Друга Річ Посполита. Чехословацька республіка (1918-1939 рр)

Додано: 5 лютого
Предмет: Всесвітня історія, 10 клас
12 запитань
Запитання 1

Вкажіть, до складу яких імперій входили польські землі напередодні Першої світової війни:

варіанти відповідей

Австрійська імперія;

Австро-Угорська імперія;

Османська імперія;

Російська імперія;

Німецька імперія;

Італійська імперія.

Запитання 2

Які завдання національно-визвольного характеру були спільними як для Польщі, так і для Чехословаччини:

варіанти відповідей

добитися визнання зі сторони країн Антанти;

використати поразку Центральних держав для відродження незалежної держави;

здійснити перерозподіл матеріальних ресурсів під час розпаду імперій;

забезпечити приєднання нових земель.

Запитання 3

Вкажіть риси режиму "санації" у Польщі:

варіанти відповідей

збереження демократичних прав і свобод;

обмеженість свободи слова і друку;

посилення впливу в країні військових;

масштабні репресії, яких зазнали всі групи населення;

збереження парламентської опозиції;

конфронтація з національними меншинами.

Запитання 4

З листопада 1918 по липень 1919 року тривала польсько-українська війна. Що стало її причиною?

варіанти відповідей

вторгнення українських військ до Польщі;

експорт "соціалістичної революції", яку на штиках мали поширити більшовики у Східну Європу;

початок війни УНР проти Польщі, яка претендувала на Західну Україну;

проголошення у жовтні-листопаді 1918 року на Галичині ЗУНР.

Запитання 5

Вкажіть міжнародні договори, які визначали кордони Другої Речі Посполитої:

варіанти відповідей

Варшавський;

Ризький;

Тріанонський;

Версальський;

Нейїський.

Запитання 6

Вкажіть сутність режиму "санації" (оздоровлення) в Польщі:

варіанти відповідей

демократична парламентська республіка;

конституційна монархія;

республіка з сильною президентською владою;

збереження формально республіканського ладу, але фактично одноосібний контроль "начальника" держави над внутрішньою та зовнішньою політикою країни.

Запитання 7

Вкажіть твердження, яке найповніше розкриває суть Судетської проблеми:

варіанти відповідей

словаки, які переважали в цьому регіоні виступали за проголошення незалежності;

німці, які переважали в цьому регіоні, прагнули відокремлення від Чехословаччини та приєднання до Німеччини;

німці, які проживали в цьому регіоні, вимагали автономії від празького уряду;

карпатоукраїнці, які отримали право на створення автономії, вимагали приєднання до Угорщини.

Запитання 8

" Для нас це катастрофа... Я не знаю, чи отримають ваші країни переваги від прийнятого в ... рішення. В одному впевнені: ми, звичайно не останні, після нас постраждають інші..." Відносно якої події звернувся із заявою міністр закордонних справ Чехословаччини К. Крофт до послів провідних європейських держав? Коли вона відбулася?

варіанти відповідей

Паризької конференції, 1919;

Мюнхенської конференції, 1939;

Лозаннської конференції, 1923;

Мюнхенської конференції, 1938.

Запитання 9

Який термін можна застосувати, щоб відобразити вплив Судетської проблеми на внутрішнє життя Чехословаччини:

варіанти відповідей

санація;

експансія;

гібридна війна;

мілітаризація.

Запитання 10

Яка ідея Т. Масарика, проголошена ним у боротьбі за відродження держави, була включена у "14 пунктів Вільсона"?

варіанти відповідей

рівноправність націй;

ідея про самовизначення поневолених народів;

незмінність територіальних кордонів;

ідея вільної торгівлі.

Запитання 11

Який регіон українських земель входив до складу Чехословаччини?

варіанти відповідей

Галичина;

Закарпаття;

Холмщина;

Наддніпрянщина.

Запитання 12

Вкажіть правильне твердження, яке відображає становище українських земель у складі Польщі та Чехословаччини в міжвоєнний період:

варіанти відповідей

у складі Польщі західноукраїнські землі отримували державну підтримку, інвестування; а уряд Чехословаччини ігнорував прагнення українців;

українські землі у складі Польщі називали "Мала Польща", існували без державної підтримки; а уряд Чехословаччини забезпечував національний розвиток Закарпаття;

українські землі у складі Польщі були об"єднані у "Велику Польщу", отримували державні інвестиції для розвитку регіону; уряд Чехословаччини відкрив Українську сільськогосподарську академію у Празі;

уряди Польщі та Чехословаччини байдуже відносилися до потреб українських земель, які входили до їх складу.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест