Оберіть правильне написання слова іншомовного походження:
А. Менеджер
Б. Менежер
В. Менеджир
Г. Менеже
Укажіть речення, де допущено лексичну помилку:
А. Ми пішли на урок літератури.
Б. Він зробив це з великою відповідальністю.
В. Вона надала допомогу сусідці.
Г. Я встав із-за парти.
Установіть відповідність між розділами мовознавчих наук та їх тлумаченням.
1) Лексикологія
2) Словотвір
3) Орфографія
4) Морфологія
А) роздiл науки про мову, що вивчає особливостi та способи творення похiдних слiв
Б) роздiл науки про мову, що вивчає систему правил передавання звукової мови на письмi, тобто правопис
В) розділ мовознавства, що вивчає словниковий склад мови, або лексику
Г) це розділ мовознавства, який вивчає слово як частину мови
У реченні "Вона хутенько підвелася, поклала шитво на траву й клубочком покотилася до хати по кухлика" виділене слово є:
А) неологізмом
Б) історизмом
В) власне українським словом
Г) запозиченим словом
Подвоєні букви треба писати в обох словах рядка
А) хоб..і, ін..овація
Б) ван..а, барок..о
В) спагет..і, Одіс..ей
Г) гол..андський, тон..а
Букву и треба писати на місці пропуску в обох словах рядка
А) Аргент..на, пр..нтер
Б) г..рлянда, Браз..лія
В) роум..нг, пар..зький
Г) д..ректор, ауд..єнція
Історизмами є всі слова в рядку
А) дворяни, жорна, перст
Б) кольчуга, веретено, кошовий
В) ректи, поміщик, січовик
Г) жупан, зріти, боярин
Стилістично забарвленими є всі слова в рядку
А) парламентар, озеро, фотосинтез
Б) словотвір, звірятко, трамвай
В) ініціювати, доданок, жаднюга
Г) швидко, фонетика, ледащо
Установіть синонімічні пари (один фразеологізм є зайвим)
1) обманути
2) вигадати
3) недоречно
4) безперешкодно
А) утерти носа
Б) з іншої опери
В) обвести круг пальця
Г) висмоктати з пальця
Д) як по маслу
Замініть виділені в реченнях слова власне українськими
1) Дівчинка хвалилася новим голубим платтям.
2) Він не хотів гратися з дітьми, бо ті насміхалися з його веснянок.
3) Донька десь затрималася, і мати почала тривожитися.
4) За горизонтом верби і тополі.
А) бавитися
Б) баритися
В) бентежитися
Г) виднокіл
Д) ластовиння
Е) хизуватися
Установіть відповідність між застарілими словами та неологізмами
А) архаїзми
Б) історизми
В) неологізми
1.На голові у жінки був високий очіпок.
2.Не створюйте та не розсилайте спам.
3.Устами дитини глаголить істина.
4.Ми сім’єю ходили грати в боулінг.
5.Крикнув цар на свої гайдуки.
6.Річка свічадо своє розгорнула і красувалась, цвіла, усміхалась.
Установіть відповідність
1) канхвета, діжурний, канєшно, укусний
2) діагноз, рецепт, ліки, хвороба
3) підмет, косинус, меридіан, цитоплазма
4) файний, бараболя, когут, легінь
5) протокол, угода, розпорядження, заява
6) вода, рука, зелений, брат
А) діалектні слова
Б) загальновживана лексика
В) просторічні слова
Г) професіоналізми
Д) слова-терміни
Е) офіційно-ділова лексика
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома