Текст "Змінні у мові Pythonнспекті уроку

Про матеріал
Метою уроку є : дати учням загальні відомості про мову Python та середовище розробки, повторити відомості про алгоритми; навчити створювати змінні, надавати їм команду присвоювання у Python; розвивати навички програмування, логічне мислення; формувати вміння працювати у Python; виховувати старанність та наполегливість. Використовується інтерактивна гра-презентація «Ерудит» з використанням мультимедійної дошки, ігрові методи.
Перегляд файлу

Конспект уроку з інформатики, 7 клас

Тема: Змінні у мові Python

Мета: дати загальні відомості про мову Python та середовище розробки, повторити відомості про алгоритми; навчити створювати змінні, надавати їм команду присвоювання у Python;  розвивати навички програмування, логічне мислення; формувати вміння працювати у Python; виховувати старанність та наполегливість.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручники, мультимедійна дошка, 2 презентації за темою уроку.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Інтерактивна гра-презентація «Ерудит» з використанням мультимедійної дошки.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 Ви вже знайомі із створенням змінних у Scratch, присвоюванням їм певної величини. Сьогодні будемо працювати з середовищем розробки і виконання проектів IDLI (Integrated Development and Learning Environment – інтегроване середовище розробки та навчання), алгоритми в якому створюють мовою Python 3. Розроблена в 1990 році Гвідо ван Россумом.

Дехто пояснює назву  від англійського слова  python – «пітон», але це не зовсім так. Насправді її запозичено із британського шоу «Повітряний цирк Монті Пайтон»   Втім, все одно назву мови частіше асоціюють саме зі змією, ніж з фільмом -  піктограми файлів  і навіть емблема на сайті python.org зображують зміїну голову.

 УІ. Оголошення теми, мети уроку.

У. Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу.

1. Вивчення нового матеріалу з елементами демонстрування (презентація).

1. 1. Презентація мови Python підготовленим учнем «Привабливість мови для програмістів».

1.2. Робота з підручником. Читання матеріалу на с. 123-124.

1.3. Гра «Ми –вам, ви – нам». Поділ класу на дві групи. Завдання: задати іншій команді три запитання за прочитаним, наприклад:

- Як можна безкоштовно отримати версію мови Python 3.8.2?

- Які символи позначають позицію, у якій можна вводити команди мовою  Python?

- Які дії можна робити зі змінними у Python?

- Що використовують для імен змінних?

- Яким кольором у вікні середовища відображається результат виконання команд?

2. Вивчення основ створення змінних у Python.

2.1. Пояснення вчителя:Створення змінної.

У програмі на мові Python зв'язок між даними і змінними встановлюється за допомогою знака =. Така операція називається присвоєнням. Наприклад, вираз a = 4 означає, що на об'єкт (дані) у певній області пам'яті посилається ім'я a і звертатися до них тепер треба за цим іменем.

Python. Операція присвоювання

Імена змінних можуть бути будь-якими. Однак є кілька загальних правил їх написання:

  1. Бажано давати змінним осмислені імена, що говорять про призначення даних, на які вони посилаються.
  2. Ім'я змінної не повинно збігатися з командами мови (зарезервованими ключовими словами).
  3. Ім'я змінної має починатися з букви або символу підкреслення (_).

Щоб дізнатися значення, на яке посилається змінна, перебуваючи в режимі інтерпретатора, достатньо її викликати (написати ім'я і натиснути Enter).

2.2. Демонстрація вчителем прикладу роботи зі змінними в інтерактивному режимі:

* Виведення значення деякої змінної у середовищі IDLI.

* Дії зі змінними.

* Відображення результату виконання команд присвоєння та виведення отриманих значень змінної.

2. 3. Бесіда за продемонстрованим:

 - Які дії можна виконувати у зі змінними у Python?

УІ. Виконання практичних завдань.

  1. Інструктаж з БЖД.
  2. Робота в навчальному середовищі Python:
  • Запустіть програму.
  • Відкрийте вікно редактора коду (File – New File).
  • Уведіть програмний код.
  • Збережіть файл (File – Save)
  • Запустіть на виконання(Run – Run Module )

УІІ.  Рефлексія. Завершіть речення:

  • На уроці я навчився…
  • Мені було цікаво дізнатися…
  • Було важко сприйняти…
  • Я запам’ятав…
  • Я не зовсім зрозумів…
  • Отримані знання і вміння я застосую…

УІІІ. Підсумки уроку. Оцінювання.

ХІХ. Домашнє завдання. Виконати завдання 1-9 , с. 129 на ПК.

 Надішліть скриншоти  ходу роботи вчителю на Класрум.

 

 

 

 

docx
Додано
19 березня 2022
Переглядів
507
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку