Діагностична контрольна робота з української літератури (І семестр, 5 клас)

Додано: 20 грудня 2022
Предмет: Українська література, 5 клас
Тест виконано: 547 разів
37 запитань
Запитання 1

У якому рядку всі казки належать до літературних?

варіанти відповідей

"Фарбований Лис", Мудра дівчина", "Цар Плаксій та Лоскотон"

 "Цар Плаксій та Лоскотон", "Фарбований Лис", "Мавка Вербинка"

   "Фарбований Лис", "Яйце-райце", "Мавка Вербинка"

   "Лисиця та рак", "Яйце-райце", "Мавка Вербинка"

Запитання 2

До основних ознак літературної казки належать:...

(вибрати 2 відповіді )


варіанти відповідей

великий обсяг

прозова і віршована форми

герої завжди позитивні

 її автором є конкретна людина

Запитання 3

Чого навчає казка І.Франка "Фарбований Лис"?

варіанти відповідей

Любити природу.

 Турбуватися про ближніх.

  Не бути пихатим і самовпевненим над міру.

 Захищати слабших.

Запитання 4

Чому так жорстоко звірі покарали Лиса Микиту?

варіанти відповідей

 Бо були люті за те, що так довго давали йому дурити себе.

Бо жили собі звірі під новим царем зовсім так, як і без нього.

  Вважали Ведмедя кращим царем.

  Хотіли скинути царя і бути вільними.

Запитання 5

Яка приповідка з'явилась із казки "Фарбований Лис"?

варіанти відповідей

Пізнався, як на фарбованім лисі.

З лиса лише кожух добрий. 

 Лис спить, а курей бачить. 

І на хитру лисицю капкан знайдеться.

Запитання 6

Мавка Вербинка, що на день ховалася у ........... над болотом, прокинулась й нашорошила вухаДе ж ховалась Мавка ?

варіанти відповідей

у дуплі старого дуба

  у дуплі старого ясена

  у дуплі старої верби

  у хащах шипшини

 у хащах ліщини

Запитання 7

Що рідко робить "чарівна сила", а Мавці довелося це зробити?

варіанти відповідей

допомагати звірам

  покликати вовків

 прийти до будинка лісника

з'явитися перед людиною

боротися з мисливцями

врятувати людину

Запитання 8

З якого твору ці рядки:

"Так хотілося йому Царським зятем стати, Що ні разу в ту зиму Не лягав і спати. Все ходив, усе він слухав І нарешті все рознюхав"?


варіанти відповідей

"Мавка-Вербинка"

 "Фарбований лис"

 "Цар Плаксій та Лоскотон"

 "Хуха-Моховинка"

Запитання 9

Ще була у Плаксія

Грізна гвардія своя..

Як називались молодці, які служили Плаксію?

варіанти відповідей

Зачепи - зірвиголови

Заводії - халамидники

 Забіяки-сльозівці

 Задираки - бандюки

Запитання 10

Персонаж

1 Лоскотон

2 Плаксій

3 Макака


Вчинок

А з’їв себе з переляку

Б носить у торбині сміх

В подався до чужих країв

Г п’є сльози дітей

варіанти відповідей

1-Б, 2-А, 3-В

1-Б, 2-Г, 3-А

1-В, 2-А, 3-Г

1-Б, 2-В, 3-А

Запитання 11

Художній прийом, який полягає в перебільшенні рис людини, предмета чи явища з метою надання зображуваному виняткової виразності - це ...

варіанти відповідей

гіпербола

ремарка

репліка

 декорація

Запитання 12

Чим відрізняється літературна казка від народної? Обери декілька правильних відповідей.

варіанти відповідей

не має варіантів, її текст не можна змінити

 в ній є часточка реального життя

 в ній багато фантастичного

не завжди є магічні числа

 не обов'язково казкові зачин і кінцівка

 в ній звірі розмовляють

 може бути віршем

Запитання 13

Чого навчає нас казка "Хуха-Моховинка"?

варіанти відповідей

Що треба поважати тільки тих, хто сильніший за тебе

 Що треба поважати всіх живих істот, бути добрими і немстивими

Що треба вірити у різних міфічних істот

Що треба завжди карати кривдника

Що кривдника завжди треба пробачати

Запитання 14

Мав він вдачу теплу, щиру,

Який художній засіб використано у рядках?

варіанти відповідей

епітет

порівняння

гіперболу

метафору

Запитання 15

Скільки дітей у Царя Плаксія

варіанти відповідей

5

6

3

4

Запитання 16

Як Лис назвав себе?

варіанти відповідей

А) Найхитріший у лісі

Б) Наймудріший Лис

В) Цар звірів

Г) Цар Остромисл

Запитання 17

Чому Хуху стали кликати кривенькою Моховинкою?

варіанти відповідей

Злий дід поранив її гостряком сокири.

Вона підвернула ніжку, коли тікала від погоні.

Стала старенькою та почала накульгувати.

Запитання 18

Чи змінилося ставлення діда до Хух?

варіанти відповідей

Ні. Він продовжував вважати їх Нечистою Силою.

Так. Він став їх ненавидіти ще більше.

Так. Він почав переконувати і дітей, і дорослих , що Хухи добрі і їх не слід боятися.

Так. Він почав переконувати і дітей, і дорослих, що Хухи добрі, але треба із ними бути обережними.

Запитання 19

Лис Микита боявся


варіанти відповідей

людей і собак

лева – короля звірів

нічого не боявся

Запитання 20

Хто змусив Недороля підписати наказ про страту Алі?

варіанти відповідей

Недоладько

Перший Недорадник

Недочеревик

Запитання 21

Упізнайте героя

"Голову його прикрашав шкіряний капелюшок з півнячою пір'їною. Лівого вуха не було. Ніс скривлений, губи перекошені''

варіанти відповідей

Недочеревик

Недороль

Недоладько

Запитання 22

Який подарунок готувала Аля для бабусі

варіанти відповідей

вишитий рушничок

вирощену квіточку

спечений торт

Запитання 23

Чому Недочеревик забрав Алю до Недоладії ("Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії)?

варіанти відповідей

Він помстився їй, що вона недомалювала йому черевика.


Тому що вона побачила його у своїй кімнаті.

 Він хотів зробити її новою королевою Недоладії.

 Вона не довела до кінця соту справу.

Запитання 24

Існують усі названі види народних казок, ОКРІМ:

варіанти відповідей

соціально-побутові

 про тварин

 героїко-фантастичні

 про народ

про емоції

про рослини

фантастично-філософські

історично-побутові

Запитання 25

Твір "Прийом у запорожці" за жанром :

варіанти відповідей

переказ;

казка;

міф;

легенда.

Запитання 26

Як охарактеризував Недоладько країну Недоладію, щоб поясни­ти Алі, куди вона потрапила («Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»)?

варіанти відповідей

Країна, де живуть недороблені справи;

країна, де живуть ледарі, які нічого не доводять до кінця;

країна, де править Недочеревик;

країна, яку не встигли добудувати.

Запитання 27

Установіть відповідність між персонажами творів та їхнім опи­сом:

1 «...Народилася не ранньою вес­ною, як всі її сестри та брати. Було тоді вже тепле, ясне, веселе літо. Її дуже жаліли й любили, але ж любили не тільки за те, що була вона манісінька, як коше­нятко...»

2 «...Він приходив кожний вечір — Хай чи дощ іде, чи сніг — До голодної малечі І усім приносив сміх...»

3 «...маленький чоловічок у ве­личезних чоботях із червоними шнурками...»

4  «...Якийсь дивний і страш­ний звір, з препоганим запа­хом, покритий не то лускою, не то якимись колючими гудзами, а хвіст у нього — не хвіст, а щось таке величезне і важке, мов довбня...»

5  «...Вона нічого не могла доро­бити до кінця. Ніколи того, що їй клали в тарілку, не доїдала, того, що давали пити, не допи­вала...»

6  «...Голова його мов бочка, Очі — ніби кавуни...»

варіанти відповідей

1. Хуха-Моховинка 2. Недоладько.3. Недочеревик 4. Лис Микита. 5. Аля. 6. Макака

1. Хуха-Моховинка 2. Недоладько 3. Недождень 4. Лис Микита. 5. Аля. 6. Плаксій

1. Хуха-Моховинка 2. Лоскотон.3. Недочеревик 4. Коза Лиска. 5. Аля. 6. Плаксій

1. Хуха-Моховинка 2. Лоскотон.3. Недочеревик 4. Лис Микита. 5. Аля. 6. Плаксій

Запитання 28

Відгадайте загадку: «Ясне сонечко виходить — / слід у слід за мною ходить. /Я іду — вона іде, сонце зникне — пропаде?»


                 

варіанти відповідей

роса   

веселка

хмара

тінь

лінь

нудьга

Запитання 29

Доберіть до кожного символа його значення (за казкою "Пригоди Алі..")

1.Недочеревик

2.Недоладія

3.Недоладько

4.Недопопелюшка

5.Аля

варіанти відповідей

1. Боягузтво

2. Недороблені справи

3. Дружелюбність, товариськість.

4. Людську недбалість.

5. Дівчинка, яка визнала свої помилки і стала кращою.

1. Боягузтво.

2. Недомальованих мешканців

3. Дружелюбність, товариськість.

4. Безкорислива допомога.

5. Дівчинка, яка визнала свої помилки і стала кращою.

1. Справедливість, покарання тих, то не доводить справи до кінця.

2. Недомальвоаних мешканців

3. Дружелюбність, товариськість.

4. Безкорислива допомога.

5. Дівчинка, яка визнала свої помилки і стала кращою.

1. Справедливість, покарання тих, то не доводить справи до кінця.

2. Недороблені справи

3. Дружелюбність, товариськість.

4. Безкорислива допомога.

5. Дівчинка, яка визнала свої помилки і стала кращою.

Запитання 30

Установіть відповідність між приказкою і синонімом

1. Коса найшла на камінь

2. Сидить як засватаний

3. Береженого Бог береже

4. Баба з воза

5. За царя Гороха

6. На безлюдді й Хома чоловік

варіанти відповідей

1. Посварилися. 2. Несміливий. 3.Несподівано. 4. Полегшення. 5. Близько. 6. Користуйся тим, що є.

1. Вдарити. 2. Несміливий. 3.Обережний. 4. Полегшення. 5. Давно. 6. Користуйся тим, що є.

1. Посварилися. 2. Несміливий. 3.Обережний. 4. Полегшення. 5. Давно. 6. Користуйся тим, що є.

1. Вдарити. 2. Радісний. 3.Обережний. 4. Полегшення. 5. Давно. 6. Користуйся тим, що є.

Запитання 31

Кого першим у дорозі зустрів дурень (казка "Летючий корабель")?

варіанти відповідей

Слухала

Скорохода

діда

чоловіка з в’язкою дров

матір

своїх братів

Запитання 32

Хлопець забув про дівчину, бо...("Яйце-райце")

варіанти відповідей

увійшов до своєї господи

поцілував дядькового сина

не привітався з батьками

схотів одружитись на іншій

Запитання 33

Мудрими в казках «Вовк і Чапля», «Лисиця та Рак» є

варіанти відповідей

Вовк і Лисиця

Вовк і Рак

Лисиця і Чапля

Рак і Чапля 

Запитання 34

Що Пан дав хлопцеві за те, що він греблю вгатив ? ( казка " Про правду і кривду")

варіанти відповідей

віддав доньку - красуню заміж за хлопця

власний маєток і табун коней

найкращу ділянку землі, що є у володіннях пана

сто карбованців і ще й на придачу пару коней із коляскою і кучером

Запитання 35

Укажіть, які елементи властиві казці?

варіанти відповідей

 Вступ, основна частина, закінчення.

Казкові зачин та кінцівка, чарівні предмети.

Теза, доведення, висновок.

Перекази, міфи, легенди.

Запитання 36

Характерними ознаками народної казки є:

варіанти відповідей

фантастичні події , речі та місце дії

колективний автор

варіативність

існує лише у одному варіанті

автор казки - письменник

надання тваринам і рослинам людських якостей

властиві трикратні повтори

Запитання 37

Між ким почалася суперечка у казці "Яйце-райце"

варіанти відповідей

мишами та щурами

орлами та жайворонками

мишами та жайворонками

мишами та орлами

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест