ПРОЧИТАЙ ТЕКСТ САМОСТІЙНО. ПІСЛЯ ПРОЧИТАННЯ ДАЙ ВІДПОВІДІ НА ЗАПИТАННЯ.
Коли Федя зранку приніс до школи іволгу, діти були на сьомому небі. Ця пташка теж чомусь не літала, хлопчик знайшов її в кущах, від яких до тваринницької ферми рукою подати. Діти не могли одвести очей від красивих різнобарвних пір’їн іволги. В «пташину лікарню» (так діти назвали куточок у своїй кімнаті) вони приходили ні світ ні зоря і були там до вечора. Костя приніс кволе, немічне горобеня, яке знайшли на узбіччі дороги. Горобеня не хотіло клювати ні зерна, ні крихіток хліба. Хлопчик ходив як у воду опущений. Ми всі переживали, коли наше горобенятко померло. Костя плакав. Плакали дівчатка. Коля став похмурим, як води в рот набрав.
Під час однієї з прогулянок у балці діти знайшли зайченя з покаліченою ніжкою. Принесли його в свою кімнату, помістили в нову клітку. Утворилась ще одна лікарня – для звірів. Через тиждень Лариса принесла худе котеня, у якого зуб на зуб не попадав. Його помістили в одну клітку із зайченям. Клопоту в дітей стало хоч відбавляй : вони приносили моркву зайченяті і молоко котеняті. Діти були на сьомому небі, коли одного разу вранці ми побачили, як котеня і зайчик, притулившись одне до одного, солодко спали. Щоб не розбудити тварин, діти розмовляли пошепки…
Взимку в «пташиній лікарні» з’явилось кілька синичок – діти попідбирали їх біля годівниць, влаштованих для зимуючих птахів… І ще одна подія дуже порадувала мене: деякі малюки вдома обладнали свої «пташині лікарні» і живі кутки. А після того, як у нашій кімнаті з’явився акваріум з маленькими рибками, діти почали просити батьків влаштувати акваріум дома. Батьки ламали голову над тим, як це зробити, багато приходили до школи і розпитували. Нелегко було придбати для акваріума рослини і рибок. Важко було з кормом. Але всі гордієві вузли розпутувалися завдяки наполегливості дітей: вони не давали спокою ні батькам, ні мені. Прийшли матері Слави і Тіни: діти за всяку ціну хочуть рибок, в інших є золоті рибки, а в нас немає. Довелося звертатися за допомогою до старших школярів.
( За В. Сухомлинським)
1. Федя приніс до школи:
«Пташиною лікарнею» діти називали:
Горобеня знайшли:
У зайченяти було покалічено:
Зайченя помістили:
Котеня принесла:
Взимку в «пташиній лікарні» з’явилось:
Діти просили батьків:
У школу прийшли матері:
Яких рибок хотіли придбати діти?
За допомогою довелося звертатися:
Твір навчає:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома