Прочитайте текст.
Сучасники (1) називали І. Франка «академією в одній особі», (2) зазначаючи, зокрема, вільне володіння чотирнадцятьма мовами. На початку ХХ ст. його (3) обирають членом Чеського наукового товариства; Харківський університет присвоює йому ступінь доктора словесності, а Російська академія (4) присуджує премію за працю «Студії над українською народною піснею».
1. Укажіть особове дієслово минулого часу
Прочитайте уривок.
— От і сповнився мій сон! — прошептав він. — В обороні свого села поліг мій Максим. Так воно й треба. Раз умирати кождому, але славно вмирати — се не кождому лучається. Не сумувати мені за ним, а радуватися його долею.
2. Дієслово в неозначеній формі
Прочитайте текст.
— Хоч то воєнне діло — не моє діло й не мені, старому, радити про те, до чого не можу приложити своїх рук, — але все-таки я думав би, що невелика наша заслуга буде, коли відіб’ємо монголів, особливо зваживши, що се нам не так-то й трудно зробити.(...) Ні, а тілько, відбиті від нашого села, вони з подвійною лютістю кинуться на інші села. Не відбити, але розбити їх — се повинна бути наша мета!
3.Усі дієслова мають неозначену форму, ОКРІМ
Прочитайте текст.
— Він радив тухольській громаді не спиняти монголів перед тісниною, а впустити їх у кітловину. Тут можна їх обступити та вирубати до остатнього, а коли ні, то виморити голодом. Треба тілько поробити засіки у вивозі і при водопаді й повиносити із села усе добро громадське, усе збіжжя, увесь хліб, усю худобу...
4. Укажіть кількість дієслів у неозначені формі
Прочитайте уривок.
Сумно прощали тухольці свої хати, і подвір’я, й огороди, та засіяні ниви, котрі нині ще мала зруйнувати та столочити страшна монгольська повінь. Матері несли своїх заплаканих дітей, батьки гнали худобу, везли на возах домашній спряток, мішки з хлібом та одежею. Курява стояла над селом; тільки потік сріблистою водою шумів собі, як звичайно, і старий величезний Сторож при вході в тухольську тіснину стояв понуро, опущений, сумовитий, немов жаліючи своїх дітей, що покидали оцю гарну долину, немов нахиляючись у сторону тіснини (...)
5.Укажіть дієслово в неозначеній формі (інфінітив)
Прочитайте уривок.
(1) Зі страшним криком кинулися перші ряди монголів на хати, щоб, по свойому звичаю, різати, грабувати, — але різати не було кого, хати були пусті. (2) З лютим криком кидалися монголи від хати до хати, вивалюючи двері, руйнуючи плоти й ворота, розбиваючи діжки та плетінки, розвалюючи печі. (3) Але вся їхня лютість була даремна — у селі ніхто не показувався.
(4) — Прокляті пси! — говорив Бурунда до Тугара Вовка. — Зачули нас, поховалися!
6. Укажіть речення, в якому є найбільше дієслів у неозначеній формі
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома