Діагностична (контрольна) робота. Прикметник як частина мови

Додано: 20 березня
Предмет: Українська мова, 6 клас
20 запитань
Запитання 1

 Знайти правильне твердження:

варіанти відповідей

прикметники змінюються за родами і числами;

прикметники змінюються за родами, відмінками і числами;

прикметники змінюються за відмінками і числами;

прикметники змінюються за групами, відмінками і родами.

Запитання 2

Ступені порівняння НЕ можна утворити від усіх прикметників у рядку:


варіанти відповідей

сприятливий, всесвітній, волошковий, доречний;

ранній, бурштиновий, досконалий, довгенький;

активний, сліпий, хитрющий, вороний;

босий, козацький, хворий, порожній.

Запитання 3

Не всі прикметники творять ступені порівняння в рядку:




варіанти відповідей

щедрий, порожній, готовий, швидкий;

вірний, рішучий, голосний, тяжкий;

грайливий, яскравий, солодкий, сміливий;

веселий, корисний, зручний, сумний.

Запитання 4

Присвійними є всі прикметники рядка:



варіанти відповідей

Ольжина книга, братова квартира, київські парки;

заячий характер, вчителева думка, вовча лапа;

Миколина відповідь, сорочине гніздо, татова розмова;

овочева натура, батьків портфель, бабусині окуляри.

Запитання 5

За допомогою суфікса -ов- утворюються прикметники від усіх іменників рядка:



варіанти відповідей

сад, пурпур, емаль, груша;

казка, поле, край, калина;

нуль, травень, метр, дощ;

слива, плющ, мед, вечір.

Запитання 6

Усі прикметники перейшли з одного розряду в інший у рядку:


варіанти відповідей

вовчий апетит, заячий характер, орлиний погляд, ведмежа послуга;

вовче лігво, лисяче хутро, золота прикраса, золота пора;

залізний лом, залізний характер, зміїна отрута, зміїна усмішка;


солов’їне кубло, солов’їний спів, солов’їний голос, орлині кігті.


Запитання 7

Прикметники, вжиті у формі найвищого ступеня порівняння, наведені в рядку:


варіанти відповідей

найдрібніший, якнайкоротший, найменш прийнятний;

найбільш урожайний, абсолютно правильний, найлегший;

найсолодший, зовсім темний, найбільш тривалий;


найбільш складний, дуже небезпечний, найвибагливіший.


Запитання 8

Усі прикметники творять ступені порівняння від інших основ у рядку:



варіанти відповідей

малий, молодий, розумний;

великий, хороший, поганий;

вдалий, скромний, хитрий;

страшний, веселий, щирий.

Запитання 9

Допущено помилку при творенні однієї з форм ступенів порівняння прикметників у рядку:



варіанти відповідей

більш розвинений, гірший, тонший, здоровіший;

дотепніший, крислатіший, найвищий, найменш підготовлений;

ближчий, блискучіший, щонайдорожчий, якнайдавніший;

значно ближчий, найвіддаленіший, гіркіший, найбільш нижчий.

Запитання 10

Правильно написано всі присвійні прикметники в рядку:


варіанти відповідей

Ігорів, соловейків, Зоєн, Вітьчин;

Василеве, Марієне, свекрушин, пташиний;

невістчин, Сергієв, заячий, лікарів;

Наталчин, Надіїн, сорочин, ведмежий.

Запитання 11

Усі прикметники, вжиті у значенні якісних, наведено в рядку:


варіанти відповідей

сонячний погляд, лимонна хустка, лисячий хвіст;

залізна воля, солодкий голос, скляний посуд;

бузкова сукня, медові очі, ведмежа послуга;

оксамитові брови, золотий годинник, вовчі закони.

Запитання 12

Знайти рядок прикметників, у відмінкових формах яких допущені помилки:


варіанти відповідей

на ріднім, на давньому, на яснолицьому;


життьовий, тіньовий, замшевий;

помаранчевий, ясеновий, дощовий;

кварцевий, гайєвий, почуттєвий.

Запитання 13

До твердої групи належать усі прикметники рядка

варіанти відповідей

могутн..й, віковічн..й, справжн..й, останн..й

безкрайн..й, осінн..й, міск..й, кришталев..й

важк..й, бідн..й, віков..й, розумн..й

безодн..й, городн..й, дочірн..й, будн..й

Запитання 14

НН на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

височе...ий, безви...ий, пісе...ий

жада...ий, свяще...ий, неоціне...ий

тума...ий, журавли...ий, числе...ий

недоторка...ий, баклажа...ий, греча...ий

Запитання 15

Окремо НЕ з прикметником треба писати в реченні

варіанти відповідей

Уста його були скривлені не/вимовним жалем.

Можливо, що йому потрібна не/гайна операція.

Доброму каменю пісок не/страшний.

І якусь не/відому зажуру навіває та пісня мені.

Запитання 16

Приклади простої форми вищого ступеня порівняння вказані в рядку:

варіанти відповідей

менш вродливий, більш швидкий, менш розумний

найменш лагідний, найбільш настирливий, найбільш вдалий

найкращий, найкоротший, найменший

добріший, швидкий, гучніший

Запитання 17

Укажіть прикметники, які утворені способом складання основ.

варіанти відповідей

водяний, одеський, срібний

синь, блакить, білизна

престарий, незлий, правічний

синьо-жовтий, сонцесяйний, боєздатний

несказанний, щоденний, нечисленний

Запитання 18

Укажіть ряд, де наведені тільки якісні прикметники:

варіанти відповідей

Рожевий, кислий, вишневий, ведмежий.

Рожевий, кислий, радісний, широкий.

Радісний, вишневий, братів, людський.

Вишневий, людський, дубовий, весняний.

Запитання 19

Укажіть прикметники, які утворені префіксальним способом.

варіанти відповідей

кисло-солодкий, довгоногий, сорокарiчний

пресильний, надважливий, пришкільний

зимовий, біленький, вовчий

безталанний, безголосий, прикордонний

Запитання 20

Укажіть ряд, де подані лише відносні прикметники:

варіанти відповідей

Скляний, шкільний, степовий, військовий.

Веселий, смачний, чарівний, Наталчин,

Наталчин, степовий, військовий, воронячий.

Шкільний, Наталчин, військовий, воронячий.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест