Держави Азії та Латинської Америки

Додано: 7 квітня 2020
Предмет: Всесвітня історія, 10 клас
Тест виконано: 177 разів
13 запитань
Запитання 1

У 1918 р. Японією прокатилася хвиля виступів проти зростання цін на харчові продукти, яка дістала назву:

варіанти відповідей

А. «пшеничні погроми»;

Б. «рисові бунти»;

В. «соєві війни»;

Г. «цукрові війни».

Запитання 2

Рух, що розгорнувся у Китаї проти рішень Паризької мирної конференції, дістав назву:

варіанти відповідей

«Рух 4 травня»;

«Рух 4 червня»;

«Рух 5 березня»;

«Рух 10 жовтня».

Запитання 3

Поштовхом до руху громадянської непокори в Індії стало:

варіанти відповідей

впровадження мусульманства як державної релігії;

проголошення незалежності Індії;

прийняття британським парламентом закону про управління Індією;

надання Індії права самоврядування..

Запитання 4

Територіальну цілісність Туреччини гарантував:

варіанти відповідей

Версальський мирний договір;

Вашингтонський мирний договір;

Севрський мирний договір;

Лозанський мирний договір.

Запитання 5

«Декларація Бальфура» передбачала:

варіанти відповідей

боротьбу зі світовим сіонізмом;

вигнання євреїв з Великої Британії;

право єврейського народу на створення національного середовища;

надання британським євреям культурної автономії.

Запитання 6

Державний переворот в Ірані 1921 р. очолив:

варіанти відповідей

Мустафа Кемаль;

Ахмад-Шах;

Шейх Хіабан;

Реза – шах Пехлеві.

Запитання 7

Негативним фактором розвитку країн Латинської Америки був:

варіанти відповідей

латифундизм;

колоніалізм;

експансіонізм;

сіонізм.

Запитання 8

Установіть відповідність між термінами та їхніми тлумаченнями.

1. Етатизм

2. Хунта

3. Мілітаризм

4. Режим капітуляції

А Урядовий орган виконавчої влади деяких латиноамериканських держав.

Б Дії держави у різних сферах суспільно-економічного життя, спрямовані на нарощування військової могутності.

В Політична ідеологія, що проголошує державу найвищою метою суспільного розвитку.

Г Правовий режим у країні, за якого іноземці мають перевагу над громадянами цієї країни.

варіанти відповідей

1 г 2 б 3 в 4 а

1 в 2 а 3 б 4 г

1 а 2 г 3 б 4 в

1 б 2 в 3 а 4 б

Запитання 9

Оберіть спільні риси розвитку Туреччини та Ірану в міжвоєнний період.

варіанти відповідей

Модернізація країни

Ліквідація напівколоніальної залежності від Англії

Створення національної держави

Ліквідація умов Севрського договору

Зовнішня підтримка Радянської Росії

Збереження єдності країни

Проведення реформ на європейський зразок.

Запитання 10

Установіть відповідність між характеристикою історичного діяча та його ім'ям.

1. Військовий і політичний діяч Китаю, що очолив Гоміньдан 1925 року після смерті Сунь Ятсена; президент Китайської Республіки, маршал і генералісимус.

2. Падишах Афганістану, в цілому правив майже 10 років, з 21 лютого 1919 по 14 січня 1929. Здійснив низку реформ, спрямованих на модернізацію країни та посилення центральної влади: у 1923 році було прийнято конституцію.

3. Японський військовий і державний діяч, барон, генерал. Йому приписується авторство документа (1927 р.), в якому намічалися шляхи широкої військової експансії в Південно-Східній Азії і в басейні Тихого океану.

4. Індійський державний і політичний діяч, національний герой. Один із керівників та ідеологів національно-визвольних рухів Індії. Сформулював філософію ненасилля, що вплинула на національні та міжнародні рухи прихильників мирних змін.

А Мога́ндас Ґа́нді   

Б Чан Кайші   

В Аманулла-хан  

Г Танака Ґіїті      

варіанти відповідей

1 Г 2 В 3 А 4 Б

1 Б 2 А 3 Г 4 В

1 Б 2 В 3 Г 4 А

1 Г 2 А 3 Г 4 В

Запитання 11

11. Ця листівка з'явилася у зв'язку:

 

« … ми студенти, організовано прямуємо до іноземних посольств, щоб вимагати від усіх країн підтримки, справедливості. Ми сподіваємося, що робітники, торговці й інші прошарки населення підтримують й вживатимуть заходів задля скликання національних зборів, захисту національного суверенітету й покарання національних зрадників, бо від цього залежить, чи існуватиме держава, чи загине… Не можна допустити, щоб народ схилив голову. Країна в небезпеці! Співвітчизники, піднімайтеся!»

варіанти відповідей

рішенням Паризької мирної конференції щодо ухвалення рішення про передачу Шаньдунського півострова Японії;

спротивом щодо вторгнення японських військ в Північно-Східний Китай з метою встановлення маріонеткової держави;

спротивом щодо приїзду комісії британських політичних діячів на чолі із Джоном Саймоном, яка мала виробити нову конституцію Індії;

підписанням султанським урядом Севрського мирного договору із країнами Антанти.

Запитання 12

Назвіть символ сатьяграхи. М. Ганді закликав усіх індійців перейти на самозабезпечення: самостійно виготовляти для себе одяг, взуття, не купувати британських товарів, щоб видродити виробництво в країні. Проте це лише поверхове пояснення цього символу. В індійській культурі, цей символ, відіграє важливу роль. У перекладі із санскриту це слово звучить як «чакра». Чакрами в духовних практиках індуїзму й буддизму називають енергетичні центри тонкого тіла людини, крізь які тече життєва енергія. Дхармачакра – це вчення Будди про просвітлення. А той, хто оберігає цей символ, зветься чакравартіном, людиною, яка повертає світ із хаосу і беззаконня до порядку й миру.

варіанти відповідей

шадуф;

колесо;

піраміда;

прядка.

Запитання 13

Установи відповідність між поняттями, термінами, які характеризують розвиток держав та назвою країни.

1. Договір дев'яти держав, партія «Сейюкай», меморандум, мілітаризм.

2. Гілян, проанглійська політика, державний переворот, реформи.

3. Гоміньдан, принципи «рівних можливостей» та «відкритих дверей», «травневі рухи».

4. Закон Роулетта, «велика душа», «соляний похід», ненасильницький опір,

А Іран

Б Індія

В Японія

Г Китай

варіанти відповідей

1 Г 2 В 3 Б 4 А

1 Б 2 А 3 Г 4 В

1 В 2 Б 3 А 4 Б

1 В 2 А 3 Г 4 Б

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест