STEM-проєкт «Таємниці українського намиста»
Мета проекту:
- впровадження в освітній процес елементів STEM-
освіти;
- формування в учнів знань та інтересу до українських традицій, до минулого нашого народу та його звичаїв;
- формування в учнів ключових компетентностей;
- реалізація наскрізних ліній.
Завдання проекту:
- вивчення історії та традицій українського народу;
- запровадження проблемних методик з розвитку критичного і системного
мислення учнів;
- створення умов для розкриття особистісного потенціалу учнів для
самореалізації в процесі створення моделі коралів;
- формування вмінь застосовувати математичні методи для розв’язування
практичних завдань; побудови і тлумачення схем, складання моделі процесів;
- формування вмінь досліджувати об’єкти, використовувати за
призначенням сучасні прилади і - матеріали, аргументовано описувати хід і
умови проведення експерименту, обговорювати результати дослідження і
робити висновки;
- розвиток навичок в учнів здійснювати пошуково-дослідницьку діяльність;
- набуття нових знань, умінь і навичок, які знадобляться в житті;
- формування вміння самостійно орієнтуватися в інформаційному просторі, висловлювати власні судження;
- сприяння формуванню ключових компетентностей;
- виховування в учнів відчуття гармонії в організації та реалізації власної
ідеї, естетичного смаку, загальної культури;
- сприяння формуванню патріотичних почуттів до України, шанування культурної спадщини.
Тип проєкту: творчий
Термін реалізації: короткостроковий
Учасники проєкту: учні 9-А класу
Фасилітатор проєкту: Вишенько М.М.
Синхронізовані предмети:
- математика,
- мистецтво,
- трудове навчання,
- українська література,
- інформатика.
Фінальний продукт проєкту: українські коралі для фотозони.
Актуальність
Патріотичне виховання молоді сьогодні є одним з найголовніших пріоритетів
гуманітарної політики в Україні, важливою складовою національної безпеки
України. Виховання громадянина - це основний напрямок національно-
патріотичного виховання. В усіх країнах цьому питанню приділяється значна
увага. Тому про те, чи потрібне і наскільки потрібне національно-
патріотичне виховання у закладах загальної середньої освіти, навряд чи
потрібно дискутувати.
Одним із головних завдань освіти є створення умов для виховання
свідомих громадян-патріотів, які зможуть збудувати заможну, духовну і
матеріально багату державу.
Але неможливо стати громадянином держави, не знаючи історію своєї
держави, її національну спадщину та традиції. Тому тема проєкту є наразі
дуже актуальною.
Етапи проекту
І етап – підготовчий
Моделювання STEM-проєкту
Завдання:
- створити команду учнів для розробки STEM-проєкту;
- визначити назву проєкту;
- з'ясувати мету проєкту
- окреслити завдання проєкту за предметами;
- розподілити завдання в проєкті за етапами реалізації;
- передбачити продукт проєкту.
ІІ етап – основний
- виготовлення буклету «Українське намисто» та створення дизайнерського
ескізу;
- створення окремих елементів коралів.
ІІІ етап – підсумковий
- систематизація і оформлення матеріалів;
- презентація і аналіз отриманих результатів;
- презентація моделі коралів.
Предмет |
Опрацьована тема |
Завдання в проєкті |
Результат з предмету (продукт) |
Інформатика |
1. Пошук інформації в Інтернеті. 2.Опрацювання текстових даних. |
Використовуючи мережу Інтернет, шукають, завантажують, зберігають інформацію. Опрацьовують текстові дані та складають таблиці. |
Презентація «Традиційні українські прикраси від давнини до сьогодення, їх призначення» |
Математика |
Площа. Відрізок. |
Вимірюють відрізки даних довжин. Визначають площу геометричної фігури. |
Підбирають кулі відповідного розміру. |
Українська література |
Символічне значення чарівних коралів у повісті-казці «Русалонька із 7-В або прокляття роду Кулаківських» М. Павленко |
Складають асоціативний кущ до слова коралі. Готують повідомлення про символіку та кольори намиста. |
Обирають колір коралів. |
Мистецтво |
Збереження мистецьких надбань. Українські народні прикраси ХІХ століття |
Ознайомлюються з регіональними особливостями народних прикрас. |
Виготовляють дизайнерський ескіз «Українські коралі» |
Трудове навчання |
Технологія обробки матеріалів із пінопласту |
Добирають інструменти та матеріали для виробу, визначають необхідну кількість матеріалу. Виготовляють виріб. |
Створюють коралі для фотозони |