18.10 ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО (Орфографічний практикум) у 7 класі

Додано: 17 жовтня
Предмет: Українська мова, 7 клас
20 запитань
Запитання 1

Літеру и на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

тр..вога, абр..кос, м..тушливий

мер..діан, теор..тичний, др..жати

см..ренний, хр..стиянин, м..телик

х..мерний, завм..рала, д..ригент

д..станція, вист..лати, дз..ркальний

Запитання 2

Літеру и на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

ц..стерна, д..намо, х..рург

Амер..ка, мерс.., соц..ологія

с..лует, д..плом, Шексп..р

бр..гада, реж..м, арх..в

реч..татив, такс..ст, Лейпц..г

Запитання 3

НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті

варіанти відповідей

Росташований у Чорному Морі острів Зміїний належить Україні та має стратегічне значення.

Житлові споруди на ньому утворюють селеще Біле Ізмаїльського району Одесської області.

Назва острова пов’язана з тим, що тут водилося багато змій, яких у море виносило течією з гирла Дунаю.

За давньо-грецькою лигендою, острів підняла з моря богиня Фетіда для свого сина Ахілла.

Запитання 4

Правильно написано всі слова в рядку

варіанти відповідей

скасований, розтривожений, безтурботний, припинений

схвалення, безапеляційний, розмовний, преморожений

безконтактний, призвісько, розрекламований, списаний

пресмачний, сфотографований, безмірний, росщеплений

Запитання 5

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1)Постукала весна в прозорий кришталь вікон, торкнулася серця лоскітливим подихом травня й невтримно поманила в замріянний гай. (2)А в гаю синіми вогниками коливаються на тонких стебельцях проліски. (3)Схожі вони на бірюзові намистинки розгублені чиєюсь невинною рукою між вузеньких листочків боязкої травиці. (4)Може, то безжурний жайвір бризнув на галявину іскри невичерпного натхнення чи соромлива синичка розсипала зерна свого пестливого співу?

Орфографічну помилку допущено в слові

варіанти відповідей

замріянний

безжурний

невичерпного

пестливого

Запитання 6

Позначте рядки, у яких усі слова пишуться з апострофом:

варіанти відповідей

м..ятний, роз..ятрений, присв..ята, пом..якшити

в..язати, моркв..яний, комп..ютер, кур..єр

дит..ясла, зім..ятий, верф..ю, ін..єкція

пір..я, з..їсти, прив..ялений, п..єдестал

роз..ятрений, дзв..якнути, зв..язок, кров..ю

солов..ї, тьм..яно, кон..юнктивіт, грав..юра

черв..як, В..ячеслав, круп..яний, між..ярусний

Запитання 7


РАЗОМ треба писати всі складні іменники в рядку

варіанти відповідей

екс/чемпіон, зірви/голова, напів/провідник

орг/відділ, учитель/словесник, живо/пис

праце/люб, метео/служба, сімдесяти/річчя

проф/спілка, відео/телефон, 40/метрівка

авто/стоп, багато/тиражка, віце/прем’єр

Запитання 8


НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті

варіанти відповідей

В Україні за підтримки Організації з безпеки і співробітництва в Європі триває загальнонаціональна кампанія, присвячена питанням кібербезпеки..

У межах цих заходів журналіська спільнота отримала відео-ролики з рекомендаціями щодо безпечної поведінки в кіберпросторі.

А школярі в усіх регіонах країни ознайомлятся з інфоброшюрами «5 правил захисту інформації від злому в інтернеті» і «5 правил безпечного шопінгу в інтернеті».

Зосередженя уваги перед усім на школярах зумовлене їхньою схильністю до необдуманих дій в інтернеті, а отже, беззахисністю перед кібершахраями

Запитання 9

Через дефіс пишуться всі слова

варіанти відповідей

 яскраво/зелений, напів/автомат, людина/павук

щиро/сердий, іншо/мовний, крає/знавчий

 абрикосово/яблучний, національно/демократичний, м'ясо/молочний

лимонно/кремовий, вогне/гасник, бліц/опитування

Запитання 10

Разом треба писати всі слова рядка

варіанти відповідей

 овоче/сховище, семи/тонний, веб/камера

 

 семи/денний, бізнес/план, гори/цвіт

  земле/коп, хлопець/богатир, теле/проєкт

 синьо/ока, топ/модель, мало/помалу

 

Запитання 11

Прочитайте речення (цифра в дужках позначає наступне слово).

Прошумів (1)осі(н, нн)ій вітер, (2)ві(д, дд)звеніли підкови, від ярмарку не лишилося й сліду, хіба що крихти, які з (3)радіс(т, тт)ю подзьобує (4)горобе(н, нн)я. 

Подвоєні букви треба писати в словах, позначених цифрами

варіанти відповідей

1,2

3,4

3, 2

4, 2

Запитання 12

Правильно написані всі слова в рядку

варіанти відповідей

пражський, гайдамацький, ткацький

козацький, вінницький, латишський

криворізький, паризький, прилукський

студентський, чеський, кременчуцький

Запитання 13

НЕПРАВИЛЬНО утворено прикметник у рядку

варіанти відповідей

Франція — французький 

казах — казахський

Збараж — збаражський 

парубок — парубоцький

Запитання 14

М'який знак треба писати в слові

варіанти відповідей

бляшан...ці

стежин...ці

вишен...ці

сніжин...ці

Запитання 15

Зазначте рядок, у якому всі слова рядку відповідають схемі: префікс+корінь+суфікс+закінчення.

варіанти відповідей

нагримати, згрупувати 

  надчуттєвий, ревучий   

 зоряний, хлібина

 роздолля, пресильний

Запитання 16

Складними є всі слова в рядках

 

варіанти відповідей

 миролюбний, зорепад, безкоштовний

  суперуспіх, відсоток, повсякденний

  золотогарячий, лісостеп, добропорядний

  військовополонений, босоніж, навздогін

Запитання 17

Позначте рядок, у якому в обох словах є суфікси.

варіанти відповідей

чужина, береза

книжка, монітор

 пташеня, книга

 травичка, зимувати

Запитання 18

Усі слова пишуться з великої літери

варіанти відповідей

Н(н)ародний артист, Д(д)октор наук, Г(г)енеральний П(п)рокурор України

Г(г)енеральний С(с)екретар ООН, Д(д)иректорія У(у)країнської Н(а)родної Р(р)еспубліки

Ч(ч)ервона Ш(ш)апочка, П(п)ресвята Б(б)огородиця, Е(е)зопова мова

Т(т)ичинівська премія, П(п)іфагорова теорема, О(о)лімпійський чемпіон

С(с)нта К(к)лаус, А(а)кадемік НАН України, М(м)іністр внутрішніх справ

Запитання 19

Оберіть слова, які пишуться з префіксом С

варіанти відповідей

..шити

..казитись

..жувати

..падати

..маринувати

..фабрикувати

..торувати

Запитання 20

Префікс з- треба писати в усіх словах рядка


варіанти відповідей

...дивувати, ...варити, ..цідити


..ходить, ...марнувати, ...терти,


..питаи, ..малювати, ...догадатися


...багатити, ...клеїти, ...лити.


Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест