Екзамен з критичного мислення

Додано: 10 травня
Предмет:
62 запитання
Запитання 1

Якщо особа замість того, щоб довести щось у логічно правильний спосіб, наводить приклад з життя, то вона допускає помилку, яка називається

варіанти відповідей

Евристика

Система 1

Помилка анекдотичного випадку

Парейдолія

Запитання 2

Розпізнавання паттернів (pattern recognition) – це

варіанти відповідей

: схильність бачити ілюзорні образи у випадкових , хаотичних подіях 

: це сприймання паттернів (моделей, образів, схем) в сенсорній інформації, подіях, поведінці тощо

метод єдиної причини . Система 1 працює автоматично та швидко, не вимагаючи майже ніяких зусиль та свідомого контролю 


Метод мислення , що зводить складні завданнями до простих мисленневих операцій.Їх ефективність зумовлена тим, що будучи ґрунтовним на досвіді, вони пропонують швидкий і простий розв’язок складних проблем

Запитання 3

Парейдолія

варіанти відповідей

коли відповідь на просте питання « що я відчуваю », слугує відповіддю на складне питання « що я про це думаю»

посфактум обґрунтуванння рішень, вчинків не їх справжніми причинами. 


Схильність сприймати за істину ту інформацію , яка легше з’являється у свідомості 


схильність бачити ілюзорні образи у випадкових , хаотичних подіях 

Запитання 4

Гіперактивність у пошуках суб’єкта (hyperactive agency detection) 

варіанти відповідей

схильність бачити втручання певного об’єкта в подіі , в т.ч. Там, де його насправді нема

схильність надавати перевагу об’єкту тільки на підставі знайомства з ним 


схильність сприймати подіі, які вже відбулись , чи факти , які встановлені , як очевидні  та передбачувані 

Заповнення деталями пробілів у пам’яті чи сприйнятті 

Запитання 5

Що таке конфабуляція

варіанти відповідей

посфактум обґрунтуванння рішень, вчинків не їх справжніми причинами. 


описує те, яким чином багато явищ варіюються навколо центрального значення, яке є їх найбільш ймовірним результатом

Заповнення деталями пробілів у пам’яті чи сприйнятті 

суттєве перебільшення малих загроз

Запитання 6

Яка з названих характеристик не властива Системі 1

варіанти відповідей

схильність шукати, інтерпретувати, надавати перевагу та пригадувати інформацію, яка відповідає сформованій точці зору (гіпотезі), та приділяти значно менше увагу інформації, яка відповідає альтернативним можливостям.


тенденція «оцінювати частоту або ймовірність» події на підставі того, наскільки вона «нагадує типовий випадок».

це Приклад, який не є репрезентативним ( типовим) для множини, яку він покликаний представляти 

метод єдиної причини . Система 1 працює автоматично та швидко, не вимагаючи майже ніяких зусиль та свідомого контролю 


Запитання 7

Що таке евристика

варіанти відповідей

Метод мислення , що зводить складні завданнями до простих мисленневих операцій.Їх ефективність зумовлена тим, що будучи ґрунтовним на досвіді, вони пропонують швидкий і простий розв’язок складних проблем

схильність формувати загальне враження про суб’єкта на основі однієї його риси і сприймати потім всі риси суб’єкта на основі цього загального враження.


це визнавати істинним певне твердження, на підставі бажання, щоб воно було істинним.


це те що істинне для цілого, також істинне для його частин

Запитання 8

Упередження самолюбства (Self-serving bias)

варіанти відповідей

: ми запам’ятовуємо якусь тезу легше , аніж інформацію про те ,істинна вона чи ні


тенденція спотворення процесу мислення чи сприйняття, під впливом потреби підтримувати, або зміцнювати самооцінку.


прогнози, які надто близькі до найкращих з можливих сценаріїв і які можна виправити, переглянувши статистику подібних випадків

переходимо від одиничного або часткового знання до загального 


Запитання 9

«Евристика афекту» 

варіанти відповідей

міркування, в якому на підставі повторюваності ознаки у деяких явищ певного класу роблять висновок про приналежність цієї ознаки кожному явищу даного класу.


помилка , яка трапляється тоді ,коли ми вважаємо, шо те шо істинне для частини ,також істинне для цілого 

стратегія коли ми вибираємо ті факти, які доводять/ спростовують певну тезу та ігноруємо інші, які суперечать тому, що ми хочемо довестися спростувати 


коли відповідь на просте питання « що я відчуваю », слугує відповіддю на складне питання « що я про це думаю»

Запитання 10

Раціоналізація

варіанти відповідей

схильність переоцінювати ймовірність позитивних подій та недооцінювати ймовірність негативних подій 

посфактум обґрунтуванння рішень, вчинків не їх справжніми причинами. 


ми запам’ятовуємо якусь тезу легше , аніж інформацію про те ,істинна вона чи ні


Наш розум значною мірою конструює реальність , яку ми сприймаємо 


Запитання 11

«Ефект ореолу»

варіанти відповідей

схильність формувати загальне враження про суб’єкта на основі однієї його риси і сприймати потім всі риси суб’єкта на основі цього загального враження.


суттєве перебільшення малих загроз

помилка яку здійснюють, коли при безпосередньому порівнянні двох подій, вважають, що збіг двох подій можливий з більшою ймовірністю, аніж одна з них.


конгітивне упередження ,яке виникає, коли люди надають надмірної важливості одному з аспектів подіі ,шо спричиняє помилку у точному передбаченні корисності майбутнього наслідку 

Запитання 12

Що таке когнітивна легкість

варіанти відповідей

схильність переоцінювати ймовірність позитивних подій та недооцінювати ймовірність негативних подій 

схильність шукати, інтерпретувати, надавати перевагу та пригадувати інформацію, яка відповідає сформованій точці зору (гіпотезі), та приділяти значно менше увагу інформації, яка відповідає альтернативним можливостям.


Схильність сприймати за істину ту інформацію , яка легше з’являється у свідомості 


схильність надавати перевагу об’єкту тільки на підставі знайомства з ним 


Запитання 13

«Упередження підтвердження» 

варіанти відповідей

схильність шукати, інтерпретувати, надавати перевагу та пригадувати інформацію, яка відповідає сформованій точці зору (гіпотезі), та приділяти значно менше увагу інформації, яка відповідає альтернативним можливостям.


схильність формувати загальне враження про суб’єкта на основі однієї його риси і сприймати потім всі риси суб’єкта на основі цього загального враження.


схильність пояснювати поведінку інших людей (на відміну від власної) їх персональним рисами, внутрішніми мотивами, а не ситуативними факторами.


-застосовується до випадків, коли ми вважаємо що спостереження за малою кількістю випадків можна переносити на всю множину.


Запитання 14

«Помилка планування» 

варіанти відповідей

прогнози, які надто близькі до найкращих з можливих сценаріїв і які можна виправити, переглянувши статистику подібних випадків.


пов’язана з ігноруванням того факту, що ймовірність результату випадкової події не залежить від її попередніх результатів.


полягає в тому, що частоту класу чи ймовірність події ми оцінюємо по тому, наскільки легко вони пригадуються


застосовується до випадків, коли ми вважаємо що спостереження за малою кількістю випадків можна переносити на всю множину

Запитання 15

«Упередження оптиміста»

варіанти відповідей

Схильність сприймати за істину ту інформацію , яка легше з’являється у свідомості 


систематичні схильності мислення, які інколи приводять до відхилень від вимог раціональності

схильність переоцінювати ймовірність позитивних подій та недооцінювати ймовірність негативних подій 

переходимо від одиничного або часткового знання до загального 


Запитання 16

Ретроспективний детермінізм  

варіанти відповідей

посфактум обґрунтуванння рішень, вчинків не їх справжніми причинами. 


схильність формувати загальне враження про суб’єкта на основі однієї його риси і сприймати потім всі риси суб’єкта на основі цього загального враження.


Схильність сприймати за істину ту інформацію , яка легше з’являється у свідомості 


схильність сприймати подіі, які вже відбулись , чи факти , які встановлені , як очевидні  та передбачувані 

Запитання 17

Яка з тез є більш вірною

варіанти відповідей

базова частота подій.

Наш розум значною мірою конструює реальність , яку ми сприймаємо 


множина всіх ймовірних наслідків

це те що істинне для цілого, також істинне для його частин.

Запитання 18

Яка з наведених тез вірна

варіанти відповідей

ми запам’ятовуємо якусь тезу легше , аніж інформацію про те ,істинна вона чи ні


Наш розум значною мірою конструює реальність , яку ми сприймаємо 


на основі подібності двох предметів у одних ознаках, робиться висновок про схожість цих предметів у інших ознаках 

тенденція «оцінювати частоту або ймовірність» події на підставі того, наскільки вона «нагадує типовий випадок».

Запитання 19

Ефект знайомства  

варіанти відповідей

стратегія коли ми вибираємо ті факти, які доводять/ спростовують певну тезу та ігноруємо інші, які суперечать тому, що ми хочемо довестися спростувати 


схильність надавати перевагу об’єкту тільки на підставі знайомства з ним 


бачення закономірностей (паттернів) в масиві випадкових подій

сукупність всіх об’єктів, що підлягають дослідженню

Запитання 20

Когнітивні упередження 

варіанти відповідей

систематичні схильності мислення, які інколи приводять до відхилень від вимог раціональності

конгітивне упередження ,яке виникає, коли люди надають надмірної важливості одному з аспектів подіі ,шо спричиняє помилку у точному передбаченні корисності майбутнього наслідку 

це те що істинне для цілого, також істинне для його частин

множина всіх ймовірних наслідків


Запитання 21

Фундаментальна помилка атрибуції  

варіанти відповідей

схильність переоцінювати ймовірність позитивних подій та недооцінювати ймовірність негативних подій 

схильність сприймати подіі, які вже відбулись , чи факти , які встановлені , як очевидні  та передбачувані 

стратегія коли ми вибираємо ті факти, які доводять/ спростовують певну тезу та ігноруємо інші, які суперечать тому, що ми хочемо довестися спростувати 


схильність пояснювати поведінку інших людей (на відміну від власної) їх персональним рисами, внутрішніми мотивами, а не ситуативними факторами.


Запитання 22

Принцип «бритви (леза) Оккама» вимагає

варіанти відповідей

сукупність всіх об’єктів, що підлягають дослідженню.


пов’язана з ігноруванням того факту, що ймовірність результату випадкової події не залежить від її попередніх результатів

надавати перевагу простішому поясненню подій перед складнішими, доки воно пояснює цю подію не гірше ,за складне 

використання розповіді про один чи кілька життєвих випадків для підтвердження чи спростування певної тези 

Запитання 23

Що таке кореляція

варіанти відповідей

це Приклад, який не є репрезентативним ( типовим) для множини, яку він покликаний представляти 

це те що істинне для цілого, також істинне для його частин.


це прийом,спосіб, процес , форма мислення , в якій з одного або кількох суджень виводять нове судження , що містить в собі нові знання 


це такий зв'язок величин, коли зміна однієї супроводжується змінами іншої.


Запитання 24

«Збирання вишень (cherry picking)»

варіанти відповідей

стратегія коли ми вибираємо ті факти, які доводять/ спростовують певну тезу та ігноруємо інші, які суперечать тому, що ми хочемо довестися спростувати 


Суть цього методу полягає у виявленні серед умов дослідження явища , такої умови, яка постійно передує даному явищу 

сукупність всіх об’єктів, що підлягають дослідженню.

це визнавати істинним певне твердження, на підставі бажання, щоб воно було істинним

Запитання 25

В індуктивному міркуванні

варіанти відповідей

переходимо від знання загального до часткового або одиничного 


переходимо від одиничного або часткового знання до загального 


: на основі подібності двох предметів у одних ознаках, робиться висновок про схожість цих предметів у інших ознаках 

Схильність сприймати за істину ту інформацію , яка легше з’являється у свідомості 


Запитання 26

«Екстравагантна гіпотеза» 

варіанти відповідей

складне чи малоймовірне пояснення події, коли існує простіше пояснення.


суттєве перебільшення малих загроз

сукупність всіх об’єктів, що підлягають дослідженню

пов’язана з ігноруванням того факту, що ймовірність результату випадкової події не залежить від її попередніх результатів

Запитання 27

Який з названих методів не належить до методів пошуку причинних зв’язків (методів Мілля)

варіанти відповідей

Метод залишків

Метод єдиної причини/подібності


Метод єдиної відмінності

Метод супутніх змін

Запитання 28

У дедуктивному міркуванні

варіанти відповідей

переходимо від одиничного або часткового знання до загального 


це те що істинне для цілого, також істинне для його частин.


переходимо від знання загального до часткового або одиничного 


помилка , яка трапляється тоді ,коли ми вважаємо, шо те шо істинне для частини ,також істинне для цілого 

Запитання 29

Гіпотеза 

варіанти відповідей

припущення про можливий варіант розв’язку проблем 

помилка , яка трапляється тоді ,коли ми вважаємо, шо те шо істинне для частини ,також істинне для цілого 

це помилка яка допускається тоді, коли подібностей у двох предметах , що порівнюються , недостатньо для того, Шоб припустити , що інші властивості одного предмета також присутні в іншого 

Помилка анекдотичного випадку


Запитання 30

Помилка єдиної причини

варіанти відповідей

це помилка яка допускається тоді, коли подібностей у двох предметах , що порівнюються , недостатньо для того, Шоб припустити , що інші властивості одного предмета також присутні в іншого 

конгітивне упередження ,яке виникає, коли люди надають надмірної важливості одному з аспектів подіі ,шо спричиняє помилку у точному передбаченні корисності майбутнього наслідку 

після випадкових відхилень від середнього показника відбувається повернення до нього . Д. Канеман описує випадок , який трапився з ним, коли він викладав психологію навчання інструктором ВПС( про критику )


трапляється, коли роблять висновок про те, що певний єдиний чинник є причиною відповідного явища, хоча, насправді, мають місце кілька чинників, які тільки в сукупності стають достатньою причиною цього явища.


Запитання 31

Міркування (умовивід)

варіанти відповідей

бачення закономірностей (паттернів) в масиві випадкових подій

це прийом,спосіб, процес , форма мислення , в якій з одного або кількох суджень виводять нове судження , що містить в собі нові знання 

застосовується до випадків, коли ми вважаємо що спостереження за малою кількістю випадків можна переносити на всю множину

коли відповідь на просте питання « що я відчуваю », слугує відповіддю на складне питання « що я про це думаю»

Запитання 32

Повна індукція 

варіанти відповідей

індукція у якій на підставі притаманності ознаки кожному предметові певної множини робиться висновок про належність цієї ознаки всім предметам цієї множини.


трапляється, коли роблять висновок про те, що певний єдиний чинник є причиною відповідного явища, хоча, насправді, мають місце кілька чинників, які тільки в сукупності стають достатньою причиною цього явища

помилка яку здійснюють, коли при безпосередньому порівнянні двох подій, вважають, що збіг двох подій можливий з більшою ймовірністю, аніж одна з них.


полягає в тому, що частоту класу чи ймовірність події ми оцінюємо по тому, наскільки легко вони пригадуються

Запитання 33

Неповна індукція 

варіанти відповідей

індукція у якій на підставі притаманності ознаки кожному предметові певної множини робиться висновок про належність цієї ознаки всім предметам цієї множини.

міркування, в якому на підставі повторюваності ознаки у деяких явищ певного класу роблять висновок про приналежність цієї ознаки кожному явищу даного класу.


це сприймання паттернів (моделей, образів, схем) в сенсорній інформації, подіях, поведінці тощо

Метод мислення , що зводить складні завданнями до простих мисленневих операцій.Їх ефективність зумовлена тим, що будучи ґрунтовним на досвіді, вони пропонують швидкий і простий розв’язок складних проблем. 


Запитання 34

Помилка ділення 

варіанти відповідей

це помилка яка допускається тоді, коли подібностей у двох предметах , що порівнюються , недостатньо для того, Шоб припустити , що інші властивості одного предмета також присутні в іншого 

це визнавати істинним певне твердження, на підставі бажання, щоб воно було істинним

це сприймання паттернів (моделей, образів, схем) в сенсорній інформації, подіях, поведінці тощо

це те що істинне для цілого, також істинне для його частин.

Запитання 35

Помилка складання

варіанти відповідей

це прийом,спосіб, процес , форма мислення , в якій з одного або кількох суджень виводять нове судження , що містить в собі нові знання 

помилка , яка трапляється тоді ,коли ми вважаємо, шо те шо істинне для частини ,також істинне для цілого 

помилка яку здійснюють, коли при безпосередньому порівнянні двох подій, вважають, що збіг двох подій можливий з більшою ймовірністю, аніж одна з них.


«після цього отже з причини цього».


Запитання 36

У міркуванні за аналогією

варіанти відповідей

Схильність сприймати за істину ту інформацію , яка легше з’являється у свідомості 


схильність надавати перевагу об’єкту тільки на підставі знайомства з ним 


схильність переоцінювати ймовірність позитивних подій та недооцінювати ймовірність негативних подій 

на основі подібності двох предметів у одних ознаках, робиться висновок про схожість цих предметів у інших ознаках 

Запитання 37

Фальшива аналогія (False Analogy)

варіанти відповідей

це помилка яка допускається тоді, коли подібностей у двох предметах , що порівнюються , недостатньо для того, Шоб припустити , що інші властивості одного предмета також присутні в іншого 

полягає в тому, що частоту класу чи ймовірність події ми оцінюємо по тому, наскільки легко вони пригадуються

це прийом,спосіб, процес , форма мислення , в якій з одного або кількох суджень виводять нове судження , що містить в собі нові знання 

стратегія коли ми вибираємо ті факти, які доводять/ спростовують певну тезу та ігноруємо інші, які суперечать тому, що ми хочемо довестися спростувати 


Запитання 38

Поспішне узагальнення (Hasty Generalization) 

варіанти відповідей

це Приклад, який не є репрезентативним ( типовим) для множини, яку він покликаний представляти 

міркування, в якому на підставі повторюваності ознаки у деяких явищ певного класу роблять висновок про приналежність цієї ознаки кожному явищу даного класу.

узагальнення , яке було здійснене тільки на основі частини предметів певної множини 


це прийом,спосіб, процес , форма мислення , в якій з одного або кількох суджень виводять нове судження , що містить в собі нові знання 


Запитання 39

Упереджений приклад (Biased sample) 

варіанти відповідей

описує те, яким чином багато явищ варіюються навколо центрального значення, яке є їх найбільш ймовірним результатом

тенденція «оцінювати частоту або ймовірність» події на підставі того, наскільки вона «нагадує типовий випадок

прогнози, які надто близькі до найкращих з можливих сценаріїв і які можна виправити, переглянувши статистику подібних випадків

це Приклад, який не є репрезентативним ( типовим) для множини, яку він покликаний представляти 

Запитання 40

Помилка анекдотичного випадку

варіанти відповідей

коли відповідь на просте питання « що я відчуваю », слугує відповіддю на складне питання « що я про це думаю»

помилка яку здійснюють, коли при безпосередньому порівнянні двох подій, вважають, що збіг двох подій можливий з більшою ймовірністю, аніж одна з них.


використання розповіді про один чи кілька життєвих випадків для підтвердження чи спростування певної тези 


«після цього отже з причини цього».

Запитання 41

Ефект фокусування (або ілюзія фокусування) 

варіанти відповідей

конгітивне упередження ,яке виникає, коли люди надають надмірної важливості одному з аспектів подіі ,шо спричиняє помилку у точному передбаченні корисності майбутнього наслідку 

множина всіх ймовірних наслідків

помилка яку здійснюють, коли при безпосередньому порівнянні двох подій, вважають, що збіг двох подій можливий з більшою ймовірністю, аніж одна з них.


після випадкових відхилень від середнього показника відбувається повернення до нього . Д. Канеман описує випадок , який трапився з ним, коли він викладав психологію навчання інструктором ВПС( про критику )


Запитання 42

Евристика доступності

варіанти відповідей

складне чи малоймовірне пояснення події, коли існує простіше пояснення.


полягає в тому, що частоту класу чи ймовірність події ми оцінюємо по тому, наскільки легко вони пригадуються

стратегія коли ми вибираємо ті факти, які доводять/ спростовують певну тезу та ігноруємо інші, які суперечать тому, що ми хочемо довестися спростувати 


узагальнення , яке було здійснене тільки на основі частини предметів певної множини 


Запитання 43

Евристика репрезентативності 

варіанти відповідей

описує те, яким чином багато явищ варіюються навколо центрального значення, яке є їх найбільш ймовірним результатом


тенденція «оцінювати частоту або ймовірність» події на підставі того, наскільки вона «нагадує типовий випадок».

помилка яку здійснюють, коли при безпосередньому порівнянні двох подій, вважають, що збіг двох подій можливий з більшою ймовірністю, аніж одна з них.


міркування, в якому на підставі повторюваності ознаки у деяких явищ певного класу роблять висновок про приналежність цієї ознаки кожному явищу даного класу.


Запитання 44

Помилка гравця 

варіанти відповідей

це помилка яка допускається тоді, коли подібностей у двох предметах , що порівнюються , недостатньо для того, Шоб припустити , що інші властивості одного предмета також присутні в іншого 

пов’язана з ігноруванням того факту, що ймовірність результату випадкової події не залежить від її попередніх результатів

це прийом,спосіб, процес , форма мислення , в якій з одного або кількох суджень виводять нове судження , що містить в собі нові знання 


помилка яку здійснюють, коли при безпосередньому порівнянні двох подій, вважають, що збіг двох подій можливий з більшою ймовірністю, аніж одна з них.


Запитання 45

«Закон малих чисел» 

варіанти відповідей

застосовується до випадків, коли ми вважаємо що спостереження за малою кількістю випадків можна переносити на всю множину.


схильність формувати загальне враження про суб’єкта на основі однієї його риси і сприймати потім всі риси суб’єкта на основі цього загального враження.


схильність переоцінювати ймовірність позитивних подій та недооцінювати ймовірність негативних подій 

ми запам’ятовуємо якусь тезу легше , аніж інформацію про те ,істинна вона чи ні


Запитання 46

Генеральна сукупність 

варіанти відповідей

число що відображає певне порівняння між двома величинами

множина всіх ймовірних наслідків

сукупність всіх об’єктів, що підлягають дослідженню

використання розповіді про один чи кілька життєвих випадків для підтвердження чи спростування певної тези 

Запитання 47

Вибіркою називають

варіанти відповідей

називають сукупність об’єктів, вибраних з генеральної сукупності.

суттєве перебільшення малих загроз

базова частота подій.

Схильність сприймати за істину ту інформацію , яка легше з’являється у свідомості 


Запитання 48

Абсолютна кількість 

варіанти відповідей

сукупність всіх об’єктів, що підлягають дослідженню

це визнавати істинним певне твердження, на підставі бажання, щоб воно було істинним.

звичайна кількість чого-небудь

тенденція «оцінювати частоту або ймовірність» події на підставі того, наскільки вона «нагадує типовий випадок».

Запитання 49

Відносна кількість 

варіанти відповідей

схильність переоцінювати ймовірність позитивних подій та недооцінювати ймовірність негативних подій 

коли відповідь на просте питання « що я відчуваю », слугує відповіддю на складне питання « що я про це думаю»

застосовується до випадків, коли ми вважаємо що спостереження за малою кількістю випадків можна переносити на всю множину.


число що відображає певне порівняння між двома величинами


Запитання 50

Простір можливих подій 

варіанти відповідей

базова частота подій

використання розповіді про один чи кілька життєвих випадків для підтвердження чи спростування певної тези 

множина всіх ймовірних наслідків

пов’язана з ігноруванням того факту, що ймовірність результату випадкової події не залежить від її попередніх результатів

Запитання 51

Нормальний розподіл

варіанти відповідей

описує те, яким чином багато явищ варіюються навколо центрального значення, яке є їх найбільш ймовірним результатом

помилка яку здійснюють, коли при безпосередньому порівнянні двох подій, вважають, що збіг двох подій можливий з більшою ймовірністю, аніж одна з них.


Суть цього методу полягає у виявленні серед умов дослідження явища , такої умови, яка постійно передує даному явищу 

конгітивне упередження ,яке виникає, коли люди надають надмірної важливості одному з аспектів подіі ,шо спричиняє помилку у точному передбаченні корисності майбутнього наслідку

Запитання 52

Нормальний розподіл можна зобразити з допомогою

варіанти відповідей

базова частота подій

дзвоноподібної кривої Гауса

суттєве перебільшення малих загроз. 

Помилка анекдотичного випадку


Запитання 53

Яке з наведених речень найбільш точно описує феномен регресії до середнього

варіанти відповідей


Суть цього методу полягає у виявленні серед умов дослідження явища , такої умови, яка постійно передує даному явищу 

застосовується до випадків, коли ми вважаємо що спостереження за малою кількістю випадків можна переносити на всю множину.


після випадкових відхилень від середнього показника відбувається повернення до нього . Д. Канеман описує випадок , який трапився з ним, коли він викладав психологію навчання інструктором ВПС( про критику )


індукція у якій на підставі притаманності ознаки кожному предметові певної множини робиться висновок про належність цієї ознаки всім предметам цієї множини

Запитання 54

«Нехтування ймовірністю»  

варіанти відповідей

суттєве перебільшення малих загроз. 

«після цього отже з причини цього».

звичайна кількість чого-небудь

множина всіх ймовірних наслідків

Запитання 55

Апріорна ймовірність 

варіанти відповідей

дзвоноподібної кривої Гауса.

суттєве перебільшення малих загроз. 

базова частота подій.

«після цього отже з причини цього».


Запитання 56

Помилка кон’юнкції 

варіанти відповідей

помилка яку здійснюють, коли при безпосередньому порівнянні двох подій, вважають, що збіг двох подій можливий з більшою ймовірністю, аніж одна з них.


це помилка яка допускається тоді, коли подібностей у двох предметах , що порівнюються , недостатньо для того, Шоб припустити , що інші властивості одного предмета також присутні в іншого 

помилка , яка трапляється тоді ,коли ми вважаємо, шо те шо істинне для частини ,також істинне для цілого 

посфактум обґрунтуванння рішень, вчинків не їх справжніми причинами. 


Запитання 57

Ілюзія кластеризації

варіанти відповідей

базова частота подій.

число що відображає певне порівняння між двома величинами

бачення закономірностей (паттернів) в масиві випадкових подій.


суттєве перебільшення малих загроз

Запитання 58

Уявіть собі, що людині перебіг дорогу чорний кіт, а потім з нею трапилось нещастя. Вона робить висновок, що причиною її нещастя є саме чорний кіт. Яку помилку допускає така особа

варіанти відповідей

суттєве перебільшення малих загроз. 


«після цього отже з причини цього».


звичайна кількість чого-небудь

сукупність всіх об’єктів, що підлягають дослідженню

Запитання 59

Яке з написаних речень описує такий метод пошуку причинних зв’язків, як метод єдиної подібності

варіанти відповідей

застосовується до випадків, коли ми вважаємо що спостереження за малою кількістю випадків можна переносити на всю множину

описує те, яким чином багато явищ варіюються навколо центрального значення, яке є їх найбільш ймовірним результатом

помилка яку здійснюють, коли при безпосередньому порівнянні двох подій, вважають, що збіг двох подій можливий з більшою ймовірністю, аніж одна з них.


Суть цього методу полягає у виявленні серед умов дослідження явища , такої умови, яка постійно передує даному явищу 


Запитання 60

Яке з написаних речень описує такий метод пошуку причинних зв’язків, як метод єдиної відмінності

варіанти відповідей

після випадкових відхилень від середнього показника відбувається повернення до нього . Д. Канеман описує випадок , який трапився з ним, коли він викладав психологію навчання інструктором ВПС( про критику )


Метод єдиної відміності . Якшо за наявності умов А настає досліджувальне явище Х, а за її відсутності явище не настає, то А є причиною появи явища Х


конгітивне упередження ,яке виникає, коли люди надають надмірної важливості одному з аспектів подіі ,шо спричиняє помилку у точному передбаченні корисності майбутнього наслідку 

-описує те, яким чином багато явищ варіюються навколо центрального значення, яке є їх найбільш ймовірним результатом

Запитання 61

Методи пошуку причинних зв’язків також називають

варіанти відповідей

Метод єдиної відміності 

методом Мілля

Метод мислення

Метод єдиної причини

Запитання 62

Приймати бажане за дійсне 

варіанти відповідей

це Приклад, який не є репрезентативним ( типовим) для множини, яку він покликаний представляти 

це те що істинне для цілого, також істинне для його частин.

це визнавати істинним певне твердження, на підставі бажання, щоб воно було істинним.

це прийом,спосіб, процес , форма мислення , в якій з одного або кількох суджень виводять нове судження , що містить в собі нові знання 

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест