Досліджуємо тіла, речовини, явища

Додано: 21 листопада 2023
Предмет: Природознавство, 5 клас
22 запитання
Запитання 1

Для того, щоб визначити розміри певного тіла правильної форми, вимірюють його:

варіанти відповідей

Довжину

Ширину

Висоту

Всі зазначені тут параметри

Запитання 2

Учень отримав завдання визначити розміри килимка у міліметрах. Він взяв сантиметрову стрічку, таку як ви бачите на малюнку, і визначив, що довжина килимка складає 1 метр, а ширина 60 сантиметрів. Які ж розміри килимка у міліметрах:

варіанти відповідей

100 міліметрів та 600 міліметрів відповідно

1000 міліметрів та 600 міліметрів відповідно

1000 міліметрів та 6000 міліметрів відповідно

10 міліметрів та 60 міліметрів відповідно

Запитання 3

Кожне тіло має об'єм. Учень вирішив виміряти об'єм свого підручника із математики. Для цього йому потрібно:

варіанти відповідей

Виміряти довжину та ширину підручника і перемножити ці величини між собою.

Виміряти довжину та ширину однієї сторінки підручника, кількість цих сторінок і перемножити ці величини між собою.

Виміряти довжину, ширину та висоту підручника і перемножити ці величини між собою.

Перегорнути на останню сторінку і подивитися на цифру, яка позначає номер останньої сторінки. Це і буде об'єм підручника.

Запитання 4

На уроці учневі необхідно було виконати завдання і заповнити таблицю. Він провів усі необхідні вимірювання і записав у відповідні колонки всі результати. Залишилося заповнити ще одну клітинку. Яким приладом користувався учень для визначення маси тіл та яку цифру йому необхідно записати у останній клітинці, відповідно до вимог у таблиці:

варіанти відповідей

Він користувався вагами, 5 кілограмів.

Він користувався вагами, 50 грамів.

Він користувався вагами, 500 грамів.

Він користувався вагами, 0,5 кілограма.

Запитання 5

По дорозі до школи учень побачив незвичний за формою та кольором камінчик. Він приніс його до школи та запропонував визначити об'єм цього камінчика. Учителька погодилася, але запропонувала учневі самостійно підібрати обладнання, яке необхідне для визначення об'єму тіла неправильної форми. Яке обладнання потрібно учневі підібрати для проведення цього вимірювання:

варіанти відповідей

Сантиметрову стрічку, папір та ручку.

Ваги, папір та ручку.

Сантиметрову стрічку, ваги, папір та ручку.

Мірну склянку з водою.

Запитання 6

Усі тіла утворені із речовин. Серед запропонованих пар тіл знайдіть ту пару, де на першому місці буде тіло, що складається із однієї речовини, а на другому - із кількох речовин:

варіанти відповідей

Чай та повітря

Грифель простого олівця та шоколадка

Скляна пляшка та алюмінієвий дріт

Гілка дерева та кубик цукру

Запитання 7

Які із перелічених тут ознак є фізичними властивостями тіл:

варіанти відповідей

Колір, смак

Запах, прозорість

Текучість, здатність притягуватися магнітом

Всі перераховані тут ознаки є фізичними властивостями тіл

Запитання 8

Учень досліджував розчинність речовин .Він взяв три склянки, налив у них однакову кількість води кімнатної температури та в кожну додав по одній чайній ложці досліджуваних речовин, а саме: у першу склянку - борошно, у другу - цукор, а в третю - олію. Після цього він ретельно перемішав вміст кожної склянки і виявив, що НЕ розчинилися у воді:

варіанти відповідей

Борошно та цукор

Цукор та олія

Борошно та олія

Всі три речовини

Запитання 9

На вулиці уже пізня осінь і у горах випав сніг. Туристи вирішили помилуватися засніженими краєвидами і піднялися на Говерлу - найвищу вершину Українських Карпат. Воду в якому агрегатному стані вони там зустрінуть, але ще не зможуть в цей час побачити її в природі біля підніжжя гір:

варіанти відповідей

У твердому

У рідкому

У газуватому

Нема вірної відповіді

Запитання 10

Відомо, що в повітрі міститься 75,6% азоту. Це газоподібна проста речовина. Але людина навчилася отримувати рідкий та твердий азот. Це можливо тільки при дуже низьких температурах та високому тиску, які людина створює штучно. Чим відрізняються між собою твердий, рідкий та газоподібний азот:

варіанти відповідей

Вони складаються із різних речовин.

Вони мають різний запах.

Вони мають різне забарвлення

У цих речовин різна відстань між молекулами

Запитання 11

Уявіть собі, що ви потрапили в лабораторію, де проводяться різноманітні дослідження. Ви вирішили провести дослідження на швидкість дифузії молекул речовин, які перебувають у різних агрегатних станах. Для цього ви взяли склянку з водою та розчин йоду і кубик льоду та кристалик йоду. А потім одночасно капнули краплину розчину йоду у склянку з водою і притиснули кристалик йоду до кубика льоду. В якому випадку дифузія буде відбуватися швидше і чому:

варіанти відповідей

Тоді, коли ми стискуємо тверді частинки, бо тиск допомагає відбуватися дифузії

Тоді, коли ми капнули розчин йоду у воду, бо в рідинах більша відстань між молекулами і легше проникати молекулам однієї речовини між молекули іншої речовини

Тоді, коли ми капнули розчин йоду у воду, бо в рідинах менша відстань між молекулами і легше проникати молекулам однієї речовини між молекули іншої речовини

Тоді, коли ми стискуємо тверді частинки, бо так молекули однієї речовини швидше проникають між молекули іншої речовини і легше відбувається дифузія

Запитання 12

Людина вміє виготовляти суміші та навчилася їх розділяти. Вчителька на уроці запропонувала учням розділити суміш піску та солі. Розгляньте запропонований малюнок та визначте якими цифрами на ньому позначено обладнання, яке необхідно обрати учням для розділення суміші та які методи розділення використати:

варіанти відповідей

І та ІІІ, фільтрування та випарювання

І та ІІ, фільтрування та випарювання

ІІ та ІІІ, випарювання та відстоювання

ІІ та ІІІ, фільтрування та відстоювання

Запитання 13

Учень одягнув на руку браслет, який має функцію підрахунку кількості пройдених кроків. Після цього він вирушив на екскурсію із своїми однокласниками до парку, де вони знайомилися із різними видами дерев, які тут зростають. Після того, як учень повернувся додому, він вирішив визначити, яку ж відстань він пройшов. Як він має це зробити, скориставшись показниками крокоміра:

варіанти відповідей

Кількість кроків, яку зареєстрував крокомір і буде показувати відстань, яку пройшов учень.

Крокомір показує тільки кількість кроків, тому учень ніяк не зможе визначити відстань, яку він пройшов.

Йому необхідно спочатку поміряти при допомозі лінійки розмір свого кроку, а потім перемножити цю величину на кількість кроків, які він пройшов.

Йому необхідно скористатися картою маршруту та, враховуючи масштаб, визначити пройдену відстань, а крокомір йому в цих обрахунках взагалі ніяк не допоможе.

Запитання 14

Осіннє листя, відриваючись від гілки дерева, падає на землю. Чому листок не залишається у повітрі, коли відривається від гілочки:

варіанти відповідей

Бо на нього діє сила тертя

Бо на нього діє сила тяжіння

Бо його до землі притискає вітер, який в цей час дує постійно

Бо листочки, які б зависали в повітрі, заважали рухатися людям

Запитання 15

Чому зимове взуття повинно бути не тільки теплим, але й мати нерівну підошву:

варіанти відповідей

Бо така підошва теж захищає від холоду

Бо така підошва на зимовому взутті виглядає естетичніше

Бо така підошва має більшу силу тертя, а тому не ковзає на слизькій поверхні

Бо за такою підошвою легко відрізнити зимове взуття від літнього

Запитання 16

Людина часто використовує різні пристосування для прискорення або сповільнення руху. Знайди серед запропонованих пар таких пристосувань ту пару, де на першому місці буде засіб, який сповільнює рух, а на другому той, що прискорює:

варіанти відповідей

Нерівна підошва зимового взуття та пісок, яким посипають тротуари взимку

Щебінь, яким засипають ями на дорогах та шиповані колеса у автомобілів

Гладка підошва на взутті та льодоступи на підошвах взуття

Парашут та мастило для змащування лиж

Запитання 17

Людина з давніх часів використовувала прості механізми, які допомагали їй у виконанні різних робіт. Що із перерахованого тут НЕ належить до простих механізмів:

варіанти відповідей

Мотузка

Блок

Важіль

Похила площина

Запитання 18

На картинці ви бачите, як людина набирає воду з річки, стоячи на високому березі. Який простий механізм вона при цьому використовує:

варіанти відповідей

Блок

Важіль

Похилу площину

Клин

Запитання 19

Тіло білого ведмедя вкрите шерстю, а тіло пінгвіна - пір'ям. Ці тварини живуть на протилежних полюсах Землі, але при дуже низьких температурах. Що допомагає їм не мерзнути в таких умовах:

варіанти відповідей

Шерсть та пір'я, яким вони покриті

Вода, в яку вони регулярно занурюються

Сонце, яке там світить постійно

Повітря, яке розташоване між шерстю та пір'ям і є добрим теплоізолятором

Запитання 20

Що спільного має спосіб добування вогню стародавньою людиною за допомогою тертя палички в отворі дощечки та добування вогню сучасною людиною за допомогою сірників:

варіанти відповідей

Це абсолютно різні процеси і між ними нема нічого спільного

Спільним є тільки результат - вогонь, який добувають

В обох випадках для добування вогню використовується сила тертя

Спільним між ними є тільки те, що в обох випадках це робить людина

Запитання 21

Кити та дельфіни живуть у воді і часто людина вважає, що ці тварини не утворюють жодних звуків. Проте, дослідження вчених показали, що вони насправді є дуже говіркими істотами. Для свого спілкування вони користуються ультразвуком. З якою частотою відбувається коливання, щоб виник ультразвук:

варіанти відповідей

Менше 20 коливань за секунду

Від 20 до 20000 коливань за секунду

Від 200 до 2000 коливань за секунду

Більше 20000 коливань за секунду

Запитання 22

Учень досліджував світлові явища. Ввечері при вимкненому у кімнаті світлі він повісив на стіну білу тканину, направив на неї світло ліхтарика, якого він закріпив на певній висоті і за допомогою вирізаних із картону фігурок тварин зробив невеличку виставу для свого молодшого братика. При цьому тваринки то збільшувалися, то зменшувалися за розмірами. Що викликало такий ефект та яку властивість світлових явищ використав учень:

варіанти відповідей

Розміри тварин збільшувалися, коли він віддаляв їх від ліхтарика, при цьому було використано властивість світла не проходити через прозорі предмети

Розміри тварин не могли змінюватися, бо їх фігурки були вирізані із картону, при цьому було використано властивість світла не проходити через непрозорі предмети

Розміри тварин зменшувалися, коли він віддаляв їх від ліхтарика, при цьому було використано властивість світла не проходити через непрозорі предмети

Розміри тварин не могли змінюватися, бо їх фігурки були вирізані із картону, при цьому було використано властивість світла не проходити через прозорі предмети

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест