Будова слова. Словотвір

Додано: 3 лютого
Предмет: Українська мова, 6 клас
24 запитання
Запитання 1

Слова  прегарний,  прийти  утворені способом творення:

варіанти відповідей

префіксально-суфіксальним;

префіксальним;   

безафіксним;

суфіксальним.

Запитання 2

Знайдіть похідне слово.

варіанти відповідей

 пташка;

земля;

дерево;

небо

Запитання 3

Способом  складання  основ  утворено слово:

варіанти відповідей

передпокій;

возз’єднання;   

самовчитель;  

 знеболений   

Запитання 4

Вкажіть словосполучення з прикметником, який перейшов у іменник.

варіанти відповідей

зустріти сумне дівча;

думати про сумне;

сумне обличчя;

 сумне кошеня.

Запитання 5

Вкажіть слово, утворене безафіксним способом.

варіанти відповідей

зменшення;

відкриття;

проростання;

вихід

Запитання 6

Вкажіть слово, утворене суфіксальним способом.

варіанти відповідей

приїхати;

побілити;

весняний;

провесна.

Запитання 7

Яким способом утворені слова гарнесенький, зіллячко?

варіанти відповідей

суфіксальним

префіксально-суфіксальним

префіксальним

безафіксним

Запитання 8

Яким способом утворені слова юнь, блакить?



варіанти відповідей

перехід однієї частини мови в іншу

суфіксальний

безафіксний

складання основ

Запитання 9

Яким способом утворено слово дитсадок?

варіанти відповідей

складання основ

абревіація

перехід частин мови

префіксально-суфіксальний

Запитання 10

Префіксально-суфіксальним спосо­бом утворено всі слова в рядку

варіанти відповідей

зайти, кобзар, чернігівський

жовто-блакитний, безсонний, прадід

доброзичливий, щиросердний, п'ятиповерховий

приморозок, надмірний, нарукавник

Запитання 11

У якому рядку всі слова мають нульове закінчення?

варіанти відповідей

ніч, вікно, дощ

радість, кінь, батько

малюнок, день, любов

золото, гарно, мальовничий

Запитання 12

У якому рядку всі слова є спільнокореневими?

варіанти відповідей

літати, літечко, літак

м’який, м’ята, пом’якшений

вода, водичка, приводити

книга, книжка, книжний

Запитання 13

У якому рядку всі слова відповідають такій будові: префікс, корінь, суфікс, закінчення?

варіанти відповідей

сіренький, знання;

підберезник, перекручений;

винахід, веселенький;

невинно, розмова.

Запитання 14

Основна значуща частина слова, що вказує на лексичне значення його і є спільною для однокореневих слів - це...

варіанти відповідей

основа слова

суфікс

закінчення

корінь

Запитання 15

Яка значуща частина слова служить для утворення форм одного й того самого слова?

варіанти відповідей

закінчення

корінь

суфікс

префікс

Запитання 16

Значуща частина слова, що стоїть перед коренем, - це...

варіанти відповідей

основа

префікс

закінчення

суфікс

Запитання 17

Спосіб словотворення, при якому слова утворюються злиттям двох чи більше основ в одну

варіанти відповідей

перехід однієї частини мови в іншу

абревіація

складання слів

безафіксний 

Запитання 18

Вкажіть складноскорочене слово

варіанти відповідей

 землетрус

США

темно-червоний

далекосхідний

Запитання 19

Для утворення нових слів можуть служити такі морфеми (частини слова):

варіанти відповідей

префікс, суфікс, постфікс;

корінь, суфікс, закінчення;

префікс, корінь, суфікс;

основа, префікс, закінчення

Запитання 20

Нове слово утворюється від основи...

варіанти відповідей

словотвірної

кореневої

головної

твірної

Запитання 21

Спосіб творення слова, при якому прикметник перетворюється на іменник

варіанти відповідей

префіксально-суфіксальний

перехід однієї частини мови в іншу

складання слів

безафіксний

Запитання 22

Спільнокореневими називають слова, ...

варіанти відповідей

що відрізняються лише закінченням

що належать до однієї частини мови

що мають різне лексичне значення

що мають спільний корінь

Запитання 23

Розділ мовознавчої науки, який ви­вчає способи словотворення, називається

варіанти відповідей

морфологією

орфографією

словотвором

морфемікою

Запитання 24

Розділ науки про мову, що вивчає значущі частини, з яких складаються слова, називається...

варіанти відповідей

орфографія

синтаксис

словотвір

будова слова

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест