Що із зазначеного є прикладом культурного життя на українських землях у другій половині XVI ст.?
Хто є автором цитованого історичного джерела?
«...Почалася книга, названа «Апостол», друкуватися в Богом береженому місті Львові... року 1573, лютого в 25 день, і завершилася [друкуватися] року 74-го того ж місяця в 15 день».
Про заснування якого навчального закладу йдеться в уривку з історичного джерела?
«Нововведенням, яке невдовзі тріумфально увійшло в практику української освіти, стало вивчення трьох мов — грецької, латинської та церковнослов’янської. Створення школи слов’яно-греко-латинського типу було справжньою революцією в освітній православній традиції, уперше поєднавши на порубіжні греко-слов’янського культурного ареалу і католицької Європи візантійський Схід із латинським Заходом».
Перший на українських землях слов’яно-греко-латинський навчальний заклад створено в
Яка подія пов'язана із зображеним на ілюстрації діячем?
Хто є автором ікони, репродукцію якої зображено на фото?
«Апостол» (1574), «Буквар» (1574), Острозька Біблія (1581) є першими
Пересопницьке Євангеліє й Острозька Біблія є пам’ятками української культури
На фото зображено башти
Однією з причин появи полемічної літератури на українських землях наприкінці XVI – першій половині XVII ст. було
Укажіть портрет історичного діяча, з іменем якого пов’язано заснування першої на українських землях слов’яно-греко-латинської школи.
Яка з ікон, зображених на фото, належить пензлю О. Горошковича?
У якому місті було надруковано книгу, згадану в уривку з історичного джерела: «Усесильною правицею Всевишнього Бога, задумом і старанням благочестивого князя Костянтина-Василя.., який звелів улаштувати дім для друкування книг, а до того ж і дім для читання дітей у своєму славному місті… І вибравши знавців божественного писання, грецької, латинської та руської мов, поставив їх навчати дітей. Із цієї причини надрукована ця книжка для першого дитячого навчання многогрішним Іоанном Федоровичем»?
Хто із зображених осіб сприяв становленню книгодрукування на українських землях у XVI ст.?
Яка подія відбулася в 1586 р.?
Укажіть зображення, що стало першою графічною ілюстрацією в українській друкованій книжці.
Зображеного на картині історичного діяча називали
Однією з причин появи полемічної літератури на українських землях наприкінці XVI – у першій половині XVII ст. було
Про якого історичного діяча йдеться в цитованому документі?
«Обидві надруковані книги мали церковно-релігійний зміст, але, незважаючи на це, діяльність друкаря викликала незадоволення у церкви. Він змушений був залишити Москву й перебратися до Заблудова [Білорусія], а потім до Львова, де й продовжив свою справу».
На фото зображено
Установіть послідовність подій суспільно-культурного життя ХVI ст.
А утворення у Львові першої братської (словяно-греко-латинської) школи
Б укладення Берестейської церковної унії
В видання І. Федоровичем «Апостола» й «Букваря»
Г створення Пересопницького Євангелія
Укажіть події культурного життя України в другій половині XVI — першій половині XVII ст.
Установіть послідовність подій суспільно-культурного життя другої половини XVI — першої половини ХVII ст.
А утворення Києво-Могилянського колегіуму
Б заснування в Острозі слов’яно-греко-латинської школи
В створення Пересопницького Євангелія
Г відновлення вищої православної ієрархії в Речі Посполитій
Укажіть особливості розвитку української культури другої половини XVI — першої половини XVII ст.
1632 р. - це рік створення
Про появу якого явища в театральному мистецтві йдеться в уривку з історичного джерела?
«У братських школах, академіях учні писали вірші, промови, а потім виголошували їх. Виконавці виходили на сцену й декламували текст, об’єднаний спільною темою. Шкільні вистави присвячувалися християнським святам, впливовим особам, важливим подіям. Вистава тривала досить довго, тому глядачам давали перепочинок, пропонуючи їхній увазі в перервах між діями спектаклю театралізовані сценки народно-побутової тематики».
Укажіть українські книжки, надруковані в другій половині XVI – першій половині XVII ст.:
1) Пересопницьке Євангеліє;
2) «Граматика словенська» Л. Зизанія;
3) Острозька Біблія;
4) «Хроніка з літописців стародавніх» Ф. Софоновича;
5) «Історія Русів»;
6) «Ключ царства небесного» Г. Смотрицького;
7) «Лексикон славенороський» П. Беринди.
Увідповідніть стан суспільства українських земель ХV-ХVII ст. з переліком історичних понять і термінів, які дають змогу характеризувати його.
1шляхта
2духовенство
3міщани
4селяни
А«реєстр», «полковник», «клейноди»
Б«братства», «магдебурзьке право», «магістрат»
В«панщина», «закріпачення», «покозачення»
Г«фільварок», «сейм», «вето»
Д«унія», «полемічна література», «ставропігія»
Увідповідніть стан суспільства українських земель ХV-ХVII ст. з переліком історичних понять і термінів, які дають змогу характеризувати його.
1шляхта
2духовенство
3міщани
4селяни
А«реєстр», «полковник», «клейноди»
Б«братства», «магдебурзьке право», «магістрат»
В«панщина», «закріпачення», «покозачення»
Г«фільварок», «сейм», «вето»
Д«унія», «полемічна література», «ставропігія»
Увідповідніть стан суспільства українських земель ХV-ХVII ст. з переліком історичних понять і термінів, які дають змогу характеризувати його.
1шляхта
2духовенство
3міщани
4селяни
А«реєстр», «полковник», «клейноди»
Б«братства», «магдебурзьке право», «магістрат»
В«панщина», «закріпачення», «покозачення»
Г«фільварок», «сейм», «вето»
Д«унія», «полемічна література», «ставропігія»
Увідповідніть стан суспільства українських земель ХV-ХVII ст. з переліком історичних понять і термінів, які дають змогу характеризувати його.
1шляхта
2духовенство
3міщани
4селяни
А«реєстр», «полковник», «клейноди»
Б«братства», «магдебурзьке право», «магістрат»
В«панщина», «закріпачення», «покозачення»
Г«фільварок», «сейм», «вето»
Д«унія», «полемічна література», «ставропігія»
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома