі комп’ютера, і є основою в назві сучасної операційної системи для персональних комп’ютерів. Що це?

  1.                   Меню
  2.                   Кватирка
  3.                   Вікно
  4.                   Маршрут

  1.                   Який із наступних казкових об’єктів можна вважати дідусем телевізора за ознакою «показувати віддалені в часі та просторі об’єкти»?

  1.                   Буратіно розгубився, який з наведених пристроїв не належить до пристроїв введення інформації? Допоможіть йому!

  1.                   В казці «Про царя Салтана…» гонець є каналом передачі інформації. Хто був перешкодою передачі інформації, бо інформація передавалась спотвореною?
    1.                   Бояри
    2.                   Цариця
    3.                   Цар
    4.                   Сваха баба Бабариха і сестри цариці
  2.                   Буратіно подарував Мальвіні букет квітів. З яких квітів був виготовлений букет ви дізнаєтесь, якщо виконаєте алгоритм

  1.                   Встановіть відповідності між казкою та приказкою:

1 Попелюшка  А Хоч і тісно, зате тепло

2 Теремок   Б В лиху годину пізнаєш вірну людину

3 Три порося  В Не суди по одежі, а суди по розуму

  1.                   Незнайко вибрав капелюха, який за формою не був трикутним. Червона Шапочка давно мріяла про капелюшок, який прикрашений бантами та стрічками. Віні-Пух пробуркотів: «В цьому капелюсі я більше схожий на П’єро, ніж на ведмедя».

Який капелюх вибрав Незнайко?

 

  1. Письмове завдання. Команди на аркуші паперу складають правильну послідовність дій і здають на перевірку журі.

Склади алгоритм за наведеними реченнями:


  1. Сашко поснідав
  2. Закрив двері
  3. Відкрив очі
  4. Побачив машину і зупинився
  5. Сашко прокинувся
  6. Пішов у школу
  7. Сашко успішно дійшов до школи
  8. Узяв портфель
  9. Одягнувся і вмився
  10. Сашко перейшов дорогу
  11. Машина проїхала

Конкурс 2 «Склади слово»

Командам видається набір капелюхів з прикріпленими літерами.  Учасникам команд необхідно, прослухавши підказки, скласти слово-відповідь.

Завдання для І команди: Х-Д; А-У; М-С; О-А

  1. Вона ніколи не помиляється, коли приземляється на монітор, цокотуха-….(муха)
  2. Перший чоловік на Замлі, котрий міг опанувати інформатику, якби на той час вона існувала (Адам)
  3. Роздуми програміста над кодом програми, дими мої думи…(дума)
  4. Коли не впорядковувати інформацію на жорсткому диску, тоді там виникає безлад, інша назва…(хаос)
  5. Пані, яка обережно та вишукано працює за ПК (дама)
  6. У групах операторів комп’ютерного набору більшість дівчата, тому для них вона далеко не на останньому місці…(мода)
  7. Для комфортної роботи за ПК потрібно настелити на стілець лісового…(моха)
  8. Комп’ютерна техніка при поводженні з нею не любить…(хама)
  9. На робочому місці користувача має бути…(сухо)
  10. Краще працювати з ноутбуком на свіжому повітрі у…(саду)

Завдання для ІІ команди: В-Л; И-І; П-Д; О-А

  1. Інформатика розвивається і крокує у незвідані…(далі)
  2. Дерево, синонім фальшивих документів…(липа)
  3. Люди під цим жіночним знаком зодіаку швидко опановують науку інформатику…(діва)
  4. Чого не варто ставити на комп’ютерний стіл?..(води)
  5. Класти на клавіатуру треба руки, а не…(лапи)
  6. Щоб затятий двієчник опанував за місяць тухнології комп’ютерної обробки інформації має статися…(диво)
  7. У довгому верхньому одязі під час роботи з ПК можуть валятися по підлозі…(поли)
  8. Знання оператора комп’ютерного набору повинні бути міцні, як…(палі)
  9. Багато імен зустрічається серед бухгалтерів-операторів, але одне з імен вкрай рідко…(Ліда)
  10. Якщо комп’ютер 15 років у користуванні, йому може допомогти лише…(пила)

Конкурс 3 «Логіка інфомана»

За даними  визначеннями відгадайте комп'ютерний термін або поняття інформатики.

Правила:

  • ведучий  по черзі дає три підказки до відповіді;
  • якщо відповідь дають  після першої  підказки, то команда отримує 3 бали, після другої – 2, після третьої – 1;
  • в разі невірної відповіді команди, команда-суперник має можливість відповісти і отримати 0,5 бала

Питання і підказки (по черзі) демонструються на екрані монітора.

Питання:

Питання 1

  1. Це або 1 або 0, іншого бути не може.
  2. Про це говорять, коли йде мова про дані, про об’єм  інформації.
  3. Одиниця виміру інформації.

Відповідь: біт.        

Питання 2

  1. Вона зустрічається в програмах, обрахунках, міркуваннях.
  2. Гарні учні знаходять її одразу, а погані її взагалі не можуть знайти.
  3. Вона з’являється через те, що ви невірно думали, не вірно рахували.

Відповідь: помилка.

Питання 3

  1. В персональному комп’ютері її багато.
  2. Про неї кажуть, що в молодості вона гарна, а в старості зникає. її можна тренувати.
  3. В ній зберігається інформація.

Відповідь: пам’ять.

Питання 4

  1. Вона може бути у вас вдома і в  комп’ютера.
  2. Поява її вдома – рідке явище, а у комп’ютера – звичайна справа.
  3. А в комп’ютерній графіці без неї як без рук!

Відповідь: миша.

Питання 5

  1. Це є у кожної країни.
  2. Вона може бути живою та забутою, сучасною та давньою, технічною.
  3. На ній пояснюються всі програмісти.

Відповідь: мова.

Питання 6

  1.                   Це буває на екрані.
  2.                   Його можна переміщувати.
  3.                   Він позначає позицію, куди вводимо інформацію.

Відповідь: курсор.

Конкурс 4 "Показуха"

Ведучий 1. Пам'ятаєте анекдот:

«Зустрілися двоє глухих. Один тримає в руці вудку. Інший запитує:

«Ти що на рибалку зібрався?»

«Та ні, я на рибалку»

«А я думав, ти на рибалку ...»

Ведучий 2. Інформація була передана, але до адресата не дійшла. При будь-якому обміні інформації повинні існувати приймач і джерело, інакше цей обмін не буде мати ніякого сенсу.  Зараз команди зі своїми вболівальниками по черзі виступатимуть в ролі приймача і джерела інформації. А передавати інформацію вони будуть за допомогою міміки і жестів.

  1.               Завдання отримують капітани. Кожна правильна відповідь – 1 бал

 


1. Монітор 

  1.     Клавіатура
  2.     Пароль
  3.     Навушники.
  4.     Принтер
  1.         Мишка
  2.         Джойстик
  3.         Сканер
  4.         Мікрофон
  5.         Модем

 


Ведучий 1. Дамо нашим командам  час на підготовку. А для гостей нашого свята вболівальники команд підготували музичні хвилинки, тож запрошуємо вболівальників команди …. із запальним танком.


Ведучий 2. Переходимо до наступного конкурсу «Завдання для профі», а саме для капітанів команд.

Ведучий 1. Поки журі підраховує бали, ми пропонуємо музичну хвилинку від вболівальників команди «Інфознайки».

Підведення підсумків, нагородження команд.

Ведучий 2. Прошу учасників гри вийти на сцену, а журі підготувати результати.

Слово журі та вчителя інформатики

Учитель інформатики.

Шановні учасники гри! Шановні члени журі! Шановні присутні! Сьогодні ми з вами ще раз переконалися, що інформатика — дивовижна наука, а ті, хто її вивчає і вміє працювати з комп'ютером, — особлива категорія людей.

Часто кажуть у народі:

Що посієш — те й пожнеш.

Лиш озброївшись знаннями,

Впевнено вперед підеш.

Зустріч наших команд свідчить про те, що інформатику варто вивчати як хлопцям, так і дівчатам. Адже комп'ютер проник майже у всі сфери життя.

Ну, що ж діти, от і закінчилася наша подорож у країну Інформатика. Я хочу вам подякувати за цікаву гру, за винахідливість, яку ви проявили і за активну участь. Передаю слово нашим гостям, які були нашим почесним журі. Нагородження грамотами.

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Інформатика: підруч. Для 7-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / Й.Я.Ривкінд [та ін.]. – Київ: Генеза,2015. – 240 с.: іл.
  2. http://informatuka-blog.blogspot.com/p/blog-page_31.html
  3. http://metodichka.com.ua/Book8.htm
  4. https://naurok.com.ua/zagadki-do-urokiv-informatiki-15782.html

 

 

Додаток 1

Гра із вболівальниками поки журі підраховує бали.


Я малюю діаграми,

Знаю формули й доданки.

Підрахую як годиться –

Електронна  я ……… (таблиця)

***

Нас зібралося багато,

Як же всіх порахувати?

Об’єднати всіх нас гарних

Може тільки база ……. (даних)

* **

Промені і сонце-коло

Намалюємо ми скоро.

Творчий маю я характер,

Бо графічний я …… (редактор)

***

Я пишу листи і вірші,

Мої тексти найгарніші.

Хай підтвердить весь народ,

Як усім потрібен …….. (Word)

***

Коли треба показати

Слайди про усі формати – 

В допомозі не відмовить

Вам ніколи …… (Power Point)

***

А, Б, В, Г, Д і кома –

Всім мабуть уже відома

Така клавішна структура.

Звісно ж, це …… (клавіатура)

***

Я показую об’єкти,

Фото-, відеопроекти.

Я не плеєр, не мотор,

А звичайний - ……… (монітор)

***

Якщо є складна робота,

Мусить бути лиш охота,

Бо зі мною буде толк,

Адже я – системний …. (блок)

***

Я магнітний бутерброд,

Та мене не з’їсть ваш рот.

Файли й папки – це дієта

Для магнітної …….. (дискети)

***

Я не нишпорю в коморах,

Не ховаюся по норах.

Ковзаю по столу трішки,

Бо комп’ютерна я ….. (мишка)

***

 Якщо треба знову й знову 
Вести з комп'ютером розмову,
Є помічник — «тваринка» в нас,
Що допоможе нам всяк час. (Миша.)
***
Ця всесвітня мережа
Стільки знає — просто жах!
З нею вчись ти працювати —
Теж багато будеш знати. (Інтернет.)
***
Хто хоче щось запам'ятати —
В блокнот свій може записати.
Комп'ютер теж немов блокнот —
Не має з пам'яттю турбот.
А як називають комп'ютер-блокнот? (Ноут-бук.)
***
Про нього знаємо ми нині:
З ним справу мають в медицині.
Біолог з ним теж справу має,
А комп'ютер від нього страждає. (Вірус.)


Додаток 2

Конкурс (якщо буде час). «Фольклорний серпантин»

Перед вами версії відомих  прислів'їв і приказок. Спробуйте пригадати, як  вони звучать  в оригіналові. 

За правильно відгадане прислів’я чи приказку – 1 бал.

  1.     Комп'ютер пам'яттю не зіпсуєш. (Кашу маслом не зіпсуєш.)
  2.     Дарованому комп'ютеру в системний блок не заглядають.  (Дарованому коню в зуби не дивляться.)
  3.     Скажи мені, який у тебе комп'ютер, і я скажу, хто ти. (Скажи мені, який у тебе друг, і я скажу, хто ти.)
  4.     Не все  то WINDOWS, що висить. (Не все  то золото, що блищить.)
  5.     Провідник до файлу доведе.  (Язик до Києва доведе.)
  6.     Біт байт береже. (Копійка рубль береже.)
  7.     Вірусів боятися — в Інтернет не ходити.  (Вовків боятися — в ліс не ходити.)
  8.     Усяк web-дизайнер свій сайт хвалить.  (Усяк кулик своє болото хвалить.)
  9.     Вінчестер — дзеркало душі користувача.  (Очі — дзеркало душі.)
  10. Не ідентифікатор красить файл, а файл — ідентифікатор. 

(Не ім'я красить людину, а людина ім'я.)

zip
Додав(-ла)
Зоря Наталія
Пов’язані теми
Інформатика, 7 клас, Сценарії
Додано
29 грудня 2023
Переглядів
418
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку