1-2. Соціальна структура суспільства у16 ст. Люблінська унія.

Додано: 18 вересня 2022
Предмет: Історія України, 8 клас
Тест виконано: 54 рази
16 запитань
Запитання 1

Визначте які українські землі були під владою ВКЛ до Люблінської унії.

варіанти відповідей

Холмщина, Зах.Поділля, Белзщина, Галичина

Підляшшя, Волинь, Сх.Поділля, Київщина

Північне Причорномор'я

Чернігово-Сіверщина

Запитання 2

Визначте яка держава не володіла українськими землями в І пол.ХVІст.

варіанти відповідей

Польське королівство

ВКЛ

Кримське ханство

Угорське королівство

Запитання 3

Унія - це ...

варіанти відповідей

Союз Польщі та Литви

Союз, договір, угода

Угода ВКЛ

Союз королеви Ядвіги та короля Ягайла

Запитання 4

Коли була укладена Люблінська унія

варіанти відповідей

1 липня 1569 р.

1 липня 1596 р.

1 серпня 1659 р.

1 липня 1659 р.

Запитання 5

Про яку подію розповідає картина Я.Матейка (1869 р.)

варіанти відповідей

Коронація польського короля

Укладання Люблінської унії

Засідання сейму

церковний собор

Запитання 6

Яке із цих зображень є символом Речі Посполитої

варіанти відповідей
Запитання 7

Назвіть на яку адміністративно-територіальну одиницю поділялися українські землі у складі Речі Посполитої

варіанти відповідей

Воєводства

Губернії

Області

Повіти

Запитання 8

Назвіть позитивні наслідки Люблінської унії

варіанти відповідей

Зростання впливу культури Зах.Європи

перехід частини земель у власність польської шляхти

захист українських земель від східного сусіда

поширення католицизму

Запитання 9

Оберіть умови Люблінської унії

варіанти відповідей

Об'єднання Литви та Польщі в федеративну монархію Річ Посполиту

Об'єднання Литви та Польщі в унітарну монархію Річ Посполиту

Вищий законодавчий орган - сейм з числа шляхти та духовенства, виконавчий - сенат з магнатів та вищого духовенства на чолі з королем

Обраний сеймом король

Спільні гроші та зовнішня політика

Кожна з країн зберігає свої управління, скарбницю, армію та законодавство

Повне злиття законодавства, управління, армії та фінансів.

В.К.Л. передає Польщі решту українських земель

Запитання 10

Яка верства литовського суспільства була найбільш зацікавлена в об'єднанні?

варіанти відповідей

селяни

міщани

духовенство

шляхта

магнати

Запитання 11

Сукупність соціальних груп, які відрізняються становищем у суспільстві

варіанти відповідей

соціум

Соціальна структура 

етнографічний процес

нація

Запитання 12

Великі групи людей, що мають закріплені законом права та обов’язки, відрізняються своїм політичним становищем і наявністю привілеїв.

варіанти відповідей

привілеї

суспільство

суспільний стан

соціальна драбина

Запитання 13

Магнати - це

варіанти відповідей

Великі землевласники. Мали підданих, військо, не підпорядковувались адміністраціям, майже не визнавали влади короля, чинили самосуд, засновували міста, військові загони, роздавали землю

Жителі міст. Більшість об'єднані в цехи ( збут продукції, закупівля сировини, могли брати участь у військових походах). Поділялись на групи : патриціат, поспільство, міські низи.( соціальне розшарування) Залежні від власників. Платили ренту.

Заможні воїни - дружинники, отримували землю за службу, певні заслуги, мали привілеї, певний час не мали доступу до влади, але в 16 ст. могли входити до законодавчого органу - сейму, володіли маєтками, православні.

Служителі церкви, вихідці із шляхти. Наступ католицизму спонукав обороняти їх православну віру, національні традиції та інтереси.

Запитання 14

Заможні воїни - дружинники, отримували землю за службу, певні заслуги, мали привілеї, певний час не мали доступу до влади, але в 16 ст. могли входити до законодавчого органу - сейму, володіли маєтками, православні.

варіанти відповідей

магнати

шляхтичі

духовенство

міщани

Запитання 15

Виберіть суспільний стан, що вважався непривілейованим

варіанти відповідей

Шляхта, міщани, духовенство

селяни

міщани

магнати

Запитання 16

У якому литовському статуті селяни перетворюватися на кріпаків ?

варіанти відповідей

1529,першому

1566, другому

1588, третьому

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест