Діагностувальна робота № 3 за розділами "Історичне минуле України", "Ми - українці!"

Додано: 17 листопада
Предмет: Українська література, 7 клас
12 запитань
Запитання 1

Якось їдучи у Березань до фольклориста Платона Лукашевича, Тарас Шевченко побачив, як неподалік шляху люди, прислані владою, розкопували давню могилу. Хто були ці люди — археологи чи шукачі скарбів — невідомо. Численні кургани, насипані нашими пращурами на місцях поховання своїх ватажків, ще й нині трапляються на Київщині. Як називається поезія Т. Шевченка, написана під сумними враженнями від розкопок?

варіанти відповідей

"Садок вишневий коло хати"

"Мені однаково..."

"Розрита могила"

"Заповіт"

Запитання 2

Україна, потрапивши під владу російського царизму, сама стала подібною до величезної могили, у якій поховані народні сподівання на кращу долю.Це речення виражає ... поезії Т. Шевченка. Укажіть слово.

варіанти відповідей

тему

головну думку

ідею

висновки

Запитання 3

Неправильним є твердження, що ліричний герой вірша Т. Шевченка

варіанти відповідей

гнівається через колонізацію козацьких земель

захоплюється представниками української інтелігенції

не байдужий до долі своєї країни

засуджує політику російського царизму

Запитання 4

"Дивний сон снився ... . Здавалось йому, немов нині їхнє щорічне свято «Сторожа» і вся громада зібрана довкола каменя при вході до тухольської тіснини: дівчата з вінками, молодці з музикою, усі в празничних чистих строях".


Яке слово/слова пропущено

варіанти відповідей

Максимові Беркуту

Мирославі

Тугарові Вовку

Захару Беркуту

Запитання 5

Повість "Захар Беркут" Івана Франка за жанром

варіанти відповідей

побутова

фантастична

історична

історико-побутова

Запитання 6

"Немов огонь, пущений по скошеній сіножаті, повзе покіс за покосом і злизує копицю сухого сіна за копицею — так тухольці спихали монголів з одного становища за другим у воду, у холодні обійми смерті». 


В уривку немає

варіанти відповідей

персоніфікації

порівняння

метафори

гіперболи

Запитання 7

Возвеличення мужності, патріотизму, винахідливості, рішучості, уміння долати перешкоди, боротися з труднощами, засудження підступності, зради, жадності, жаги до наживи, збагачення за рахунок чесної праці інших.У повісті І. Франка "Захар Беркут" це

варіанти відповідей

ідея

тема

головна думка

мотив

Запитання 8

Повість А. Чайковського "За сестрою" за жанром

варіанти відповідей

історико-романтична

героїко-романтична

історична

романтична

Запитання 9

А «Павлусь мало що очей не видивив, так шукав між юрбою дорогу сестричку. Її не було видно. Вона сиділа на возі в товаристві якоїсь татарської жінки».

Б «Харциз був дуже задоволений. Добув без труда коня, сідло із червінцями та й за хлопця гроші взяв».

В «Павлусь не пам’ятав, чи йому що так смакувало, як ця риба. Тепер помолився, укрився кожухом і заснув безжурно».

Г «Девлет Гірей велів написати грамоту й послав гінця в Коджамбак».

Установіть відповідність між подіями та їхньою часовою послідовністю.

варіанти відповідей

1 А, 2 Б, 3 В, 4 Г

1 Б, 2 Г, 3 А, 4 Г

1 В, 2 Б, 3 А, 4 Г

1 В, 2 А, 3 Г, 4 Б

Запитання 10

Хто був старійшиною у тухольській громаді?


варіанти відповідей

Тугар Вовк

 

Максим Беркут

 Захар Беркут

 Мирослава

Запитання 11

У творі "Захар Беркут" дві сюжетні лінії:

варіанти відповідей

боротьба тухольської громади з монголо-татарами та розповідь про історичне минуле Тухольщини.

історія роду Захара Беркута й боротьба русичів з ворогами.

боротьба тухольської громади з монголо-татарами й кохання Мирослави та Максима.

боротьба Тухольців з Тугаром Вовком і напад ворогів.

Запитання 12

Знайди відповідність між подією та елементом сюжету у творі А. Чайковського "За сестрою"

1.Експозиція

2.Зав'язка

3.Кульмінація

4.Розв'язка

5.Розвиток дії


А.Девлет-Гірей дарує волю для Павлуся та Ганнусі.

Б.напад татар на село

В.Павлусь тікає та зустрічається з козаками

Г.розповідь про родину Судаків

Д. радісна зустріч Павлуся та Ганни

варіанти відповідей

1Г 2Б 3Д 4А 5В

1А 2Д 3В 4Б 5Г

1Д 2А 3Б 4Г 5В

1В 2Г 3А 4Б 5Д

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест