Діагностувальна робота. Текст. 4клас

Додано: 25 листопада
Предмет: Українська мова, 4 клас
11 запитань
Запитання 1

Прочитай речення. Якою частиною тексту є це речення?

Жив собі в однім лісі Лис Микита, хитрий-прехитрий.

варіанти відповідей

Зачин

Основна частина

Кінцівка

Запитання 2

 Прочитай текст. Добери заголовок до нього.

Кіт Васько — пустун і витівник. То в черевик залізе, то в піч шугоне й вийде звідти не сірий, а чорний. А то почне ганятися за синичкою та здійме страшний переполох.

варіанти відповідей

Кіт Васько - мій любимий кіт.

Кіт Васько - пустун і витівник.

Коли Кіт Васько здійме переполох.

Запитання 3

Прочитай текст.

Уранці ліс умився теплим дощем. На ліщині та осиці розпустилося листя. Зацвіли фіалки й барвінок. У цей час радіють не тільки рослини. Дзвінко співають птахи. Їхня пісня зачаровує кожного.

До якого типу ти віднесеш цей текст? Доведи свою думку.

варіанти відповідей

опис

міркування

розповідь

Запитання 4

Прочитай текст. Вибери кінцівку.

Моя улюблена іграшка — зайчик Мартин. Він біленький, із довгими, піднятими вгору вушками. У зайчика маленький чорний носик-ґудзик і такі ж оченята. А ще Мартин дуже м’якенький.

варіанти відповідей

Він завжди зі мною.

Він любить моркву.

Він ховається від всіх.

Запитання 5

Завдання 1. Прочитай частини тексту. Пронумеруй їх у такій послідовності, щоб утворився текст.

1. За день одна їхня сім'я знищує кілограм шкідливих комах. Роблячи ходи під землею, мурашки сприяють надходженню до коріння дерев і кущів води й кисню.

2.  А ще працьовиті комахи розносять насіння рослин. Там, де живуть мурашки, дерева й кущі краще ростуть.

3.  Нерідко можна побачити, як хлоп'ята, потрапивши до лісу, знічев'я руйнують мурашники. А мурашники, між іншим, найкорисніші для лісу створіння.

варіанти відповідей

1-2-3

3-1-2

3-2-1

Запитання 6

Прочитай текст. Познач його тип.

   Подорожник – трав’яниста лікарська рослина . Його листочки міцні, круглі. Над темно-зеленим листям піднімаються стрілки-стебла. Квіти подорожника біло-рожеві, дрібні, зібрані в довгий циліндричний колос. Росте біля доріг , де ходять люди.   

варіанти відповідей

опис

розповідь

міркування

Запитання 7

Текст-міркування має таку будову:

варіанти відповідей

твердження, зачин, висновок.

твердження, основна частина, висновок.

твердження, доказ, висновок.

Запитання 8

Визнач тему тексту.

 Оберігайте мурашники . Нерідко можна побачити, як хлоп'ята, потрапивши до лісу, знічев'я руйнують мурашники. А мурашки — дуже корисні для лісу створіння. За один день мурашина сім'я знищує кілограм шкідливих комах. Роблячи ходи під землею, мурашки сприяють надходженню до коріння дерев та кущів води і кисню.

варіанти відповідей

У тексті розповідається про те, що мурашок треба оберігати.

У тексті розповідається про те, як виглядають мурашки.

У тексті розповідається про те, яку користь приносять мурашки.

Запитання 9

Визнач мету тексту.

Здавна лелек вважають близькими сусідами людини. Лелеки завжди селилися біля нових осель. Це свідчило про злагоду в сім’ї, мир і спокій. Тому лелек завжди оберігали, ставились до них шанобливо.

варіанти відповідей

Розповісти, де селилися лелеки.

Розповісти про лелек.

Розповісти, чому люди шанобливо ставились до лелек.

Запитання 10

Вибери влучний заголовок, який НАЙКРАЩЕ підходить до цього тексту. 

Біля школи великий сад. У ньому ростуть сливи, вишні і яблуні. Навесні сад зацвів. У бджілок почалася робота. Сідають вони у квіточку, немов у колисочку. Медок збирають. 

варіанти відповідей

Бджоли

Шкільний сад

Медок

Запитання 11

Вибери усі назви стилів текстів:

варіанти відповідей

художній

описовий

діловий

казковий

науково-популярний

розмовний

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест