Конспект уроку з інформатики, 7 клас
Тема: Змінні у мові Python
Мета: дати загальні відомості про мову Python та середовище розробки, повторити відомості про алгоритми; навчити створювати змінні, надавати їм команду присвоювання у Python; розвивати навички програмування, логічне мислення; формувати вміння працювати у Python; виховувати старанність та наполегливість.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: підручники, мультимедійна дошка, 2 презентації за темою уроку.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Інтерактивна гра-презентація «Ерудит» з використанням мультимедійної дошки.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Ви вже знайомі із створенням змінних у Scratch, присвоюванням їм певної величини. Сьогодні будемо працювати з середовищем розробки і виконання проектів IDLI (Integrated Development and Learning Environment – інтегроване середовище розробки та навчання), алгоритми в якому створюють мовою Python 3. Розроблена в 1990 році Гвідо ван Россумом.
Дехто пояснює назву від англійського слова python – «пітон», але це не зовсім так. Насправді її запозичено із британського шоу «Повітряний цирк Монті Пайтон» Втім, все одно назву мови частіше асоціюють саме зі змією, ніж з фільмом - піктограми файлів і навіть емблема на сайті python.org зображують зміїну голову.
УІ. Оголошення теми, мети уроку.
У. Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу.
1. Вивчення нового матеріалу з елементами демонстрування (презентація).
1. 1. Презентація мови Python підготовленим учнем «Привабливість мови для програмістів».
1.2. Робота з підручником. Читання матеріалу на с. 123-124.
1.3. Гра «Ми –вам, ви – нам». Поділ класу на дві групи. Завдання: задати іншій команді три запитання за прочитаним, наприклад:
- Як можна безкоштовно отримати версію мови Python 3.8.2?
- Які символи позначають позицію, у якій можна вводити команди мовою Python?
- Які дії можна робити зі змінними у Python?
- Що використовують для імен змінних?
- Яким кольором у вікні середовища відображається результат виконання команд?
2. Вивчення основ створення змінних у Python.
2.1. Пояснення вчителя:Створення змінної.
У програмі на мові Python зв'язок між даними і змінними встановлюється за допомогою знака =. Така операція називається присвоєнням. Наприклад, вираз a = 4 означає, що на об'єкт (дані) у певній області пам'яті посилається ім'я a і звертатися до них тепер треба за цим іменем.
Імена змінних можуть бути будь-якими. Однак є кілька загальних правил їх написання:
Щоб дізнатися значення, на яке посилається змінна, перебуваючи в режимі інтерпретатора, достатньо її викликати (написати ім'я і натиснути Enter).
2.2. Демонстрація вчителем прикладу роботи зі змінними в інтерактивному режимі:
* Виведення значення деякої змінної у середовищі IDLI.
* Дії зі змінними.
* Відображення результату виконання команд присвоєння та виведення отриманих значень змінної.
2. 3. Бесіда за продемонстрованим:
- Які дії можна виконувати у зі змінними у Python?
УІ. Виконання практичних завдань.
УІІ. Рефлексія. Завершіть речення:
УІІІ. Підсумки уроку. Оцінювання.
ХІХ. Домашнє завдання. Виконати завдання 1-9 , с. 129 на ПК.
Надішліть скриншоти ходу роботи вчителю на Класрум.